Re: PlayStation 5

1336
Dit wou ik hier ook nog plaatsen. Installatie met de MC1 Be Quiet Heatsink. Voor Kolm, Gamerke en moesten er nog anderen zijn die hier twijfelen hoe dit nu juist te installeren. Marty zijn video was goed, deze is ook duidelijk.

Image

Re: PlayStation 5

1338
Marty wrote: 26 Nov 2021 22:42 Bij deze een flimpje van installeren SSD in de PS5

Gamerke => hier zie je de doos van de SSD bij Marty. Heb je een idee hoe groot het pakket zou kunnen zijn.


Wat ik mij nog afvroeg. Ben al ganse morgen aan het inlezen en youtube aan het kijken i.v.m. installatie, speed times, loading times en dergelijke.
Een PS4 game afspelen op de PS5 van een external SSD: Bijvoorbeeld de game God of War 2018 heeft een 4k 60fps upgrade gekregen op de PS5. Als ik die game afspeel rechtstreeks van de external SSD, zal ik die upgrade dan hebben? Of moet de game op de internal SSD gekopieerd worden hiervoor? Hopelijk is mijn vraag wat duidelijk.
Image

Re: PlayStation 5

1339
gamerke1992 wrote: 28 Nov 2021 12:03 Hoe groot was dat pakket bij jullie voor de ssd? Ik krijg net melding dat het in de brievenbus op het werk geleverd is vandaag. Maar dat is echt wel een kleine brievenbus en het kantoor is ook niet open. Just wondering.
Past makkelijk als brievenbus post. Hoogste doos is 3cm. Maar bij mij was het echt een pakketje. Ligt er aan hoe ze verzenden. Ik heb ook nog op postnl locatie laten bezorgen. Wie weet als ie in de bus valt en net verkeerd/ te hard valt
Image

Re: PlayStation 5

1340
Marty wrote: 28 Nov 2021 12:32
gamerke1992 wrote: 28 Nov 2021 12:03 Hoe groot was dat pakket bij jullie voor de ssd? Ik krijg net melding dat het in de brievenbus op het werk geleverd is vandaag. Maar dat is echt wel een kleine brievenbus en het kantoor is ook niet open. Just wondering.
Past makkelijk als brievenbus post. Hoogste doos is 3cm. Maar bij mij was het echt een pakketje. Ligt er aan hoe ze verzenden. Ik heb ook nog op postnl locatie laten bezorgen. Wie weet als ie in de bus valt en net verkeerd/ te hard valt
Thanks. Ik had het bewust op het werk gezet als adres, omdat het maandag zou toekomen en dan neemt onze receptioniste dat aan en wordt dat voor mij apart in een locker gestoken. Maar blijkbaar doen ze nu zelfs levering op zondag. Nog nooit meegemaakt :p
Image

Re: PlayStation 5

1341
De reden dat ik nu vooral nog twijfel met die sabrent is dat die wel past voor double sided SSD's (zoals 4TB zou zijn) maar dat die niet aan 2 kanten er tegenaan zit met thermal pads om te koelen zoals bij de be quite wel het geval is. Voor de airflow zou die sabrent dan weer beter zijn en die zou in theorie ook de grootste maat (toekomstige) SSD kunnen koelen als je een extra stukje thermal pad hebt.

Anderzijds... deze SSD is single sided en ik acht de kans klein dat ik ooit nog is ga upgraden als ik zo kijk hoe dat bij PS4 en PS3 ging...
Image

Re: PlayStation 5

1342
NTGSruler wrote: 27 Nov 2021 20:02 Die interne SSD komt er ook nog wel. Voorlopig heb ik dus de externe SSD gekocht. Voornamelijk voor PS4 games eigenlijk. Ik heb een PS5 Disc, dus ik koop voor de moment liever fysieke games voor PS5. Voor kabels valt het hier wel nog mee. Dat dacht ik wel dat die SSD niet te gebruiken viel voor PC. Maar das niet zo erg. Tis niet zo dat ik de PC voor grote downloads en dergelijke gebruik.

