Re: Je nieuwste trophies

782
True Commitment => Tomb Raider Definitive Edition.
Image

Voor de 2e keer behaald. Vanaf level 50 vertraagt progressie serieus, dus deze voelt inderdaad wel aan als serieuze toewijding. Medkits verzamelen uren aan een stuk.. :q:

@Kolm: ik kan bevestigen dat trophy Shopaholic in positieve zin glitched. Je koopt alle karakters, sluit de game af, en bij het herstarten kwam de trophy tevoorschijn bij mij.
Image

Re: Je nieuwste trophies

783
Nice! En bedankt om te bevestigen! :cool:

Ik had gisteren nog 1 keer een rondje gedaan en nu level 17 met 28000 salvage ofzo. In guide stond iets van 3x000 salvage voor alles maar toen ik telde kwam ik maar aan 25000 ofzo. Later bedacht ik me dat ik vergeten te kijken was bij de andere faction of daar ook characters waren dus dat verklaart waarschijnlijk het verschil. In principe zou ik dus al snel genoeg salvage moeten hebben.

Weet je toevallig ook de tijd die nodig is voor een long run vs medium run? Soms lijkt het een long run maar geeft hij medium en omgekeerd. Video in guide van PSNP staat nu op private helaas.
Image

Re: Je nieuwste trophies

784
Kolm wrote: 06 Oct 2022 20:51 Nice! En bedankt om te bevestigen! :cool:

Ik had gisteren nog 1 keer een rondje gedaan en nu level 17 met 28000 salvage ofzo. In guide stond iets van 3x000 salvage voor alles maar toen ik telde kwam ik maar aan 25000 ofzo. Later bedacht ik me dat ik vergeten te kijken was bij de andere faction of daar ook characters waren dus dat verklaart waarschijnlijk het verschil. In principe zou ik dus al snel genoeg salvage moeten hebben.

Weet je toevallig ook de tijd die nodig is voor een long run vs medium run? Soms lijkt het een long run maar geeft hij medium en omgekeerd. Video in guide van PSNP staat nu op private helaas.
36000 Salvage blijkbaar. Maar dat moet je niet tellen want je moet toch minstens level 60 zijn om Lara te kunnen kopen.

Voor de long vs medium run heb ik inderdaad ook gemerkt dat dit precies wat minder consistent is dan in de PS3 versie. Soms geeft hij 200xp en soms 500xp. Kan de tijd niet exact zeggen eigenlijk.

Verder heb ik jammer genoeg een fout begaan in de campaign vandaag en heb ik een conversatie met Roth gemist. Had het pas een hele tijd later door en heb nog fast travel gedaan, maar helaas. Roth was niet meer daar en blijkbaar eens de game autosave doet is het voorbij. Dit betekent dat ik dus "nogmaals" de game mag doorlopen. Maar oké, ik ga nu gewoon de game op 100% zetten en dan hopelijk erna snel er nog eens doorgaan.

Het is opmerkelijk hoe véél vlotter de PS4 versie speelt. Ik heb daarnet in 1 ruk de 10 zipline kills behaald in Shanty Town, granaat uit de lucht schieten ging als niets, en 2 vijanden doden door 1 neer te schieten die zijn granaat laat vallen ging ook vlot.
Image

Re: Je nieuwste trophies

785
Kon je geen backup herladen van voor je sessie zodat je niet helemaal vanaf het begin moest?
Of was het al in een eerdere sessie misgegaan?

En ik heb vandaag nog 2 rondjes gedaan, nu level 20 en al 36000 salvage dus daar ga ik minder naar kijken.
Ik zag wel dat er bij de andere faction een char was dat prestige 2 ofzo vereiste, kan me niet herinneren dat die nodig was op PS3? :?

Voor long vs medium: Het lijkt meer te maken te hebben met de afstand tussen het punt dat je hem oppakt en het punt dat je hem laat vallen dan met de tijd. Toen ik 10 seconden in een cirkel rond een paal liep, kreeg ik een short carry... :q:
Image

Re: Je nieuwste trophies

786
Kolm wrote: 06 Oct 2022 23:33 Kon je geen backup herladen van voor je sessie zodat je niet helemaal vanaf het begin moest?
Of was het al in een eerdere sessie misgegaan?

En ik heb vandaag nog 2 rondjes gedaan, nu level 20 en al 36000 salvage dus daar ga ik minder naar kijken.
Ik zag wel dat er bij de andere faction een char was dat prestige 2 ofzo vereiste, kan me niet herinneren dat die nodig was op PS3? :?

Voor long vs medium: Het lijkt meer te maken te hebben met de afstand tussen het punt dat je hem oppakt en het punt dat je hem laat vallen dan met de tijd. Toen ik 10 seconden in een cirkel rond een paal liep, kreeg ik een short carry... :q:
Die Prestige Char is niet nodig...

Had enkel 1 savefile + was naar mijn zin alweer te ver gevorderd en teveel collectibles opgepikt om gans dat stuk opnieuw te doen ( lees savefile PS Cloud terug laden). Maar ik weet precies waar ik de mist ben in gegaan. In Mountain Village heb ik letterlijk op een bepaald moment staan twijfelen als ik terug naar beneden moest (ja dus om te spreken met Roth), of als ik de weg omhoog volgde om het verhaal verder te zetten. Ja moest het eerste dus zijn...

