Re: Pronken met je Platinums

4007
Ja direct toen ze de "race pass" begon. Je levelt redelijk snel en om de zoveel levels krijg je 3500 coins en 500 gears.
En gears was al helemaal niet aan te komen nadat je de story af hebt. Alleen door dismantelen van autos kreeg je een paar gears.
En maximaal aantal coins per race was maar 70. Dus dit ging inderdaad een heel stuk sneller
Image

Re: Pronken met je Platinums

4012
Proficiat beiden! :cool:

@NTGSruler: Die tijden van trophyguides kloppen bijna nooit... onder de 20u doe ik meestal x2 en daarboven 20-30% erbij en dat komt dan eerder uit op hoelang ik erover doe :P

Hoewel de guide van Skyrim op PSNP met 120u toch een heel stuk boven de 80u is die ik op mijn save had. Zelfs met hier en daar een save moeten herladen kwam ik daar echt niet aan :think:

Welke games heb je nog in de backlog zitten?
Image

Re: Pronken met je Platinums

4013
Hey Kolm

Ik vermoed als je een doorwinterde GoW speler bent je dit wel in 10u kan doen. Echter heb ik redelijk wat uurtjes verloren in verschillende stukken in de game. Voornamelijk dan het stuk waar je de Fire of Ares krijgt en je dit dan moet oefenen op die Goats. Die waves zijn precies eindeloos en die blokken ook je meeste aanvallen. Totdat ik ergens las dat door te double jumpen en te grijpen + vierkantje in te houden je dit makkelijk kon doen (als je het goed doet kom je zelfs niet meer op de grond, wat mij dan ook lukte).
En dan de befaamde trial of Archimedes (die trouwens gepatched geweest is en blijkbaar nog moeilijker was pre-patch, maar who cares i did it :tong: ). Het zijn 3 waves na elkaar waar vooral de eerste wave zéér moeilijk is. Toch de eerste keren dat je ze doet. Maar naderhand als je wist wat te doen werd het ik zal niet zeggen makkelijk, maar makkelijker. Daarna was het vooral uitzoeken hoe je het beste de 2e en 3e wave aanpakte omdat je steeds minder magic en health hebt. Ik heb daar zeker 5-6u op gezeten maar het is mij gelukt.

Echter heb ik wel tijd uitgespaard (denk ik) door direct op Hard te starten, maar het nadeel was dat de ervaring niet zo denderend was om de game te spelen. Talloze keren doodgaan is nu ook niet de definitie van fun hebben. Voorlopig is het eigenlijk zo dat ik er vanaf ga zien om GoW III Remastered te doen (PS4). GoW 2018 waarschijnlijk wel nog (op PS5 in 60fps), maar er echt naar uitkijken doe ik niet.

Kwestie games in backlog: ik zou een lijst moeten maken eens (heb er al paar keer over nagedacht om te doen), maar welke games wil je weten? :lol: De lijst is redelijk lang! Maar dat geldt voor ons allen vermoed ik.

Bugsnax wat ik nu aan het spelen ben, is er trouwens eentje van de backlog. MGS V speelt in mijn hoofd enerzijds omdat de PS3 versie zijn online verliest binnenkort, anderzijds om de completion nog wat omhoog te brengen. Al ga ik weer volledig in de game moeten komen en is deze een lange onderneming.

Blijkbaar is Just Cause 3 ook speelbaar op PS5 en zou de ervaring véél vlotter verlopen dan op PS4?

Had jij misschien nog games dat je wou doen misschien waarbij je hulp nodig hebt?

Hoe gaat het trouwens met GTA V heists? Lang geleden dat we een update gekregen hebben?
Image

Re: Pronken met je Platinums

4015
@NTGSruler: Proficiat!

Ik herinner me dat er 1 of 2 van die snax nogal lastig te vangen waren maar verder was het lekker relax en soms wel komisch :D

Die 10u voor god of war ascension is enkel als je de game vanbinnen en vanbuiten kent... Andere god of wars gespeeld hebben kan misschien wat helpen met sommige gevechten maar alleen al heel die collectible hunt vraagt veel tijd. Overigens is de reboot God of War op PS4 een heel stuk aangenamer spelen! Slechts 1 trophy/gevecht was erg lastig en vroeg wat doorzetting.

MGSV zit ik ook over te denken omdat ik die ook op PS3 heb. Zou wel een vrij lange zijn.

