Re: PlayStation Plus

2507
De nieuwe PSPlus games zijn beschikbaar.

Als je ze via de webstore wil claimen dan kan je maar beter gewoon op de titel zoeken want ik kon de vervanging van het oude knopje dat een lijst van de huidige maandelijkse PSPlus titels toonde, niet vinden. Kwam vooral een hoop gepush voor extra en premium tegen :q:
Image

Re: PlayStation Plus

2508
Kolm wrote: 05 Jul 2022 18:16 De nieuwe PSPlus games zijn beschikbaar.

Als je ze via de webstore wil claimen dan kan je maar beter gewoon op de titel zoeken want ik kon de vervanging van het oude knopje dat een lijst van de huidige maandelijkse PSPlus titels toonde, niet vinden. Kwam vooral een hoop gepush voor extra en premium tegen :q:
Via app nog makkelijk te vinden. Bovenaan (links naast het hartje) staat bij mij een psplus icoon en als je daarop klikt kan je gelijk naar de games gaan.
Image

Re: PlayStation Plus

2509
Sanity penguin wrote: 05 Jul 2022 19:45
Kolm wrote: 05 Jul 2022 18:16 De nieuwe PSPlus games zijn beschikbaar.

Als je ze via de webstore wil claimen dan kan je maar beter gewoon op de titel zoeken want ik kon de vervanging van het oude knopje dat een lijst van de huidige maandelijkse PSPlus titels toonde, niet vinden. Kwam vooral een hoop gepush voor extra en premium tegen :q:
Via app nog makkelijk te vinden. Bovenaan (links naast het hartje) staat bij mij een psplus icoon en als je daarop klikt kan je gelijk naar de games gaan.
De app werkt sinds hun update van een tijdje geleden niet meer op mijn telefoon dus heb er niks aan. Daarvoor werkte hij eigenlijk ook al niet te best dus echt een verlies was het nu ook weer niet.

Vroeger was het 1-2 keer klikken op PSPlus op de main pagina van de PC store. Geen idee hoe het op de PS4/PS5 is tegenwoordig maar meestal zie ik overdag ergens een bericht langskomen dat ze live zijn en dan doe ik snel even de PC store open omdat ik het anders stomweg vergeet :L:
Image

Re: PlayStation Plus

2510
Bij mij werkt de app eigenlijk ook perfect... Pak die er eigenlijk altijd gelijk bij als er ergens bericht is dat de games beschikbaar zijn, zoals nu. Vaak krijg je tegen het eind van de maand nog een mailtje van Sony 'vergeet niet je games te claimen' en anders kun je bij de aankondiging van de nieuwe games ook altijd nog bedenken om ze te claimen. Ik denk niet dat ik ze gauw helemaal zou vergeten dus... ;)
Image

Re: PlayStation Plus

2511
Ik heb gewoon geen zin om elke 2-3 jaar honderden tot zelfs 1000 euro uit te geven aan een telefoon waarmee ik slechts af en toe bel, wat app en af en toe wat opzoek zonder frustraties dat hij traag is. Andere bedrijven hebben er geen probleem mee om een app te optimaliseren voor de iets oudere telefoons maar Sony gaat er vanuit dat je minstens hun laatste flagship telefoon hebt qua power/geheugen, welke dat ook moge zijn tegenwoordig.

Als chrome met 30 tabs open gewoon supervlot blijft werken maar de PS app 1-2 minuten nodig heeft om de nieuwste berichten in te laden, dan doet Sony toch gewoon iets fout lijkt me. Zelfs de lego technic app is gefixt dat hij vlot werkt. Maar Sony heeft nu besloten dat de app niet meer beschikbaar is voor mijn telefoon terwijl ik wel nog push berichten bleef krijgen om dan vervolgens het bericht 'update de app' te tonen en dan weer te zeggen dat ie niet beschikbaar is waardoor het probleem zichzelf heeft opgelost want ik heb hem verwijderd.

Een deel van het probleem is ook gewoon beperkte ondersteuning op een nieuwe telefoon waardoor je eigenlijk gedwongen wordt elke paar jaar een nieuwe te kopen maar de goedkope zijn dan weer te slecht om echt mee te kunnen, zeker na een paar jaar. Google heeft nu zelfs besloten dat apps die langer dan 2 jaar niet opnieuw in de app store worden gepublisht maar dan build met de laatste framework versie, niet meer getoond worden of opzoekbaar zijn in de store. Ook al gaat het om een supersimpele app waar een timer ofzo in getoond wordt. De hele smartphone markt is eigenlijk 1 grote scam geworden met veel te dure apparaten die voor die prijs ook nog is erg snel als verouderd beschouwd worden puur en alleen omdat het operating system nauwelijks nieuwe updates krijgt. Stel je voor dat je elke 2-3 jaar een nieuwe PC/laptop moet kopen van 1000 euro, de meesten zouden dat gek vinden terwijl ze het voor een smartphone normaal vinden.

