Re: Gaming voornemens 2022

61
Kolm wrote: 07 Nov 2022 16:59 Dat van legends is online maar ik weet niet meer precies waar het over ging. Volgens mij een soort vervolg op de eerste online DLC's waar je dan een nog beter wapen/char kon maken ofzo?

In de eerste online DLC's was er wel iets lastig van bepaalde missies uitspelen. Zonder mic en/of met randoms is dat bijna niet te doen.

Eigenlijk kijk ik nog het meeste op tegen het opnieuw leren van de controls. Zijn niet de standard race/shooter controls ofzo die je snel weer onder de knie hebt. Is net als nu met Mirror's Edge, moest ook weer alles opnieuw leren.
Ja, da’s één van de redenen waarom ik probeer maar één game tegelijk te starten tegenwoordig. Heb Ghost of Tsushima nu weer enkele maanden niet gespeeld en zal ook weer even moeten wennen als ik er opnieuw aan begin…

@ruler: Ik merk dat je er echt wel van geniet. 🙂👍🏻 Zo kan je zeker de centen er weer uithalen.
Al de rest moet maar even wachten he.
Maar niet te lang. :P
Image

Re: Gaming voornemens 2022

63
zenmaster wrote: 07 Nov 2022 17:44
Kolm wrote: 07 Nov 2022 16:59 Dat van legends is online maar ik weet niet meer precies waar het over ging. Volgens mij een soort vervolg op de eerste online DLC's waar je dan een nog beter wapen/char kon maken ofzo?

In de eerste online DLC's was er wel iets lastig van bepaalde missies uitspelen. Zonder mic en/of met randoms is dat bijna niet te doen.

Eigenlijk kijk ik nog het meeste op tegen het opnieuw leren van de controls. Zijn niet de standard race/shooter controls ofzo die je snel weer onder de knie hebt. Is net als nu met Mirror's Edge, moest ook weer alles opnieuw leren.
Ja, da’s één van de redenen waarom ik probeer maar één game tegelijk te starten tegenwoordig. Heb Ghost of Tsushima nu weer enkele maanden niet gespeeld en zal ook weer even moeten wennen als ik er opnieuw aan begin…
Dit was zo'n geval 'maanden nadat ik hem uitspeel komt er nog extra DLC uit' en ik was hem al begonnen zo'n half jaar na release. Dus ik dacht ze wel klaar waren met DLC maar blijkbaar niet :q:

Was ook 1 van de redenen dat het zo lang heeft geduurd voor ik de eerste Horizon op 100% had: De DLC was dusdanig lang na release uitgekomen dat ik al niks meer van de game wist. Was goed een half jaar ofzo maar een van die games die ik op release had gespeeld.

Assassin's Creed Valhalla ben ik om die reden nog niet begonnen. Ik ben al 2 jaar aan het wachten tot ze eindelijk is klaar zijn met DLC uitbrengen zodat ik het in 1 keer kan doen. Bij de vorige AC game merkte ik al dat het niet zo goed meer lukte om er na 2-3 maanden weer in te komen voor DLC.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

64
NTGSruler wrote: 04 Jan 2022 15:56 Leuke update Paveman! Doelen die zeker haalbaar zijn.

Voor mezelf: nog niet echt een streven in mijn hoofd.
2022 zal vooral in het teken staan van GT7 bij mij. (Voorlopig nog altijd de 4e maart "fingers crossed"). Het zal afhankelijk zijn van deze game hoeveel andere games ik ga spelen.
Dit jaar zou Call of Duty Modern Warfare II (specifiek romeinse cijfers) uitkomen en ben er wel benieuwd naar. Al heb ik er niet teveel goede hoop op gezien het recent debacle Vanguard + de update Warzone die ook MW Warfare 2019 naar de **** gebracht heeft. Blij dat Activision de laatste 2 jaar mijn geld niet heeft gekregen. Er zijn daar serieus problemen intern.
Ik ga nu weer "proberen" MGS V platinum te halen. Ik heb een vermoeden dat deze game gauw offline kan gehaald worden. En deze mag nu eindelijk eens van de backlog.
Red Dead Redemption 2 wil ik dit jaar "minimum" alle multiplayer trophies van halen.
Zo goed mogelijk in de gaten houden welke games servers offline gaan om eventueel daar dan nog de online trophies (indien mogelijk) van te halen. Er gaan de laatste tijd héél wat games offline (sluiten servers) en ik vind dat toch een vervelend iets.
Zo das ook al weer van even geleden deze post!

