Re: PlayStation Plus

2476
Op zich natuurlijk wel een heel goede game, maar zoals eerder gezegd: iedereen met interesse had hem al gekocht (en misschien gespeeld). Ik heb vaak wel leuke games leren kennen door PS+, maar de laatste maanden viel er niet veel nieuws meer te ontdekken.
Ach ja, cloud saves en af en toe online kunnen spelen, is goed genoeg voor mij :shh:

Re: PlayStation Plus

2480
Altijd pijnlijk zoiets...

Bij Fallout 4 was de save van de Collector's edition (pip boy) ook niet compatible met de gewone disc versie. Die edition had blijkbaar een aparte CUSA code gehad waardoor de saves dus ook verschillende CUSA codes hebben. Dan moet de game al wat doen om dat te laten werken ofzo.

Bij tales of de borderlands had je 2 verschillende digitale edities (voor en na de tijdelijke delisting ivm telltale games) en toch dezelfde savefile. Maar of die achterliggend ook verschillende CUSA's hadden weet ik niet, wel verschillende trophylists.
Image

Re: PlayStation Plus

2481
Da's vervelend!

Net wat meer de zaken in detail bekeken. Het valt mij op dat de klassiekers (dus over het algemeen de PS3 games) dezelfde zijn als die beschikbaar waren via PS now. Alleen nu dus onder het mom van premium gestopt. Ook de optie op via de PC app te spelen zit enkel bij premium. Dat laatste zou voor mij eigenlijk de enige reden zijn om in de toekomst alsnog premium te nemen.

NU dus extra genomen voor €22 (huidige plus loopt nog tot januari 2023). Maar maakt wel dat ik Spiderman Miles Morales, Guardians of the galaxy (en misschien Death stranding - ben ik nog niet uit) kan spelen. Dus voorlopig haal ik het er wel uit.
Image

Re: PlayStation Plus

2483
Sommige PS5 kunnen inderdaad gewoon de PS4 game lezen en anderen moet je eerst uploaden in de PS4 versie.



Overigens iets heel anders, het lijkt erop dat met de nieuwe PSPlus het automatisch verlengen opnieuw aanstaat als ik deze zin uit de mail goed begrijp:
Om je abonnement voort te zetten, zal de volgende betaling plaatsvinden op 2024-03-19.

Echter heb ik nog geen manier gevonden om automatisch verlengen weer uit te zetten... Op PS4 is er bij abonnementen ook nog 1 knop waar iets staat van 'Abonnement opnie...' maar hoelang ik ook wacht, de hele tekst van de knop verschijnt niet.
Image

Re: PlayStation Plus

2484
Wat een verschil ook in exclusiviteit kwa games tussen de Premium plus in EU en VS. Gaat grotendeels over PS3 games, maar toch...
Overigens zéér jammer dat die PS3 games enkel te streamen zijn. Waarom je niet de optie hebt om die games gewoon te downloaden is mij een raadsel. Had dat gekunnen had ik het misschien nog overwogen om te upgraden. Voorlopig is het gewoon niet waard vind ik. De enigste game die mij dan interesseert is Syphon Filter, en die is blijkbaar goed verouderd. Maar om daar nu speciaal premium voor te moeten nemen..
Image

Re: PlayStation Plus

2485
Dit staat er: Abonnement opnieuw activeren

Ik heb er opgeklikt en nu staat er: Abonnement opzeggen

Ik zelf heb toch geen betaalkaart gekoppeld of meer dan €120 tegoed op staan. Maar wel raar dat je dat niet kan uitzetten

Blijkbaar als je op Abonnement opzeggen klikt stopt je abo aan het eind van de periode waar je al voor betaald hebt. Dat staat als je op L3 klikt als je in abonnement menu bent
Image

Re: PlayStation Plus

2486
Ben het net eens allemaal goed aan het bekijken. Blijkbaar moet je dus nu je abonnement opzeggen om automatisch verlengen te annuleren. Je abonnement loopt door tot de laatste dag, dan vermoed ik dat je een nieuwe Tier moet kiezen en betalen? Stel dat ik nu upgrade naar Premium (zou mij 35.83 euro kosten voor de resterende 217 dagen), dan is mijn volgende betaling 119.99 euro. Maar als ik dat dus niet wil, moet ik mijn abo opzeggen, om dan erna een nieuwe Tier te kiezen?

Zou de Extra Tier iets zijn? (Kost mij nu 23.89 euro voor de resterende periode). Het gevaar hierbij is dat je games kan starten in de catalogus, misschien niet volledig kan beëindigen in de voorziene periode, om dan de game eventueel te moeten aanschaffen? Is die catalogus het waard? Kan ik dat ergens bekijken vooraleer ik overga tot de betaling?

Edit: ok, dat laatste is mogelijk dan. :lol: Net gevonden.

Edit: volgende vraag? Als ik op een game klik, kan ik ergens zien hoe lang die periode loopt dat ik de game kan spelen?
Image

Re: PlayStation Plus

2487
Ik kan bij 1 game zien wanneer die verloopt en dat is Syberia voor ps3. Maar die valt onder premium. Einddatum staat als je op de game klikt onder de titel en boven de "koop" en "wenslijst" knop.

Voor andere games zolang er geen einddatum staat zullen ze denk ik niet snel verdwijnen. Dan zal er maand van te voren einddatum bij staan. Bij Syberia is einddatum 19-7-2022. Dat is dus al heel snel
Image

Re: PlayStation Plus

2489
Weer geruchten over de gratis games volgende maand:

* Crash Bandicoot 4
* The Dark Pictures Anthology: Man of Medan
* Arcadegeddon => multiplayer game dat uitkomt op 5 juli.

En dan is er denk ik nog Stray ook voor de hogere tiers?
Image