Re: Pronken met je Platinums

3976
Image


Platinum #291: Resident Evil 5 PS3

Na 8 jaar, 6 maanden en 2 weken is de game eindelijk 100%! :party:

Uiteindelijk heeft iemand mij de upgraded wapens gegeven die ik nog miste en heb ik daarna nog 1 wapen een beetje moeten upgraden om de trophy te poppen. Er werd gezegd volledig upgraden maar daar had ik niet genoeg geld voor bleek na een paar upgrades dus had ik het wapen in Chris zijn inventory gezet om te onthouden welke ik aan het upgraden was. Nadat ik weer wat geld had en hem ging upgraden terwijl hij in Chris zijn inventory zat popte de trophy na 1-2 upgrades al en was het wapen dus niet volledig 100%.
Image

Re: Pronken met je Platinums

3980
#150 The Last of Us Remastered

Image


Ik wil een grote dank je wel geven aan Kolm, voor mij te motiveren deze game verder te zetten. Destijds samen de online trophies binnen geharkt en ik was beetje uitgeblust op deze game. Ook een eerste playthrough starten om direct alle collectibles te vinden was vervelend (achteraf een playthrough uitgespaard en nog 2x door de game gespeeld zonder op die vervelende collectibles te moeten letten). De grounded mode viel eigenlijk goed mee, gelukkig een goede guide op youtube om overal redelijk vlotjes doorheen te geraken. Rekening houdende dat ik op grounded difficulty weinig resources heb gebruikt dat ik had verzameld in mijn easy+ playthrough, ging het echt vlot eigenlijk. Had in principe overal ammo genoeg om mij overal doorheen te schieten, maar dat heb ik niet gedaan.
Nog Left Behind DLC voor 100%

De game zelf is fantastisch, al ben ik er niet zo weg van zoals velen destijds. Zéér blij dat ik hiermee heb doorgezet, dat dit mijn nummer 150 geworden is.
The Last of Us Part II ligt hier nog te wachten... Zal niet voor direct zijn, maar ik zal hem zeker spelen.

#151 Tennis World Tour 2

Image


Ik zou zeggen, als je voor trophies wil spelen, begin niet aan deze game. Er is een reden waarom deze een ultra rare percentage van 1.05% heeft.
De game is op zich niet slecht, maar eens je alle Grand Slams en de Masters hebt gewonnen is er gewoon niets meer te doen in deze game/career. Ja buiten grinden, grinden en nog eens grinden. 1.2Miljoens coins te verzamelen voor een trophy om alle equipment te kunnen kopen (zowel voor man als vrouw). Gelukkig toen ik aan de grind begon (had een 300000 coins), kwam er iemand op het idee om een save file trick toe te passen. Dit heeft mij vele uurtjes gespaard. Moest er iemand hierin geïnteresseerd zijn, laat maar horen, dan leg ik het uit.
Image

Re: Pronken met je Platinums

3982
Mooi! :cool:

Een heel productief dagje (of 2) zo :lol:

Laat de left behind DLC niet te lang liggen zodat je de controls niet kwijtraakt. Die waren toch een beetje anders dan in de meeste games.

Staat me bij dat ik die op PS4 meteen op de hoogste difficulty heb gedaan die nodig is voor de trophy waarbij ik vooral heel veel ammo probeerde te saven voor het laatste gevecht. Op PS3 had ik de DLC eerst op easy gedaan en dan op hard en had ik op een of andere manier minder ammo voor het laatste gevecht (teveel voorbij dingen gelopen?) waardoor ik er veel meer moeite mee had dan later op PS4. Ook al was het verschil maar een paar kogels en pijlen :)
Image

Re: Pronken met je Platinums

3983
Hey Kolm, thanks! Nog eens merci voor de motivatie!

Ik laat Left Behind zeker niet liggen. Ik wil TLOU Remastered kunnen afsluiten. Maar die andere 2 platinums heb ik tussendoor gegrind, gespeeld, vandaar. Plan was om alledrie de platinums na elkaar op 1 dag te verzamelen, maar is niet gelukt.
Voor Left Behind ga ik weer die walktrough van Mike Bettencourt volgen (zeer goede guide).
Image

Re: Pronken met je Platinums

3986
Sanity penguin wrote: 29 Oct 2021 13:14 Mooimooi Ruler!
Ik heb een poging gedaan om Tennis World Tour te spelen maar snel links laten liggen. Ik geraakte niet gewend aan de controls en vond het echt bagger :lol:
Ik heb t met een maat van me op alternatief account gespeeld. Dubbelen was zelf op Easy voor ons geen doen...! Blij dat ik er niet aan begonnen ben.
Image

Re: Pronken met je Platinums

3987
Dank je wel Sanity en Paveman!

Tennis World Tour 2 de controls is inderdaad wennen kwa timing om perfecte shots te slaan. Het ligt ook gewoon aan je karakter in career, die maar pas goed wordt eens je bijna level 30 (max level) bent. Sommige challenges in deze game zijn ook héél irritant.
En inderdaad Paveman: de AI is gewoon god!! Ik speelde altijd op very easy (of Futures in de game) zonder gebruik van kaarten.

Kwestie TLOU: laat ik het zo stellen: nu ik het gespeeld hebt, snap ik de hype destijds over deze game niet echt. Het verhaal zit zéér goed ineen maar ik vond sommige reacties van Joel nogal raar. En dan ook zijn keuze op het einde van de game. Maar dat zal zo in de game gestoken geweest zijn om er dus een vervolg te kunnen van maken. Pas op, de game is zéér goed, maar tis nu niet dat het mijn all time favoriete game geworden is. Wel zéér blij dat ik hem gespeeld heb. Dat dan weer wel.
Image

Re: Pronken met je Platinums

3988
NTGSruler wrote: 29 Oct 2021 12:59 Hey Kolm, thanks! Nog eens merci voor de motivatie!

Ik laat Left Behind zeker niet liggen. Ik wil TLOU Remastered kunnen afsluiten. Maar die andere 2 platinums heb ik tussendoor gegrind, gespeeld, vandaar. Plan was om alledrie de platinums na elkaar op 1 dag te verzamelen, maar is niet gelukt.
Voor Left Behind ga ik weer die walktrough van Mike Bettencourt volgen (zeer goede guide).
Graag gedaan!

En ik had al het idee dat je die andere 2 platinums al grotendeels klaar had voor je die van TLOU haalde. Ik heb dat met zo'n projectje ook altijd. Heb ik nadat ik dan die platinum haal wat games die ik meteen ook de platinum van kan halen :P
Image