Re: PlayStation 5

1306
Kolm wrote: 21 Nov 2021 19:19 In die filter opties bij 'Your collection' is er onderaan een toggle/schuifbalkje dat je aan/uit kan zetten met als naam 'Hidden Items' en als je dat aanzet dan toont hij hidden items wel. Een aparte lijst met alleen hidden games kon ik zo snel niet vinden.

Maar dan heb je mogelijk per ongeluk de game een keer op hidden gezet dus :think:
Check! Thanks voor de info. Weer nieuwe optie geleerd.

En waarschijnlijk ergens per ongeluk. Zou niet weten waarom ik games hidden moet zetten. Maar als ik de optie nu aanvink heb ik geen hidden items meer.
Image

Re: PlayStation 5

1309
Mooi gedaan! Ik ging alweer die vijsjes kwijt geraken ofzo :lol:

Dus nu heeft je PS5 een 2 tb geheugen? Ik vermoed dat je alles wat op je PS5 stond eerst heb moeten wissen? Of het nu kwijt bent?

Dat koeldingetje (of wat is het precies?) ziet er ook nog handig uit.

Voorlopig wacht ik nog even met die upgrade totdat het allemaal wat goedkoper wordt (de SSD's met meer geheugen).

Fijn gedaan Marty!
Image

Re: PlayStation 5

1310
@NTGSruler: Dat koeldingetje (heatsink) is voor extra koeling en wordt door Sony sterk aanbevolen. Misschien dat het niet meteen kapot gaat als je het niet gebruikt, maar door hitte slijten computer componenten mogelijk wel sneller.

Ik ga Marty achterna en heb dezelfde SSD en heatsink besteld... Zal wel een weekje duren voor ze allebei binnen zijn (vooral heatsink dan) maar ach... heb die tijd over voor zo'n prijs :P
Image

Re: PlayStation 5

1311
NTGSruler wrote: 26 Nov 2021 22:53 Mooi gedaan! Ik ging alweer die vijsjes kwijt geraken ofzo :lol:

Dus nu heeft je PS5 een 2 tb geheugen? Ik vermoed dat je alles wat op je PS5 stond eerst heb moeten wissen? Of het nu kwijt bent?

Dat koeldingetje (of wat is het precies?) ziet er ook nog handig uit.

Voorlopig wacht ik nog even met die upgrade totdat het allemaal wat goedkoper wordt (de SSD's met meer geheugen).

Fijn gedaan Marty!
1 reden dat je niet ziet dat ik alle schroefjes (nederlands voor vijsjes :lol: ) aandraai is dat er ook 1 viel en die moest ik even zoeken op de grond. En dan helpt het niet echt dat de vloer zon beetje de zelfde kleur heeft :lol:

Ik ben geen gegevens kwijt aangezien dit gewoon een extra ssd is. De standaard ssd zit er gewoon in en daar blijft alles gewoon zoals het is. Dus nu heb ik zon 2667 GB aan opslag ruimte.

@ Kolm
De ssd haalt in de ps5 niet de snelheid van 7000 MB/s
Sequentiële leessnelheden tot 7.000 MB/s. Prestaties variëren op basis van systeemhardware en configuratie
In de ps5 haalt ie bij mij zo rond de 5800. En dat is dus wel 800 meer dan dat sony aanbeveelt :cool:
Image

Re: PlayStation 5

1312
Verleidelijk om ook te doen, aangezien het een aparte slot heeft. Ik vind alleen de prijzen nog altijd wat duur. Zonder black friday meer dan 400 euro en nu tegen de 250 euro.

Ik zag wel dat de 1Tb 'maar 124 euro kost. Dat is misschien wel een optie.
Image

Re: PlayStation 5

1314
@Marty: Ik had nog wel wat zitten opzoeken erover en het was toch eentje van de aanbevolen reeks SSD's die ook (minstens) de interne SSD matcht. De andere was een firecuda met heatsink en die was ook dik boven de 400.

Ik heb de heatsink uiteindelijk toch maar bij alternate besteld maar zal wel een weekje duren. De externe verkopers op amazon zagen er maar wat louche uit vond ik en verder kon ik niks vinden.

Zie je die storage dan echt als 1 blok in het menu of kan je nog wel kiezen welke game je op wat zet zoals bij een externe HDD?
Als het 1 blok is dan is het wel spannend als je later zou willen upgraden naar 4TB :P

@gamerke: Ik dacht dat ik mijn PS4 Pro van 1GB ook nooit meer ruimte te kort zou hebben... achteraf had ik deze beter toch naar 2 of 4TB gedaan toen ik hem kocht. Games van 80-100GB zijn wat frequenter geworden. En de PS5 is maar goed 600GB dat je kan gebruiken waarbij niet elke game maker een beetje optimaliseert voor die SSD.
Image

Re: PlayStation 5

1315
Kolm wrote: 27 Nov 2021 11:13 @Marty: Ik had nog wel wat zitten opzoeken erover en het was toch eentje van de aanbevolen reeks SSD's die ook (minstens) de interne SSD matcht. De andere was een firecuda met heatsink en die was ook dik boven de 400.

