zenmaster wrote: 12 Jun 2022 11:38
Wat is dat voor shit op PS3 met “wachtwoord voor apparaatinstallatie” ? Hoe kan ik dit omzeilen en gewoon mijn eigen veilige wachtwoord gebruiken?
Ik sla net mijn wachtwoord nooit op daar zodat de kids niet per ongeluk op mijn account zitten klooien.
Je eigen veilig wachtwoord van je account wil je niet meer op de PS3 gebruiken... gaat namelijk onveilig (geen of verouderde encryptie) over het lijntje waardoor het onderweg gestolen kan worden.
Je moet dus wel een device wachtwoord aanmaken dat dan enkel voor die ene PS3/PSvita is en dan kan je ervoor kiezen om het ergens bij te houden en steeds in te typen of het te laten onthouden. Als je meerdere apparaten hebt dan moet je dus ook voor elke PS3/PSVita een ander device wachtwoord genereren.
Als je ooit 2-factor authentication op je account had aangezet dan had je dit al eerder moeten doen.
Je zou eventueel nog naar de parental control opties kunnen kijken. Onder Settings > Security Settings.
Daar kan je een pincode instellen voor het opstarten van games en de browser. Default: 0000
Als je dat nog niet had konden de kids al wel op je account games opstarten en nieuwe trophylists toevoegen. Ze konden dan wel geen aankopen doen.
En voor je denkt: Ik zet 'wachtwoord bij kassa' aan op mijn account, de PS3 vindt dat ook niet leuk en meestal lukt het dan niet meer om iets te kopen via de PS3, tegenwoordig nog de enige manier om iets voor de PS3 te kopen...
De PS3 zelf kan geen betere encryptie aan en dat is ook de reden dat in onze regio het niet meer mogelijk is om credit cards te gebruiken, ze kunnen niet de security minimumeisen van die credit card bedrijven halen op PS3.
Nu zullen ze ook ingezien hebben dat ze beter voor iedereen het zo doen omdat niet iedereen op 2-factor is overgegaan waardoor veel accounts nog steeds het risico lopen om gestolen te worden. En aan de spam periodes op PSN te zien, is dat ook een lucratief handeltje...