Re: Gran Turismo 7
257 idd!
Al mensen aan het racen in mijn lijst.
Game zou toekomen tussen 10u30 en 14u30...
Ik doe nu toch nog eerst boodschappen en wss nog naar de gym deze voormiddag. Vrouw is thuis, dus zou pakket niet mogen missen.
Gisteren al livestream even bekeken van Super GT en het ziet er echt fantastisch uit.
Ik doe nu toch nog eerst boodschappen en wss nog naar de gym deze voormiddag. Vrouw is thuis, dus zou pakket niet mogen missen.
Gisteren al livestream even bekeken van Super GT en het ziet er echt fantastisch uit.
258Gaan we je de komende weken/maanden nog te zien krijgen? Of wordt het opsluiten tot het uit is?NTGSruler wrote: 04 Mar 2022 08:08 idd!
259 Opsluiten tot het uit is lijkt mij niet doenbaar! Ik heb echt al bewust vanalles moeten regelen om vandaag en morgen zorgeloos te kunnen genieten van de game.
Het is frustrerend dat hoe ouder je wordt hoe minder tijd je hebt om hiervan te kunnen genieten. Maar als GT fan en 8 jaar naar GT6 ( die toch minder was vond ik) wil ik hier nu echt bewust van gaan genieten.
Toevoeging: ik ben mij terdege bewust dat er mensen zijn in Oekraïne en Rusland die hier ook hard naar uitkeken maar door een moordzuchtige psychopaat dit niet kunnen beleven. Enorm triestig.
Het is frustrerend dat hoe ouder je wordt hoe minder tijd je hebt om hiervan te kunnen genieten. Maar als GT fan en 8 jaar naar GT6 ( die toch minder was vond ik) wil ik hier nu echt bewust van gaan genieten.
Toevoeging: ik ben mij terdege bewust dat er mensen zijn in Oekraïne en Rusland die hier ook hard naar uitkeken maar door een moordzuchtige psychopaat dit niet kunnen beleven. Enorm triestig.
260Hehe. Ken het gevoel…
Veel plezier! Ik kijk uit naar een korte eerste review. Als we je ooit nog terug zien… En anders was het leuk je te hebben gekend.
Veel plezier! Ik kijk uit naar een korte eerste review. Als we je ooit nog terug zien… En anders was het leuk je te hebben gekend.
261Geloof het of niet maar ik moest games verwijderen van m'n 2tb ssd om GT7 te installeren
Morgen maar eens even testen
262Dat heeft nog lang geduurd!Marty wrote: 04 Mar 2022 20:41 Geloof het of niet maar ik moest games verwijderen van m'n 2tb ssd om GT7 te installeren
263Ondertussen al een uur of 14 gespeeld. Deze avond ook nog.zenmaster wrote: 04 Mar 2022 16:39 Hehe. Ken het gevoel…
Morgen ben ik van dag shift. Zal proberen een degelijke review neer te zetten hier. Al ben ik van mening dat het antwoord dat ik je gegeven heb via PSN nog steeds geldt. Je hoeft niet te twijfelen om deze aan te schaffen als je geen PS5 hebt. De inhoud van de game is formidabel, als je kan leven zonder ray tracing en langere laadtijden, dan is er gewoon geen reden om deze niet te spelen. Een GT game zoals deze komt maar eens om de 10 jaar ofzo voorbij. GT6 was 8 jaar geleden al en GT Sport was een andere weg wat PD verkend heeft.
264Korte review:
Ik heb nog enorm veel te ontdekken in de game. Ik speel opzettelijk nu de career met de bedoeling zo weinig mogelijk auto's te kopen. Tot zover redelijk goed, al ga ik nu wel een truck moeten kopen voor de volgende races. Maar dat zal dan mijn 2e gekochte auto zijn, heb er ondertussen al meer dan 50 verzameld (gewonnen).
Kwa inhoud zit het goed.
* GT Café (career, menu books vervolledigen)¨
* Licenses (Er zitten enkele moeilijke tussen, de S-licenses zijn de moeilijkste. Vooral de S-10 is blijkbaar een ****. Maar zit er nog niet)
* Driver Missions (verschillende objectives zoals bijvoorbeeld auto's passeren en 1e worden op een stuk circuit, slipstream en bepaalde snelheid bereiken, drag racing, drifts, eco challenges, races....)
