Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

422
Call me crazy, maar ik heb toch nog de fysieke versie gekocht, via Nedgame. :L: Ben op dat vlak nog echt van de oude stempel. Doosje-disc-boekje. Hoewel dat boekje bij een game tegenwoordig heel erg zeldzaam wordt.
Maar ik zocht dus al lang de Definitive Experience versie fysiek en zag hem gisteren op Nedgame. Heb eerst nog gevraagd of het de Playstation Hits versie was en kreeg al heel snel antwoord dat het niet zo was dus besteld.

Ben ook eens (snel) door de laatste 5-6 pagina's van dit topic gegaan. En damn, er is echt zoveel te doen... Met het oog op de platinum wordt dat moeilijk. Heel goede uitleg telkens, Kolm, waarvoor al op voorhand bedankt. :D Ik ga er zeker meermaals op moeten terugvallen.
Misschien toch al één vraagje omdat ik net begonnen ben. Er is een instelling om online/offline te spelen. Welk nut heeft dit en laat ik dit aanstaan?

Ik wou er vanmorgen mee beginnen, maar las hier dat het net dinsdag van 8u tot 10u onderhoud is en laat het nu weer net dinsdag zijn...

@ruler: hoe ver zit jij er al mee?
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

423
Online/offline is een setting. Zelf ben ik helemaal pro om het aan te laten staan.

Om te beginnen ga je dan niet alleen offline resources minen en processen maar is er ook een online tegenhanger die hetzelfde doet. Ik dacht zelfs dat die bleef doorgaan ook als je niet speelt, maar dat weet ik even niet zeker.
Je leest veel over offline spelen en grind methodes, maar die werken alleen als je de 1.00 versie van de game speelt en dus geen patches installeert. Dat kan dan op andere punten weer wat problemen geven zoals met quiet na een van de laatste missies.

Daarnaast kan je als je online speelt, na een bepaalde missie security challenges doen die processed resources (= direct te gebruiken) geven en een hoop GMP (= geld).

Meer info over die security challenges staat ergens in deze post:
viewtopic.php?p=92230#p92230

Zelf ben ik nooit aangevallen door iemand maar ik had geen nuke staan (behalve die 1 seconde dat hij van maken naar klaar ging) en ik had mijn security ook wat verhoogd. Hierdoor gaan mensen sowieso eerder de makkelijke security challenges nemen ipv mijn.

Blijkbaar zijn er soms ook events waardoor je dubbele resources/GMP krijgt van events.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

427
Ik vond het ook een hele uitdaging dat er plots stealth was in een open wereld, waardoor er geen 'beste' route meer is. Langs de andere kant zit daar net de sterkte van de gameplay, dat het heel veel voldoening geeft als ge een volledig plan hebt uitgewerkt en perfect hebt kunnen uitvoeren :)
Het is bovendien ook allemaal veel onvoorspelbaarder, want bij de andere games was het mogelijk om de routes van vijanden vanbuiten te kennen en wist je perfect in welke gang welke gevaren zaten.

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

428
met0t0 wrote: 04 Sep 2022 12:40 Ik vond het ook een hele uitdaging dat er plots stealth was in een open wereld, waardoor er geen 'beste' route meer is. Langs de andere kant zit daar net de sterkte van de gameplay
Ja inderdaad. Ik hou echt van de oude games, maar dit is toch wat iedereen wou denk ik. Open wereld stealth. 😍
Het is bovendien ook allemaal veel onvoorspelbaarder, want bij de andere games was het mogelijk om de routes van vijanden vanbuiten te kennen en wist je perfect in welke gang welke gevaren zaten.
Ja, ik ben hier nu veel te veel mee bezig… De juiste route en het juiste plan vinden. Hierdoor start ik teveel opnieuw vanaf checkpoint (wat op zich wel heel handig is ten opzichte van vroeger) na een fout. Ook omdat ik alleen met tranqs en CQC speel. 🥲 Terwijl ik de eerste keer van de game zou moeten genieten. Alleen duurt de game al zolang, heb ik bij anderen gelezen en dan wil al zoveel mogelijk onder de voeten uit hebben.

Ik mis alleen wat. Weet niet hoe ik het moet uitleggen. Er is niet echt dialoog. Alleen Ocelot zijn uitleg en cassette tapes. Hierdoor heb ik regelmatig minder het gevoel dat ik met Snake of Big Boss speel en meer gewoon een goede action game.
Dit is ook waar ik al die jaren wat schrik voor had. De cutscenes die er zijn zijn vet, maar weinig, mede doordat je missie na missie zit te doen.
Ik ben nu wel aan’t genieten van het spel. De interface ziet er beter uit dan in MGS4, blij dat dat oranje weg is. En ik vind de Fox engine wel nice tot nu toe.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

429
Er is inderdaad iets minder dialoog, maar dat zit door de game heen alsnog wel goed als je het mij vraagt. Eerdere games waren er wat over wat dat betreft, deze zou er misschien wat onder (om in dezelfde termen te blijven) kunnen zijn, maar als je het mij vraagt zit de balans in deze precies goed
Ik was aan het begin ook wel heel erg bezig met alles precies goed doen. Is leuk voor de uitdaging, maar in principe niet nodig. Later herspelen om opdrachten te halen is véél makkelijker en kost daarmee alsnog minder tijd. Nogmaals: ik heb het wel gedaan, vond de uitdaging ook leuk, maar was zeker niet het meest efficiënt in mijn beleving en ik herken wat je zegt dat je daardoor de feeling met het verhaal (even) wat kwijtraakt
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

430
Gaat traag vooruit hier… 😅 Maar wel echt een leuke game. Paardje luistert alleen niet altijd even goed. En het is nog wachten op D-dog en Quiet. Heb me niet teveel laten spoilen, dus geen idee. Heb wel al Quiet in Mother Base zitten omdat missie 11 startte tijdens een side-op.

Zit nu op 10% completion.
Vooral side-ops gedaan, en net mission 8 gedaan.
Mijn platformen van Mother Base zitten behalve Command (3/4) allemaal op 2/4.
Voor de rest heb ik mij nog niet echt met trophies beziggehouden. Het enige waar ik nu echt op let is dat ik mensen met goede stats fulton.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

431
Dat paard kreeg ik het *** van op den duur :mad:

Uiteindelijk was het goed voor 1 ding: Midden op de weg zetten, zelf in een bosje/achter een rots gaan zitten en dan wachten tot de tank/jeep van de vijand even stopt voor het paard op de weg zodat jij snel even vanaf je plek er naartoe kan rennen om het voertuig weg te fultonnen :D
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

432
:lol: Voor een aantal zaken is hij/zij wel handig. Aan de zijkant hangen voor stealth, of voor wat meer snelheid. Op vlak van wendbaarheid scoort hij wel een dikke 0. 😅 Als je snel moet omdraaien lijkt het of hij bevriest…

Vlak na mijn bericht gisteren kreeg ik D-dog erbij. Geweldig om mee op pad te gaan. Heb nu ook de dispatch missions erbij gekregen, maar moet het nog wat uitzoeken en staff managen.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

433
Ja, er is minder dialoog, maar MGS games hadden er in het verleden net heel veel van (daar ben ik ook altijd fan van geweest). Nu is het meer de gameplay die 'spreekt', maar op zich zitten er nog heel wat mooie stukken dialoog en verhaal in, met op het einde een plottwist die ook wel deels verklaart waarom er minder dialoog zou kunnen zijn (ga er niet op ingaan natuurlijk, je zal wel zien) ;)