Re: PlayStation 5

1531
FGras wrote: 25 Aug 2022 14:32
NTGSruler wrote: 25 Aug 2022 14:17 Select markets in Europe? Is Belgie en Nederland daar dan bij? :?

En waarom niet in de Verenigde Staten? Daar hebben ze geen last van inflatie waarschijnlijk.
In Europa wint Playstation het al van Microsoft qua marktaandeel. Dat ligt in de Verenigde Staten iets anders. Daarnaast is de Euro afgelopen jaar zo'n 16% gekelderd ten opzichte van de dollar. En dat is buiten de inflatie om die nog eens ergens tussen de officiële 10% en wat ik zelf merk +/-50% is.

Dus ga er maar van uit dat Sony momenteel in Europa ongeveer 25% minder aan die playstation verdient dan een jaar geleden.
Mooie goede uitleg! :cool:

Ondertussen zie ik al de eerste posts op Twitter dat Playstation het verkorven heeft en ze overstappen naar Microsoft Xbox. Playstation is duurder, nu nog duurder, duurdere service (PS+) en ondertussen krijgen we minder als gamer, PS5 console is niet te verkrijgen.... Sony is echt goed bezig! :hi5:
Image

Re: PlayStation 5

1532
In Europa zit de 21% BTW ook al in de prijs verrekend. Dus 10.5 euro gaat al naar de staat, dan wil de verkoper nog een paar euro erop verdienen en uiteindelijk is er dan wat de netto verhoging is die sony ervoor krijgt.

Eigenlijk is het dus nog peanuts tov de werkelijke kosten die ze meer kwijt zijn om te produceren.

@NTGSruler: enige reden dat Microsoft zo goedkoop kan zijn is hun andere afdelingen waar ze zoveel geld binnen krijgen. Ze proberen op die manier klanten te binden en zullen mogelijk later ook verhogen als de buit binnen is. Krijg je uiteindelijk een office365 maar dan voor gamen...

Ik snap niet dat er mensen/bedrijven zijn die maandelijks voor office365 betalen ipv om de paar jaar een licentie voor een nieuwe versie. Al helemaal omdat je niet eens je bestand kan openen als bij microsoft een server omvalt die die abonnementen constant controleert...
Image

Re: PlayStation 5

1533
Kolm wrote: 25 Aug 2022 15:02 In Europa zit de 21% BTW ook al in de prijs verrekend. Dus 10.5 euro gaat al naar de staat, dan wil de verkoper nog een paar euro erop verdienen en uiteindelijk is er dan wat de netto verhoging is die sony ervoor krijgt.

Eigenlijk is het dus nog peanuts tov de werkelijke kosten die ze meer kwijt zijn om te produceren.

@NTGSruler: enige reden dat Microsoft zo goedkoop kan zijn is hun andere afdelingen waar ze zoveel geld binnen krijgen. Ze proberen op die manier klanten te binden en zullen mogelijk later ook verhogen als de buit binnen is. Krijg je uiteindelijk een office365 maar dan voor gamen...

Ik snap niet dat er mensen/bedrijven zijn die maandelijks voor office365 betalen ipv om de paar jaar een licentie voor een nieuwe versie. Al helemaal omdat je niet eens je bestand kan openen als bij microsoft een server omvalt die die abonnementen constant controleert...
Das dan ook wel weer waar!
Dat ze een prijsverhoging doen => tja zal wel te maken hebben met UKR-RUS :lol:

Dus prijsverhoging ok, maar ze hadden op zijn minst het fatsoen kunnen hebben om te wachten totdat de PS5 EINDELIJK VRIJUIT te krijgen zou zijn.
Image

Re: PlayStation 5

1535
Allemaal commerce. Geen fan van de laatste aankondigingen. Nu al nieuwe controller terwijl PS5 amper verkrijgbaar is? Gamen is een luxeproduct. Betalen of ermee stoppen is de boodschap Benieuwd hoelang deze sector het nog gaat trekken en wat nog volgt of net niet.

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Image

Re: PlayStation 5

1536
Qua % stijgt die wel echt stevig in Japan. Tel daarbij het verdwenen hoofdkwartier en het is niet onlogisch dat de Japanners wat tegenkanting uiten.

De vraag is of het echt met inflatie e.d. te maken heeft en niet de standaard korte termijn visie om de aandeelhouders gelukkig te houden.
Image

Re: PlayStation 5

1537
Sanity penguin wrote: 26 Aug 2022 09:22 Qua % stijgt die wel echt stevig in Japan. Tel daarbij het verdwenen hoofdkwartier en het is niet onlogisch dat de Japanners wat tegenkanting uiten.

