Re: Je laatste aankoop (geen games)

1771
met0t0 wrote: 08 Jan 2022 17:07 Wel handig dat ge die oorkussens kunt vervangen. Ik was ook op zoek naar zo'n oplossing voor mijn oude PlayStation headset, maar toen brak de hoofdband en heb ik een volledig nieuwe moeten kopen :lol:

De home cinema is bij deze compleet:

LG DSP8YA Soundbar
Image
Wel een stevige subwoofer voor op een appartement, had het ietsje kleiner verwacht :-"
Dan ook maar direct een geluidsdempende mat gekocht in de hoop dat de onderburen er niets van zullen horen.

Je bent voor een paar jaren in orde nu. Veel plezier er mee ;)


Ik heb voor de gold headset die ik op de ps4 gebruik ook nieuwe onderdelen besteld. Die viel bijna letterlijk uit mekaar. Omdat ik die amper gebruik heb ik ze via ali besteld, dus zal nog wel een maandje onderweg zijn. De platinum headset gebruik ik veel, dus daar heb ik degelijke van amazon gekocht.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1772
Nice. Ik heb dezelfde. 1 tip: doe niet de automatische calibratie op een ongeschikt tijdstip. Die gaat namelijk best wel hard. Subwoofer kun je makkelijk met de lg soundbar app verlagen qua decibel. Ik heb iig nog geen klachten gehad van de onderburen en heb er geen dempende mat onderliggen

Subwoofer is kleiner dan die ik had bij mijn onkyo systeem
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1773
Ik wist niet eens dat je onderdelen kon bestellen voor de platinum headset?? Een usb dongle zal niet mogelijk zijn zeker? (ik dacht dat elke headset een aparte dongle had). Mijn platinum headset wordt niet meer herkend door de dongle wat ik eigenlijk zéér vervelend vindt. Ik speel nu telkens dus met kabel ingeplugd in headset naar DS4 controller. Op PS5 wel draadloos met de nieuwe headset. En op PS3 met die Gold headset :lol:
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1774
Marty wrote: 08 Jan 2022 17:33 Nice. Ik heb dezelfde. 1 tip: doe niet de automatische calibratie op een ongeschikt tijdstip. Die gaat namelijk best wel hard. Subwoofer kun je makkelijk met de lg soundbar app verlagen qua decibel. Ik heb iig nog geen klachten gehad van de onderburen en heb er geen dempende mat onderliggen

Subwoofer is kleiner dan die ik had bij mijn onkyo systeem
Tevreden van uw aankoop?
Die automatic room calibration heb ik deze namiddag gedaan, ik wist al op voorhand dat het luid ging zijn en dat zullen de onderburen wel gemerkt hebben :lol: Gelukkig was het snel voorbij. Die LG Soundbar app is wel handig heb ik al gemerkt, zal van pas komen. Staat de subwoofer bij u op 0 (standaard) en op welk volume staat de soundbar doorgaans?

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1775
Zeer blij er mee. Ik heb die calibratie nooit afgerond. En vind het geluid prima. Ik heb ook de rear speakers. Vind dat zo tof bv met cod of bf dat je de kogels achter je in de muur hoort landen als ze me missen.

Ik heb de subwoofer op -6 staan en standaard geluid 8 t/m 10 of 11. Dat gaat voor mij hard zat
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1776
Marty wrote: 08 Jan 2022 19:05 Zeer blij er mee. Ik heb die calibratie nooit afgerond. En vind het geluid prima. Ik heb ook de rear speakers. Vind dat zo tof bv met cod of bf dat je de kogels achter je in de muur hoort landen als ze me missen.

Ik heb de subwoofer op -6 staan en standaard geluid 8 t/m 10 of 11. Dat gaat voor mij hard zat
De kalibratie duurt ook echt niet lang hoor, ik denk dat het een 30-tal seconden was. Daarna kan je nog eens luisteren naar hoe het klonk zonder en hoe het klinkt met de kalibratie, maar dat heb ik niet grondig gedaan omdat alles dan terug zo luid afspeelt. Ik heb de gekalibreerde optie dan vervolgens maar genomen, zal wel zien na een aantal uren hoe alles gaat. Onze gamekamer is redelijk klein (8,5m²) dus ik denk ook niet dat het geluid hard zal moeten staan. De subwoofer staat dicht voor ons bij de zetel dus ik zal hem ook minder hard kunnen zetten.

Ben benieuwd, vanavond gaan we hem eens testen met Jedi: Fallen Order :)
Omdat het zo'n kleine ruimte is, twijfel ik ook nog voor de achterspeakers. Wel een voordeel dat hij zo makkelijk uit te breiden is.

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1777
Marty wrote: 08 Jan 2022 19:05 Zeer blij er mee. Ik heb die calibratie nooit afgerond. En vind het geluid prima. Ik heb ook de rear speakers. Vind dat zo tof bv met cod of bf dat je de kogels achter je in de muur hoort landen als ze me missen.

Ik heb de subwoofer op -6 staan en standaard geluid 8 t/m 10 of 11. Dat gaat voor mij hard zat
Muur vol kogelgaten daar bij jou thuis :lol:
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1782
met0t0 wrote: 15 Jan 2022 18:03 Ziet er inderdaad de moeite uit als ge aan smart speakers gewend zijt :)
Want ja, zo'n gewone Google Home geeft wel iets van geluid, maar om muziek mee af te spelen is het toch niet zo spectaculair.
De Google home gaf al verrassend goed geluid. Mag ook wel voor een speaker waar ik 120 euro voor betaald heb.

Maar deze van harman kardon dat 350 euro kostte is een heel ander formaat zoals je kan zien op deze foto.

Image
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1783
met0t0 wrote: 12 Dec 2021 18:37 LG OLED55C16LA (2021)
Image
Tjah, stevige upgrade t.o.v. mijn 14 jaar oude 32 inch Full HD LCD... :lol:
Jammer genoeg hadden we vorig weekend die tv proberen opstarten na een half jaar geen gebruik en hij heeft de verhuis niet overleefd, er kwam rook uit... :(
Hopelijk zitten we de komende jaren hiermee goed. Nu nog een PS5 om er volop van te genieten :-"
Dit is op deze moment de beste game tv die er is. Opvolger van de C9. Heb zelfs getwijfeld om mijn Samsung QE55Q70R van 2019 te verkopen voor deze. Maar ik ga wachten rond april komt de opvolger uit en dan zakt de C16 een pak in prijs. :cool:

Die Home cinema is ook zeer goed die je hebt. Zelf heb ik een Sonos Beam met 2 One's. Nu zoek ik nog een Sub, het zal een Gen 2 versie worden aangezien de nieuwe Gen 3 €849 kost en dat vind ik te duur.
Image