Voorlopig heb ik aan alle verwachtingen voldaan, behalve MGS V...
Image

Re: Gaming voornemens 2022

68
Het jaar is stilaan ten einde. Op gaming vlak gaat hier niet zoveel meer gebeuren, dus hier ben ik al met mijn laatste update van 2022.

Mijn gaming voornemens voor 2022:
Gaming setup. Veel moet er niet veranderen, ik hoef geen toeters en bellen, maar het mag wat geoptimaliseerd worden. Moet nu bv. iedere keer de HDMI kabel wisselen tussen PS3 en PS4. Wordt dikke miserie als er nog een console bijkomt. 🤣 Heb bij een vriend al gezien dat die twee tv’s heeft staan zodat hij kan gamen terwijl zijn vrouw tv kijkt. 😅 Of ik moet voor een kleine setup zorgen in een andere kamer, maar dat is dan misschien weer té asociaal. Iets om over na te denken.
Q2: Nog niks gebeurd hier, maar een HDMI switch komt er één van de komende dagen. 👍🏻 Heb eindelijk een geschikte gevonden op Bol.
Q3: Nog steeds geen HDMI switch. In plaats daarvan wel een extra tweedehands tv erbij gekocht. Ideaal zou nog altijd zijn om een aparte kamer te hebben, maar dat zit er niet in.
Q4: Niks meer veranderd. Op zich gaat het wel oké met twee tv's. Maar heb toch een ander idee'tje voor de setup nu. Da's voor het nieuwe topic. :P
Backlog uiteraard. Het zijn er nu niet veel, maar ik voel dat er nog games gaan bijkomen. Horizon: Zero Dawn, Metal Gear Solid 5 en Hades staan voorlopig al op het to buy lijstje.
Q2: Horizon: Zero Dawn verkocht. Hades gekocht en intussen platinum. Ghost of Tsushima gekocht. Stond niet op het lijstje, maar wel in mijn hoofd. Intussen ook platinum.
MGS5 nog steeds niet gekocht. Ben nog altijd aan het twijfelen…
Rocksmith 2014 gekocht, maar daar twijfel ik nu ook aan. Ze zijn al een hele tijd bezig met Rocksmith+ en ik wacht nog even af of die daadwerkelijk dit jaar komt en wat voor game het wordt (enkel online met abonnement of niet). Twee keer Rocksmith uitspelen is wat veel.
Q3: Niet veel meer veranderd hier. Heb dus MGS5 gekocht en intussen halfweg. Daarvoor ook nog Zone of the Enders 2 uitgespeeld en platinum gehaald.
Ik ga proberen om dit jaar nog MGS5 platinum te halen, maar het zal nipt worden. Heb de laatste twee weken veel tijd gehad, maar nu is het weer volle bak werken tot nieuwjaar.
Afhankelijk van hoe vlot dit gaat start ik nog een nieuwe game.
Q4: Ik had het begin dit jaar nooit gedacht, maar het was voor mijn doen een heel goed jaar op vlak van nieuwe games starten en daadwerkelijk uitspelen. :silly: Gezien de tijd die ik maar heb om te gamen.
Meerdere games die niet op mijn lijst stonden gekocht en platinum gehaald. Waaronder MGS5; toch een gigantische game als je echt alles eruit haalt.
Kwa completion wil ik graag boven 80-85% blijven voor elke game en 85% totaal. Normaal lukt dat wel omdat ik niet zomaar een game opstart, maar door mijn klein aantal games zakt dit snel. Misschien wat makkelijkere games kiezen, kan helpen.
Dit zit nu al goed. Kan hopelijk een nieuwe game starten binnenkort zonder dat dit onder 85% zakt.
Vooral voor dit jaar proberen iets aan mijn Tomb Raider games te doen, die 74% steekt mijn ogen uit. RotTR proberen platinum te halen. Tomb Raider (PS3) wordt een moeilijke, vooral omdat ik het multiplayer gedeelte niet zie zitten.