Sorry, moest mijn ei even kwijt... ben ondertussen al een half jaar aan het kijken naar mogelijke nieuwe telefoons maar als ik al wat vind dan zijn ze al 2 jaar oud en lopen ze al 1-2 versies achter van operating system, de enige reden waarom ik hem zou vervangen. Tegelijk werkt mijn huidige dus nog altijd goed en doe ik bijna een week met 1 keer opladen, een van de punten waarbij mogelijke nieuwe telefoons vaak al afvallen. En een dual sim met apart memory card slot (= 2 sims en mem card tegelijk) lijken ze ook niet meer te maken, bijna allemaal is het nu dual sim waarbij 1 slot gedeeld wordt met de memory card.
Image

Re: PlayStation Plus

2513
Mijn Android is nu 6 bijna 7 jaar oud en was 600 euro wat ik toen toch al veel vond. Hij werkt prima voor alles behalve de PS app. Maar nu heeft Sony in de Google play store gewoon gezegd dat hij niet meer beschikbaar is voor die Android versie en dan houdt het op. Daarvoor was de app gewoon slecht geoptimaliseerd net zoals hun oude PC store erg traag werkte en de nieuwe in het begin ook traag was maar dat is gelukkig ondertussen al beter. Het was de enige app in al die jaren die echt supertraag was, zelfs hun oude app voor de samenvoeging van hun 2 apps deed het beter.

Voor 300 euro kan je Androids vinden maar als ik vraag voor dual sim met apart memory card slot, IP68, Android 12 dan blijft er enkel een Samsung over van 700 euro die op 2 dagen door zijn batterij is... Dan kan ik even goed gewoon bij mijn huidige telefoon blijven en de PS app laten voor wat het is want het is een achteruitgang in de praktijk wat gebruik betreft. Het enige wat mijn huidige niet heeft uit dat lijstje is Android 12 en daarbovenop heeft mijn huidige nog dingen als een warmtecamera wat toch ook al in de prijs zat toen, ook al heb ik het niet echt nodig. En dan hebben we het nog niet over wat Samsung allemaal op hun telefoons gooit, stock Android heeft nog altijd de voorkeur.

Dus ja... 700 euro geven enkel en alleen voor een recentere android versie en een batterij die minder lang meegaat versus de PS app niet gebruiken. Je snapt dat de keuze dan redelijk snel gemaakt is.
Image

Re: PlayStation Plus

2514
Kolm wrote: 06 Jul 2022 14:40 Mijn Android is nu 6 bijna 7 jaar oud en was 600 euro wat ik toen toch al veel vond. Hij werkt prima voor alles behalve de PS app. Maar nu heeft Sony in de Google play store gewoon gezegd dat hij niet meer beschikbaar is voor die Android versie en dan houdt het op. Daarvoor was de app gewoon slecht geoptimaliseerd net zoals hun oude PC store erg traag werkte en de nieuwe in het begin ook traag was maar dat is gelukkig ondertussen al beter. Het was de enige app in al die jaren die echt supertraag was, zelfs hun oude app voor de samenvoeging van hun 2 apps deed het beter.

Voor 300 euro kan je Androids vinden maar als ik vraag voor dual sim met apart memory card slot, IP68, Android 12 dan blijft er enkel een Samsung over van 700 euro die op 2 dagen door zijn batterij is... Dan kan ik even goed gewoon bij mijn huidige telefoon blijven en de PS app laten voor wat het is want het is een achteruitgang in de praktijk wat gebruik betreft. Het enige wat mijn huidige niet heeft uit dat lijstje is Android 12 en daarbovenop heeft mijn huidige nog dingen als een warmtecamera wat toch ook al in de prijs zat toen, ook al heb ik het niet echt nodig. En dan hebben we het nog niet over wat Samsung allemaal op hun telefoons gooit, stock Android heeft nog altijd de voorkeur.

Dus ja... 700 euro geven enkel en alleen voor een recentere android versie en een batterij die minder lang meegaat versus de PS app niet gebruiken. Je snapt dat de keuze dan redelijk snel gemaakt is.
Klopt, dat is een van de redenen dat ik geen android meer heb. De fabrikanten hebben totaal geen respect voor de klanten die 2 jaar geleden een telefoon van ze hebben gekocht. Na 2 jaar is bijna elke android outdated, niet omdat de telefoon niet meer werkt, maar omdat ze de software niet meer updaten. Enkel Samsung doet nog 3 jaar software updates.

