Re: PlayStation 5

1426
Horizon is de enige die ik in pre-order heb staan.

Verder overweeg ik misschien de upgrade al te doen van de uncharted legacy of thieves collection omdat ik de laatste uncharted. game nog niet gespeeld heb.

En later ooit komt wss nog wel Tiny Tiny Wonderland. Er zitten er nog wel een paar tussen die misschien in huis komen als de reviews goed zijn maar dat zal dan niet voor meteen zijn.
Image

Re: PlayStation 5

1427
NTGSruler wrote: 11 Jan 2022 17:45

@FGras: ik ken te weinig van de technische details om er echt over mee te praten. Maar ging het niet over het feit dat de grondstoffen voor de chips te maken gewoon te kort zijn of niet voorradig? Dan kun je wel nieuwe fabrieken zetten zoveel je wil, maar kun je alsnog geen chips maken.

Dat er nu te weinig consoles zijn is vrij ambetant. Toch voor ons gamers. Maar het irriteert mij het meest dat er niets aan die scalpers gedaan wordt. Dat ze eens zorgen dat de meeste consoles niet in de handen van zulke individuen komen die ze dan voor grof geld doorverkopen. Ik ben blij dat ik er ééntje heb, maar zelfs als ik er nu geen had, ben ik niet zo wanhopig dat ik er het dubbele voor ga neertellen bij een louche type. De tijd komt wel dat ze vlot beschikbaar zullen zijn.

Ik heb altijd gezegd dat de PS5 te vroeg kwam en dat we wel nog even verder konden met de PS4. Ik kan mij niet voorstellen dat Sony binnen 5-6 jaar met een nieuwe PS op de proppen komt, als ze al minimum 2 jaar in de levenscyclus van de PS5 ze amper aan de man konden brengen.

Ze mogen trouwens ook eens beginnen wat deftige updates beschikbaar te maken voor de PS5. Buiten 120hz en VRR wat bijna nog niemand in huis heeft zijn er weinig vernieuwende zaken al geweest. Ja ze hebben updates moeten uitbrengen om trophies weer deftig leesbaar te maken en om parties makkelijker te vinden. Ik zal wel te dom zijn om het te begrijpen, maar iedere generatie nieuwe consoles vraag ik mij af waarom ze niet eens bouwen op het voorgaande ipv altijd maar op iets nieuws te willen focussen. Overzicht van je vrienden (trophies behaald, videos, games gespeeld...) is er niet meer en vond ik fantastisch. Vrienden zitten dieper weg dan ooit. Niet echt vriendelijk als je graag met vrienden samen speelt. Folders hebben ze na lang zagen moeten toevoegen aan de PS4 in een update. Op PS5 is die functie weer weg. Een nieuwe store die eigenlijk op weinig trekt. Dynamische themes lukt ook al niet meer.

Ik klink wat negatief, ben best tevreden over de PS5. Maar het had ondertussen beter gekund en gemoeten.
Grondstoffen, zou kunnen ja. Ik dacht dat ze de vraag simpelweg niet aan konden. Misschien iemand anders die hier het fijne van weet?

Betreft die updates, ik denk dat alle UX/UI designers en programmeurs nu bezig zijn met de “Playstation Game Pass” en Crunchroll service dat er waarschijnlijk ook bij gaat zitten. In de UK en de VS is al een verzoek vanuit Playstation gekomen om alle fysieke Playstation Now kaarten uit de schappen te halen. Dus misschien binnen een maand al een aankondiging over de nieuwe weg die Playstation Network in gaat slaan?

Re: PlayStation 5

1428
Er zijn inderdaad geruchten dat er binnenkort weer een playstation state of play zou zijn.

Verder las ik dus dat het tegenwoordig blijkbaar niet echt de chips zijn, maar eerder verschillende onderdelen wat moeilijk te bekomen was/is voor de PS5 momenteel. Vandaar dus dat Sony beslist heeft de productie van PS4's verder te zetten in 2022.
Image

Re: PlayStation 5

1437
Enkel de beta testers krijgen morgen een nieuwe update, de rest moet nog wachten tot 'later dit jaar'

https://blog.playstation.com/2022/02/08 ... -tomorrow/

Op PS4 in een party ook het volume per speler kunnen aanpassen vind ik alvast een goeie feature!

En op PS5 eindelijk een opsplitsing tussen vrienden/parties/berichten ipv dat je de berichten ergens bij de parties moet gaan zoeken.

Op PS5 de mogelijkheid om 5 games 'keep on home' te zetten (pinnen/vastzetten) is ook wel wat, het verdwijnt nu soms wel erg snel in de bibliotheek als je een PS5 game met een PS4 game speelt en er dus van elke game 2 icoontjes in de balk staan.
Al vind ik de twee losse icoontjes nog altijd een stuk duidelijk dan in het begin dat gewissel van versie door op options te klikken en dan nog was het niet altijd duidelijk welke versie er nu 'aan' stond.
Er zouden nu ook standaard iets meer icoontjes op die balk getoond worden.
Image

Re: PlayStation 5

1440
En nog altijd geen Folders... echt, soms begrijp ik toch zó weinig van die UI ontwikkelaars... Jullie vroegen om Folders? Wij geven jullie de optie om op genre te selecteren!! Huh? Who dafuq vroeg daar nou weer om? Uh, niemand, maar jullie wilden toch Folders? Ja Folders ja! Niet de optie om op genre te selecteren!! Onbegrijpelijk...
Image
cron