Ik heb de heatsink uiteindelijk toch maar bij alternate besteld maar zal wel een weekje duren. De externe verkopers op amazon zagen er maar wat louche uit vond ik en verder kon ik niks vinden.

Zie je die storage dan echt als 1 blok in het menu of kan je nog wel kiezen welke game je op wat zet zoals bij een externe HDD?

@gamerke: Ik dacht dat ik mijn PS4 Pro van 1GB ook nooit meer ruimte te kort zou hebben... achteraf had ik deze beter toch naar 2 of 4TB gedaan toen ik hem kocht. Games van 80-100GB zijn wat frequenter geworden. En de PS5 is maar goed 600GB dat je kan gebruiken waarbij niet elke game maker een beetje optimaliseert voor die SSD.
Ideaal gezien zou ik inderdaad de 2TB moeten nemen. Maar dat vond ik te veel geld als impulsieve aankoop. 124 euro kan ik mee leven. Uiteindelijk ga ik dan nu van 600 GB naar 1600GB, wat toch al een grote verbetering is.

600 GB is gewoon zo weinig. Ik zit continue games te verwijderen. Zo wou een vriend marvel spelen met mij, maar ik heb geen ruimte om die opnieuw te installeren en dat is zo jammer.

En wat bedoel je met die laatste zin? Gaat niet elke game even goed draaien op de extra ssd? Kan ik in dat geval dan bv games verplaatsen naar de ingebouwde ssd wanneer ik deze wil spelen en visa versa?
Image

Re: PlayStation 5

1316
gamerke1992 wrote: 27 Nov 2021 11:19 Ideaal gezien zou ik inderdaad de 2TB moeten nemen. Maar dat vond ik te veel geld als impulsieve aankoop. 124 euro kan ik mee leven. Uiteindelijk ga ik dan nu van 600 GB naar 1600GB, wat toch al een grote verbetering is.

600 GB is gewoon zo weinig. Ik zit continue games te verwijderen. Zo wou een vriend marvel spelen met mij, maar ik heb geen ruimte om die opnieuw te installeren en dat is zo jammer.

En wat bedoel je met die laatste zin? Gaat niet elke game even goed draaien op de extra ssd? Kan ik in dat geval dan bv games verplaatsen naar de ingebouwde ssd wanneer ik deze wil spelen en visa versa?
Ik bedoelde optimaliseren als in de grootte van de game en niet de snelheid/performance. Op PS5 zou een game kleiner kunnen zijn dan op PS4 maar bij sommige games zie je daar nauwelijks verschil in.

Ik merk zelf dat ik met 4-5 grote games installed al redelijk vol zit op de PS5. En nog wat kleintjes erbij dan, maar toch...
Als er dan 3 grote zijn waarvan je weet dat er nog DLC komt dan is de speelruimte redelijk klein of je moet idd beginnen verwijderen en bij elke DLC opnieuw installeren incl DLC downloaden.
Image

Re: PlayStation 5

1317
post het hier ook even:
Marty wrote: 27 Nov 2021 11:38 Let wel even op dat je de MC1 Be Quiet moet hebben en NIET de MC1 Be Quiet PRO. De Pro versie past namelijk niet in de ps5

Deze moet je dus hebben : be quiet! MC1 koellichaam
Dus inderdaad degene die 6 dagen levertijd heeft
@ Kolm

De twee ssd zijn gewoon apart. Inderdaad zelfde principe als je een externe hebt aangesloten. En je kan inderdaad kiezen waar je de game wilt installeren. En dat kan je kiezen voor PS4 en PS5 apart

@ Gamerke

Je kan heel makkelijk de games verplaatsen van de standaard ssd naar je nieuwe ssd. Ik had gisteren 300gb aan games geselecteerd om naar mn nieuwe ssd te verplaatsen en dat was binnen 5 minuten klaar
Image

Re: PlayStation 5

1318
Goed dat je het nog even vermeld want ik zat gisteren wel te twijfelen aan die pro. Maar net omdat ik niet goed kon vinden of die wel/niet paste toch maar voor de gewone gegaan.

En scheelt dat het toch apart zichtbaar is intern. Zou anders echt een gedoe zijn als je die later wil gaan vervangen :O

Overigens iets wat ik nog nergens heb gevonden: Stel dat (een deel van) de SSD van de PS5 stuk is, kan de PS5 dan werken op enkel die expansie SSD... Die interne SSD zit gesoldeerd op het moederbord en die blokjes zijn niet of heel erg moeilijk te vervangen in tegenstelling tot de HDD bij PS3 en PS4.
Image

Re: PlayStation 5

1320
Dat is inderdaad ook het probleem waar ik aan dacht.
Benieuwd of ze daar misschien nog wat mee gaan doen. Feit is dat een SSD maar een beperkt aantal schrijfacties kan hebben voor elk plekje. Dat zal de eerste jaren wel goed gaan maar hoelang precies is lastig te zeggen. Bij een PS3 en PS4 was een kapotte HDD makkelijk op te lossen, maar bij de PS5 dus niet.
Image