Ik betwijfel als ik het in die tijdspanne klaar speel Paveman. Heb het gevoel dat die resources echt zéér traag behandeld worden. Ik moet natuurlijk wel nog redelijk véél doen. Zit nu aan missie 33, maar ze worden dus moeilijker aangezien ze het label "subsistence" en "extreme" mee krijgen. Daarna nog verschillende missies op S-rank zetten. En dan hetgene waar ik het meest tegenop zie is alle mission tasks doen.
Ondertussen heb ik wel eindelijk de wormhole fulton unlocked (support unit moest eerst level 40 worden nog, heb wat met staff moeten verschuiven).
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
317Volgens mij heb ik er vanaf het begin voor gezorgd dat ik in ieder geval zoveel mogelijk mission tasks gelijk al haalde. Scheelt achteraf een hoop tijd natuurlijk, al wordt dat naar het einde toe véél makkelijker door nieuwe equipment en zo.
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
318Klopt helemaal. Maar waar ik ook wat mee zit zijn mijn Hero points. Ik geloof dat je iets van een 150000-180000 punten moet hebben om de Hero status en bijhorende trophy te krijgen. Al wordt er 50000 punten afgetrokken bij het ontwikkelen van een nuke. Iets wat ik nu dus zou kunnen ontwikkelen, maar dan zakken mijn Hero punten nodeloos om dat dan weer opnieuw te moeten grinden. Ik zit nu ongeveer aan 75000 punten, maar heb dus wel nog een heleboel missies te klaren + side ops.
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
319Kan je geen backup maken, dan nuke developen+destroyen en dan backup terugzetten?
Denk er vooral aan om je nuke direct kapot te doen nadat je hem gebouwd hebt, anderen zouden die kunnen stelen waardoor je een probleem hebt om die trophy van kapot doen te halen.
Denk er vooral aan om je nuke direct kapot te doen nadat je hem gebouwd hebt, anderen zouden die kunnen stelen waardoor je een probleem hebt om die trophy van kapot doen te halen.
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
320Ik dacht dat een nuke ontwikkelen minimum 24u in beslag neemt. Online zou blijkbaar real time zijn, offline zou dit blijkbaar 24u effectieve gameplay zijn. Aangezien ik nog altijd niet goed mee ben met wat nu precies mijn resources zijn online of offline stel ik het voorlopig uit totdat ik dus die Hero trophy heb behaald. Die 24u of meer zijn dan blijkbaar ook nog deels afhankelijk welk level je verschillende departementen hebben in Mother Base.
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
321Dat van die 24u klopt inderdaad. Al zou je offline nog altijd even online moeten gaan (connecten met internet) omdat hij anders op 1 minuut blijft hangen ipv completen.
Verder zit ik nog in de onderzoeksfase van deze game xD
Plan is om volgende week te beginnen, tegen dan is RE6 wel min of meer klaar want ben tussendoor al af en toe wat runs voor skillpoint grinds aan het doen.
Verder zit ik nog in de onderzoeksfase van deze game xD
Plan is om volgende week te beginnen, tegen dan is RE6 wel min of meer klaar want ben tussendoor al af en toe wat runs voor skillpoint grinds aan het doen.
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
322Nice! Kunnen we het met twee wat uitdokteren!
En er is veel te onderzoeken aan deze game!
Ik ben gewoon online als ik de game speel, dus ik vermoed dat ik dan wss ook wel online de nuke zal ontwikkelen. Ik wacht dus nog even totdat ik die Hero trophy heb (duurt wel nog even). Ondertussen kan ik dan nog wat meer resources farmen want Mother Base heb ik ook nog 4-5 departementen op level 4 te zetten.
En er is veel te onderzoeken aan deze game!
Ik ben gewoon online als ik de game speel, dus ik vermoed dat ik dan wss ook wel online de nuke zal ontwikkelen. Ik wacht dus nog even totdat ik die Hero trophy heb (duurt wel nog even). Ondertussen kan ik dan nog wat meer resources farmen want Mother Base heb ik ook nog 4-5 departementen op level 4 te zetten.
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
323 ik wil ook.
Krijg meer en meer zin, maar heb de game nog ni.
Met de day one versie smijten ze naar uw kop, maar die wil ik ni.
Krijg meer en meer zin, maar heb de game nog ni.
Met de day one versie smijten ze naar uw kop, maar die wil ik ni.
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
324De game is al regelmatig in sale geweest en gratis bij plus. Maar daar heb je niets aan natuurlijk. Ik denk dat je de game tegenwoordig ergens wel goedkoop tweedehands kan oppikken hoor.
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
325Ik weet het. Ik ben nog ni zo heel lang terug aan het gamen en ben ni zo een grote fan van downloaden. Ben er ni tegen, maar heb liever fysieke games. Heb er bijvoorbeeld een paar in mijn mandje in de store, maar nog altijd ni betaald…
Wat vind je van het verhaal? Of dialogen? De engine hoor ik alleen goeie dingen over. Zal voor mij wel wat wennen zijn.
Wat vind je van het verhaal? Of dialogen? De engine hoor ik alleen goeie dingen over. Zal voor mij wel wat wennen zijn.
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
326Oooh maar ik deel je mening hoor. Ik bedoelde dan ook fysiek tweedehands. Ik ben dus geen grote kenner, wat wil zeggen, dat MGS V eigenlijk de eerste echte keer is dat ik een MGS game grondig speel. Zoals Paveman hier al heeft gezegd, start de game vrij traag kwa verhaal, maar dat is nu volop aan het ontplooien. Kwa controls heb ik toch even moeten zoeken, want je kunt zoveel verschillende dingen doen, inclusief op den duur het bevelen van je buddies.