Eventueel deze week nog eens zien voor een tweede PS5 controller en dan ben ik weer goed voor een tijdje. :cool:

Wat ik me wel nog afvroeg? Ik veronderstel dat ik die SSD ook kan aansluiten op mijn PS4 om daar de reeds gedownloade games op te kopiëren? Om dan te kunnen aansluiten op PS5 en daar af te spelen? Beetje stomme vraag vermoed ik, maar tis niet zo dat hij dan ook zal geformatteerd worden bij switchen van consoles?
Ik heb ook de PS5 disc version en koop ook hoofdzakelijk disc games. Maar desondanks dat ik enkel PS5 games op de PS5 speel, gaat die 600 nog wat GB die echt beschikbaar is gewoon razendsnel vol... Probleem is dat de install size van de disc versie en de downloadversie gewoon even groot is. Ook al heb ik veel PS5 gratis upgrade downloads, sinds de PS4 is dat verschil er niet meer.

De 4 grootste games zijn samen al 260GB en dan nog 4 games van 30GB. Dan heb je 380GB voor 8 games. Die 4 grootste games zijn er die meerdere keren DLC krijgen en nog gaan krijgen. Ik heb geen zin om die heel de tijd eraf te halen en er weer op te zetten. Op termijn worden dat mogelijk wat meer games met DLC en dan zit je al snel vast tussen: heel de tijd herinstalleren om dan vast te stellen dat het niet past en je eerst wat anders moet uitspelen voor je opnieuw kan installeren :lol:

Dat was vooral de reden om toch nu al up te graden voor deze prijs ipv over een half jaar of een jaar te beginnen knoeien :P


Uiteindelijk toch maar de sabrent besteld. Ondertussen stond bij alternate ook al dat dat die be quite uitverkocht was en niks meer over er komt voorraad, dus had er geen goed oog in. Die bestelling dan maar geannuleerd.
Image

Re: PlayStation 5

1343
Ja ik volg je Kolm. Heb getwijfeld deze morgen, maar heb dan maar voor de middenweg gekozen, zijnde de 1tb upgrade. Dat zou toch al redelijk wat moet helpen. Samen met de externe T7 ssd van 2tb zou ik toch een mooie bibliotheek moeten kunnen beheren. Het voordeel van de externe ssd is dat je nu PS5 games kan opslaan. Je kan ze niet afspelen zoals met PS4 games, maar het zorgt er wel voor dat ik makkelijker PS5 games kan verplaatsen van de interne naar de externe ssd zonder ze steeds opnieuw te moeten downloaden. Een mooie update zou zijn dat Sony het ook voor elkaar krijgt dat we PS5 games kunnen afspelen van een externe ssd. Dat zou bijzonder handig zijn.
In de toekomst komt er waarschijnlijk wel nog een Pro of Slim versie of gewoon nieuwe versies met absoluut zeker grotere interne ssd's.
Image

Re: PlayStation 5

1344
PS5 games vanaf een externe HDD/SSD zal pas mogelijk zijn als deze dezelfde snelheden aan kunnen als de interne SSD's.
En dan moet die connectie ertussen het ook nog aankunnen. Snelste USB standaard (3.2 gen 2x2) kan nu nog maar 2,4GB/s aan waar de minimum vereiste voor een interne SSD nu 5500MB/s is of afgerond 5,5GB/s.
Ondertussen is er ook nog de Thunderbolt 3 standaard die enkel voor USB-C kabels bestaat en dat twee keer zo snel zou zijn als USB 3.2 gen 2x2. Maar dat staat echt nog maar aan het begin en is eigenlijk nog niet snel genoeg...

Dus als dat al komt dan denk ik dat we minstens aan een nieuwe revisie van de PS5 zitten waarbij vermoedelijk de standaard interne SSD ook al groter zal zijn.
Image

Re: PlayStation 5

1348
NTGSruler wrote: 28 Nov 2021 16:58 Tegen dat jij een PS5 koop zal er wss al een nieuwe versie zijn met grotere ssd! Dus tegen dan hoef je je geen zorgen te maken over extra geheugen :D
Haha, zo had ik het nog niet bekeken, zou inderdaad wel goed kunnen :lol:
Mijn PS3 heb ik destijds wel bijgewerkt van de originele 60 GB naar 500 GB, maar de PS4 (ook launch model) had voor mij genoeg. Raar dat ik deze keer waarschijnlijk geen launch model zal kopen, hmm... :O