Re: Gran Turismo 7

197
Jup. Ik verwacht dat ze over de online mode gaan praten. Verder hoop ik dat er terug B-spec in zal zitten, maar ik vermoed eerder van niet. Ik kijk er enorm naar uit! Kan echt niet meer wachten. En het ziet er positief uit dat de game deze keer op tijd gaat releasen. Alhoewel de game is al eens uitgesteld, want was voorzien voor 2021 initieel.
Image

201
Eerggh ik was aan het twijfelen want 23u is voor mij toch al redelijk laat. En ik heb gisteren nacht shift gehad (deze voormiddag wel geslapen), dus echt fris ben ik niet. Maar voor deze game heb ik het er wel voor over! :P
Image

202
NTGSruler wrote: 02 Feb 2022 19:54 Zijn er hier nog mensen die de State of Play gaan volgen deze avond voor GT7? Ik ben zéér benieuwd eerlijk gezegd!
Meestal volg ik elke state of play live, maar race games zijn sowieso niet m'n ding, dus ga het maar skippen denk ik!
Image

205
Die Music Rally vind ik eerlijk gezegd beetje weird. Benieuwd wat dat wordt, maar ik zie het mezelf niet direct veel spelen.

Er zitten echter wel weer leuke dingen tussen. De speciale wagens op de tweedehandsmarkt zal weer een een guide vragen voor om de hoeveel dagen die auto's terug keren en te koop zijn. Throw back naar GT4! Ik zag collector points staan. Ik vermoed dat dit gewoon de xp points zijn zoals in GT Sport, al kan het ook iets anders zijn naarmate het aantal auto's je in je collectie hebt.
Ik zag ook een gratis collection punt/sticker => voorbeeld na het voltooien van een license test ofzo om dan compleet random een nieuwe auto te krijgen. Al hoop ik dat er weer prijsauto's vast hangen aan bijvoorbeeld license tests goud, zilver, brons te halen. Of bepaalde reeksen van championships te voltooien of de mission races te doen.
Benieuwd wat de drag races gaan zijn. Je zal zelf moeten tunen verstond ik om sneller te zijn.
Spreken over tunen: die tuningopties gaan weer super diep zijn! Fantastisch hoeveel parts er beschikbaar zullen zijn en het zal in het begin weer afwegen zijn of je je huidige wagen een upgrade geeft of een compleet nieuwe auto koopt met je verdiende credits!
Grappig de vergelijking met de standaard Beetle en de versie die getuned was! :)
GT Auto was ook weer zalig => auto wassen, olie verversen... Hihi.
Benieuwd ook of je alle wagens zal kunnen voorzien met een wide body kit.

Tof dat er een online mode in zit waar je gewoon chill met vrienden kunt racen zonder effectief de Sport Mode (die dus terugkomt) te moeten doen. Behalve dan dat de Sport Mode terug komt is er niets over gezegd. Gaan we terug naar daily races of komt er iets anders??

Ik kon niet direct zeggen of er nieuwe wagens te zien waren die nog niet bevestigd zijn...

Scapes mode zag er gewoon fantastisch uit! Die graphics zijn gewoon om vingers en duimen van af te likken! Ga mij daar zeker mee amuseren. Al zag ik in de menu's om foto's te maken niet direct nieuwe zaken die je in GT Sport niet kon..

Het weereffect ziet er ook fantastisch uit. Het natte circuit waarbij de rijlijn opdroogt is fantastisch! Al vergat hij er wel bij te zeggen dat dit niet voor alle circuits zal zijn (dacht ik toch).

De career begin je vanouds weer met een klein wagentje om zo uit te groeien naar de meest performante racewagens. Benieuwd hoe de career in elkaar zal zitten en hopelijk vergelijkbaar met een GT4 of GT5.

Er zijn zeker héél wat dingen die ik vergeet maar dat zal de komende dagen wel duidelijk worden met iedereen die deze State of Play tot het laatste videofragment zullen analyseren! Ik hou het alvast in de gaten!

