Haha sorry! Kopvalling gratis gekregen van de madam, dus ben nogal warrig in mijn hoofd momenteel. Vanavond nog nachtshift en dan 2 weekjes thuis.
Voor mij ook niet genoeg om mij te overtuigen. En ik zeg het tot vervelens toe, maar ik heb het niet voor live subscriptions. Dat wordt de nieuwe trend tegenwoordig. Betalen voor de hoogste tier Plus, dan nog eens betalen voor je internet thuis, dan nog eens betalen voor een maandelijkse subscriptie om een game te kunnen spelen (Geruchten dat CoD hier naartoe zou gaan).. Tis erover. Uiteindelijk gaat het om "oude" games die nu eventueel een trophylijst zouden krijgen. En zoals je al had gezegd, zal wss niet mogelijk zijn voor elke game.
Re: PlayStation Plus
2447Ik kan het 4 maand uitproberen. Zou wel leuke toevoeging zijn. Hopelijk dan ooit ook Suikoden 1&2 (3 t/m 5 mag ook ). Maar 1 en 2 waren wel favoriet samen met FF7 en Breath of Fire 3&4
2449Een paar lijsten met ps1 games staan al op psn profiles waaronder Syphon Filter, Wild Arms , Ape Escape en Hot shots golf, allemaal met platinums
2450Het valt me op dat er bij Ape Escape zowel een PS4 als een PS5 trophylijst is. Benieuwd hoe dat precies zit in de uitvoering...
2451Wat ik gelezen heb krijgen ze allemaal dubbele lijsten aangezien ze een ps4 en ps5 versie krijgen
2452Phew, dat wordt dus een extra manier van stacken... Al is de vraag nog even hoe moeilijk/makkelijk de trophies zijn en of ze ook nog auto-pop van plan zijn.
2453Benieuwd hoe die games gaan spelen eerlijk gezegd. Trophylijst eraan toevoegen is 1 ding, maar gameplay van rond de jaren 2000...
2454Dat ook nog... de allereerste playstation 1 controllers hadden geen joystick en enkel de D-pad. Dat is iets wat we toch niet meer gewend zijn
2455 Zal op zich wel te doen zijn. Maar als de game mij dan niet 100% aanspreekt, heb ik dat er niet voor over.
2456Voor wie tijd heeft om een soort van FAQ door te lezen over de nieuwe PSPlus:
https://blog.playstation.com/2022/05/23 ... tion-plus/
Trophies voor oude games zou afhankelijk zijn van de developers begrijp ik.
Ik mis nog even hoe je je huidige PSPlus dan kan upgraden van essential naar extra bv.
En ik vond het opvallend dat Windows 7 nog vermeld stond als minimum systeem vereiste aangezien die officieel uit support is. Muv misschien voor bedrijven met speciale contracten.
https://blog.playstation.com/2022/05/23 ... tion-plus/
Trophies voor oude games zou afhankelijk zijn van de developers begrijp ik.
Ik mis nog even hoe je je huidige PSPlus dan kan upgraden van essential naar extra bv.
En ik vond het opvallend dat Windows 7 nog vermeld stond als minimum systeem vereiste aangezien die officieel uit support is. Muv misschien voor bedrijven met speciale contracten.
2457Interessant maar inderdaad niets over hoe te upgraden. Meest logische zou een effectieve upgrade optie zijn waarbij dan pro rata een extra betaald tot volgende vervaldag van je basiscontract.
2458In de comments zag ik een opmerking die me nog logischer lijkt gezien hoe Sony de laatste tijd met zaken om gaat: als je een hoger abonnement koopt, schuift je 'mindere' abonnement simpelweg door naar het moment nadat je hogere abonnement is afgelopen. Dus als je nu een half jaar Premium koopt, zou de einddatum van je 'reguliere' Plus met een half jaar verlengd worden.
Is dus puur een gok van anyone, maar wat ik zeg: ik zou het wel bij Sony van de laatste tijd vinden passen (helaas)...
Is dus puur een gok van anyone, maar wat ik zeg: ik zou het wel bij Sony van de laatste tijd vinden passen (helaas)...
2459@paveman: Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid... Zolang we maar kunnen blijven stacken en niet eerst moeten laten aflopen en dan verlengen. Veel mensen hebben problemen met PS3/PSVita games als ze laten verlopen en dan opnieuw lid worden.
Deze tekst blijf ik dan ook een beetje dubbel lezen:
Daarnaast zijn er in retail soms wel mooie deals voor psplus dus ik hoop dat dat met de nieuwe ook zo blijft. Wie weet dat ik dan wel een keertje premium neem met een goeie deal. Maar voor nu heeft het weinig zin, het meeste wat erin zit heb ik al of wil ik niet
Deze tekst blijf ik dan ook een beetje dubbel lezen:
Voor mij valt dit zowel te interpreteren als: Je houdt ze enkel tot je psplus een keer verloopt en daarna ben je ze kwijt, en als: Je kan ze spelen als je een actief psplus abo hebt, ongeacht of dat tussendoor onderbroken werd.PlayStation Plus monthly games that were previously downloaded on PS3 and PS Vita devices will continue to remain accessible as long as the user remains a PlayStation Plus member.
Daarnaast zijn er in retail soms wel mooie deals voor psplus dus ik hoop dat dat met de nieuwe ook zo blijft. Wie weet dat ik dan wel een keertje premium neem met een goeie deal. Maar voor nu heeft het weinig zin, het meeste wat erin zit heb ik al of wil ik niet
2460Voorlopig vind ik het ook niet interessant om hoger abonnement te nemen. Eerst maar eens afwachten hoe die PS1 games en dergelijke onthaald worden. Ik weet nu niet als developer hoeveel het kost om aan die games nu hedendaags een trophylijst aan te binden + hoeveel werk het genereert. Maar in essentie is het gewoon weer een 2e maal langs de kassa passeren voor Sony (en anderen) door op gevoelens te spelen bij de consument, die dan een duurdere abo nemen. Ik ben tegen live subscription en eigenlijk is het gewoon al wraakroepend dat we bovenop het betalen voor onze spelconsole, internetverbinding thuis, NOG eens extra moeten betalen om met die console (waarvoor we dus al betaald hebben) online te kunnen spelen. => Stel je voor: je koopt een gsm. Ik koop een abonnement erbij. Ik wil thuis via WIFI iets opzoeken via Google. Krijg je een melding van de provider: om met dit toestel online te kunnen, moet je een abonnement afsluiten. Misschien beetje vergezocht, maar in essentie is het gewoon dit wat Sony en Microsoft doen met hun spelconsole. Iedere gamer zou gewoon online moeten kunnen met hun console. En als je dan wil genieten van gratis games en kortingen + die oude meuk met trophylijsten, dat we dan bijbetalen ben ik akkoord.
Maar soit: ik denk dat het al langer duidelijk is dat hoe langer hoe meer ik mij begin te verzetten tegen de verdienmodellen in de game-industrie in het algemeen
Maar soit: ik denk dat het al langer duidelijk is dat hoe langer hoe meer ik mij begin te verzetten tegen de verdienmodellen in de game-industrie in het algemeen