Re: PlayStation 5

1351
NTGSruler wrote: 29 Nov 2021 14:02 SSD en heatsink zijn deze middag geleverd. Ik heb vanavond nacht shift, wellicht morgennamiddag op het gemak eens bekijken en installeren. Deze namiddag nog even gamen en wat rusten.
Mijn heatsink ligt thuis klaar en de ssd op het werk :) Dus ik ga ook kijken of ik het eventueel morgen of woendag kan installeren.

Ik kijk echt uit naar de extra opslag :D
Image

Re: PlayStation 5

1352
Ik ben er ook zéér benieuwd naar! Mijn externe ssd moet nog verzonden worden. Ik vraag mij echt af als ik de games die nu geïnstalleerd staan op mijn PS4 op mijn externe ssd ga kunnen zetten en dan de ssd aansluiten op de PS5. Ik vermoed van niet aangezien de PS5 zal vragen om te formatteren. Ik zou wel kunnen eerst de interne ssd installeren op PS5 om dan via netwerkkabel de games op PS4 over te zetten naar PS5 en dan te verzetten naar de externe ssd. Spaart toch alweer wat downloadlimiet en tijd om te downloaden. Daarna eens mijn bibliotheek bekijken en games beginnen op de externe ssd zetten :D
Image

Re: PlayStation 5

1353
Normaal zou je die externe SDD gewoon moeten kunnen wisselen tussen de systemen zonder formatteren.
Het is geloof ik wel belangrijk dat je op de PS4 ergens bij storage zegt 'externe storage loskoppelen' en dan pas uittrekken en in PS5 steken en daar koppelen.

Ik weet eigenlijk niet of dat overzetten van games van ps4 naar ps5 via het netwerk ondertussen al goed werkt... In het begin waren er best veel problemen daarmee die zelfs tot bricked consoles hebben geleid.

Mijn SSD is vannacht van Italië naar Luik gegaan :lol:
Komt normaal morgen aan.

Heatsink was levertijd 2-3 werkdagen dus normaal ook deze week.

Maar... ik moet toch tot 10 december wachten tot ik hem mag installeren. Iemand wil meekijken met de installatie :lol:
Image

Re: PlayStation 5

1354
Kolm wrote: 29 Nov 2021 15:38 Normaal zou je die externe SDD gewoon moeten kunnen wisselen tussen de systemen zonder formatteren.
Het is geloof ik wel belangrijk dat je op de PS4 ergens bij storage zegt 'externe storage loskoppelen' en dan pas uittrekken en in PS5 steken en daar koppelen.

Ik weet eigenlijk niet of dat overzetten van games van ps4 naar ps5 via het netwerk ondertussen al goed werkt... In het begin waren er best veel problemen daarmee die zelfs tot bricked consoles hebben geleid.

Mijn SSD is vannacht van Italië naar Luik gegaan :lol:
Komt normaal morgen aan.

Heatsink was levertijd 2-3 werkdagen dus normaal ook deze week.

Maar... ik moet toch tot 10 december wachten tot ik hem mag installeren. Iemand wil meekijken met de installatie :lol:
Hoe is het met Sora? Ik heb hem al een tijdje niet meer gehoord hier.
Image

Re: PlayStation 5

1355
Net mail ontvangen dat mijn externe ssd verstuurd wordt met Bpost. Dus zou morgen hopelijk ook moeten aankomen.

Hmm overzetten met netwerkkabel lijkt dus dan toch niet zo'n goed idee? :?

Zoals je zegt Kolm moet je idd steeds loskoppelen met die externe schijf. Heb wel al gelezen dat iemand zijn PS5 niet meer aan ging met de ssd gekoppeld. Hij moest dan de ssd fysiek loskoppelen en dan startte de PS5 opnieuw op. Hopelijk geen problemen daarmee. In principe zal mijn PS5 nu meeste gebruikt worden. Al speel ik ook nog bijzonder graag op mijn PS4 (die wel zorgwekkend geluid maakt tegenwoordig =》 fan die precies ergens tegenaan draait) en natuurlijk ook nog mijn PS3.
Image

Re: PlayStation 5

1356
Je hoeft ook geen netwerkkabel tussen de twee te trekken, het werkt gewoon via het LAN netwerk in je huis. Als de apparaten op hetzelfde LAN zitten dan kunnen ze elkaar vinden. Bij jou zitten ze op hetzelfde LAN voor zover je setup niet is veranderd en alles nog op die ene switch in je gameroom zit.
Maar ja... op release hadden veel mensen daar problemen mee. Ik weet dus alleen niet wat de huidige status is.

