Re: PlayStation 5

1562
Sanity penguin wrote: 07 Sep 2022 15:40 Ja, dat kopiëren is wel vervelend. Je trekt bv. DlC supersnel binnen om dan geconfronteerd te worden met een halfuur copying...


Ik mis vooral het menu dat je op ps4 kreeg bij inhouden ps-knop. Was tenminste gebruiksvriendelijk.
Het PS3 menu was nog altijd het best. Lekker minimaal en simpel.

De cards zijn leuk bedacht maar er zit 0.0 logica in.

Re: PlayStation 5

1563
Bij DLC doet hij dat copying niet of is het echt beperkt tot de DLC zelf want het is me nooit opgevallen (zal er wel iets beter op letten)

Maar bij updates valt het echt elke keer op als het een grotere (40GB+).game is. Ik krijg de kans niet eens om te zien hoe groot de update is en vervolgens een hele tijd wachten :q:

Afgelopen week op PS4 naar mijn gevoel een record gebroken: 40 minuten copying voor GTAV :O
En dan was er nog 170GB vrij toen hij de update ging downloaden. De game is nu iets van 94 GB dus had bijna 2 keer in die vrije ruimte gepast.

Op PS5 merk ik het vooral als AC Valhalla gaat updaten, de enige die ik heb vastgepind op de balk, die kan dan nog een kwartier bezig zijn ofzo.

Daar komt ook nog bij dat ik sinds een incident op PS4, ook altijd wacht tot alle updates geïnstalleerd zijn voor ik begin met gamen. Bij een of andere AC game op PS4 (ik denk Unity) was alles aan het stotteren toen ik de game begon en ik begreep het niet want werkte daarvoor wel goed. Tot ik een pop-up kreeg 'Update Installed' en dan werkte alles wel weer prima. Blijkbaar was hij in de achtergrond een update aan het downloaden en installeren wat teveel van het goede was voor de originele PS4.

@FGras: PS4 vond ik ook het meest logische, PS4 ging ook wel goed en was even wennen maar PS5 is een rommeltje dat er vanop afstand misschien mooi uitziet. Elke keer ik die cards op het scherm krijg denk ik 'oh, weer niet lang genoeg op de PS knop geduwd...' zo'n nutteloos scherm.
Image

Re: PlayStation 5

1564
Haha ok alles weer gezegd hier ^^

Beetje nutteloze update dus voor PS5 vandaag, tenzij je 1440p kan gamen (ik niet).

Ik dacht echt dat ik games in folders ging kunnen zetten, maar blijkbaar dus niet.

50 euro extra voor een console nu lijkt mij wel gepast na deze update... :q:

Mijn games gaan sorteren in mijn library snap ik het nut niet van eigenlijk maar soit.

Waarom moeten ze toch altijd het warm water opnieuw proberen uit te te vinden? Hadden ze eens verder gebouwd op de basis van PS4 dan had deze UI op PS5 awesome geweest.
Image

Re: PlayStation 5

1565
Sowieso bizar dat het zo moeilijk lijkt om een (in mijn ogen) 'simpele' functie als folders te maken. Dit was op PS4 al het geval en nu weer. En dan komen ze met een oplossing die je via de Library moet benaderen.... Het enige voordeel is dat je nu ook niet geïnstalleerde games mee kunt nemen in de lijst, maar wat kolm al aangeeft: dan moet je al zo ver door de lijst.
Ik vind de Library ook gewoon niet prettig in gebruik, wil gewoon zien wat ik geïnstalleerd heb staan en that's it. Het voordeel van hoe het uiteindelijk op PS4 werkte was dan weer dat je 1 game in meerdere mappen kon plaatsen
Image

Re: PlayStation 5

1566
@paveman: Je hebt in je Library wel een tabblad van 'Installed' staan waar je dat kan zien.

Zelf gebruik ik eigenlijk altijd Settings > Storage omdat ik dan ook meteen de grootte erbij kan zien en per SDD kan zien hoeveel ruimte er is.

Daar heb ik nog even gekeken en hij onthoudt daar nog altijd niet hoe je de lijst gesorteerd heb wat hij op PS4 wel doet. Ik wil sorteren op grootte en dan van groot naar klein. Vroeger stond hij standaard op laatst gebruikt van nieuw naar oud. Ondertussen staat hij al een hele tijd standaard op laatst gebruikt maar dan van oud naar nieuw => Dit wil toch niemand??
Daarnaast zie ik dat bij die laatst gebruikt alle datums op 2 september 2022 staan behalve van Saints row dat ik daarna nog gespeeld heb. Maw: Die lijst is niet eens van oud naar nieuw en dat zie ik ook aan de volgorde van de laatste paar games in de lijst.
Image

Re: PlayStation 5

1567
Voor folders in library zag ik dat iemand zijn games heeft gesorteerd op basis van platinums. ^^ Op basis van zeldzaamheid. En dan games die hij nog platinum wil halen.
Je zou ook maar 100 games in folders kunnen steken wat de limiet zou zijn.

