Re: PlayStation 5

1548
Jammer van de prijsstijging van de PS5, maar we zullen ook eerst onze energieafrekening in oktober moeten afwachten of ik eind dit jaar nog een PS5 koop met mijn eindejaarsgeld :silly:
Die nieuwe controller lijkt mij wel handig, zeker in online FPS games, maar ik zal het toch op een standaard controller houden (die maar de helft kost).

Re: PlayStation 5

1550
Is het normaal dat ik mijn PS5 niet in rest mode kan zetten? Of beter gezegd; dat ik hem er niet kan uithalen via controller en dus op knop moet drukken met reset tot gevolg.

Al klein beetje opgezocht erover en blijkt een bug te zijn die al hele tijd meegaat?
Image

Re: PlayStation 5

1552
Sanity penguin wrote: 07 Sep 2022 00:28 Is het normaal dat ik mijn PS5 niet in rest mode kan zetten? Of beter gezegd; dat ik hem er niet kan uithalen via controller en dus op knop moet drukken met reset tot gevolg.

Al klein beetje opgezocht erover en blijkt een bug te zijn die al hele tijd meegaat?
Lijkt mij een bug, want ik doe het gewoon met de controller.
Image

Re: PlayStation 5

1553
Ik heb 1 keer perongeluk restmodus aangezet, wilde de ps5 afsluiten maar koos verkeerde optie. En ik kreeg de ps5 ook niet meer uit restore met controller. Volgens mij moest ik zelfs de power kabel er uithalen om hem totaal uit te zetten want met de aan uit knop reageerde die ook nooit.

Dus ik gebruik nooit (bewust :lol: ) restmodus
Image

Re: PlayStation 5

1554
Is al vanaf het begin bekend dat je de PS5 beter niet op Rest modus kunt zetten, omdat deze de nodige crashes met zich meebrengt. Als ik me niet vergis zelfs met uiteindelijk volledig crashende PS5's tot gevolg. Hoewel ik op de PS4 bijna altijd de Rest modus gebruikte, doe ik dat daarom nu eigenlijk nooit op de PS5. Enkel een keer als ik weet dat ik redelijk snel weer verder ga en écht niet kan saven (en het niet echt een optie is om de PS5 gewoon aan te laten staan).
Image

Re: PlayStation 5

1555
Rest modus op PS5 gebruik ik ook niet. Ook niet op PS4 destijds. Bij mij gebeurd het soms dat ik per ongeluk in rest modus ga (door tv uit te schakelen die gekoppeld is aan PS5), maar als ik dan eigenlijk vrijwel direct erna terug op de PS Button duw, start de PS5 terug op. Ik denk dat ik ook wel eens de PS5 langer in restmodus heb gelaten en het dan ook niet meer ging.
Image

Re: PlayStation 5

1560
Het zijn geen echte gamefolders op je console zoals vroeger, maar folders binnen je collection/library.

Persoonlijk heb ik daar niks aan want als ik in mijn library eerst alles moet sorteren in folders om daarna (misschien) dingen sneller te vinden, kan ik evengoed gewoon zoals nu vrij snel door de boel scrollen als het gesorteerd is en waarschijnlijk ben ik dan alles opgeteld nog steeds minder tijd kwijt.

Op PS4 had ik vooral een folder om alles van niet-game apps in te zetten zodat die minder plaats innemen op de balk. Kwestie dat als je die balk niet limiteert maar alles laat tonen, alles erg traag wordt. Tegelijk wilde ik niet dat 5 van de 15(?) van de beschikbare blokjes dan apps zijn ipv games.

Ik mis op PS5 trouwens het snel wisselen van begin naar einde van de balk met games. Op PS4 kon je door R1 in te duwen snel naar het einde van de balk waar het icoontje voor je library stond. Op PS5 gaat hij dan van games naar media.

Ik mis ook nog de mogelijkheid om manueel te checken op updates voor games die al geïnstalleerd zijn maar je een tijdje niet hebt gespeeld en dus niet meer in de balk staan.
Op PS4 kan je ook bij games in je library options duwen en krijg je een optie 'Check for updates', op PS5 is die mogelijkheid er alleen voor games die op de balk staan.
Dat vind ik vooral handig als een game al een tijdje geïnstalleerd staat en ik er eindelijk mee wil beginnen. Vaak check ik dan iets ervoor al of er misschien nog updates zijn. Grote games kunnen al snel 15-30 minuten bezig zijn met 'copying'.
Image
cron