Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

331
zenmaster wrote: 16 Jan 2022 13:27Dat het verhaal wat brokkelig is daar zal ik mij maar bij neerleggen en hopelijk hou ik het uit om missie na missie na missie na missie af te werken. 🥲
Dat zal zeker wel lukken aangezien de gameplay zoveel voldoening biedt. En het verhaal is echt wel aanwezig hoor, de nadruk ligt er in deze game gewoon iets minder op, het draait meer om de talloze ontdekkingen.

Ai, vervelend Kolm :(

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

332
Ondertussen de PS3 open gehad en ik dacht dat de uitlijning van de tandwieltjes en onderdelen het probleem zou zijn maar dat was allemaal goed. Het lijkt erop dat het de disc sensor is. In mijn versie zijn dat 2 pinnetjes die lijken op een haaienvin en die ingedrukt kunnen worden. Er is dan nog een blokje dat van het ene naar het andere pinnetje verschuift als je er een disc in of uithaalt.

Vaststelling was dat het pinnetje dat ingedrukt is als er een disc inzit, een beetje losser zit dan het andere. Waarschijnlijk komt het daardoor niet altijd volledig naar boven als de disc eruit is. Hierdoor blijft de sensor dan soms denken dat er toch nog een disc inzit terwijl dat niet het geval is.

Voor ik hem opnieuw in elkaar zette heb ik dat pinnetje naar boven getrokken. Dan genoeg in elkaar gezet dat ik hem aan kon zetten en een disc erin kon steken. Hij pakte hem meteen en herkende hem ook zonder extra herstart wat ik de laatste tijd nog wel is nodig had net na insteken van de disc. Disc erin laten zitten en de PS3 weer uitgezet en verder in elkaar gezet.

Voor deze game werkt het nu want eens de disc erin zit is er geen enkel probleem. Maar ik ga toch kijken of ik dat onderdeel kan vervangen want dit is wel een erg omslachtige manier om discs te wisselen :P

---

Maw: Ik sta op het punt te beginnen. Zijn er nog tips die jullie kunnen geven?

Wat ik al had:
- missie 4 s-rank zo snel mogelijk doen omdat die onmogelijk wordt als je een bepaald ding hebt kapot gemaakt.
- dispatch missies zoveel mogelijk doen omdat het anders achteraf veel tijd kost en het kan je ook resources geven
- zoveel mogelijk zooi en mensen naar je base extracten met de fulton en die zo snel mogelijk upgraden zodat die ook containers kan doen

Welke volgorde kan je je base best upgraden? :?
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

335
Ondertussen de game gestart en tem missie 4 gespeeld en 1 side ops voor de vertaler. Daarna missie 4 opnieuw gedaan voor de S-rank zodat ik niet daardoor de hele game opnieuw moet doen!

Na missie 4 unlockte ook de mogelijkheid om platformen te bouwen in je mother base wat me weer bij dit brengt:
paveman wrote: 24 Jan 2022 12:21 Vooral veel mensen extracten inderdaad en eens de basis vol is de minder goede mensen die je binnen hebt gehaald weer wegsturen. Qua upgraden van de base kan ik me te weinig van de game herinneren helaas. Welke opties zijn er een beetje?
Ik heb nu de volgende opties:
- Command platform: Increase maximum staff of all units
- R&D platform: Higher grade equipment
- Base Development platform:Produces materials on a regular bases
- Support platform: Supports actions in the area by supply drops and artillery strikes

Vermoedelijk komen er daar nog wel bij want ik heb meer kolommen voor de skills als ik bij de mensjes kijk.

Verder snap ik nog niks van online/offline resources verzamelen. Ik speel al de hele tijd online maar als ik bij resources en GMP kijk dan zie ik een totaal en daarachter tussen haakjes wat dan offline en online is. Daar zie ik dan bij elk item dat ik een deel offline en een deel online heb maar geen idee wat waarvoor geteld heeft...
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

337
Kolm wrote: 27 Jan 2022 00:29 Ondertussen de game gestart en tem missie 4 gespeeld en 1 side ops voor de vertaler. Daarna missie 4 opnieuw gedaan voor de S-rank zodat ik niet daardoor de hele game opnieuw moet doen!

