Re: Pronken met je Platinums

3961
paveman wrote: 13 Oct 2021 10:59 Nog nooit van gehoord... goeie game?
Congrats!
Point-and-click game met een leuk verhaaltje maar niet zo heel groot/uitgebreid. Ik had denk ik 4-5u op mijn save staan toen ik klaar was.
Er zijn audio diaries en trophies die highly missable zijn dus zonder guide zijn de trophies erg vervelend.
Zelf had ik de game in een sale gekocht voor 5.99 terwijl de normale prijs 29.99 is. Die 5.99 vind ik wel gepast ervoor maar die 29.99 is het echt niet waard want zo groot/lang is de game dus niet :)
Image

Re: Pronken met je Platinums

3962
Ik vraag me vooral af hoe je van zo'n titel af komt te weten en waardoor je vervolgens dus interesse er in krijgt. Of is het puur dat je 'm in een Sale ziet staan en denkt 'ziet er wel leuk uit'? Point-and-click is niet helemaal mijn ding, dus ik sla 'm bij voorbaat wel over ;)
Image

Re: Pronken met je Platinums

3963
Ik heb wel eens vaak dan spreekt een afbeelding mij al aan in de store...kijk ik dus verder blijkt het om een visual novel te gaan.
Dat is dus een van de weinige genres dat ik niet speel. En vaak zoek ik dan op youtube ook even de game op mocht het in de omschrijving staan dat het geen visual novel is
Image

Re: Pronken met je Platinums

3964
Kolm wrote: 13 Oct 2021 12:27
paveman wrote: 13 Oct 2021 10:59 Nog nooit van gehoord... goeie game?
Congrats!
Point-and-click game met een leuk verhaaltje maar niet zo heel groot/uitgebreid. Ik had denk ik 4-5u op mijn save staan toen ik klaar was.
Er zijn audio diaries en trophies die highly missable zijn dus zonder guide zijn de trophies erg vervelend.
Zelf had ik de game in een sale gekocht voor 5.99 terwijl de normale prijs 29.99 is. Die 5.99 vind ik wel gepast ervoor maar die 29.99 is het echt niet waard want zo groot/lang is de game dus niet :)
Lijkt nog wel leuk. Ik kan zo'n games wel eens smaken en de stijl ziet er tof uit.
Image

Re: Pronken met je Platinums

3965
@paveman:
Een combinatie van 3 dingen:
1. Ik zie op de PSN Store onder nieuwe games (eerst nog sorteren op release nieuw-oud want toont tegenwoordig standaard de populaire games) een game die er leuk uitziet. Ik zoek wat op en of ik hem echt leuk zou kunnen vinden en dan zet ik hem in mijn wishlist tegen dat er mogelijk een sale opkomt. Als er dan een sale is kijk ik in mijn wishlist of ik dingen heb waarvan ik denk 'ok, dat is de prijs die ik er wel voor wil geven' want uiteindelijk blijft het altijd een beetje een risico met die kleinere games.

2. Zelfde als 1 maar dan heb ik de nieuwe game gezien op PSNP doordat de trophylijst daar verschijnt onder nieuwe trophylijsten en mijn interesse trok.

3. Tijdens een sale er een keer doorklikken en dan iets zien dat mijn aandacht trekt

Truberbrook viel onder 1 ;)
Image

Re: Pronken met je Platinums

3968
NTGSruler wrote: 13 Oct 2021 18:12 Welke wishlist is dat Kolm? Kan dat in de Store zelf? Of hou je zelf een lijstje bij?
Die van de store zelf en dan op PC. Al zou je ook een site als psprices.com kunnen gebruiken.
Toen de oude store weg ging en dus ook de wishlist had ik alles wat er toen instond naar een bestand gekopieerd en deed ik het een tijdje zo omdat de PC store geen wishlist meer had.

Vaststelling: Een game moest toen al erg hoog op de wishlist staan voor ik bij een sale een keertje naar de prijs ging kijken. Dus in zekere zin is de wishlist in de store zelf gewoon een voordeel voor Sony. Het maakt het makkelijker om snel te zien of er een sale is op iets wat je misschien wil en daardoor de kans dus ook groter dat je wat koopt.

@paveman: Er was vroeger ook nog een nummer 4: Iemand in mijn lijst speelt iets dat ik niet ken en ik ga opzoeken wat het is, stel vast dat het er leuk uitziet en voeg het toe aan wishlist of koop het als het op dat moment in sale staat.
Maar tegenwoordig komt er zoveel uit en spelen mensen zoveel rare dingen dat dat eigenlijk niet meer voorkomt :P
Image

Re: Pronken met je Platinums

3970
Ik gebruikte de wishlist altijd op pc, maar sinds die daar even uit verdwenen was en je nu telkens opnieuw in moet loggen (ik weet dat dit veiliger is ja :P) gebruik ik hier juist vaker de app voor. Bij mij werkt deze ook een heel stuk sneller dan de pc Store.
Ik zie nu vooral bij jou en Marty rare dingen voorbij komen :P
Het zal aan mij liggen, maar als ik op de PS5 speel kijk ik veel minder naar wat anderen spelen dan op PS4. Daar vind ik het toch iets overzichtelijker en sneller toegankelijk dan op de PS5, helaas.
Image

Re: Pronken met je Platinums

3973
paveman wrote: 14 Oct 2021 11:25 Ik gebruikte de wishlist altijd op pc, maar sinds die daar even uit verdwenen was en je nu telkens opnieuw in moet loggen (ik weet dat dit veiliger is ja :P) gebruik ik hier juist vaker de app voor. Bij mij werkt deze ook een heel stuk sneller dan de pc Store.
Ik zie nu vooral bij jou en Marty rare dingen voorbij komen :P
Het zal aan mij liggen, maar als ik op de PS5 speel kijk ik veel minder naar wat anderen spelen dan op PS4. Daar vind ik het toch iets overzichtelijker en sneller toegankelijk dan op de PS5, helaas.
De app werkt bij mij heel erg traag en ik zit toch de hele dag achter mijn PC... dus ja :lol:

Overigens moet ik me niet de hele tijd 'echt' aanmelden. Heel vaak staat de knop aanmelden er, klik ik erop en ben ik meteen aangemeld zonder gegevens in te vullen. Ergens gaat daar gewoon iets niet goed met het detecteren van de sessie lijkt het.

En dat van de PS5 heb ik ook... Het is net een stap te omslachtig om daar je ingelogde vrienden te zien in een pokke kleine popup.
En als mensen mij een bericht sturen op de PS5 dan moeten ze geluk hebben dat ik de popup zie/hoor want er staat bij mij altijd een notificatie bolletje bij dat vriendenicoontje door een paar gemute groepen waar ik inzit. Op PS4 staat er een cijfer bij het berichten icoon van hoeveel groepen/chats er nieuwe berichten hebben en aan dat cijfer zie ik dan meteen of er ook iets is dat niet in die gemute groepen was. Je ziet ook al zonder openen van het berichtengedeelte, de laatste 2-3 groepen met nieuwe berichten.
Image

Re: Pronken met je Platinums

3974
Paveman: je hebt gelijk. Op de app is het handiger je wishlist aan te vullen. Heb het net eens bekeken.

Kwestie kijken wat anderen spelen: ik wou dat het PS nieuwsoverzicht op de PS4 ook gewoon beschikbaar was op de PS5. Ik kijk daar elke dag naar eerlijk gezegd. Zoveel gemiste dingen op de PS5. Ze hadden gewoon zoveel zaken die op de PS4 mogelijk zijn moeten meenemen op de PS5.
Image