Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

347
Oh ja, dat doet mij aan nog iets anders denken en is ook de reden dat ik dat paard voorlopig maar afgedankt heb.

Dat paard heeft echt de hele godganse tijd het idee van 'ik sta buiten je line of fire, ik schrik, laat ik even door je line of fire lopen...'. Dat was gelukkig wel steeds met tranquilizer pistol dus niks erg. Die hond heeft het ook al is 1 keer gedaan waardoor die even ging slapen.
Maar... het moment dat het teveel werd: Ik gooi een granaat naar een voertuig (ik kon ze toen nog niet fultonnen en het moest stuk), loopt dat paard plots naar dat voertuig en dood.... En weg de 2 levels aan bond die ik met veel moeite had opgebouwd :L: :cry:

Ondertussen lijken de servers gelukkig wel weer te werken! :party:

Ik moet maar is haast maken met level 21 halen voor die ene trophy die echt alleen online kan. Ik heb net 14 gedaan. Nadeel: Na 21 zijn al je resources blijkbaar volledig online en kunnen ze je base invaden en al die online bullshit die een game als deze eigenlijk niet nodig heeft. Ik las wel ergens dat je je save zou kunnen restoren na zo'n invade en dat je dan resources terug zou krijgen... ik ben benieuwd of dat ook gaat kloppen.

Wat voortgang platformen betreft:
Command 4/4
Combat 1/4
R&D 2/4
Base development 3/4
Support 3/4*
Intel 2/4
Medical 1/4
Er is blijkbaar ook nog een security platform, maar dat zal gekoppeld zijn aan de FOB denk ik want ik zie er nog niks van.

*Enkel omdat dit de enige was die geen fuel nodig had en omdat ik van de rest al zoveel had dat ik die kon bouwen en nog over had voor een ander platform zodra ik de fuel ervoor had.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

348
En blijkbaar is het elke dinsdagmorgen van 7u-10u onderhoud :lol:

Ondertussen tem missie 16 klaar en command en intel platform ook 2/4.
Ingame 25% completion.
Het lijkt vlot te gaan maar ik denk dat het net als bij andere ingame completion percentages is: Dingen zoals collectibles verzamelen en mission tasks tellen maar voor een heel klein percentage mee terwijl het wel een hoop werk is :P
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

349
Nog een paar tips om naar het einde toe mogelijk wat tijd te besparen:

Voor sommige key items moet je challenge tasks completen en een paar zijn wel een redelijke grind:
2 items voor in totaal 1000 mensen te fulton extracten (volgens sommige guides tellen wapens/voertuigen ook, volgens andere niet)
1 item voor het marken van 500 vijanden met de verrekijker.

Daarnaast moet je ook capture cage grade 4 hebben voor de animals te vangen en de laatste paar grades hebben er een timer op zitten voor development.

Voor mezelf vooral goed dat ik dat van dat marken zag want ik vind D-dog het fijnst om mee rond te lopen: markeert ALLE vijanden en alle processed resources op de kaart zodra je in de buurt komt. En nu ben ik met Quiet bezig voor haar level maar die laat ik ook altijd van tevoren een outpost scouten om zoveel mogelijk vijanden te marken, al mist ze er meestal wel een paar.
Maw: Ik moet nu een tijdje bewust old school gaan marken met de verrekijker :q:
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

350
D-Dog heb ik ook al zéér veel mee gespeeld. Echt handig.
Om Quiet snel bonding op max te zetten is er een truk: je doet een side ops of een missie ofzo en je laat een eenzame vijand snipen door haar (met tranquilizer uiteraard). Je maakt de vijand terug wakker en je geeft haar terug de command om hem in slaap te schieten. Ook krijg je een boost in bonding met Quiet blijkbaar door in de helikopter vaak naar haar te staren. ( naar haar kijken en R2 wat inzoomen is als ik mij niet vergis). In het begin zal ze ineens kijken naar jou en knikken. Eens voorbij de 80% bonding ofzo gaat ze dan voor je in een euuuhh uitdagende positie staan.
Het fultonnen is niet echt een grind. Zeker als je alsmaar betere grade soldaten wilt zul je er veel moeten fultonnen. Komt wel geleidelijk door de game te spelen.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

351
Ik herinner mij niet meer dat de vijanden echt sterk waren of de missies zo lang duren, maar kan altijd wel een tegenslag geven in een stealth game natuurlijk :P
D-Dog gebruikte ik in het begin constant, werkte heel goed. Daarna vooral met Quiet (plus verdovende sniper) rondgelopen, ze heeft mij toch een aantal keer gered door een vijand te schieten die mij net had opgemerkt :)

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

352
Ondertussen de game redelijk wat gespeeld :saint:

Overall completion 57%
Tot en met missie 40 gedaan en 24 missies ook S-rank
Side ops 83/157
Aan de voorlaatste Key dispatch missie bezig (al voor derde keer wegens maar 50% success rate, duurt ook nog is bijna 3u elke keer)
Alle teams level 50+
Motherbase volledig gebouwd en FOB voor de helft (FOB is niet nodig voor trophies, maar base dev platform upgraden van FOB maakt nuke bouwen sneller)
300+ items developed
Alle memento foto's verzameld
Hero trophy gehaald
Nuke gebouwd en disposed


Ik had schrik voor die 500 marks met verrekijker maar wat blijkt: Als D-dog en quiet vijanden marken dan staat daar een vaag icoontje boven het hoofd van de vijand. Je kan dan zelf de vijand nog is marken/scannen zodat er een leeg driehoekje komt met een volle rode lijn omheen. Deze dubbele marking telt ook voor het key item! Daardoor gaat het eigenlijk erg snel en heb deze ondertussen ook gehaald.