Na missie 4 unlockte ook de mogelijkheid om platformen te bouwen in je mother base wat me weer bij dit brengt:
paveman wrote: 24 Jan 2022 12:21 Vooral veel mensen extracten inderdaad en eens de basis vol is de minder goede mensen die je binnen hebt gehaald weer wegsturen. Qua upgraden van de base kan ik me te weinig van de game herinneren helaas. Welke opties zijn er een beetje?
Ik heb nu de volgende opties:
- Command platform: Increase maximum staff of all units
- R&D platform: Higher grade equipment
- Base Development platform:Produces materials on a regular bases
- Support platform: Supports actions in the area by supply drops and artillery strikes

Vermoedelijk komen er daar nog wel bij want ik heb meer kolommen voor de skills als ik bij de mensjes kijk.

Verder snap ik nog niks van online/offline resources verzamelen. Ik speel al de hele tijd online maar als ik bij resources en GMP kijk dan zie ik een totaal en daarachter tussen haakjes wat dan offline en online is. Daar zie ik dan bij elk item dat ik een deel offline en een deel online heb maar geen idee wat waarvoor geteld heeft...
Geen idee meer hoe dat werkt inderdaad, maar volgens mij groeit dat door tijd en de overige stats aan. Volgens mij heb ik vooral eerst in Command platform geïnvesteerd om zoveel mogelijk staff toe te kunnen voegen en van daaruit weer meer en sneller opties te kunnen krijgen. Daarnaast R&D om de genoemde opties beschikbaar te krijgen, anders loop je op een gegeven moment vast volgens mij. Als ik het zo bekijk voelt de volgorde van de opties wel erg logisch: de materials zullen namelijk ook op een gegeven moment opraken, zodat je daar vrij snel ook wel in zal móeten investeren. De support acties heb ik, zeker aan het begin, maar vrij weinig gebruik van gemaakt, dus is ook de optie waar ik het laats in geïnvesteerd heb.
Ik heb dus wel gelijk zoveel mogelijk alle missiedoelen gehaald en indien haalbaar S rank op de missies, maar in principe wordt het laat in de game veel makkelijker om de doelen en S rank te halen. Enige nadeel is dat je achteraf dan meer missies moet herspelen.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

338
Dank je!

Ik ben op dit moment niet echt bezig met zoveel mogelijk missie doelen of S-ranks (muv missie 4 wegens mogelijke glitch). Maar dat komt vooral omdat eind mei de PS3 servers sluiten en ik tegen dan zeker de online trophies wil en eventueel trophies die wat makkelijker zijn als je nog online kan. Al verwacht ik ruim voor die tijd al helemaal klaar te zijn, toch focus ik dus bewust even op zo snel mogelijk missies doorploeteren zodat ik de nodige dingen unlock.

Ik merk ook dat ik nog heel erg slecht in stealth ben in deze game, ik zie er altijd wel eentje over het hoofd :lol:

Bij het extracten van mensen: Als je geen plaats meer hebt, worden die dan altijd in de waiting room gezet? Het begint al aardig vol te geraken maar voor een nieuw platform heb ik nog resources tekort.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

339
Ik vond de stealth ook enorm wennen in deze game, voor mijn idee omdat het open wereld principe nog even bij mij moest indalen en dan inderdaad merken dat er écht van alle kanten nog iemand aan kan komen. Hoe verder ik in de game kwam, hoe meer ik hier aan gewend raakte en het stukken beter ging.