Maar zoals ik al zei: de PS4 versie is echt superieur tov PS3. Zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik de game nog maar recent speelde en weet wat te doen en waar te gaan. Daarnaast lukken headshots alsof het niets is, terwijl ik op PS3 echt gewoon precies iemand was die voor het eerst in een game een wapen op iets moet richten, totaal geen coördinatie of gevoel. Ik vermoed dat dat laatste ook wel kan liggen aan mijn PS3 controller..

Voor de medkit methode: ik zou zeggen frustreer je niet eraan. Meermaals heb ik gehad dat ik een long carry deed en er zelfs geen xp tevoorschijn kwam op het scherm en ik mij afvroeg of ik het nu daadwerkelijk wel gekregen had of niet... De grind naar level 60 is toch wel aanzienlijk, vooral als je in de levels 50 bent voelt het alsof je niet vooruit geraakt. Dan doe je bijna 2 een half 20 minuten sessies om een level omhoog te gaan.
Image

Re: Je nieuwste trophies

788
Kolm wrote: 07 Oct 2022 09:45 Ehm... Ik vraag me af of ik iets verkeerd doe want met 20 medkits en 20 minuten ben ik uiteindelijk 10-15 minuten bezig. Het verschil is vooral afhankelijk van hoeveel salvage dat ik opraap.
Dat zal inderdaad de tijd dat je nodig hebt voor 20 medkits serieus beperken. Ik ben eigenlijk altijd salvage blijven verzamelen want... Voor hetzelfde geld lukt die glitch niet voor Shopaholic. Dan moet je alsnog salvage beginnen grinden.

Moest je dan toch die salvage niet willen grinden momenteel. Denk dat er weinig verschil zit in 10-20 minuten sessies. Alleen ga je van 10min sessies veel minder xp verkrijgen (vermoed ik), ga je dus meer sessies moeten doen + verlies je meer tijd door steeds te wachten om een nieuwe private match op te starten.

Vandaar dat ze waarschijnlijk de methode gevonden hebben waarbij je steeds elkaar killed.
Image

Re: Je nieuwste trophies

791
Image

Masochist: "My name is... Daniel... and I... have made life... exceptionally hard for myself."
Dit was de laatste die ik nog moest halen bij Amnesia: The Dark Descent. Hard mode is als dlc achteraf toegevoegd om het spel nog enger te maken. En eerlijk is eerlijk: het spel was ook veel enger zo! Ik ken het ondertussen wel helemaal vanbinnen en vanbuiten. En toch waren sommige scenes veel intenser. Vooral Storage en de Prison Cells waren zwaar :p Het verschil met de gewone modus is dat monsters je makkelijker zien en meer damage doen en dat je enkel maar kan saven door tinderboxes te gebruiken. Deze tinderboxes zijn rijkelijk aanwezig in de gewone modus (zo'n 150), maar in hard mode zijn er maar een stuk of 30. En je moet er telkens 4 gebruiken om een save te maken. En dan natuurlijk nog hopen dat je er zoveel mogelijk kan vinden, want sommigen liggen nogal gek. In de gewone mode gebruik je de tinderboxes om kamers te verlichten en zo blijft je sanity hoog. Als je sanity toch 0 zou worden, dan val je op de grond en kun je niet meer lopen. Als je sanity in hard mode 0 is, dan ben je ook dood. Al een geluk enkel in het begin wat gestorven bij telkens hetzelfde stuk en vlak na een safe.
Image

Re: Je nieuwste trophies

792
Mr.Wolf wrote: 09 Oct 2022 11:53
Image

Masochist: "My name is... Daniel... and I... have made life... exceptionally hard for myself."
Dit was de laatste die ik nog moest halen bij Amnesia: The Dark Descent. Hard mode is als dlc achteraf toegevoegd om het spel nog enger te maken. En eerlijk is eerlijk: het spel was ook veel enger zo! Ik ken het ondertussen wel helemaal vanbinnen en vanbuiten. En toch waren sommige scenes veel intenser. Vooral Storage en de Prison Cells waren zwaar :p Het verschil met de gewone modus is dat monsters je makkelijker zien en meer damage doen en dat je enkel maar kan saven door tinderboxes te gebruiken. Deze tinderboxes zijn rijkelijk aanwezig in de gewone modus (zo'n 150), maar in hard mode zijn er maar een stuk of 30. En je moet er telkens 4 gebruiken om een save te maken. En dan natuurlijk nog hopen dat je er zoveel mogelijk kan vinden, want sommigen liggen nogal gek. In de gewone mode gebruik je de tinderboxes om kamers te verlichten en zo blijft je sanity hoog. Als je sanity toch 0 zou worden, dan val je op de grond en kun je niet meer lopen. Als je sanity in hard mode 0 is, dan ben je ook dood. Al een geluk enkel in het begin wat gestorven bij telkens hetzelfde stuk en vlak na een safe.
Mooi! :cool:
Image

Re: Je nieuwste trophies

795
Alle campaign based trophies van MW II zijn binnen, allez... Ik moet nog een Veteran playthrough doen, zal moeilijk worden om die volledig te doen denk ik tegen vrijdag wanneer de full game beschikbaar zal zijn. Vrijdagmiddag is zowiezo gereserveerd voor de multiplayer. Ik ben donderdag van nacht, dus kan niet vanaf middernacht beginnen grinden :lol:
Image