Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10336
Mr.Wolf wrote: 21 Sep 2021 20:24
zenmaster wrote: 21 Sep 2021 06:31 ^hoezo twijfels? Welke opleiding ga je doen?

++ eindelijk goed nieuws van de bank over onze woonlening.
- ze sturen nog een schatter om te zien of we niet teveel lenen voor de renovaties… Aannemer heeft sommige dingen wat ruim geschat, dus hopelijk komt dat goed.
+/- drukke periode tegemoet
Ik ga beginnen aan het schakelprogramma Industrieel Ingenieur in de electronica-ict!
Ik heb nooit veel wiskunde gedaan in het middelbaar, maar heb nu wel een week zomercursus wiskunde gevolgd en tijdens de vakantie een online cursus van de KU Leuven.
En.. Hoe zijn die afgelopen? 😅
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10339
zenmaster wrote: 21 Sep 2021 20:43
Mr.Wolf wrote: 21 Sep 2021 20:24
zenmaster wrote: 21 Sep 2021 06:31 ^hoezo twijfels? Welke opleiding ga je doen?

++ eindelijk goed nieuws van de bank over onze woonlening.
- ze sturen nog een schatter om te zien of we niet teveel lenen voor de renovaties… Aannemer heeft sommige dingen wat ruim geschat, dus hopelijk komt dat goed.
+/- drukke periode tegemoet
Ik ga beginnen aan het schakelprogramma Industrieel Ingenieur in de electronica-ict!
Ik heb nooit veel wiskunde gedaan in het middelbaar, maar heb nu wel een week zomercursus wiskunde gevolgd en tijdens de vakantie een online cursus van de KU Leuven.
En.. Hoe zijn die afgelopen? 😅
Cava wel :p Het ging niet helemaal super, maar ook niet slecht! Ik begreep vaak wel wat ze deden, maar om zelf tot die stappen te komen was soms nog een beetje moeilijk! Nu ja, de zomercursus en de online cursus waren beide wel echt zelfstudie, dus zonder uitleg van de leerkracht.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10340
+++ 11 jaar samen met mijn vriendin :)
+++ sterrenzaakje als verrassing geregeld
--- ik had er even goed een extra ps5 mee kunnen kopen :p
+++ maar we hebben er natuurlijk van genoten
+++ morgen een hele rustige zondag door het WK
+++ Normaal zou ik gaan fitnessen, maar alles is hier afgesloten voor die mannetjes op hun fietsje
-+ het lijkt dat ik het denigrerend zeg, maar ik vind het echt uit mijn perspectief vreemd dat alles en iedereen moet wijken voor de wielerwedstrijd. Ik ken mensen die niet eens bij hun hoogbejaarde ouders geraken, omdat je nergens meer in mag. In de brief die we kregen stond dan ook dat als je medische hulp nodig hebt je die zo moet regelen, dat het niet binnen de wieleruren valt. Het ziekenhuis is zelfs niet via overal bereikbaar, waardoor je routine onderzoeken moest verplaatsen. De scholen in deze regio zijn zelfs volledig moeten sluiten op het einde van de week.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10341
Proficiat, Gamerke! :cool:
Ik begrijp het belang wel van de koers als groot evenement, maar dat er zoveel voor wordt afgesloten, geeft mij een heel dubbel gevoel... Goed dat er in Gent niet zoveel gekoerst wordt en al zeker niet in onze buurt :lol:

--- Met mijn pols tussen de deur gezeten...
+ ... wel pijn maar hij is gelukkig niet gebroken :relief:
--- Terug heel erg aanpassen qua planning nu alles terug draait als voor de coronacrisis. Snel van het ene naar het andere haasten, dan was de rust de afgelopen maanden toch ook eens aangenaam :P
+++ Gelukkig terug veel mensen kunnen zien die ik al heel lang niet meer gezien had