Volgens mij worden die op een gegeven moment niet meer in de waiting room gezet, omdat hier ook maar een beperkt aantal in kon, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

340
Ik herinner mij dat alles toch wel makkelijk te behalen was, dat het gewoon wat tijd in beslag neemt. Ik heb niet te veel gedacht aan zo snel mogelijk S-ranks halen, ik vond de missies achteraf nog makkelijk om S-ranks te halen.
Verder goed letten op het recruiten van juist personeel om zo snel mogelijk nieuwe dingen te unlocken. Het is de moeite om genoeg tijd te steken in Mother Base :cool:

Ten slotte: zeker als ge de map niet goed kent en het infiltreren van een basis volledig nieuw is, is de game op z'n sterkst qua stealth :) Heel rustig alles verkennen, vaak vanuit meerdere hoeken de basis eens vanop een afstandje scannen met de verrekijker en dan de beste ingang zoeken, geeft zoveel voldoening :D

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

341
S-ranks zijn vooral gebaseerd op tijd. Hoe sneller je de missie klaart, hoe beter, meestal garantie op S-rank. En sommige missies zijn beter te doen voor S-rank eens je voldoende zaken ontwikkeld hebt.

Volgens mij voor de platformen uit te breiden maakt het niet echt uit. Alleen heb ik al gelezen dat de Security enorm achterop hinkt op de rest. Zelfs als je al een heel stuk verder zit. Probeer in het begin ook wat resources te sparen en niet direct vanalles te ontwikkelen. Dat vertraagt je progressie voor de platforms. En in het begin is er ook ergens een missie met Quiet waarbij je achteraf dan een Tranquilizer sniper rifle kan ontwikkelen. Weet niet precies meer hoe het in elkaar zit, maar zoek dat eens op. Die sniper rifle tranquilizer en de handgun tranquilizer zijn het meest nuttige items van héél de game!

Soldaten fultonnen zoveel je kan. Automatisch worden slechtere soldaten vervangen door betere. Je zal zowiezo manueel eens moeten herschikken om bepaalde platforms op een bepaald level te brengen om bepaalde handige items wat eerder te kunnen ontwikkelen. Bijvoorbeeld de wormhole fulton. Pas dan kun je echt goed beginnen resources verzamelen.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

342
Op 1 punt is dit echt een klote game... Al 2u bezig met een missie, dan pech hebben om gespot te worden door een shotgun van vlakbij: 1 schot, ik lig op de grond en nog voor ik rechtsta 2de schot en dood. Niet zo erg zou je denken... behalve dat het laatste checkpoint blijkbaar meer dan 1u daarvoor was... :angry: :bomb:
Tijdens de hele exploratie van die base (missie 12) en zelfs het aankomen aan het 'point of intrest' geen checkpoint en het was 1 van de laatste vijanden blijkbaar. Ik werd zowat 600 meter teruggezet en dus ook nog een stuk buiten de base dat ik opnieuw moest doen.

Dit soort bullshit verwacht ik in een skyrim, maar niet bij dit. En bij skyrim kan je dan tenminste nog manueel saven om zo je eigen checkpoints te maken. Het is niet alsof alle mensen alle tijd van de wereld hebben om te gamen ofzo...
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

345
Laat ons zeggen dat ik 80-90% van de tijd de game leuk vind. De overige 10-20% zijn van die momenten dat je pech hebt en ontdekt wordt en teveel moet herdoen als je de pech hebt om geen cover te hebben of ze van alle kanten komen.

Maar missie 12 zijn er ook gewoon veel vijanden en veel containers die ik wilde voor resources. Er was ook nog een sniper die me al eerder had gespot maar alles was ondertussen terug rustig. In de volgende poging heb ik gewoon wat geld uitgegeven om die sniper uit de weg te ruimen: Eerst spotten met verrekijker zodat zijn icoontje op de kaart staat en dan een supply drop doen precies op dat icoontje. Kist op zijn kop en RIP! :lol:

Verder zit er ook verschil tussen main missies; De ene is 10 minuten en de andere 2u+...

Enige guide waar ik een half oog op heb is de S-rank guide. Maar dan vooral om te weten voor welke missies ik tijdens mijn eerste run best de anti-air radar of iets anders uitschakel.

Edit: Ik had die hond al die vijanden spot, maar die had een granaat op zijn kop gehad :(
Image