Re: Je nieuwste trophies

766
paveman wrote: 10 Aug 2022 20:55 Uhm, best lang als je het in tijd zet qua weken (maanden?), maar ingame viel het me niet tegen. Denk een uurtje of 15...?
Ik had net ff RDR2 online opgestart, maar klopt het dat je eerst goud moet kopen om missies te kunnen doen? Ongeveer 5 euro?

Re: Je nieuwste trophies

767
FGras wrote: 10 Aug 2022 21:11
paveman wrote: 10 Aug 2022 20:55 Uhm, best lang als je het in tijd zet qua weken (maanden?), maar ingame viel het me niet tegen. Denk een uurtje of 15...?
Ik had net ff RDR2 online opgestart, maar klopt het dat je eerst goud moet kopen om missies te kunnen doen? Ongeveer 5 euro?
Lees even het RDR2 topic vanaf hier:
viewtopic.php?p=93988#p93988

Ik heb er nog wat dingen aan toegevoegd in een extra post :)
Image

Re: Je nieuwste trophies

768
Kolm wrote: 11 Aug 2022 00:58
FGras wrote: 10 Aug 2022 21:11
paveman wrote: 10 Aug 2022 20:55 Uhm, best lang als je het in tijd zet qua weken (maanden?), maar ingame viel het me niet tegen. Denk een uurtje of 15...?
Ik had net ff RDR2 online opgestart, maar klopt het dat je eerst goud moet kopen om missies te kunnen doen? Ongeveer 5 euro?
Lees even het RDR2 topic vanaf hier:
viewtopic.php?p=93988#p93988

Ik heb er nog wat dingen aan toegevoegd in een extra post :)
Thanks. RDR2 online klinkt nogal als een hele grind 🥲

Re: Je nieuwste trophies

769
Image
Image

Frame Collector - Unlock all the frames.
The Egret Has Landed - Beat the game with SS ranking.


Onder andere deze twee in Zone of the Enders 2: The 2nd Runner. Moet er nog eentje halen voor de platinum en dat lijkt me bij nader inzien weer de moeilijkste. Komt precies bekend voor... :q:
Image

Re: Je nieuwste trophies

772
Image
Thank god voor dubbel xp voor de Collector Role dit weekend (en vandaag ook nog). Ik schat er minimum dit weekend toch nog een uur of 12-15 mee bezig te zijn geweest.

Had ik net tekort voor rank 50, besloot ik om toch nog maar wat collectibles te zoeken, eerste die ik uitgraaf is een volledige collectie bracelets wat ik al 2 dagen 8/9 had van verzameld... (waarom is er eigenlijk geen rolleyes smiley hier?)
Heb er dan toch nog 5 minuten voor moeten lopen naar Madame Nazar (natuurlijk spawn je volledig andere kant van de map), maar kon zowel de xp maar meepakken nog.

Morgen nog ergens eens die 25 pieces ammunition craften en dan ben ik dat gehuppel met dat paard dat overal achter blijft hangen en voor de minste steen omver valt meer dan behoorlijk moe. Dan gaat deze terug de kast in tot 2023 ergens om dan hopelijk de zin terug te vinden om de singleplayer aan te pakken (wat hopelijk een véél betere ervaring gaat opleveren).
Image

Re: Je nieuwste trophies

774
Kolm wrote: 05 Sep 2022 20:33 Proficiat! :cool:

Daarmee alles van online gedaan?

En ehm... waarom naar madam Nazar lopen? Je kan collecties ook gewoon bij elk post office omruilen, ik dacht dat ik je dat ook gezegd had? :think:
Enkel nog die ammo craften en dan is alles van online binnen.