Apple doet standaard 5 jaar geloof ik, mijn iPhone7 heeft nu 6 haar updates gehad. Eind dit jaar houd dat ook voor dit apparaat op terwijl de telefoon het nog prima doet.

IP68, daar zou ik niet zo op focussen. De meeste telefoons zijn wel waterproof en stofproof, maar die certificering kost veel geld waardoor de goedkopere telefoons het laten terwijl ze het vaak wel zijn.

Dual sim EN aparte memory card wordt inderdaad lastig. Heb je dat echt nodig?
Tegenwoordig hebben sommige toestellen ook e-sim. Al heb ik geen idee hoe dit werkt.

Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat ik snel 128gb (wat de meeste telefoons nu hebben) op een telefoon vol krijg zolang ik de fotos 1x in het jaar exporteer.

Mocht ik nu voor een android gaan, dan zou ik de vorige generatie Google Pixel kiezen. En er misschien oxygen OS op zetten zodat google je niet meer tracked en de batterij een stuk langer mee gaat.

Re: PlayStation Plus

2515
Welkom in onze ik-gooi-het-na-2 jaar-weg-en-ik-koop-iets-nieuws-maatschappij Kolm!!

Ik kan mij hier ook serieus in frustreren.

Nu een grote maand met mijn nieuwe telefoon (was van moeten want andere stomweg eens proper gemaakt met doekje met dettol op in de fitness, waardoor na 2 dagen het scherm volledig onleesbaar was) en zelfs hier is berichten inladen met de PS App zéér traag. Dus ligt gewoon aan de app volgens mij. Mijn vorige gsm was trouwens een J7 van 2016 of zoiets, dus das ook al 6 jaar oud.

600 euro voor een gsm vind ik trouwens zéér veel. Zou ik nooit aan geven. Die van nu kost 350 en vond ik al op het randje. Maar ik wou iets in de middenmoot dat toch zijn tijd kan mee gaan. Er was trouwens ook de garantie erbij dat Samsung de komende 4 jaar het toestel voorziet van de nieuwste software.

Kwestie telefoons opladen ga je denk ik géén vinden die een week mee gaat, tenzij je die oplaadt en daar gewoon laat liggen :lol: Of je moet naar een toestel gaan van onder de 100euro ofzo die eigenlijk geen smartphone is.

Het stomme eraan vind ik tegenwoordig is dat we er alles mee doen en je gewoon verplicht bent om mee op de kar te springen. Betalen, je bank app, it's me, colruyt collect and go, google home... Er staan zoveel gegevens op dat als je die telefoon verliest, je je handen af bent.
Image

Re: PlayStation Plus

2517
Inderdaad een groot nadeel aan Android telefoons dat ze niet lang updates krijgen. Al is Samsung hierin een enorme inhaalbeweging begonnen, met telefoons (zelfs in de middenklasse) die tot 5 jaar updates krijgen.

Ik download ook altijd de PS+ games via de app omdat ik die webstore absoluut niet zo handig vind. Gaat vlot om ze daar terug te vinden en in de lijst te zetten. Al wist ik niet dat hun app zo slecht geoptimaliseerd is (ik gebruik een 3 jaar oude smartphone die destijds €300 heeft gekost, dus ook niet het meest krachtige toestel destijds).

Re: PlayStation Plus

2518
De ps+ extra en premium games:
Stray (PS5, PS4)
Final Fantasy 7 Remake Intergrade and Episode Intermission (PS5)
Marvel’s Avengers (PS5, PS4)
Assassin’s Creed IV Black Flag(PS4)
Assassin’s Creed Unity (PS4)
Assassin’s Creed Rogue Remastered (PS4)
Assassin’s Creed Freedom Cry (PS4)
Assassin’s Creed The Ezio Collection (PS4)
Saints Row IV: Re-Elected (PS4)
Saints Row Gat out of Hell (PS4)
Spirit of the North: Enhanced Edition (PS5)
Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure (PS4)
Jumanji The Video Game (PS4)
Paw Patrol on a Roll! (PS4)
ReadySet Heroes (PS4)

Games voor premium:
No Heroes Allowed! (PSP) [Premium Only]LocoRoco Midnight Carnival (PSP) [Premium Only)

Premium valt dus vies tegen nog. 2 nieuwe games maar.
Er was op een andere site wel paar andere games gelekt maar snel weer offline gehaald: oa Dino Crisis en Ridge Racer 2
Image