Re: Gran Turismo 7

286
De game is gewoon goed. Niet te vergelijken met de races zoals in GT4 of 5. Maar de komende tijd krijgen we normaal wel updates. Voor autoliefhebbers is dit echt hemels!

Gisteren mijn Skyline R34 getuned en het geroffel van de motor bij het gas lossen... :love:
Sommige auto's spuwen vuur uit de uitlaat in combinatie met een anti-lag systeem. Fantastisch die details.
Image

289
Wil toch even een vergelijking maken:

Ik heb net een anderhalf uur credits liggen grinden met één welbepaalde race. Daarin heb ik 2 miljoen credits verzameld. Voor hetzelfde aantal credits vragen ze in de store 19.99 euro voor. Schandalig! Ik hoop keihard dat die MT zou hard tegenvallen, dat ze dit uit de game halen.
Image

290
Dit is de reden waarom ik hedendaags geen games meer koop op release. 70-80 euro betalen voor een game om een maand later DLC uit te brengen waarvoor je ook nog eens moet betalen.

Vandaag patch 1.07 voor GT 7: paar fixes maar vooral: alle prize money voor de races hebben ze gehalveerd zodat het nu nog langer duurt voor je een wagen kan kopen. Allemaal om die irritante verdomde microtransactions te pushen! Ik hoop dat er niemand iets koopt met real life money! En dat ze verplicht zijn alles terug aan te passen. Degoutant gewoon!

Btw: game is online only. Al gans de dag bezig met server maintenance, dus we kunnen nog eens spelen ook!
Image

292
Ja er is een serieuze bug in de update, dus de servers zijn nog altijd onder maintenance. We kunnen dus niet eens spelen.
Op GTplanet zijn er geruchten (hoop?) dat PD heeft ingezien wat ze gedaan hebben en het terug gaan recht trekken. Iedereen is werkelijk gedegouteerd!

Tenzij dit echt een bug was. Hopelijk kan ik vandaag nog wat racen.
Image

293
W.T.F.

🤮

Veel zin om deze gewoon te boycotten.

Ik ging nog antwoorden op je eerste bericht gisteren. Wou nog voor de grap zeggen, “hopelijk veranderen ze niks aan de prijzen als iedereen zo credits gaat grinden.”

Walgelijk.
Image

294
Als iedereen die credits gaat grinden.... Geef dan deftige payouts van races. Dan hoeven mensen niet te grinden. Of laat ons deftig credits verdienen online, of terwijl we met vrienden spelen. Maar neen, de credits waren al laag, dus nu zetten ze ze nog lager! Ik kan er momenteel niet over. Hoe laag kan je vallen.

Wat verwachten ze nu? Dat we met zijn allen massaal credits gaan kopen?? Geen eurocent meer krijgen ze van mij.
Als ze betaalde DLC deden waarbij de content DEFTIG is dan kocht ik het zeker voor deze game. Zou ik nog liever hebben dan deze BS.
Image

297
Wow, dat had toch ook niemand zien aankomen. De game releasen met (vermoedelijk goed uitgedachte) prijzen voor alle auto's en dan een paar weken later alles veel moeilijk te verkrijgen maken... :O
Ik begrijp dat ze niet willen dat alle auto's onmiddellijk beschikbaar zijn (dat is net het leuke om stap voor stap betere auto's te krijgen), maar op deze manier worden ze gewoon ontoegankelijk. Wie gaat er zoveel spelen om één bepaalde auto te krijgen? Niemand toch... Tot zover het beschikbaar maken van zoveel mogelijk auto's :goaway:

298
Vandaag is de McLaren F1 bij de Legends Car verschenen. 18.5MILJOEN!!! en maar 24u beschikbaar. Wanneer die terug komt weet niemand. Onderhevig aan real life prijzen, dus kan duurder worden nog of goedkoper ook.
Snelste verdienmodel in de game nu: 450k per uur. Ongeveer. Reken dus maar uit.

Nog iets degoutant ontdekt: in alle GT games is/was er een credits cap van 20 miljoen. Eens bereikt, worden alle credits die je daarna verdient niet meer bijgeteld.
Guess what? Credits aangekocht met microtransactions staat GEEN LIMIET op.

