Ondertussen de PS3 open gehad en ik dacht dat de uitlijning van de tandwieltjes en onderdelen het probleem zou zijn maar dat was allemaal goed. Het lijkt erop dat het de disc sensor is. In mijn versie zijn dat 2 pinnetjes die lijken op een haaienvin en die ingedrukt kunnen worden. Er is dan nog een blokje dat van het ene naar het andere pinnetje verschuift als je er een disc in of uithaalt.
Vaststelling was dat het pinnetje dat ingedrukt is als er een disc inzit, een beetje losser zit dan het andere. Waarschijnlijk komt het daardoor niet altijd volledig naar boven als de disc eruit is. Hierdoor blijft de sensor dan soms denken dat er toch nog een disc inzit terwijl dat niet het geval is.
Voor ik hem opnieuw in elkaar zette heb ik dat pinnetje naar boven getrokken. Dan genoeg in elkaar gezet dat ik hem aan kon zetten en een disc erin kon steken. Hij pakte hem meteen en herkende hem ook zonder extra herstart wat ik de laatste tijd nog wel is nodig had net na insteken van de disc. Disc erin laten zitten en de PS3 weer uitgezet en verder in elkaar gezet.
Voor deze game werkt het nu want eens de disc erin zit is er geen enkel probleem. Maar ik ga toch kijken of ik dat onderdeel kan vervangen want dit is wel een erg omslachtige manier om discs te wisselen
---
Maw: Ik sta op het punt te beginnen. Zijn er nog tips die jullie kunnen geven?
Wat ik al had:
- missie 4 s-rank zo snel mogelijk doen omdat die onmogelijk wordt als je een bepaald ding hebt kapot gemaakt.
- dispatch missies zoveel mogelijk doen omdat het anders achteraf veel tijd kost en het kan je ook resources geven
- zoveel mogelijk zooi en mensen naar je base extracten met de fulton en die zo snel mogelijk upgraden zodat die ook containers kan doen
Welke volgorde kan je je base best upgraden?