Ah via de post office... :q:

Heb je zeker gezegd, ben ik van overtuigd, vergeten en ik wist het gewoon niet meer... Was dan ook alweer even geleden dat ik de game had opgestart.
Image

Re: Je nieuwste trophies

775
Congrats!!
Als ik niet op een plek dichtbij spawnde ging ik 'gewoon' terug naar online menu en selecteerde ik opnieuw de regio totdat ik op spawnlocatie dichtbij genoeg kwam... Kon ook via post office idd, al ging ik ook vaak naar Madame Nazar, omdat je toch de hele map over moest voor de collectibles. Die ammo is snel te regelen, mits je het juiste recept hebt. Als je niet dichtbij je camp spawnt kun je dus altijd de regio opnieuw inladen als je ondertussen wat anders te doen hebt (i.v.m. vrij lange laadtijd)

Ik heb overigens niet veel problemen met paard gehad, kwestie van skills zeker? :P :P
Enkel bij bergachtige gebieden wilde het wel eens wat haperen en in een enkel geval dacht ik tussen twee stenen of bomen door te kunnen gaan, maar bleef het paard er om bizarre redenen achter hangen, maar dat was echt bij uitzondering en kan ik me op zo'n grote map nog wel wat bij voorstellen...

Ik heb ondertussen een begin gemaakt met de singleplayer (heb niet heel veel zin in gamen op t moment, dus gaat niet heel vlot), maar moet er toch écht wel heel erg in komen. Merk dat ik toch echt niet zo'n open wereld gamer ben, maar alsnog ook moeite heb om me te focussen op het verhaal. Misschien ook omdat er wat missable trophies zijn, maar vaak ook simpelweg omdat ik maar gewoon een potje ga pokeren :lol:
Image

Re: Je nieuwste trophies

776
Ging net zeggen, die laadtijden zijn toch redelijk lang om opnieuw te spawnen, ook op PS5. Kan mij niet voorstellen hoe lang dit zou duren op PS4.

Ammo ga ik straks eens bekijken, geen idee hoe ik er moet aan beginnen.

Ja het paard en skills... Ik doelde eigenlijk vooral op het constant op x tappen om vooruit te geraken om dan weer te moeten rusten omdat het paard te moe wordt. Ik ben best nog veel gevallen ermee terwijl hij ergens over of naast wou springen...

Dat laatste merkte ik vandeweek op toen ik zag dat je RDR2 aan het spelen was, maar pokeren :lol:
Tis erg om te zeggen, maar de online trophies als eerste doen hebben eigenlijk mijn zin voor de singleplayer helemaal verpest. En zoals je terecht opmerkt, ook de missable trophies in het begin zorgen er voor dat je eigenlijk niet vrij en vrank aan het verhaal kan beginnen (kan je wel, maar ja trophies...). Dus ja heb besloten om de game in de kast te laten tot ergens 2023. Misschien een doel van maken deze platinum dan te proberen behalen, we zien wel.
Image

Re: Je nieuwste trophies

777
Ik zie dit ook bij mezelf, jammer genoeg. Ik was vroeger altijd echt tégen trophies, of toch het hunten. 😅 Je zou zoals vroeger een game moeten kunnen spelen puur om de beleving en voor iedereen kan dat op een andere manier zijn. Zonder dat je in het begin al moet nadenken van, “ah ja ik moet nu zien dat ik zeker dit nog doe, of dat nog haal, want anders moet ik de game nog een keer meer spelen.” Vroeger speelde ik games uuuuren zonder daar ook maar aan te denken. Maar nu is het er bij mij toch de laatste jaren langzaam ingeslopen. Bij mij is het dan meer om de completion. Ik kan er echt niet tegen als ik een game met 80% of minder in mijn lijst heb staan. 🥲 Zielig eigenlijk. No offence, want ik doe het nu zelf dus ook. 🤣

Binnenkort dan verder met MGS5, Ruler?
Image

Re: Je nieuwste trophies

778
Ja trophies hebben gamen bij mij ook serieus veranderd. Het heeft even geduurd, want in het begin van trophies maalde ik er niet echt om. Maar dan sloeg de vonk over en was ik ermee weg.. De laatste maanden heb ik weinig aan trophyhunten gedaan en eerlijk, vond het zalig om gewoon CoD of GT7 te spelen zonder ergens te moeten voor kijken of een guide te volgen. Ben wel blij dat RDR2 tenminste de online trophies nu gedaan zijn. Wou eigenlijk eerst nog een nieuwe game starten (Spiderman Morales), want heb hier dus een stapel PS5 games liggen met nog de plastiek errond.... Heb nog Tomb Raider ook te doen op PS3, was de story begonnen, maar om de één of andere manier weer laten liggen (omdat het mij eigenlijk weinig zegt de game). Ook wil ik idd verder doen met MGS5, maar dan heb ik het gevoel dat ik steeds maar weer naar dezelfde games grijp en dan wil ik iets nieuws starten :lol: Completion in de trophylijst heeft mij een beetje f**** zal ik maar zeggen en dat vind ik zelf eigenlijk enorm jammer dat ik mezelf er zo moeilijk kan toe zetten om een nieuwe game te starten zonder mij zorgen te moeten maken.