* Circuit experience (alle circuits verdeeld in sectors waarop je gouden tijden kunt halen en zo het circuit leert kennen).
Tuning en Customization:
Heb er mij nog niet zoveel mee bezig gehouden, maar werkelijk alles is mogelijk. Engine swaps zijn een ding, maar die kun je alleen maar winnen in het roulette systeem en dan nog vastgelegd voor bepaalde auto's.
Auto wat pimpen is werkelijk fantastisch. Bumpers, nummerplaat aanpassen duizenden kleuren, velgen, breedte van velgen, wide body kits tot zelfs de felheid van de koplampen kun je aanpassen, inclusief custom oversized wing op je koffer
Physics zijn beter en aangepast tov GT Sport. Het is véél moeilijker je wagens in bedwang te houden op de weg.
Weersysteem: werkelijk fenomenaal. Regen en verkeerde bandenkeuze is dramatisch!
Mindere zaken aan de game:
* Roulette systeem. Het is precies of je altijd de minste optie krijgt
* Online only. Geen career als je internet uitvalt of PSN uit ligt.
* Je moet alles unlocken en je kan niet van in het begin online gaan racen of een circuit uitkiezen met een bepaalde auto. Ik vind de grind persoonlijk héérlijk, maar ik kan verstaan dat velen dit tijdverlies vinden.
* Microtransacties. Je kan auto's kopen door credits te kopen met real life geld. Ok tot daar aan toe, maar ik hoef er niet tot aangezet te worden. Je verdient op zich wel goed credits (al moet je echt niet zot doen), maar ik vraag mij af na de career hoe je nog goed credits zal kunnen verdienen. Als je alle missions en circuit experience wilt doen, ja, maar eens dat gedaan is? Nu ik heb de career nog niet beëindigd, dus we zien wel.
Graphics gewijs is de game op PS5 gewoon zalig. 4K en 60fps speelt gewoonweg zo vlot, samen met de vrijwel nihil laadtijden tijdens het scrollen in de menu's.
Ik heb nog enorm veel te ontdekken in de game. Ik speel opzettelijk nu de career met de bedoeling zo weinig mogelijk auto's te kopen. Tot zover redelijk goed, al ga ik nu wel een truck moeten kopen voor de volgende races. Maar dat zal dan mijn 2e gekochte auto zijn, heb er ondertussen al meer dan 50 verzameld (gewonnen).
Kwa inhoud zit het goed.
* GT Café (career, menu books vervolledigen)¨
* Licenses (Er zitten enkele moeilijke tussen, de S-licenses zijn de moeilijkste. Vooral de S-10 is blijkbaar een ****. Maar zit er nog niet)
* Driver Missions (verschillende objectives zoals bijvoorbeeld auto's passeren en 1e worden op een stuk circuit, slipstream en bepaalde snelheid bereiken, drag racing, drifts, eco challenges, races....)
* Circuit experience (alle circuits verdeeld in sectors waarop je gouden tijden kunt halen en zo het circuit leert kennen).
Tuning en Customization:
Heb er mij nog niet zoveel mee bezig gehouden, maar werkelijk alles is mogelijk. Engine swaps zijn een ding, maar die kun je alleen maar winnen in het roulette systeem en dan nog vastgelegd voor bepaalde auto's.
Auto wat pimpen is werkelijk fantastisch. Bumpers, nummerplaat aanpassen duizenden kleuren, velgen, breedte van velgen, wide body kits tot zelfs de felheid van de koplampen kun je aanpassen, inclusief custom oversized wing op je koffer
Physics zijn beter en aangepast tov GT Sport. Het is véél moeilijker je wagens in bedwang te houden op de weg.
Weersysteem: werkelijk fenomenaal. Regen en verkeerde bandenkeuze is dramatisch!
Mindere zaken aan de game:
* Roulette systeem. Het is precies of je altijd de minste optie krijgt
* Online only. Geen career als je internet uitvalt of PSN uit ligt.
* Je moet alles unlocken en je kan niet van in het begin online gaan racen of een circuit uitkiezen met een bepaalde auto. Ik vind de grind persoonlijk héérlijk, maar ik kan verstaan dat velen dit tijdverlies vinden.
