Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

363
Mooie parodie wel :lol:
Blijft een prachtige game, was toch wel een goede manier om de serie af te sluiten :cool: Ik hoop dat ze er zich nooit aan wagen om zonder Hideo Kojima nieuwe MGS-games te maken. Er zijn nog wel genoeg mogelijkheden om het verhaal af te maken, maar ergens heb ik er ook vrede mee genomen dat het "onafgewerkt" is.

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

364
Deze morgen de game geïnstalleerd op de PS5. Want ik zie het niet meer zitten om te gamen met jetgeluid (PS4) rond mijn oren :P
Daarna savegame via cloud terug gezet. Game opgestart en alles werkt perfect.

Het doel is om toch deze maand verder te gaan doen ermee, en op zijn minst te proberen die nuke trophies te halen (online resources), met in het achterhoofd dat de servers voor de PS3 versie de 31e mei sluiten. Ik heb wss nog een hoop te doen, heb wel al de optie om er ééntje te ontwikkelen, maar bijlange niet genoeg resources.

Dus Kolm nogmaals:

Kun je nog eens uitleggen hoe je nu juist die security challenges of dergelijke doet online? En je dus op die manier je online resources verzameld, maar het duurt dan wel nog een hele tijd tegen dat die verwerkt zijn. Mother base is nog niet volledig ontwikkeld, dus ik vermoed dat de nuke meer dan 24u zal duren (is real-time dacht ik). Verder verlies ik dan 50000 hero points en die trophy heb ik ook nog niet. Geen idee als je die snel kan verdienen en als het op het einde dan genoeg zal zijn terug.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

365
Kolm wrote: 07 Feb 2022 18:31 Daarnaast kan je online met een FOB ook FOB missies doen en 1 type is een security challenge (FOB mission => druk 2 keer op L1). Hier zitten mensen tussen die de verzekering aangeschaft hebben dat ze niks kwijt kunnen raken als ze worden aangevallen. Deze hebben dan 28/28 platformen (of toch bijna) ontwikkeld terwijl deze allemaal level 1 security hebben. Doordat ze level 1 zijn, is er geen security en kan je gewoon van het beginpunt naar het eindpunt sprinten. In mijn lijst is er wel 1 van de vele fvck usernames die hier en daar een mijn heeft liggen, maar geen vijanden!

Na dat sprintje van 1min15-30 krijg ik dan 6700 fuel, 1600 common metal en 1600 biological, nog wat zooi en 780.000GMP. Volgens iemand waar ik het van had kreeg die persoon het dubbele aan resources van wat ik kreeg. Mogelijk heeft dit te maken met hoever jouw FOB is uitgebreid of omdat die op PS4 speelde. Het farmen van resources voor je motherbase en nuke gaat hierdoor extreem snel en tegelijk krijg je ook een hoop GMP dat je nodig hebt om dingen te ontwikkelen :love:

Om je een idee te geven: Ik had alles wat minder dan 400.000 kostte laten ontwikkelen en nog wat duurdere dingen die ik nodig had, voor ik de trophy kreeg van 300 dingen ontwikkelen. Daar is denk ik toch 40-50 miljoen GMP naartoe gegaan en dat geld van die FOB security challenge maakte dat een heel stuk makkelijker!
Let op: Je kan maar een beperkt aantal items tegelijk ontwikkelen, dus hou een spaarpotje voor de dingen die je nodig hebt maar nog niet kan ontwikkelen wegens gelockt (1.5-2 miljoen ofzo) en geef alles daarboven uit aan development zodat je niet op het einde de boel moeten laten aanstaan voor dit. Timers gaan van 18min - 36min - 1h12min - 2u tot zelfs 6u ofzo voor de wormhole fulton.

Wat de nuke betreft: Toen mijn MOB base development platform 4/4 was en FOB 2/4, dan duurde het 27u om de nuke te bouwen. Toen die van mijn FOB ook 3/4 was duurde het 24u. Aangezien de laatste upgrade voor dat FOB platform 72.000 resources kostte en 24u duurde heb ik maar meteen mijn nuke gebouwd voor 75.000 en 24u.
Dit zijn online uren en resources dus hou er rekening mee dat je 24u niet eindigen dinsdagmorgen tussen 7u en 10u => onderhoud van servers. Je hoef je game hiervoor niet aan te laten staan, het is real time en niet ingame time.
Ik heb even mijn erg lange post van op de pagina een klein beetje ingekort voor de relevante stukken ivm security challenge en nukes.

De resources die je via die security challenge verzameld zijn al verwerkt! Dus je kan ze direct gebruiken eens je genoeg hebt!

Zelf had ik 3-4 of misschien zelfs 5 keer zoveel hero points als nodig voor de trophy...