Paar zaken: Ik vermoed dat B-Spec geen comeback zal maken. Eéntje wat ik zéér jammer vind. Je driver beter zien worden vond ik fantastisch.
24u races weet ik niet als die er gaan inzitten. In arcade mode zal je wel je soort race, weer en AI kunnen bepalen, misschien dat daar 24u beschikbaar zal zijn. Maar het zou verdorie doodzonde zijn moest je op Le Mans geen 24u races kunnen doen. Zeker als je ziet hoe fantastisch dit circuit eruit ziet tijdens dag en de overgang naar nacht! (Misschien dan toch 24u races? :P )
Het hoofdmenu, meeh, ik hoop dat het ook weer (als in het regent of zonneschijn) dynamisch of tijdsgebonden is (bijvoorbeeld donker als het avond is als je speelt). Zou mooi zijn.

De audio zal bij deze zeker beter zijn dan bijvoorbeeld GT6 waar de wagens als een stofzuiger klonken. Mooie demo gekregen!
Normaal ga ik de moeilijkere races zeker met stuur spelen, maar die haptic feedback wil ik zeker ervaren met de PS5 controller. Ziet er fantastisch uit. Benieuwd welk gevoel je ermee ervaart eens je aan het racen bent.

Al bij al heb ik niet direct het gevoel dat dit een GT4 of GT5 zal worden. Het zal wel een zéér goede GT worden, voor velen op het vlak van career dat terugkomt toch al beter dan GT Sport wat eigenlijk de focus op online racen had. Het mag wel een goede GT game zijn, want tis ondertussen al 9 jaar geleden dat we nog een complete GT hebben gekregen.

Ik ga tevreden slapen, al kijk ik morgen steevast de State of Play eens opnieuw voor de eerder fijnere details die ik waarschijnlijk heb gemist.

Er zijn weinig franchises of games die mij zo hyped maken dan de Gran Turismo serie. Nog een maand wachten en de spanning begint er bij mij echt wel serieus in te hakken! Ik wil de game in mijn handen hebben!
Image

207
Zéér interessant artikel. Iets meer info dan wat we zagen in de State of Play.

https://www.gtplanet.net/gt7-state-of-p ... -20220202/

Ik moet mezelf corrigeren: time and weather dynamics zitten op alle tracks maar zijn beperkt. Enkel op de 24uurs circuits is deze feature volledig uitgewerkt. Daarbij hoop ik dus dat 24u races bij deze bevestigd zijn.
"Scapes Movies" is ook iets nieuws waar nog niet over gesproken is alsook "gifts" en "wishlist". Die laatste 2 spreken voor zichzelf. Hopelijk kunnen we dus weer auto's "giften" aan andere spelers.

En dan dit: tijdens de demo over de tuning met de Beetle is het opgevallen dat die geen gewone Beetle was. Er zat een Porsche motor in. De geruchten en vermoedens zijn nu dat we engine swaps zouden kunnen doen!! (Naar de drag racing toe zou dit idd logisch kunnen zijn).

https://www.gtplanet.net/gt7-engine-swaps-20220202/
Image

209
Sanity penguin wrote: 03 Feb 2022 09:45 Dat fenomeen 24u race heb ik altijd wat zot gevonden. Daar word je toch gek van, niet? 24u lang hetzelfde circuit.
Dit inderdaad 😂 sommige games kan je twee keer uitspelen in 24 uur.

Ik vond alles er wel fantastisch mooi uit zien. Alleen het rally racen niet, totaal geen spoorvorming in het zand.

210
Die 24u races hebben hun charmes. In GTSport zitten er endurance races waarbij je rekening moet houden met fuel, bandenslijtage en meestal moet je ook verschillende types banden gebruiken in de race. Het is allemaal niet gelijk een real Life sim game ofzo, maar het is best wel diep.
Er zit in GT7 een weerradar (onderaan scherm) waarbij je kan zien wanneer er eventueel regen zou vallen. Combineer dat met een full day/night cyclus en een dynamisch weersysteem en die 24u races worden al héél wat spannender! Zeker als het circuit dan nog eens opdroogt in de rijlijnen of als je te lang wacht om regenbanden te leggen.
Nu nog de mogelijkheid om met verschillende klasses van racewagens (pk-gewijs bijvoorbeeld) samen te racen op een een circuit en de chaos is compleet! :P

Oh ja en voor de duidelijkheid: graag een optie om die races te kunnen saven natuurlijk!
Image