* Microtransacties. Je kan auto's kopen door credits te kopen met real life geld. Ok tot daar aan toe, maar ik hoef er niet tot aangezet te worden. Je verdient op zich wel goed credits (al moet je echt niet zot doen), maar ik vraag mij af na de career hoe je nog goed credits zal kunnen verdienen. Als je alle missions en circuit experience wilt doen, ja, maar eens dat gedaan is? Nu ik heb de career nog niet beëindigd, dus we zien wel.
Graphics gewijs is de game op PS5 gewoon zalig. 4K en 60fps speelt gewoonweg zo vlot, samen met de vrijwel nihil laadtijden tijdens het scrollen in de menu's.
266Nice man. De nadelen lijken mij dan vooral over geld te gaan.
Ik weet niet wat jullie eigenlijk onder lange laadtijden verstaan altijd. Bij Shadow of the Tomb Raider bijvoorbeeld zijn wel lange laadtijden, als je wisselt van gebied of naar een ander kampvuur wil. Maar ik heb de game op PS4 slim en nu op PS4 Pro gespeeld, en daartussen merk ik geen verschil. Misschien van PS4 naar PS5 dat het verschil veel groter is.
Ik heb er wel al zin in. Rijbewijzen was vroeger ook, maar moet je dan ook eerst circuits unlocken? Kan je bijvoorbeeld met je oude occasie direct op elk circuit?
Ik denk wel dat ik hem binnenkort ga kopen. Eerst eens rondkijken voor tweedehands, of met coronacheques zodat het wat minder pijn doet.
Ik weet niet wat jullie eigenlijk onder lange laadtijden verstaan altijd. Bij Shadow of the Tomb Raider bijvoorbeeld zijn wel lange laadtijden, als je wisselt van gebied of naar een ander kampvuur wil. Maar ik heb de game op PS4 slim en nu op PS4 Pro gespeeld, en daartussen merk ik geen verschil. Misschien van PS4 naar PS5 dat het verschil veel groter is.
Ik heb er wel al zin in. Rijbewijzen was vroeger ook, maar moet je dan ook eerst circuits unlocken? Kan je bijvoorbeeld met je oude occasie direct op elk circuit?
Ik denk wel dat ik hem binnenkort ga kopen. Eerst eens rondkijken voor tweedehands, of met coronacheques zodat het wat minder pijn doet.
267Laadtijden: kort gezegd, eens je een PS5 hebt, zal je het verschil snappen.zenmaster wrote: 07 Mar 2022 09:15 Nice man. De nadelen lijken mij dan vooral over geld te gaan.
Je moet eerst circuits unlocken vooraleer je met je oude occasie erop kan rijden. Da's wat ik zei dat niet iedereen hier happy mee is. De eerste uren neemt de game je bij de hand en wordt alles wat uitgelegd. Aan de andere kant ene kant stom, aan de andere kant is dat hetgene wat ik zo leuk vind aan GT games. Ik ben bijvoorbeeld 20u ver en ik en nog niet alle circuits unlocked. Wel alle rijbewijzen (volgende speel je vrij door een licentie te behalen). Missions speel je vrij door een hogere collecter level. 6 hoofdstukken met verschillende missies waar ik er nu 5/6 vrij heb gespeeld. Career, de menu books zijn er 39 in totaal en ik zit nu aan 28. Nu beginnen de snellere auto's te komen en ook langere races en championships.
Nadeel nog: ik heb een invitation gekregen om een Lamborghini Vision te kopen. 3.6miljoen credits. Ģeldig tot 18/03. Dit vind ik wel zorgwekkend want het stuurt aan op credits kopen met real money (microtransactions). En ik vraag mij af hoe je die invites krijgt, random of luck based. Want blijkbaar heb je voor sommige auto's die invitations nodig om de auto te KUNNEN kopen. Als het zo is kan dit betekenen dat je nooit die ene begeerde auto kan kopen (tenzij je voor credits betaald en de shortcut pakt) of dat je net tekort komt met grinden aangezien er voorlopig niet echt veel events zijn die grote sommen credits geven.