Succes iedereen. 😉
Q2: Nu al geslaagd. Ik had Tomb Raider eerlijk gezegd al opgegeven, maar ben toch blij dat ik eens een poging gedaan heb om aan de mp trophies te beginnen. Zit nu op 88%. 👍🏻
Rise ook platinum gehaald en Shadow ook, hoewel dat niet gepland was. 😅
Q3: Tomb Raider (PS3) platinum, dankzij Kolm en NGTSruler. 🫶
Tussendoor heb ik nog een aantal pogingen gedaan om Catherine: Full Body platinum te halen, maar ik moet mij wat beter “opwarmen” voor de moeilijkste puzzels. Heb het lang niet gespeeld.
Ik zou als extra uitdaging ook graag op de PSN ranking bij de eerste 10.000 in België geraken, maar dat zal misschien iets voor komend jaar zijn. 😅
Q4: Dankzij PXTR, en een Brit, heb ik Tomb Raider en Rise of the Tomb Raider 100% kunnen uitspelen. Nog eens bedankt. Ik had het echt al opgegeven en eerst gedacht van het zo te laten, dus heel blij daarmee. Ghost of Tsushima bijna 100%, op 1 trophy na. Misschien heb ik die morgen, maar wou deze post toch al doen. En ik ben ook gestart met Rocksmith. Iets wat door mijn completion OCD niet vanzelfsprekend was. Mijn totale completion zal nu vooral van die game afhangen. Met die op te starten ben ik van 98% naar 93% gegaan. Mijn gitaar vastnemen op zich zal niet zo een uitdaging worden, maar wel als ik daarvoor de tv moet inpalmen en iedereen zijn rust moet verstoren. :q:
Dat van de PSN ranking moet ik nog eens bekijken voor de 2023 voornemens, want dat gaat niet zo snel heb ik gemerkt. Zal vooral afhangen van veel trophies/punten halen denk ik.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

69
Volgens mij je voornemens redelijk overtroffen! :lol:

Wat die ranking betreft: Je hebt nu 20,895 trophy punten en degene op plek 10.000 heeft er 24,405.
Een platinum zonder DLC is rond de 1200-1400 punten dus met 3-4 platinums heb je dat aantal punten zeker.
Maar... anderen halen ook trophies dus dat gaat tegen het einde van het jaar waarschijnlijk niet genoeg zijn. Al denk ik dat het daar nog niet zo heel snel gaat.

Waar ik ergens uithang word ik regelmatig ingehaald door mensen die een hele reeks 1-minute platinums hebben gehaald en daar valt niet tegen op te boksen. Sinds die dingen er zijn ben ik van 67 naar 108 teruggevallen terwijl ik voorheen heel langzaam aan het stijgen was.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

70
Kolm wrote: 25 Dec 2022 12:07 Volgens mij je voornemens redelijk overtroffen! :lol:

Wat die ranking betreft: Je hebt nu 20,895 trophy punten en degene op plek 10.000 heeft er 24,405.
Een platinum zonder DLC is rond de 1200-1400 punten dus met 3-4 platinums heb je dat aantal punten zeker.
Maar... anderen halen ook trophies dus dat gaat tegen het einde van het jaar waarschijnlijk niet genoeg zijn. Al denk ik dat het daar nog niet zo heel snel gaat.

Waar ik ergens uithang word ik regelmatig ingehaald door mensen die een hele reeks 1-minute platinums hebben gehaald en daar valt niet tegen op te boksen. Sinds die dingen er zijn ben ik van 67 naar 108 teruggevallen terwijl ik voorheen heel langzaam aan het stijgen was.
Ja, ik moet zeker niet klagen.

Ik heb nog geweten dat je op een gegeven moment 67 of 68 was inderdaad. En je haalt toch regelmatig platinums... Kan snel gaan blijkbaar. :O
Ik denk dat voor mij 4 platinums wel kan lukken. Of wat meer games uitspelen gewoon. Ik heb het mezelf ook niet makkelijk gemaakt met bv. Hades, MGS5, Catherine... Maar zoals je al zegt, het gaat daar beneden in de ranking niet zo snel. :P Ik heb nu bijvoorbeeld een week geen enkel trophy gehaald en ben 10 plaatsen ofzo gezakt.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

71
zenmaster wrote: 26 Dec 2022 07:35 Ja, ik moet zeker niet klagen.

Ik heb nog geweten dat je op een gegeven moment 67 of 68 was inderdaad. En je haalt toch regelmatig platinums... Kan snel gaan blijkbaar. :O
Ik denk dat voor mij 4 platinums wel kan lukken. Of wat meer games uitspelen gewoon. Ik heb het mezelf ook niet makkelijk gemaakt met bv. Hades, MGS5, Catherine... Maar zoals je al zegt, het gaat daar beneden in de ranking niet zo snel. :P Ik heb nu bijvoorbeeld een week geen enkel trophy gehaald en ben 10 plaatsen ofzo gezakt.
Heeft wel een jaar of 3-4 geduurd. Heb net even de screenshots opgezocht en 1 januari 2020 was ik 76 en 1 januari 2021 was ik 75 dus met moeite gelijk gebleven toen de Ratalaika games opkwamen met vrij makkelijke platinums maar nog wel iets van game erachter.
1 januari 2022 was het 89 en was de toevloed van Ratalaika niet meer te volgen. En dit jaar zijn daar dan nog al die 1-2 minute platinums bij gekomen waar je gewoon een hoop keer X moet duwen voor de platinum enzo. Als iemand me voorbij gaat in het leaderboard dan is het eigenlijk altijd iemand die met 20+ plekken tegelijk omhoog gaat omdat ze in een weekend 40 platinums hebben gehaald.