Ik quote mezelf nog is en dat getal was nog niet eens aan het einde van de game/platinum... :P
Voor de Hero trophy moet je 180.000 punten hebben en toen ik missie 31 af had en nukes unlockte had ik 150.000. Ik was dus een beetje teleurgesteld dat nuke moest wachten.
Maar wat blijkt: Als je na missie 31 terug naar je ACC gaat, krijg je 30.000 punten. De trophy halen dat al je units level 50 zijn geeft ook nog is 50.000 punten!
Ik had ook heel consequent altijd mijn teams op deployment gestuurd wat resources maar ook telkens 200 punten gaf. Met FOB heb je dan nog 4 ipv 2 teams die je kan sturen. Ondertussen over de 200 missies gedaan en dus ook iets van 40.000 punten daaruit gehaald.
Ik heb nu 245.000 punten en daar is de 50.000 die ik kwijt raakte door de nuke te bouwen al vanaf!
Maw: Niet echt een ding om over te stressen.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

366
Nice, nog eens bedankt om het op te zoeken en te quoten :P

Ik ga dat toch eens moeten uitzoeken van die security challenges.

Had trouwens gevonden dat je via PF Grade of zoiets ook punten krijgt (geen idee van wat) en je kan daarmee S++ soldiers kopen van alle platformen.

Wat betreft de Hero points: daar knelt een beetje het schoentje. Ik heb denk ik nog maar rond de 40000 punten denk ik. En snel mijn trophies eens bekeken, heb daar de trophy om missie 31 te doen. Dus geen idee wat daarmee scheelt met die Hero points.

Vind het wel vreemd dat er niets van die security challenges vermeld staat in de guide op psnprofiles. Deze methode lijkt mij toch veel efficiënter dan telkens 5 missies opnieuw te moeten spelen om die ene farming missie terug te kunnen doen...
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

367
En was je na die missie 31 trophy ook al een keer terug in de ACC gaan zitten tot hij volledig in de lucht hangt? Want die punten en trophy komen niet op zelfde moment. Gewoon naar base gaan gaf de punten niet herinner ik me.

Verder had ik ook altijd de deployment missies actief, bij voorkeur voor bouw resources, maar anders ook voor kruiden of desnoods zelfs voor soldiers als het niet anders kon. Stiekem geeft dat uiteindelijk ook veel.


Die PF grade heb ik aan meegedaan maar met het aantal punten dat ik uiteindelijk daarmee had verzameld kon ik volgens mij niet eens 1 S-rank soldier kopen. Je hebt dan dagelijkse en wekelijkse tournaments zeg maar, hierbij worden dan automatisch gevechten gedaan op basis van je stats. Maar op 4-5 weken waarbij ik bijna altijd bovenaan stond, had ik dus amper wat bij elkaar.


Trophyguides op PSNP bevatten niet altijd de laatste manieren of alle manieren. Op het forum staat die manier wel beschreven.
Dat van die missies is een idee als je hier vanaf het begin bewust van bent om dat dan ergens te doen zodat de resources kunnen processen terwijl je verder speelt. Er is naar het schijnt ook een manier om toch resources te grinden in een van de latere missies (de laatste van act 1?) waar een hoop containers en tanks staat. Maar dit moet je dan ook een tijdje doen als je de missie net hebt zodat de resources kunnen processen terwijl je verder gaat.

De manier van de security challenges (naar het schijnt kan het ook met een ander type FOB missie) heeft als voordeel dat de resources meteen te gebruiken zijn. Nadeel is dan wel dat je in het begin even aan het zoeken zal zijn voor de namen met goeie settings. Maar na een paar keer ga je herkennen wie je wel of juist niet moet hebben. Op een of andere manier komen dezelfde namen altijd terug.

Af en toe geven die security challenges dubbele rewards voor een week en dan krijg je 14.000+ van je main resource en 3-4000 van het tweede type.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

368
Euh ik veronderstel van wel? Maar tis alweer een tijd geleden. Laatste dat ik weet is dat ik nu een side ops moet doen om verder te geraken in de story.

Raar van die Pf grade, want ik kon meerdere keren S++ soldiers kopen van alle departementen. Misschien leg ik het verkeerd uit of heb ik iets anders voor.

Ik dacht dat er tot 10mei weer dubbele rewards zijn (tot de volgende maintenance). Vandaag dat allemaal maar eens checken, want anders geraak ik ook niet vooruit :lol:
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

369
Van die PF grade: Jij bent de game al 7 jaar geleden gestart. Mogelijk dat die tournaments in de achtergrond al die jaren gewoon zijn blijven doorlopen. Dan ga je inderdaad wel een hoop punten hebben denk ik!

Ik heb maar 4-5 weken ofzo gespeeld dus dat is heel wat minder :P

Ik zou dan zeker even van die dubbele rewards profiteren! :lol:
Ik heb zelf alleen het support platform gedaan waar je als hoofd material fuel krijgt. Je krijgt nog altijd van de andere resources en tegen de tijd dat ik alle nodige fuel had, had ik de rest ook al of was ik er heel dichtbij.