Misschien dat je die externe mag pas aansluiten als je PS5 aanstaat en hem dan koppelen.
Ik herinner me wel dat Marty last had van een hele trage interface op bepaalde plekken omdat er op zijn externe schijf echt superveel stond. Ontkoppelen van die externe maakte het dan sneller. Maar die details moet Marty maar even uitleggen, geen idee of dat probleem ondertussen opgelost is :P
Image

Re: PlayStation 5

1357
Die set-up is inderdaad nog altijd hetzelfde. Maar ik denk dat ik geen risico neem en de game maar gewoon download. Tis nu niet dat ik al die games tegelijkertijd speel :P

Misschien dat je die externe mag pas aansluiten als je PS5 aanstaat en hem dan koppelen.

Zal even wennen zijn, maar dat is wat ik toch ga proberen te doen. Iedere keer ik afsluit, ontkoppelen en pas terug aansluiten wanneer de PS5 is opgestart. PS5 zou de ssd direct moeten herkennen in principe.
Image

Re: PlayStation 5

1358
Oh, ik bedoelde enkel bij de eerste keer aankoppelen van de externe aan de PS5. Om hem dan pas in te steken en in het menu te koppelen en dan gewoon eraan te laten hangen.

Je kan het ook langzaam opbouwen inderdaad. Elke keer als er nog wat downloadlimiet over is aan het einde van de maand ofzo xD
Of had je nu geen limiet meer? :?
Image

Re: PlayStation 5

1359
Haha beetje last van geheugenverlies, maar ik snap je ;)

Ik heb geen limiet meer. Ttz tussen 0000u en 1700u (corona tegemoetkoming van Telenet. Normaal zijn de daluren van 0000u tot 12u s'middags). De rest van die uren worden beschouwd als piekuren en heb je een limiet van 750gb. Dan wordt je beschouwd als grootverbruiker en wordt je tijdelijk op trager internet gezet (10mbps).
Het volume telt tijdens de daluren niet mee, enkel als je dus boven de 750gb zit in de piekuren wordt je dus op trager internet gezet. In de daluren kun je dus onbeperkt en aan volledige snelheid internetten. Echter toont Telenet wel het totaal aantal verbruikte GB's (piek + daluren tesamen).
Image

Re: PlayStation 5

1360
Upgrade geheugen is volledig gelukt! :smug: Bedankt Marty voor de video. Heeft geholpen. Vooral dan om te weten welke kant van de interne ssd ik moest plakken in de heatsink.

Externe T7 ssd hangt er ook aan. Geformatteerd en PS5 is bezig nu met games te verplaatsen naar de externe ssd. Zéér blij hiermee. Astro's Playroom bijvoorbeeld is ongeveer 11gb wat standaard op je console staat en wat ik niet meer speel. Verplaatsen naar externe schijf, je weet nooit dat er nog DLC voor uitkomt. Maar ondertussen extra 10gb vrij, alle beetjes helpen. :)
Image

Re: PlayStation 5

1364
Whoeps!

Nee ik had andere video's ook bekeken waarin ze het specifiek vermelden.

De externe ssd is een succes. Geïnstalleerde games op PS4 heb ik kunnen overzetten nadat de ssd geformatteerd was op de PS5. Dus gebruik op beide consoles werkt perfect. Op PS4 heb ik wel even moeten zoeken hoe ik de games kon overzetten, maar ik moest dus naar systeemopslag gaan en van daaruit dan overzetten naar de externe opslag. Waarbij de PS5 je gewoon externe storage kan aanklikken en van daaruit games kan verzetten.
Het grootste nadeel van de externe opslag op PS4 is dat je via USB-A naar USB-C moet werken, terwijl op PS5 dit van USB-C naar USB-C kan en dus veel sneller is.
Image

Re: PlayStation 5

1365
@NTGSruler: Is de USB-A naar USB-C kabel die je gebruikt wel van type 3.0 of hoger? Meestal te herkennen aan blauwe kleur als je in de A-connector kijkt en een SS-logo (super speed) op de zijkant van de connector. Want alle USB-poorten van de PS4 Pro zijn USB 3.1 poorten (super speed) die aan 5Gbit/s of 0,5GB kunnen overzetten, als de kabel het ook ondersteund natuurlijk.

Als je ooit overweegt om de USB-A poort van de PS5 te gebruiken voor storage, gebruik dan de poorten aan de achterkant want dit zijn ook super speed poorten (zijn ook blauw) en die aan de voorkant niet. USB-C aan voorkant is ook super speed.
PS5 super speed poorten zijn USB 3.2 aan 10Gbit/s of ongeveer 1GB/s

Er zit dus zeker verschil op, maar als het zo hard opvalt dan kan het ook aan de kabel liggenl. Ik heb hier nog een USB 1.0 kabel liggen voor als je het echt traag wil :P

Zoiets als dit van kabel:
(Afbeelding is wel gespiegeld waardoor SS raar staat)
Image
Image