1000 fultons zit ik nu ergens tussen de 800 en de 900 op basis van de challenge tasks dus als je dit maar de hele tijd doet, komt het wel goed.

Voor de Hero trophy moet je 180.000 punten hebben en toen ik missie 31 af had en nukes unlockte had ik 150.000. Ik was dus een beetje teleurgesteld dat nuke moest wachten.
Maar wat blijkt: Als je na missie 31 terug naar je ACC gaat, krijg je 30.000 punten. De trophy halen dat al je units level 50 zijn geeft ook nog is 50.000 punten!
Ik had ook heel consequent altijd mijn teams op deployment gestuurd wat resources maar ook telkens 200 punten gaf. Met FOB heb je dan nog 4 ipv 2 teams die je kan sturen. Ondertussen over de 200 missies gedaan en dus ook iets van 40.000 punten daaruit gehaald.
Ik heb nu 245.000 punten en daar is de 50.000 die ik kwijt raakte door de nuke te bouwen al vanaf!
Maw: Niet echt een ding om over te stressen.

Over het online spelen hoef je je eigenlijk ook niet druk te maken het is zelfs sterk aan te raden!
Regelmatig worden al je GMP, resources en voertuigen opnieuw berekend naar een 10% offline en 90% online verhouding. Er zijn maar 2 dingen die vragen naar alleen online resources, de overige dingen kijken gewoon naar het totaal van wat je hebt en je mag zelf met je offline GMP in het rood gaan. Die 2 dingen zijn: Nuke bouwen en gele wapens ontwikkelen. Die gele wapens zijn wapens die je kan ontwikkelen omdat je een FOB hebt, maar die zijn zo duur dat ze niet de moeite zijn: Ik zag er van 5 miljoen en 9 miljoen GMP... :O

Daarnaast kan je online met een FOB ook FOB missies doen en 1 type is een security challenge (FOB mission => druk 2 keer op L1). Hier zitten mensen tussen die de verzekering aangeschaft hebben dat ze niks kwijt kunnen raken als ze worden aangevallen. Deze hebben dan 28/28 platformen (of toch bijna) ontwikkeld terwijl deze allemaal level 1 security hebben. Doordat ze level 1 zijn, is er geen security en kan je gewoon van het beginpunt naar het eindpunt sprinten. In mijn lijst is er wel 1 van de vele fvck usernames die hier en daar een mijn heeft liggen, maar geen vijanden!

Na dat sprintje van 1min15-30 krijg ik dan 6700 fuel, 1600 common metal en 1600 biological, nog wat zooi en 780.000GMP. Volgens iemand waar ik het van had kreeg die persoon het dubbele aan resources van wat ik kreeg. Mogelijk heeft dit te maken met hoever jouw FOB is uitgebreid of omdat die op PS4 speelde. Het farmen van resources voor je motherbase en nuke gaat hierdoor extreem snel en tegelijk krijg je ook een hoop GMP dat je nodig hebt om dingen te ontwikkelen :love:

Om je een idee te geven: Ik had alles wat minder dan 400.000 kostte laten ontwikkelen en nog wat duurdere dingen die ik nodig had, voor ik de trophy kreeg van 300 dingen ontwikkelen. Daar is denk ik toch 40-50 miljoen GMP naartoe gegaan en dat geld van die FOB security challenge maakte dat een heel stuk makkelijker!
Let op: Je kan maar een beperkt aantal items tegelijk ontwikkelen, dus hou een spaarpotje voor de dingen die je nodig hebt maar nog niet kan ontwikkelen wegens gelockt (1.5-2 miljoen ofzo) en geef alles daarboven uit aan development zodat je niet op het einde de boel moeten laten aanstaan voor dit. Timers gaan van 18min - 36min - 1h12min - 2u tot zelfs 6u ofzo voor de wormhole fulton.

Het stelen van resources is bij mij nog niet voorgekomen. Enige wat ik gedaan heb is wat geld geïnvesteerd in de security zodat die level 13 ofzo is. Door de mogelijkheid om via de security challenges zo snel resources te verzamelen gaat bijna niemand nog op de normale manier iemand anders aanvallen voor resources muv misschien is een die hard mgs speler.
Uitzondering: Als je een nuke hebt, dan zijn er die hard spelers die echt naar jou op zoek gaan en mogelijk ook mensen die enkel die trophy nog nodig hebben, dus dispose die zo snel mogelijk!