Probleem met MGS5 is dat ik weet hoeveel uren het mij nog gaat kosten, en dan kijk ik er tegenop.
Image

Re: Je nieuwste trophies

779
Niet denken aan hoeveel uur iets je gaat kosten joh... 'gewoon' verder gaan zo lang je het leuk vindt en als dat stopt, stop je er weer een tijdje mee. Zo kom je toch telkens weer wat verder.
Hoewel ik best wel een OCD'er ben, kan ik er prima tegen als een game op 70/80% blijft staan in mijn lijst (de 1%-games daarentegen...). Dan vond ik het niet leuk genoeg om door te doen en dan stop ik er ook daadwerkelijk mee. Het moet plezier geven en als dat het niet doet... Ik zal niet zeggen dat ik niet eens wat moeite doe voor trophies, maar over het algemeen kan ik een grind om iets te halen wel hebben. En vaak, zoals met TR en nu ook wel wat met RDR: als ik er dan goed in zit en vervolgens heb ik het gehaald, dan is dat juist ook nog wel even onwennig aan het begin :lol:

Misschien komt het doordat jullie al zo'n hoge completion hebben dat je dat vast wilt houden, maar onthoud inderdaad dat het een hobby is en het vooral om het plezier gaat. Dat heb je zelf volledig in de hand!

Overigens, hoewel er voor sommigen nadelen aan het trophy systeem zitten, ik zou niet meer zonder willen. Op de Switch vind ik het echt een gemis dat het er niet in zit. Zeker mijn OCD kant die zich na het spelen van Kingdom Battle afvroeg of ik wel alles uit de game had gehaald, haha!
Image

Re: Je nieuwste trophies

780
Die hoge completion heeft er inderdaad wel iets mee te maken. Ik kan het moeilijk hebben dat ik een game niet op 100% zet behalve dan als er online trophies zijn die je niet meer kunt halen, of trophies die skill vergen wat ik niet heb (NYM mode bijvoorbeeld in Max Payne 3). Sommige games zie ik gewoon ook niet zitten om terug te gaan, bijvoorbeeld MGS2 en 3 dat ik destijds op Vita gestart ben... Altijd al willen terug gaan, maar ja.

Denk dat velen games niet meer kunnen bedenken zonder trophies die eraan verbonden zijn. Wat ik vandeweek wel aan het denken was: waarom zou het eigenlijk geen optie kunnen zijn? Dat je een trophylijst activeert ja dan nee bijvoorbeeld. Dan kun je games spelen zonder dat er trophies in je lijst verschijnen en games waarvan je niet zeker bent uittesten zonder een tweede account te hoeven aanmaken. Activeer je de trophylijst kun je die dan ook niet meer verwijderen of verbergen (behalve natuurlijk onder de 1% behaalde trophy regels). Zou mij een goede keuze lijken, maar wishful thinking.

Ik merk dat ik mij vooral frustreer over MGS5. Altijd een mindere connectie gehad met de serie, ondanks dat ik echt hou van stealth games. Maar om de één of andere reden ligt het mij gewoon minder kwa controls en de manier van spelen. Splinter Cell heb ik altijd intuïtiever gevonden om te spelen.

De laatste weken heb ik mezelf bewust weg gehouden van trophies behalen. CoD online potje knallen, racen in GT7 zalig gewoon. Dat eerste is de reden waarom ik zo hard verkocht ben geraakt aan gamen, ontstressen door potje te knallen, met vrienden of zelfs alleen. Iets wat vrijwel niet meer voorkomt nu bij mij.
Image