Verder is er blijkbaar een functie ontdekt waarbij je nu ineens alle hadden trophies zichtbaar kan maken ipv steeds op vierkantje te moeten drukken. Geen idee als dat per game is of ineens voor alles.
Image

Re: PlayStation 5

1568
Die functies voor die trophies is een toggle waar je het voor alles aan/uit kan zetten. Die staat in zelfde menu waar je PS5 kan forceren om trophies te syncen (voor zover dat werkt, soms lijkt hij dat niet te doen en komen ze niet op PSNP tevoorschijn tot een paar uur later).

Wilde ik daarnet ook nog zeggen maar in mijn haast om te moeten vertrekken vergeten :P
Image

Re: PlayStation 5

1569
Die installed tab was ik me bewust van kolm, maar blijf de hele Library gewoon niet prettig werken vinden. Ik ontkom er niet aan, precies om wat je eigenlijk aangeeft. Soms wil ik gewoon even kijken wat ik nog meer geïnstalleerd had staan, maar wat niet meer in de balk zichtbaar is. Er scheen ergens sprake te zijn van dat je binnenkort 13 games vast kunt zetten i.p.v. de huidige 5, dat lijkt me al een hele kleine verbetering t.o.v. het huidige systeem, maar waarom niet álle geïnstalleerde games tonen (prima dat de optie van alle bullshit van laatste nieuws over die games wat ik toch niet gebruik dan niet zichtbaar meer is)?

Maar goed: ik zal ouderwets zijn en laten we eerlijk zijn, over het algemeen gebruik ik toch maar voor lange tijd 1 titel...
Image

Re: PlayStation 5

1570
Even voor de informatie: Moest je nog overwegen voor een PS5 aan te schaffen: volg aub deze op Twitter.

https://twitter.com/PS5VoorraadNL

Heb de laatste tijd gemerkt dat ze minder snel weg gaan. Overlaatst zag ik deze melding op Twitter wat reeds 45min geleden gepost was (nieuwe stock PS5 geen idee meer waar) en ik kon nog steeds de PS5 aanschaffen waar ze vroeger op 1 minuut de deur uit gingen.

De laatste post is bij Nedgames dacht ik, ik kan de PS5 voorlopig nog in mijn winkelmandje zetten. Tis wel een bundel, te nemen of te laten en release is 07 oktober. Just so you know.
Image

Re: PlayStation 5

1571
Leuk nieuws vind ik persoonlijk!!

Je zal via Playstation Direct (ook bij ons) een Playstation 5 met disc Modern Warfare 2 bundel kunnen bestellen! Mits je je inschrijft natuurlijk en een mail van Sony krijgt.
Tof dat ik al een PS5 heb, maar al getwijfeld om er een tweede aan te schaffen (schaarste), maar ik ben benieuwd of Sony binnenkort een PS5Pro of dergelijk iets zal aankondigen. Er gingen onlangs weer geruchten dat Sony aan een PS5 zou werken met een afneembare disc drive.

https://invader.be/sony-lanceert-ps5-bu ... warfare-2/
Image

Re: PlayStation 5

1572
OF! Ik koop die bundel en we ruilen voor de jouwe met wat opleg. 🤪

Maar goed nieuws en redelijk mooie prijs ook!

Op PS4 krijg ik altijd de optie om in te schrijven om via Sony er ene te kopen. Werkte niet goed op mijn dumbphone, maar ga het nog eens tegoei uitpluizen.
Ik doe nooit iets met twitter, maar ik ga de twitter app eens installeren en die pagina in’t oog houden.

Ik gok, kijkend naar de vorige generaties, dat ze misschien eind dit jaar - begin 2023 met nieuws komen over een slim of pro. Hóóp ik.
Image

Re: PlayStation 5

1573
Ja vandaag heeft die pagina op Twitter weer een link gepost. Was via Duitse Amazon. Jammer genoeg moesten ze wel toegeven vrij snel dat het regio gebonden was. Maar er zijn de laatste week redelijk wat Tweets gepasseerd. Er is in deze periode blijkbaar weer ergens een stock geleverd, want ik las ergens dat Bol er ook weer heeft en zal aanbieden. Tenzij die ook alweer uit de deur zijn.

Voor die bundel: Verkoop mij gewoon de game dan! :lol: Maar ik dacht dat je pas de bundel kon kopen op 28 oktober als ik het artikel goed las. Verder zijn er tegenwoordig bundels te koop met Fifa23, en met Horizon Forbidden West dacht ik. Maar losse PS5's zijn nog altijd niet te koop of toch zéér zeldzaam. Ze bieden bundels aan om enigszins scalpers te ontwijken.

Edit: kwartier geleden was er terug een tweet. Alweer niet meer bestelbaar (Amazon).
Image