Support is ook een van de makkelijkste om te doen, hoef je niet te klimmen ofzo. Bij het eindgebouw wel even linksom lopen, dan eerste deur rechts nemen, en meteen daar rechts in de hoek de trap naar beneden. Dan diagonaal oversteken naar waypoint. Als je komt aanlopen bij gebouw krijg je door waypoint de neiging om rechtsom te lopen, maar dan sta je boven waypoint terwijl trap aan andere kant is...
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

370
Volledig mee nu wat je wil zeggen :) Vanmiddag was ik nog van: huh? Maar ik snap het nu!

Succesvol security challenges aan het doen momenteel. Ik weet wel nog niet 100% naar wat te kijken. Soms krijg ik 6700 fuel, maar soms ook minder.
Ik doe dus de support platform, sommige zijn minder dan 100m lopen!

Hero points momenteel op 91000...
[+] story
Side ops doen om verder te geraken: side ops 144 secure the remains of the man on fire. Moet ik nog doen, aan het farmen momenteel...
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

371
Op het moment dat je een platform kan selecteren, kan je onderaan zien hoeveel je gaat krijgen voor dat platform.
En aan de rechterkant kan je ook zien of er eventueel mijnen liggen. Bij security level 1 zijn er geen soldaten, maar kunnen ze soms nog wel een mijn beneden aan de trap leggen :L:

Als ze alle platformen gebouwd hebben (28/28 ofzo?) dan zou het support platform 6700 fuel moeten geven en als het een dubbel reward week is, dan zou het 13400 ofzo moeten zijn.

Soms vond ik niemand met 6700 maar wel met 3000 fuel, dan deed ik die snel, zolang security maar op level 1 stond. Vaak hebben die met lagere waarden minder platformen en hoef je idd niet zo ver te lopen.

Ik had nog wel iemand die een keer zei dat je ipv een security challenge ook iets anders kon doen op de eerste tab ipv de security challenge tab (naam even kwijt) en daar zou je enkel maar de trap hoeven op te lopen en klaar. Ik weet echter niet in hoeverre dit invloed heeft op het mogelijk invaden van je eigen platform. Die mensen bij security challenges hebben mogelijk bewust hun settings zo staan om anderen te helpen en zijn wss verzekerd tegen verliezen.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

372
Ik heb het ondertussen door hoe het zit met de stats. Dus bedankt voor het nogmaals uit te leggen!

Dubbel rewards zal voor iets anders zijn vermoed ik, of ik heb verkeerd gekeken. Er is alleszins iets tot en met 10 mei. Ik krijg iedere keer 6700 fuel ofzo.

Ondertussen de tijd uit het oog verloren hiermee!

Volgende keer dat ik de game opstart en ik uurtje of 2 speel zou MOB volledig moeten ontwikkeld zijn :)

Hero points ondertussen over de 100000, maar ik denk dat ik voor de zekerheid toch eerst probeer die trophy te unlocken vooraleer ik de nuke doe. Ondertussen heb ik ook door dat 10% van je online resources tellen voor offline storage. Wou daarnet kijken als ik een nuke kon ontwikkelen en lukte niet door die formule dus. Beetje stom, maar ik weet dus ondertussen nu wat te doen ervoor.

Volgende keer maar eens wat concentreren terug op het verhaal.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

373
Voor je nuke (en al de rest) wordt naar je totaal gekeken indien je game in de settings op online hebt staan en je online bent (dinsdag morgen is er onderhoud en kan je niet online). Je resources worden wel verdeeld (en regelmatig herverdeeld) naar een 10% offline en 90% online ratio maar eigenlijk maakt dat niet uit. Ik heb zelfs gehad dat ik op offline een miljoen in de min stond en op het moment dat hij weer is ging herverdelen werd dat weer recht getrokken.

Zorg wel dat je bij starten developen nuke ook genoeg GMP hebt om de nuke nadien te disarmen. Ik zat echt in menu te wachten tot de laatste minuut afgelopen was dat ik direct op de disarm knop kon duwen in datzelfde menu.

MOB volledig ontwikkelen gaf dacht ik ook nog 50.000 hero points, dus je zou dat eerst kunnen proberen te doen :)
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

375
Ik hoop het voor je! Zou kunnen dat ik het verwar met alle platformen level 50...
Ik weet alleszins dat platformen van de FOB ontwikkelen ook nog punten gaf.

Eens je MOB klaar is en je nuke ook, dan zou ik zeker doorgaan met FOB ontwikkelen. Kan je meer soldiers huizen en dan wordt level 50 halen bij elke categorie ook makkelijker :)
Image