Re: PlayStation Plus

2318
Godfall heeft nu de Challenger update al. Bevat 6 nieuwe trophies die niet te moeilijk lijken.

Brons:
Small Steps - Complete your first Quest Objective
Great Deeds - Complete your first Legendary Quest Objective
The Road to Greatness - Complete your First Quest

Zilver:
Great Victories - Complete your Tenth Legendary Quest Objective
Valorian Hero - Complete your Fifth Quest

Goud:
Valorian Champion - Complete your Tenth Quest
Image

2319
Wat lees ik hier seg. Ik snap het nut niet van PS+. Ik betaal al een telecomprovider voor internet dus online gamen zou niet extra betalend mogen zijn want je koopt ook het spel al. Die 'gratis' games zijn zoethoudertjes.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk

Image

2321
RoyVdW wrote: 04 Dec 2021 16:15 Wat lees ik hier seg. Ik snap het nut niet van PS+. Ik betaal al een telecomprovider voor internet dus online gamen zou niet extra betalend mogen zijn want je koopt ook het spel al. Die 'gratis' games zijn zoethoudertjes.
Er is natuurlijk wel wat meer nodig dan internetverbinding om online te gamen natuurlijk he. Kolm heeft hier laatst ergens een hele uitleg gegeven van games die p2p waren, maar dat is natuurlijk vaker niet dan wel het geval. Als het geen p2p is, dan zullen er ook servers moeten draaien om te faciliteren etc. Geen idee hoe dat verder technisch gaat, maar daar zal vast meer voor nodig zijn.
Al met al maakt het ook niet heel veel uit waar je voor betaalt: zij mogen er geld voor vragen en jij mag ervoor kiezen geen geld te betalen, dus ja... Voor mij zijn de cloud saves het belangrijkste en is het mooi meegenomen dat er zo nu en dan een game tussen zit die ik wél leuk vind en nog niet heb. Vind die € 50 per jaar die ik er tot nu toe nog altijd maximaal voor heb betaald wel in verhouding staan voor mezelf.
Image

2322
paveman wrote: 06 Dec 2021 14:38
RoyVdW wrote: 04 Dec 2021 16:15 Wat lees ik hier seg. Ik snap het nut niet van PS+. Ik betaal al een telecomprovider voor internet dus online gamen zou niet extra betalend mogen zijn want je koopt ook het spel al. Die 'gratis' games zijn zoethoudertjes.
Er is natuurlijk wel wat meer nodig dan internetverbinding om online te gamen natuurlijk he. Kolm heeft hier laatst ergens een hele uitleg gegeven van games die p2p waren, maar dat is natuurlijk vaker niet dan wel het geval. Als het geen p2p is, dan zullen er ook servers moeten draaien om te faciliteren etc. Geen idee hoe dat verder technisch gaat, maar daar zal vast meer voor nodig zijn.
Al met al maakt het ook niet heel veel uit waar je voor betaalt: zij mogen er geld voor vragen en jij mag ervoor kiezen geen geld te betalen, dus ja... Voor mij zijn de cloud saves het belangrijkste en is het mooi meegenomen dat er zo nu en dan een game tussen zit die ik wél leuk vind en nog niet heb. Vind die € 50 per jaar die ik er tot nu toe nog altijd maximaal voor heb betaald wel in verhouding staan voor mezelf.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Stel dat ik op een jaar 3 leuke games heb kunnen spelen en daar bovenop de cloud heb voor saves, vind ik dat ik de investering al heb terug verdient :)

Maar daarom ook mijn statement dat ze Godfall hadden moeten laten vallen. Dan was er deze discussie niet. Dit komt gewoon echt niet goed over en doet dan vrezen dat ze vaker "demo's" gaan uitdelen alsof het een volwaardige game is.
Image

2324
En dat was in die tijd ook te merken... Ja: online gamen was mogelijk, maar de kwaliteit tussen online gamen op PS of XBox was (naar verluidt; ik ben natuurlijk niet zo'n online gamer, toen ook niet) ook behoorlijk groot. Voor hoe ik het als relatieve buitenstaander kan beoordelen is dat wel ook een heel stuk verbeterd, wat in principe het punt bevestigt: ik weet niet precies wat, maar er zijn dingen die door PS geregeld moeten worden om online gamen mogelijk te maken. Het is logisch dat dit geld kost. Waar XBox hier vanaf het begin geld voor heeft gevraagd (dankzij een betere infrastructuur, of hierdoor hebben ze dit beter kunnen regelen?), heeft PS hier pas later voor gekozen. Aangezien ik én bijna nooit online game én de service zonder al de moeite waard vind en vond, maakte het voor mij weinig uit. Ik hoop in ieder geval dat mijn beeld hieromtrent klopt: dat de kwaliteit van het online game wel ook verbeterd is...
Image

2325
Het is zeker verbeterd Paveman! Ik heb geen problemen met online gamen tegenwoordig. Ik herinner mij wel dat ik CoD Modern Warfare (de eerste Modern Warfare in 2007) op PS3 en ik dacht zelfs ook Modern Warfare 2 een héél jaar online speelde op PS3 en dat ging perfect zonder dat we betaalden. Dat je moet betalen om te kunnen genieten van de gratis games en de cloud ben ik volledig mee akkoord. Maar gewoon online gamen zou je eigenlijk niet voor moeten betalen vind ik. Je betaalt voor een gameconsole waarop je online kan gamen, je betaalt voor een internetabonnement, EN dan moet je nog eens extra betalen om die functionaliteit te kunnen gebruiken op je console.
Tenzij ik hier grondig mis ben, maar als ik nu de nieuwste shooter koop op Playstation en ik wil online een potje knallen gaat mij dit niet lukken...
Of je wil een potje FIFA spelen online zonder Plus abo, gaat niet lukken..
Image