Voor een fan en iemand die MGS 2 platinum heeft, is dit een gemakkelijke game. Alleen is hij vrij grindy waarbij je dus alle missies op S-rank moet halen, alle side ops doen, alle mission tasks doen (wat betekent verschillende keren zelfde missie herspelen), je moet Mother Base volledig upgraden wat enorm lang duurt omdat je vrij traag resources verzameld en daarbovenop moeten de meeste resources dan ook nog eerst eens verwerkt worden vooraleer je ze kan gebruiken. Dan heb je ook nog de combat missions wat gewoon manschappen zijn wat je op pad stuurt om missies te voltooien (heb je zelf niets in de pap te brokken). Maar ik zit nu aan de S rank missies (moeilijkste) en daar zijn mijn percentages op het slagen van de missies zéér klein wat meer kans geeft dus dat je die missie opnieuw moet doen.
Ik zeg als fan van de MGS reeks dat je deze eigenlijk ook niet mag missen, omdat het dus (tot nu?) de laatste Hideo MGS game is.
Voor een fan en iemand die MGS 2 platinum heeft, is dit een gemakkelijke game. Alleen is hij vrij grindy waarbij je dus alle missies op S-rank moet halen, alle side ops doen, alle mission tasks doen (wat betekent verschillende keren zelfde missie herspelen), je moet Mother Base volledig upgraden wat enorm lang duurt omdat je vrij traag resources verzameld en daarbovenop moeten de meeste resources dan ook nog eerst eens verwerkt worden vooraleer je ze kan gebruiken. Dan heb je ook nog de combat missions wat gewoon manschappen zijn wat je op pad stuurt om missies te voltooien (heb je zelf niets in de pap te brokken). Maar ik zit nu aan de S rank missies (moeilijkste) en daar zijn mijn percentages op het slagen van de missies zéér klein wat meer kans geeft dus dat je die missie opnieuw moet doen.
Ik zeg als fan van de MGS reeks dat je deze eigenlijk ook niet mag missen, omdat het dus (tot nu?) de laatste Hideo MGS game is.
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
327Het verhaal en de dialogen zijn goed, maar op een heel andere manier dan de vorige MGS games. Bij de vorige games was het veel meer filmisch, met MGS4 als absoluut toppunt met ongeveer 50-50% filmpjes-gameplay (ik weet het, een cliché, maar zo voelde het toch ). Het verhaal van MGS V past goed in het breder MGS-verhaal, maar ik weet niet hoe de plottwist van deze game onthaald wordt bij andere fans... Ik vond het verhaal goed en dat het extra diepte toevoegt aan het bredere verhaal, maar het is op z'n minst controversieel. Jammer genoeg is het op een aantal vlakken duidelijk dat de ontwikkeling van het verhaal niet volledig afgerond is en dat ze kleinere verhaallijnen totaal niet ontwikkeld hebben. Dit stoort niet zo heel hard, maar blijft een gemiste kans omdat Hideo Kojima niet volledig zijn zin mocht doen.zenmaster wrote: 11 Jan 2022 17:21Wat vind je van het verhaal? Of dialogen? De engine hoor ik alleen goeie dingen over. Zal voor mij wel wat wennen zijn.
Ik kan hem u heel hard aanbevelen in ieder geval, het is een unieke ervaring met heel goed uitgewerkte gameplay en al bij al een mooie afsluiting van het MGS-verhaal
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
328Bedankt voor jullie uiteenzettingen.
Het bevestigt wel zo een beetje wat ik al dacht en wat ik heb gehoord van de Engelse collega’s.
Ik wil hem nu vooral spelen voor de nieuwe gameplay en omdat het inderdaad, heel waarschijnlijk, de laatste MGS game door Kojima is. Hoewel hij niet zijn zin ermee mocht doen. Dat het verhaal wat brokkelig is daar zal ik mij maar bij neerleggen en hopelijk hou ik het uit om missie na missie na missie na missie af te werken.
Het bevestigt wel zo een beetje wat ik al dacht en wat ik heb gehoord van de Engelse collega’s.
Ik wil hem nu vooral spelen voor de nieuwe gameplay en omdat het inderdaad, heel waarschijnlijk, de laatste MGS game door Kojima is. Hoewel hij niet zijn zin ermee mocht doen. Dat het verhaal wat brokkelig is daar zal ik mij maar bij neerleggen en hopelijk hou ik het uit om missie na missie na missie na missie af te werken.
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
329@NTGSruler: Ik las net dat het disposen van een nuke ook 100.000 GMP kost. Dus zorg ervoor dat op het moment dat je je nuke gaat bouwen, je nog 100k GMP extra hebt. Dan kan je meteen als het klaar is hem disposen zonder risico van hem kwijt te raken aan anderen.
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
330Pffrt, wil ik de disc in mijn PS3 steken en lukt het niet meer... Alle vorige trukjes die wel werkten deden het deze keer niet
Nochtans dacht ik dat het opgelost was omdat de disc switch van RE5 naar RE6 van de eerste keer werkte.
Zal hem toch maar is moeten open doen en misschien deze game dan maar even op de andere PS3 spelen.
Nochtans dacht ik dat het opgelost was omdat de disc switch van RE5 naar RE6 van de eerste keer werkte.
Zal hem toch maar is moeten open doen en misschien deze game dan maar even op de andere PS3 spelen.