268Dat is inderdaad zorgwekkend, maar ik zou er tegenwoordig niet meer van verschieten. Helaas ook al bij een game als Gran Turismo.NTGSruler wrote: 07 Mar 2022 11:51 Nadeel nog: ik heb een invitation gekregen om een Lamborghini Vision te kopen. 3.6miljoen credits. Ģeldig tot 18/03. Dit vind ik wel zorgwekkend want het stuurt aan op credits kopen met real money (microtransactions). En ik vraag mij af hoe je die invites krijgt, random of luck based. Want blijkbaar heb je voor sommige auto's die invitations nodig om de auto te KUNNEN kopen. Als het zo is kan dit betekenen dat je nooit die ene begeerde auto kan kopen (tenzij je voor credits betaald en de shortcut pakt) of dat je net tekort komt met grinden aangezien er voorlopig niet echt veel events zijn die grote sommen credits geven.
Zoals je al zei is de vorige game 8 jaar geleden en zal deze ook wel een hele tijd meegaan. Dik cashen dus als ze deze weg opgaan.
Voorlopig maak ik me er nog niet te druk in. We zullen zien of je op andere manieren nog credits kan verdienen. Ik weet nog dat ik vroeger in de eerste of tweede game een lange afstandsrace steeds opnieuw deed voor de hoge beloning. Zal nu ook wel zo werken zeker? Bepaalde championships die je opnieuw zal moeten doen.
Hoe ziet de trophy list eruit? Veel online?
269Je kan altijd grinden hoor. Alleen zijn er voorlopig geen events of guides bekend die je echt goed geld geven. En het is gewoon irritant met die invitations dat je een bepaalde auto dan pas kan kopen. Dit betekent als je de ene invitation laat vervallen, of je hebt geen credits genoeg... Wie weet wanneer je nog eens zo'n invitation krijgt? Die invitations zitten ook in het roulette systeem. Ik heb er daarnet ééntje gewonnen voor Astin Martin. Ik kan een ONE77 kopen of een Vulcan (credits tekort nog voor deze). En ik ben gelijk van het principe dat ik er mijn credits niet wil aan geven dan
Online valt zéér goed mee voor trophies. Allez tis te zeggen, geen moeilijke trophies. Je moet 50 races doen in Sport mode. Is dus gewoon racen. En je moet 13181km rijden online met anderen. Geen idee als dit dus ook geldt in Sport Mode. Voor de rest is alles singleplayer.
Online valt zéér goed mee voor trophies. Allez tis te zeggen, geen moeilijke trophies. Je moet 50 races doen in Sport mode. Is dus gewoon racen. En je moet 13181km rijden online met anderen. Geen idee als dit dus ook geldt in Sport Mode. Voor de rest is alles singleplayer.
270Het is ook dat de bedragen er een beetje over zijn... Een bepaalde auto die in GT6 of sport (even kwijt welke versie) nog 3 euro was om direct in de PSN store te kopen is nu 3.000.000 credits wat overeen komt met 30 euro om direct te kopen.
Er zou zo zelfs een auto van 200 euro inzitten als je hem op die manier wil kopen
https://invader.be/racewagens-blijken-b ... turismo-7/
Niet echt 'micro' transactie meer... Doet me denken aan de GTA Shark cards: 75 euro voor 8 miljoen. Maar je kan dit ook in een paar uur of avonden bij elkaar hebben als je bepaalde dingen doet. Maar 8 miljoen is voor de nieuwste dingen bijna peanuts, alle nieuwe dingen worden steeds duurder. Er zijn auto's van 2 miljoen in GTAO en dat is dus ook bijna 20 euro. Alleen lijkt de grind wel trager te gaan in GT dan in GTAO.
Er zou zo zelfs een auto van 200 euro inzitten als je hem op die manier wil kopen
https://invader.be/racewagens-blijken-b ... turismo-7/
Niet echt 'micro' transactie meer... Doet me denken aan de GTA Shark cards: 75 euro voor 8 miljoen. Maar je kan dit ook in een paar uur of avonden bij elkaar hebben als je bepaalde dingen doet. Maar 8 miljoen is voor de nieuwste dingen bijna peanuts, alle nieuwe dingen worden steeds duurder. Er zijn auto's van 2 miljoen in GTAO en dat is dus ook bijna 20 euro. Alleen lijkt de grind wel trager te gaan in GT dan in GTAO.