Re: Gran Turismo 7

214
Ik herinner mij nog de 24u op de Nurburgring in GT3 of GT4 op PS2. Toen kon je nog niet saven tijdens de race...

Was de eerste keer in mijn leven dat ik rode ogen had na het gamen. Had op 3 dagen ofzo die 24u gedaan en natuurlijk super intensief naar het scherm zitten staren de hele tijd :q:
Image

215
Marty wrote: 03 Feb 2022 14:23 Ziet er allemaal geweldig uit. Nu is alleen de vraag: steering wheel of dual sense met haptic feedback en adaptive triggers
Beide Marty. Alleen al de dual sense om de beleving te ervaren wat de game doorstuurt naar de controller. Het zou blijkbaar het blokkeren van wielen, slippen van wielen, oneffenheden in het wegdek doorgeven richting de controller en de haptic feedback. Adaptive triggers zullen er voor zorgen dat je bijvoorbeeld eerder op het gas zal kunnen gaan na een bocht, of je zal beter half gas kunnen geven dan met een PS4 controller door een bocht bijvoorbeeld.
paveman wrote: Ik zou het wel wat vinden als je de 24 uurs races samen met anderen zou kunnen doen. Net zoals e-sports (bijv. Max Verstappen en zijn kompanen), dat je na x aantal uur elkaar aflost.
Dit lijkt mij een hele goeie. Zou inderdaad wel nice zijn. Al vrees ik dat dit niet mogelijk zal zijn. De game biedt wel split screen racing aan (geen idee of dit ook online zal kunnen => zou toch mogen aangezien je online connectie nodig hebt om überhaupt de game al te kunnen spelen) al had ik de indruk dat dit dus alleen met iemand in huis zal kunnen of vrienden die langskomen.
Marty wrote:En wie gaat er een pressxtorevive livery maken? :lol:
Jij? Toch? :D
Maar is wel een leuk idee!
Kolm wrote: Ik herinner mij nog de 24u op de Nurburgring in GT3 of GT4 op PS2. Toen kon je nog niet saven tijdens de race...

Was de eerste keer in mijn leven dat ik rode ogen had na het gamen. Had op 3 dagen ofzo die 24u gedaan en natuurlijk super intensief naar het scherm zitten staren de hele tijd :q:
Ik ben blij dat ze in GT5 hiervoor destijds nog een patch hadden uitgebracht waarbij we een save optie kregen. Ik weet nog dat de diehards die destijds al een 24u race hadden gedaan (in één keer) hier nogal op tegen waren en de discussie van hun kant dan richting "doe die 24u races dan niet als je er geen tijd voor hebt" ging.
Ik hoop gewoon dat dit aanwezig zal zijn in GT7, want ik ben voorlopig niet echt happig om mijn PS5 hiervoor mid-race te laten aanstaan om later er verder mee te gaan.
Image

216
In die tijd heb ik nog wel een paar van die langere races gedaan (de 24h niet, volgens mij?): het had op zich wel wat, mits je niet ergens laat in de race een grote fout maakte (al had je dan vaak wel redelijk voorsprong te pakken al). Inmiddels heb ik simpelweg de tijd er niet meer voor en dus ook geen zin in om te doen. Om mij mogen ze het overslaan dus.
Image

218
Eens ik de Redbull had in GT5 deed ik het daar mee. In B Spec gewoon zalig om een onervaren coureur erin te zetten en hem meerdere keren van de track te zien gaan om alsnog gewoon te winnen! Fantastisch.

Er zouden blijkbaar moeilijkheidsgraden in GT7 zitten voor de Career. Beginner, Intermediate en Advanced. Benieuwd wat dit gaat geven.

--About the difficulty setting. I understand that the design is friendly to beginners, but what are the considerations for hardcore users?
Yamauchi In "GT7", you can choose from three difficulty levels: beginner, intermediate, and advanced when you start the game. The initial setting is intermediate, but it may be a little unsatisfactory for those who have played the "GT" series so far. I hope that those people will choose the advanced level.
Image

219
Goed dat er een moeilijkheid in zit :)
En die 24h races heb ik nog nooit gedaan. Wel al eens 4 uur in Project CARS, dus zonder veel sterkere auto dan de competitie en dat was wel spannend om zo lang geconcentreerd te blijven. 24h lijkt mij vooral leuk als ge kunt afwisselen met anderen.

220
Er zou multi-class racing in GT7 zitten. Als we dat ook online gaan kunnen is een andere vraag. Het dynamisch weersysteem zal uitermate interessant worden ook online. Hopelijk zit dat er in verwerkt. En het is duidelijk geworden dat we (toch in Daily A races) gaan kunnen racen met auto's uit je garage, die dan voldoen aan een bepaalde PP (performance points). Dus de variatie in auto's in een online race zou het ook alweer interessanter moeten maken. Benieuwd hoe dit allemaal gaat uitdraaien.

Kwa circuits/tracks is er weinig nieuws en is het wat weining. Maar hopelijk brengt DLC beterschap op dat vlak. Ook de wagens van na 2020 zijn maar zéér pover in de game. Vind ik eerlijk gezegd wel jammer. Een Audi RS3, RS4 en RS6 mochten er wel inzitten. Net als een BMW M3, M4 en M5. In plaats hebben ze gekozen voor de M3 van 2003 en 2007 alsook de M4 van 2014. Maar ik ga niet beginnen klagen!

Benieuwd ook hoe de career zich gaat afspelen. Het is duidelijk dat GT Café er iets mee zal te zien hebben, maar verder is er nergens een career "logo" voorzien op de home map. In plaats moeten we naar World Circuits navigeren en vandaar uit op de verschillende tracks de verschillende races zoeken. Althans dat is wat er momenteel wordt verondersteld. Het eerste uur, of paar uur, zal je ook de game moeten "volgen" en zou het blijkbaar niet mogelijk zijn om direct naar Brand Central te gaan bijvoorbeeld en een nieuwe wagen te kopen (mits je de credits hebt natuurlijk).

License test zullen waarschijnlijk terug prize cars geven (althans voor alles brons en goud was er te zien op een screenshot). De meeste hopen dat die tests ook weer van een degelijke moeilijkheidsgraad zijn zoals vroeger. Daar heb ik nogal een gemengd gevoel bij, zeker als je het zo zou zijn dat je bepaalde races/events/klasses maar zou vrijspelen bij het voltooien van die events. Maar we zien wel.

Ondertussen is het nog minder dan een maand tot de release. Benieuwd welke info er nog zou komen, en als ze ook iets gaan lossen over het online gedeelte van GT7. Ik vermoed dat daar weinig aan zal veranderd zijn tov GT Sport.
Image