Geruchten en van lezen: de backlash hierover in Japan is blijkbaar ook serieus. Laat ons hopen dat ze daar bij hun zinnens komen bij PD. En laten we eerlijk zijn, ook bij Sony.

Volgens Kaz komen er events waarbij de payout beter en groter zal zijn.... Dat is dan ook weer vatbaar voor discussie. De moeilijkheid kan zodanig aangepast zijn dat het moeilijk wordt die payout effectief te verdienen. Bijkomend: als je er een bij wijze van spreken een uur voor moet racen, kan het alsnog niet waard zijn dat je de event telkens opnieuw doet.

Mja eerlijk: de game is gewoon fantastisch. Allez ik vind dat toch. Content is goed, NOG niet op het niveau van vorig GT games, maar dat komt wel.

Maar ik stel mij gewoon vragen waarom bedrijven die strategie kiezen tegenwoordig. Ja er moet geld verdient worden, maar dat kan toch ook anders?
Gran Turismo 7 kende een fantastische release en dan gaan ze zich in hun eigen voet gaan schieten om BEWUST payouts te gaan verlagen om toch maar die microtransactions te gaan pushen, timed invites in de game te steken om exclusieve wagens te kunnen kopen - weeral om die MT's te gaan pushen, een credit cap van 20 miljoen te gaan behouden, legendarische wagens erin te steken aan prijzen die gewoon niet haalbaar zijn door normaal de game te spelen (casual gamer die een uurtje of 2 per dag speelt ofzo) en tuning erin die steken die echt FANTASTISCH is, maar gewoon veel te duur ingame, en als laatste online races die gewoon peanuts betalen (ik las dat je ergens 100 keer MOET WINNEN om 1 miljoen credits te kunnen verzamelen!)
Ja Kaz zegt wel dat we moeten kunnen genieten van alle wagens in de game, maar het zal voor velen onbereikbaar worden ooit alle games in de game te bezitten, laat staan de DLC wagens die nog zullen komen. Tenzij je de game 5 jaar gaat spelen, maar dat zijn er maar weinigen gegeven.

Maar verder van de rest geniet ik serieus van de game. Ik laat het mij niet ontmoedigen, maar het is wel een feit dat het bevestigd wat ik al een hele tijd voel voor mezelf: het huidige verdienmodel in de gaming-industrie duwt mij er van weg en ik heb geen zin meer om nog veel games aan te kopen. Het geld wordt gewoon uit je zakken getrommeld waar je bij staat. Nogmaals degoutant vind ik het en het gaat al lang niet meer om de gamer de fun te geven in games wat vroeger wel het geval was.
Image

300
Kolm wrote: 21 Mar 2022 00:39 En helemaal degoutant is dat ze dit pas NA de reviews gedaan hebben... Anders hadden ze daar al een behoorlijke backlash in de scores gehad! :(
Voor wat het waard is: op metacritic is user score gezakt naar 2.2/10 ofzo. Niet dat PD er zich veel van zal aantrekken, maar het zegt toch veel.

De community is dan ook in 2 verdeeld. De 1 zegt dat je maar de game moet spelen en dat je niet alles in 1 keer moet kunnen kopen. Ben ik mee akkoord, maar het ook moet niet onmogelijk worden. Het is en blijft een game. Als ik wil voelen hoe het is om een droomauto niet te kunnen kopen ga ik wel voor een Porsche dealer gaan staan..
Aan de andere kant dus diegene die vinden dat de payouts te laag zijn.

Tis gewoon dubbel. Kaz wil een reflectie van de echte wereld in de game, wat op zich ok is, maar het is en blijft wel een game. Bovendien een auto "collector" game waarbij gamers met die ene begeerde auto willen gamen. Bovendien zegt hij dat we moeten genieten van alle wagens in de game. Maar net dat plezier nemen ze naar mijn mening nu weg door die payouts zo laag te leggen.

Laat ons hopen dat de game alleen maar nog beter wordt in de komende maanden. Ben voorlopig nog niet van zinnens te stoppen met deze!
Image