Just Cause 3 vond ik erg leuk maar misschien naar het einde toe wat teveel 'bullet list afwerken' voor sommigen. En er waren ook wat glitches zoals een onzichtbare muur op de overgang van grond naar brug als je op hoge snelheid een brug op wilde rijden.
Ook 1 challenge had last van zo'n onzichtbare muur maar die kon gelukkig ook op een andere manier.
Of dat op PS5 beter is weet ik niet... Ik had hem volgens mij nog op een gewone PS4 gedaan en niet eens op een PS4 Pro.
Met die ene online trophy kan ik je wel helpen.

Wat games met multiplayer waar ik nog hulp kan gebruiken betreft (allemaal nog niet gestart):
- Recent Tomb Raider definitive edition voor ps4 gekocht voor €2,99. De level grind is makkelijker met 2 maar een paar trophies hebben 3 of 4 mensen in totaal nodig. Ik heb de game digitaal waardoor ik wel al voor 2 kan spelen maar de level grind is lastiger om zelf met 2 controllers te doen: hele tijd naar centrum lopen en dan tegelijk elkaar doodschieten.
- Ghost Recon breakpoint: 1 co-op trophy geloof ik
- Tokyo Ghoul:re Call to Exist: Paar multiplayer trophies om 5 matches te winnen van verschillende types.
- WRC 7
En in principe had ik al iemand voor MotoGP 17 en RDR2 maar altijd welkom :)

Er zijn nog wel wat andere games met online trophies die ik nog niet gestart heb en mss wat hulp kan gebruiken, maar kan niet alles tegelijk doen :P
Image

Re: Pronken met je Platinums

4017
@Zenmaster => gewoon doen. Ik merk dat het plezier in trophies behalen en games spelen terug komt momenteel omdat ik mezelf niets opleg om te spelen of te behalen en snel snel te doen. Ik moet meer rustig mijn tijd ervoor nemen en dan lukt het allemaal wel.

@Kolm:

Bugsnax was leuk! Enkel beetje moeite gehad met de Flamin Cheepoof om te vangen. Je moet die vangen in de cave met lava, hopen dat hij niet in de lava valt, en je moet tegelijkertijd een snax in de buurt hebben die afkoelt. Ik heb het uiteindelijk kunnen doen lukken door een vis snax naar de cave te lokken en die koelde dan automatisch de cheepoof af en zo kon ik hem uiteindelijk vangen.

GoW 2018 is inderdaad wel zo dat je de ganse game op easy kan spelen. De Valkyrie Queen is blijkbaar wel lastig. In tegenstelling tot andere games, zijn de collectibles in Ascension niet van die aard dat je echt moet zoeken hoe het zit. Héél veel collectibles komen gewoon op je pad.

Voor JC3 => Mijn PS4 maakt echt constant het jet-achtig geluid. De laatste tijd begon ik er mij erg aan te irriteren. Als je dan dan vergelijkt met de PS5 en zelfs met mijn slim PS3 (maakt bijna niets geluid), dan vind ik het erg vervelend. Als de deur van mijn gamekamer openstaat, met een game op pauze, hoor je tot beneden in de living de fan van de PS4 gaan :(

Djzu het is Rise of the Tomb Raider 20 year celebration wat we hebben gekregen via Plus. Jammer want deze heeft enorm veel DLC (wat ik niet in bezit heb). Anders had ik wel willen helpen voor de online.
Ghost Recon Breakpoint heb ik niet in bezit. WRC7 ook niet.

RDR 2 twijfel ik kwestie die multiplayergrind terug. En de singleplayer is ook niet direct makkelijk te volgen kwestie trophies. Maar tis natuurlijk wel weer een schitterende game.
Image

Re: Pronken met je Platinums

4019
@NTGSruler: Rise of the Tomb Raider 20 year zit al die DLC er al bij en hoef je die niet apart te kopen. Het zijn wel aparte DLC stukken in de trophylist, maar je hoeft dus niks extra te kopen om 100% te halen. Paveman en ik hebben die survial dingen vrij recent gedaan. Later heb ik Norriek er ook nog mee geholpen. De solo survival kan ook in co-op gedaan worden wat een stuk makkelijker is.

De game waar ik het over heb is de remaster van de reboot op PS3. Die met zwart/wit/grijs/rode cover.
=> https://store.playstation.com/nl-be/pro ... TOMBRAIDER

Je PS4 heeft duidelijk het probleem dat enkel opgelost kan worden door de koelpasta te vervangen :(
Maar je zou JC3 dan op PS5 kunnen proberen.

RDR2 singleplayer is vergelijkbaar met andere RDR en GTAV trophies. Je moet hier en daar wat opletten.
RDR2 online zou de grind sinds een bepaalde update goed te doen zijn alleen als je het over dagen verdeelt. Iets met collectibles die je kan verzamelen en inleveren en wat dan een hoop xp geeft en dat reset dan elke dag/week ofzo.
Image
cron