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10342
gamerke1992 wrote: 25 Sep 2021 23:57 +++ morgen een hele rustige zondag door het WK
+++ Normaal zou ik gaan fitnessen, maar alles is hier afgesloten voor die mannetjes op hun fietsje
-+ het lijkt dat ik het denigrerend zeg, maar ik vind het echt uit mijn perspectief vreemd dat alles en iedereen moet wijken voor de wielerwedstrijd. Ik ken mensen die niet eens bij hun hoogbejaarde ouders geraken, omdat je nergens meer in mag. In de brief die we kregen stond dan ook dat als je medische hulp nodig hebt je die zo moet regelen, dat het niet binnen de wieleruren valt. Het ziekenhuis is zelfs niet via overal bereikbaar, waardoor je routine onderzoeken moest verplaatsen. De scholen in deze regio zijn zelfs volledig moeten sluiten op het einde van de week.
Blijkbaar was de steenweg bij mijn ouders voor de winkel ook afgesloten. Ik kreeg net een filmpje waarin ze daar de berg opreden. Er is daar een middenberm met een paaltje en voor dat paaltje hadden ze een mensje met een fluovest en een fluitje gezet. Volgens mij heeft die 30 seconden lang zijn leven aan zich voorbij zien komen :O

En in Leuven zelf zijn er ook nog wel een paar krappe plekken... Sint Antoniusberg naar boven naar Naamsestraat (aan michielskerk waar vroeger standaard boekhandel zat) is wel heel erg smal. Donkerstraat naar beneden en aan het einde rechts de wijnpers naar boven is een lekker scherpe bocht. Keizersberg naar boven is ook een bijtjertje. Ik denk dat ik voor 1 rondje al een halve dag nodig zou hebben :lol:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10345
Mr.Wolf wrote: 30 Sep 2021 19:39 ------- Gisteren een kleine paniekaanval gehad in verband met het schakelprogramma! Kwam thuis en had mezelf bijna uitgeschreven uit de lessen!
++++ Gesprek gehad met mijn ouders en het even allemaal laten bezinken zodat ik met goede moed kan verder doen!
Da's echt niet fijn! Probeer de zaken vanop afstand te bekijken en rustig te blijven. Het komt helemaal goed met je!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10347
@Mr.Wolf ik heb ook een schakelprogramma gedaan. 2 zelfs in feite. Superhard maar geen spijt van. Vind uw rustpunt en blijf geconcentreerd op het doel.

++++ ik mag blijven op mijn job :party:
++++ die emoties in Violet Evergarden
++++ vandaag dagje verlof genomen
---- fysiek krijg ik wel rake klappen dit weekend, je zou bij rust juist het omgekeerde verwachten :dizzy:
++++ knie is wél goed :silly:
---- beschadigd doosje PS game ontvangen
++++ een online game via private match solo'en
---- last van zure oprispingen
++++ Hawaii Five O
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10350
Mr.Wolf wrote: 05 Oct 2021 19:58 Bedankt voor de lieve antwoorden! Ik heb een afspraak gemaakt met mijn begeleider op school (tevens ook opleidingshoofd) om mijn bezorgdheden eens te uiten... Zo kan ik ook vragen of het nog mogelijk is om vakken harder te spreiden!
Ik weet niet waar je precies dat schakelprogramma gaat volgen en voor welk vak precies. Ik heb zelf het schakelprogramma voor de master informatica gedaan aan de KULeuven en dat was inderdaad zwaar. Wij kregen vakken die een samenraapsel waren van wat een bachelor informatica aan de KULeuven krijgt in 3 jaar. Hierbij zaten we dus ook in lessen van de 3 verschillende jaren. Binnen 1 zo'n jaar waren de deadlines over vakken heen redelijk goed op elkaar afgesteld. Echter voor de schakelstudenten was dat totaal niet het geval met 4-5 deadlines in 1 week waarbij het zelfs niet mogelijk was om die te halen als je meteen aan een project begon als je het kreeg en aan het volgende zodra je ermee klaar was.

Uiteindelijk is er bij ons een soort wekelijks overleg gekomen met 2 professoren (die ook aan ons les gaven) waarin dan onze problemen die specifiek voor het schakelprogramma waren, werden besproken. Deze professoren gingen dan in overleg met andere betrokken professoren om te kijken naar een oplossing. Hierdoor werden dan voor schakelstudenten bijvoorbeeld bepaalde deadlines verplaatst.

Het belangrijkste is dat je ergens aan de bel kan trekken als bepaalde dingen echt teveel worden. In dat opzicht is het goed dat je begeleider ook meteen het opleidingshoofd is :)
Image
cron