Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

392
De game begint mij nu pas eigenlijk te interesseren. Ttz: als je de betere gadgets hebt, wordt het leuk om te spelen. Voor de platinum heb ik toch wel nog héél wat te doen. Zit momenteel aan missie 40. Nog meer dan de helft van de side-ops doen. Missies op S-rank zit ik halverwege. Dan waar ik het minst naar uitkijk: alle objectives doen in alle missies. En dan nog alle dieren gaan zoeken :q: Nog wel even te gaan dus.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

393
Mission tasks en side ops zijn goed te doen eens je die suit hebt waarmee je onzichtbaar kan zijn, de variant die op batterijen werkt.
Je kan dan bij veel dingen gewoon naar het doel sprinten terwijl je onzichtbaar bent, zolang je niet tegen vijanden loopt.
Side opsen met tanks vernietigen => gewoon fulton gebruiken ipv RPG en dan kan je het vaak sneaky doen.

Algemeen is het soms sneller om een tank tot stilstand te brengen (het enige waar dat paard goed voor was :q:) om hem dan snel met de fulton weg te werken. Plus... je hebt tanks voor een paar van die laatste key dispatch missions :lol:

Voor de S-rank waren er maar 2 missies waar powerpyx niet werkte, de 2 varianten van de missie waar je heel veel tanks etc hebt rondrijden en je minstens 1 moet kapot doen. De timing is anders geworden na een patch. Voor S-rank: Zelfde begin als powerpyx maar na eerste tank gewoon naar boven rennen en dan sigaar gebruiken om tijd voorbij te laten gaan. Herlaad die ene kogel van je pistol niet! En let op dat tanks beetje uit de buurt zijn als je heli roept.
Voor alle mission tasks in die mission moet je dan ook rondlopen (onzichtbaar zijn helpt, maar als je op je paard zit werkt het niet zo goed) naar elke tank ipv op 1 plek te blijven.

Voor dieren: Die schildpad kwam bij mij niet daar in die bosjes/water ding van de guides. Ik heb hem een vallei naar rechts (op de map gezien) gehaald. Is de vallei waar je langs die skulls met snipers naar boven moet richting bos en daarna huis waar een kerel in de kelder zit. Ik geloof het bovenste extraction point en dan recht naar water lopen en vallen daar neerzetten. Vergeet niet je vallen alsvast volledig te upgraden!
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

394
Weer een hele uitleg :cool:

Moet je die bait bottles ook upgraden? Mijn vallen zijn dacht ik al volledig geupgraded.

Die onzichtbare camo ook reeds in bezit, al heb ik het wel nog niet gebruikt want moet dus nog missies op S-rank krijgen.

Het zal beetje per beetje zijn dat ik ermee verder doe. Momenteel bezig met 3 games tegelijk.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

401
Voor die missie van quiet uitschakelen: De trick om er een supply drop op haar te laten vallen werkt nog steeds maar je moet er voor zorgen dat quiet bezig is met haar wapen te herladen op het moment dat de supply drop haar gaat raken.
In de eerste variant van de missie maakte het niet uit en viel hij er bijna altijd op tenzij ze al heel lang op die plek zat en sowieso van plek ging wisselen.

Of anders gezegd: Zit de hele tijd in cover en als de supply drop op minder dan 20 en meer dan 10 meter boven haar hoofd is (of was het 10-15?), pop dan heel eventjes je hoofd uit cover en weer terug in cover.
Ze zal dan op je schieten omdat er minimaal x seconden tussen elk schot van haar moet zitten. Als je dan de hele tijd in cover blijft zal ze dus gegarandeerd schieten als je je kop laat zien, maar niet te lang want ze schiet wel raak dan! :P

En een kleine spoiler voor het probleem dat je net na die missie gaat hebben als je quiet wil meenemen op een missie...
[+] quiet
Quiet lijkt voorgoed vertrokken te zijn, maar je kan haar dankzij een patch wel terugkrijgen voor missies door de eerste variant van de missie waar je haar oppakt (missie 11) iets van 7 keer opnieuw te spelen vlak na elkaar. Na 6 keer ofzo gaat de naam van de missie een klein beetje anders zijn en als je hem dan nog is doet dan krijg je haar terug.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

403
Die mission tasks had ik ook zoveel mogelijk proberen doen tijdens de eerste keer dat ik de missies speelde. Ik kan er mij zeker in herkennen dat het nu nog leuker wordt met meer gadgets :)
Voor het vangen van de dieren: zeker genoeg vallen blijven uitzetten overal. Bij mij is dat dan redelijk natuurlijk gekomen, zonder te veel focus erop.

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

404
Met die vallen moet je wel opletten dat je via een extraction point de heli je laat komen oppikken. Als je via menu terug naar heli gaat dan doen die naar het schijnt niks.
ik heb meer op het einde op de plekken van de guide telkens even met heli geweest, vallen neergezet en weer weg met heli.
Meeste ging van eerste keer, paar dingen maar die 3-4 keer nodig hadden en eentje waar locatie dus niet van klopte en waar meer mensen last van hadden.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

405
Ik begin nu regelmatig al vallen uit te zetten, en heb al wat extra diertjes verzameld. Maar dat zal ook het laatste zijn vermoed ik wat ik zal doen. Heb zelfs nog wat blueprints te doen, key items en photos. Dispatch missions zit ik aan laatste missie. Tis de eerste keer dat ik het probeer en heb er meteen maar A+ team op gezet. Hopelijk fail ik niet teveel met die missie, dan hoef ik daar alvast niet meer aan te denken.
Image