De vraag is of het echt met inflatie e.d. te maken heeft en niet de standaard korte termijn visie om de aandeelhouders gelukkig te houden.
Je zegt het goed Sanity. Eén van de comments onder het artikel sloeg ook wel de nagel op de kop vond ik: een tech produkt van 2 jaar oud waar ze een prijsstijging op doen terwijl het amper te verkrijgen is. De prijs zou dus eerder naar beneden moeten.
Aanvullend: Europa is één van hun trouwste en grootste afzetmarkt en die gaan ze dan "extra" straffen terwijl in VS de PS5 en Xbox een gelijklopend marktaandeel hebben waar ze geen prijsstijging doorvoeren simpelweg om niet meer marktaandeel te verliezen.

De gamingindustrie in zijn geheel krijgt momenteel enorm veel tegenkanting. EA met Fifa, Activision met CoD, en gisteren heeft de update van GT7 weer enorm véél kwaad bloed gezet bij velen. Nog steeds geen 'sell' optie, 4 layouts maar geen nieuw circuit, 4 magere nieuwe events met lage payouts, 3 nieuwe wagens (die wel nice zijn en goed onthaald worden), maar er zijn dan geen events om met bepaalde van die 2 wagens te rijden buiten time trial ofzo, lobbies nog altijd niet gefixt en een aanpassing aan harde banden die nu sneller verslijten waardoor je extra moet pitten maar waar de AI geen last van heeft. Ze hebben een prijsstijging doorgevoerd van hun Hagerty wagens, maar dus geen extra events om credits te verdienen of hogere payouts. Het wordt gewoonweg echt belachelijk met al die zaken. Bij GT7 zijn het nog 'gratis' updates, maar je voelt gewoon dat dit al allemaal klaar was en ze ons nu maandelijks wat content gaan geven onder de noemer gratis. In het geval van GT7 verliezen ze alsmaar meer playerbase, maar toch richten ze alles naar die MTX'n. Ik en vele anderen beginnen er stilaan genoeg van te krijgen van dit soort praktijken en verdienmodellen. GT7 is voor mij persoonlijk een FANTASTISCHE game en het heeft zoveel potentieel. Maar waarom ons altijd zo frustreren vraag ik mij af?
Zelfde verhaal voor Call of Duty. Grote fan van de reeks en waarschijnlijk haal ik hem in huis, maar ik hoop dat ze het nu eindelijk weer eens leren en deftige content geven dat je ingame kan verdienen door te spelen en je niet per se alles hoeft te kopen als het het wil.
Rant over ^^ :q:

Deze middag maar weer verder met GT7 :lol:
Image

Re: PlayStation 5

1538
Vergeet niet dat PlayStation ondertussen eigenlijk niet echt meer Japans is. Het is echt duidelijk te merken wanneer de Head Quarters van PlayStation naar Californië zijn getrokken en Jim Ryan erbij kwam. Sindsdien is het echt veel meer om het geld en proberen om oude dingen te killen zodat ze die kostenpost kunnen afsluiten.

Japan Studios was een first party studio sinds 1993 en is vorig jaar ook gesloten...
Image

Re: PlayStation 5

1543
Ik denk niet dat hij echt een case heeft...
Sony vraagt digitaal gewoon de adviesprijs, dat winkeliers dat niet doen (mogelijk omdat ze hun stock zeker kwijt willen zijn of om meer te verkopen) is hun keuze.

Dat Sony op die digitale aankopen wat verdient is ook niet zo raar, Steam, Nintendo, Apple, Google en alle andere digitale gamestores doen precies hetzelfde. Hoeveel die commissies precies zijn in die andere stores weet ik niet voor allemaal.

In 2018 had steam ook 30% commissie en hebben ze aangepast dat hoe meer je verdient met je game, hoe lager de commissie wordt maar laagste is nog steeds 20%.
Normally, Valve takes around 30 percent of all game sales on Steam, with some exceptions for games from smaller developers in its Steam Direct program. That will remain the case for the first $10 million in sales a game maker or publisher earns. For all sales between $10 million and $50 million, the split goes to 25 percent. And for every sale after the initial $50 million, Steam will take just a 20 percent cut.
Bron: https://www.theverge.com/2018/11/30/181 ... ompetition

En dan is het nog een beetje bedenkelijk dat 1 persoon voor iedereen in de UK een case kan starten? :?
Image

Re: PlayStation 5

1544
Ik stel er ook mijn vragen bij Kolm, en het feit dat er in het artikel staat dat Sony hier nog niet op gereageerd zegt genoeg.

Wat ik wil aantonen is dat mensen het beu worden dat ze zomaar lukraak prijzen verhogen en er nauwelijks produkt beschikbaar is.

PS5 wordt 50 euro duurder, maar de meesten zijn misschien al vergeten dat in het begin van de PS5 Sony de games ook al duurder heeft gemaakt. Dan vraagt het nog eens 10 euro om een upgrade te doen van een PS4 naar een PS5 game. Allemaal oké dat ze dit doen, maar Microsoft en Nintendo hebben al aangegeven dat een prijsverhoging in principe niet van toepassing is voor hen.
Image
cron