Wat de nuke betreft: Toen mijn MOB base development platform 4/4 was en FOB 2/4, dan duurde het 27u om de nuke te bouwen. Toen die van mijn FOB ook 3/4 was duurde het 24u. Aangezien de laatste upgrade voor dat FOB platform 72.000 resources kostte en 24u duurde heb ik maar meteen mijn nuke gebouwd voor 75.000 en 24u.
Dit zijn online uren en resources dus hou er rekening mee dat je 24u niet eindigen dinsdagmorgen tussen 7u en 10u => onderhoud van servers. Je hoef je game hiervoor niet aan te laten staan, het is real time en niet ingame time.


Voor mij is het nu vooral een kwestie van missies, S-ranks, mission tasks en side ops afronden.
Blueprints mis ik er nog 3 maar die zijn ook onderdeel van missions tasks. Ik mis nog 10 key items en nog 34 dieren maar daar heb ik amper aandacht aan besteed.
Key dispatch missions komt in die tijd normaal ook wel vanzelf.

Edit: En ik moet nog dat stomme paard van 4 naar 10 krijgen... hopelijk is die daar tegen het einde van de S-ranks dicht bij in de buurt :q:
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

354
Ondertussen is dat stomme paard ook max level. Ik dacht voor het eten: Laat ik gewoon ergens midden in het veld droppen met dat paard en erop zitten terwijl ik een tijdje weg ben. Toen was het 40/100 ongeveer.

Ik kom terug van het eten, loop ff met paard tot aan checkpoint om de boel te saven. Doe nog een side ops die daar toevallig ook was. Terug naar heli => geen trophy maar ik zag dat ik de challenge tasks van 50/100 en 100/100 voor het paard had.
Ik even naar motherbase en weer terug naar heli en dan kreeg ik een paar pop ups en de trophy :lol:

Ik had niet verwacht dat het zou werken zonder ook maar iets van elastiekje te gebruiken om in beweging te blijven maar dat deed het dus wel :P


Nog vergeten: Voor die key dispatch missies las ik van iemand die zei om voor die laatste missies waar je amper 50% success rate hebt, altijd A++ soldiers te gebruiken en geen S soldiers omdat de missies bij hem altijd bleven falen als hij S soldiers gebruikte.
Zelf heb ik voor die laatste 4-5 altijd A++ gebruikt en alleen de voorlaatste heb ik 3 keer moeten doen. De andere waren van de eerste keer gelukt. De laatste is nog bezig dus geen idee of het daarbij wel/niet van eerste keer lukt.

Technisch gezien ben ik nu ook veilig voor de shutdown en heb ik alle dingen die unobtainable worden en ook degene die makkelijker zijn als je wel online hebt (development). Maar ik ga de game gewoon nu verder uitspelen, kwestie dat ik anders alles weer opnieuw moet uitzoeken...
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

356
@paveman: Het is zeker een hele leuke en goede game!
Al ging het pas een stuk beter eens ik D-dog had want ik zag stomweg het verschil niet tussen achtergrond en vijand :q:
Een probleem dat ik ook in beide Medal of Honor games op PS3 had.

Ondertussen ook de key dispatch missions allemaal klaar en daarna kreeg ik nog is 30.000 hero points. Als je voor platinum gaat dan lijkt me dat die hero trophy vanzelfsprekend is, zelfs al bouw je een nuke :lol:
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

357
67% completion
48/50 missies voor eerste keer gedaan
100/157 side ops
Nog 16 S-ranks, een hoop mission tasks, dieren, invoices (voor key item) en 2 blueprints te gaan.

Het lijkt niet zo heel veel meer maar ik heb maar 13 missies waar ik alle mission tasks al heb. Dus al de rest moet ik minstens daarvoor nog 1 keer herspelen. Vaak zijn mission tasks niet zo compatibel met S-rank of maakt het S-rank een stuk lastiger.

Bv: Ga recht naar target of ga eerst nog 2-3 outposts af voor mission tasks en dan naar target, wat veel meer tijd kost en waardoor de tijd score lager wordt, soms te laag als je onderweg nog een foutje maakt en daardoor bonussen mist.

Ik was na missie 46, de laatste echte verhaal missie ipv remix van een missie, wel even met stomheid geslagen :O
En tegelijk moest ik ook keihard lachen :lol:
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

358
Alle S-ranks zijn binnen! :party:

Dit geeft ook nog is 50.000 hero points waardoor ik er nu 443.000 heb.

Nu nog 2 blue prints uit mission tasks voor die key items/blue prints trophy.
Een hoop dieren verzamelen
40 side ops
Een hoop mission tasks maar ik mag vanaf nu de stealth camo gebruiken die me bijna onzichtbaar maakt, maar rank beperkt tot maximum A.

En ergens nog een platinum 299 zodat ik van MGSV nummer 300 kan maken :lol:
Image
cron