Als ik de mensen rond mij in het leaderboard bekijk moet ik echt moeite doen om mensen te vinden die geen shovelware games hebben staan bij de eerste paar scrolls door hun profiel. En degene die ik dan vind zijn mensen die al jaren ergens in mijn buurt staan en dus ook wegzakken.

Ik vond het leaderboard vroeger wel leuk, vooral om te kijken wat andere mensen spelen die ook veel gamen maar nu is het gewoon waardeloos geworden.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

72
met0t0 wrote: 08 Jan 2022 18:36 Mijn enige gamevoornemen voor 2022: meer tijd doorbrengen in onze nieuwe gamekamer :P
Nieuwe games kopen hoeft op zich niet, ik heb er genoeg om nog een jaartje mee door te gaan.
Het enige dat misschien kan gebeuren is dat ik het niet kan laten om een PS5 te kopen, mochten ze meer beschikbaar worden :-"
Wel... meer tijd doorbrengen in de gamekamer is in aantal uren gelukt, maar het was nog altijd bijzonder weinig tijd... :lol: Toch 2 games uitgespeeld :gosh:
Geen nieuwe games kopen, is goed gelukt. PS5 ging ik proberen kopen tijdens de eindejaarsperiode, maar aangezien ik zo al niet aan gamen toe kom en we nog een zeer grote factuur van de dierenkliniek verwachten, zal het toch eerder voor eind volgend jaar zijn :idea:

Re: Gaming voornemens 2022

73
Kolm wrote: 26 Dec 2022 14:12
zenmaster wrote: 26 Dec 2022 07:35 Ja, ik moet zeker niet klagen.

Ik heb nog geweten dat je op een gegeven moment 67 of 68 was inderdaad. En je haalt toch regelmatig platinums... Kan snel gaan blijkbaar. :O
Ik denk dat voor mij 4 platinums wel kan lukken. Of wat meer games uitspelen gewoon. Ik heb het mezelf ook niet makkelijk gemaakt met bv. Hades, MGS5, Catherine... Maar zoals je al zegt, het gaat daar beneden in de ranking niet zo snel. :P Ik heb nu bijvoorbeeld een week geen enkel trophy gehaald en ben 10 plaatsen ofzo gezakt.
Heeft wel een jaar of 3-4 geduurd. Heb net even de screenshots opgezocht en 1 januari 2020 was ik 76 en 1 januari 2021 was ik 75 dus met moeite gelijk gebleven toen de Ratalaika games opkwamen met vrij makkelijke platinums maar nog wel iets van game erachter.
1 januari 2022 was het 89 en was de toevloed van Ratalaika niet meer te volgen. En dit jaar zijn daar dan nog al die 1-2 minute platinums bij gekomen waar je gewoon een hoop keer X moet duwen voor de platinum enzo. Als iemand me voorbij gaat in het leaderboard dan is het eigenlijk altijd iemand die met 20+ plekken tegelijk omhoog gaat omdat ze in een weekend 40 platinums hebben gehaald.

Als ik de mensen rond mij in het leaderboard bekijk moet ik echt moeite doen om mensen te vinden die geen shovelware games hebben staan bij de eerste paar scrolls door hun profiel. En degene die ik dan vind zijn mensen die al jaren ergens in mijn buurt staan en dus ook wegzakken.

Ik vond het leaderboard vroeger wel leuk, vooral om te kijken wat andere mensen spelen die ook veel gamen maar nu is het gewoon waardeloos geworden.
omdat ze in een weekend 40 platinums hebben gehaald.

Was in het begin van mijn trophy hunten een jaaraantal :lol:
Image

Re: Gaming voornemens 2022

75
Big_Fat_Manta57 heeft in het kerstweekend op 3 dagen even 20 platinums gehaald dus vanaf nu ben ik 109 :q:

Ik sta er wel vrij kort achter en zal hem misschien nog wel is opnieuw inhalen maar dat is dan een kwestie van tijd voor hij definitief voorbij schiet :P
Image