Re: Pronken met je Platinums

4471
@zenmaster: Het is een remake van de allereerste game maar tegelijk is er ook best veel aan toegevoegd en aangepast. Kritiek is wel dat er wat stukken verhaal minder zijn dan in eerste en de humor wat minder is overgebracht vanuit de eerste.

Desondanks wel een leuke game. En er is dus wel een overkoepelend geheel aan verhaal in de serie maar... dat staat doorgaans niet in de weg bij het spelen van de game. Binnen 1 game is er altijd 1 hoofdverhaal en dat overkoepelende komt dan hier en daar kort langs.
Maar deze herhaalt dus grootste deel van het begin :)
Image

4472
NTGSruler wrote: 14 Jan 2023 14:30 #4 van 2023.

#173 Ratchet & Clank.

Tijd: Volgens PS5 een 31 uur gespeeld. Op het laatst voelde het ook zo.

Positief:

Om eerlijk te zijn had ik nog NOOIT een R&C game gespeeld :girl: Misschien op PS2? Maar dan kan ik het mij alleszins niet herinneren. Dit was weer zo ééntje dat ik alsmaar uitstelde omwille van 1 simpele trophy (weliswaar irritante trophy als hij niet tevoorschijn komt), en dat was de Death by Disco trophy. Je moet ALLE vijanden in de game laten dansen met de Groovitron (wapen). Héél wat mensen hebben hier problemen mee (of gehad). Gelukkig (of toeval?) kon ik de trophy verdienen bij het verslaan van de eindbaas in mijn 1e playthrough. Ik had wel héél wat backtracking gedaan en en echt bijna elke vijand vanaf het begin laten dansen (je krijgt pas toegang tot de groovitron ergens mid-game) omdat je progressie overgaat naar de Challenge mode (eigenlijk gewoon NG+).
Ik heb echt genoten van de game, tis een klassieker. De gameplay is echt super, wapens zijn leuk, geen al te moeilijke stukken.

Bovendien voor diegene die ook nog NOOIT de game zouden gespeeld hebben: hij is gratis te downloaden bij de PS+ Collection als je een PS5 hebt. De game heeft ook een 60 fps PS5 upgrade gekregen en ziet er fantastisch uit + zoals gezegd speelt het echt zalig vlot zonder framerate drops of wat dat ook.

Het verhaal zit leuk in elkaar, zéér leuke karakters en toffe humor.
Ik ben zéér blij dat ik eindelijk eens een R&C game heb gespeeld en kijk dan ook uit om R&C Rift Apart (PS5 exclusive) te spelen. Ik heb deze game in mijn hoofd als platinum 175 wat weer een mijlpaal is in principe.

Negatief:

De races in het begin waren nogal frustrerend, niet omdat ze moeilijk waren om te winnen, maar om onder een bepaalde tijd te finishen (trophy). Je moest eigenlijk constant kunnen boosten en nergens tegenaan botsen.
De rails grinden vond ik soms ook nogal irritant vooral omdat er geen checkpoints waren op die stukken en je bij falen volledig opnieuw moest beginnen. Bovendien was er hier een kleine fout in de gameplay waarbij als je van rail moest wisselen ( door linkerjoystick L/R te duwen + X) hij dit soms niet deed en je bijgevolg stierf.

De stukken waarbij je Clank moest gebruiken waren in het begin een leuke afwisseling. Maar de puzzels werden naar het einde toe wat moeilijker en de laatste moest ik toch gaan opzoeken. Ook haalde dit naar mijn mening wel wat de "flow" uit de game. Zeker als je weet dat je dicht bij de eindbaas bent en dan zoiets voorgeschoteld krijgt.

Jammer vond ik dat je alle wapens tot level 10 moet euh, levelen. Beetje ambetant als je weet dat je in principe dit op een natuurlijke manier pas doet ergens halfweg een derde playthrough. Wat ik dus NIET ging doen :D Dus op het laatste een uurtje of 2 een bepaald stuk in de game moeten grinden om alle wapens op maximum te krijgen.

Zéér blij dat ik deze EINDELIJK bij in mijn "gaming-geheugen" kan schrijven. Toffe, leuke game die iedereen eigenlijk eens moet gespeeld hebben.

Voor een Zenmaster bijvoorbeeld (en anderen) die nog in blijde verwachting zijn voor een PS5 aan te schaffen, kun je direct gratis games in je bibliotheek gaan zetten, en deze mag er eigenlijk niet in ontbreken.

Om héél eerlijk te zijn hebben we deze game trouwens ook destijds gekregen bij PS+ dacht ik.

Je hebt een abbonee op youtube :D
Image

4473
@Marty: Jeeuuujjj mijn eerste abonnee :jip:

Road to 100k subs is ingezet. :lol:

Thanks Marty!

@Zenmaster: zie Kolm. :q: Het was (jammer genoeg) ook mijn eerste R&C game. Ik heb nu nog Rift Apart, gekocht in sale, maar eigenlijk echt omdat ik benieuwd ben ernaar omdat deze een "PS5 Exclusive" game is. Meer niet. Tis niet dat ik nu plots de ganse R&C reeks ga spelen.
Image

4475
Kolm wrote: 15 Jan 2023 13:50 @zenmaster: Het is een remake van de allereerste game maar tegelijk is er ook best veel aan toegevoegd en aangepast. Kritiek is wel dat er wat stukken verhaal minder zijn dan in eerste en de humor wat minder is overgebracht vanuit de eerste.

Desondanks wel een leuke game. En er is dus wel een overkoepelend geheel aan verhaal in de serie maar... dat staat doorgaans niet in de weg bij het spelen van de game. Binnen 1 game is er altijd 1 hoofdverhaal en dat overkoepelende komt dan hier en daar kort langs.
Maar deze herhaalt dus grootste deel van het begin :)
Oke! Nice. Bedankt voor de uitleg. Ik heb het nooit echt goed bekeken, maar dacht altijd dat het zoiets als Spyro of Toy Story was.
Zou kunnen dat hij op de lijst komt dan. Heb voorlopig maar 1 “chillgame” in mijn backlog. 😛 Daar mogen er nog wat bij.
Image

4476
NTGSruler wrote: 15 Jan 2023 13:58 @Marty: Jeeuuujjj mijn eerste abonnee :jip:

Road to 100k subs is ingezet. :lol:

Thanks Marty!

@Zenmaster: zie Kolm. :q: Het was (jammer genoeg) ook mijn eerste R&C game. Ik heb nu nog Rift Apart, gekocht in sale, maar eigenlijk echt omdat ik benieuwd ben ernaar omdat deze een "PS5 Exclusive" game is. Meer niet. Tis niet dat ik nu plots de ganse R&C reeks ga spelen.
Wanneer 1 sub special?
Image

4478
#14 - Shadow of the Colossus [The Horned Boy]
Image

Nummer 1 van 2023. Op het einde ging het vlotter dan verwacht.
Deze zal me nog lang bijblijven. Er zitten leuke en originele elementen in. Hoewel er zo goed als geen dialoog in de game zit, en de gameplay wat clunky is heb ik genoten van deze game. Voor de laatste twee trophies moest ik ook iets doen wat ik nog nooit gedaan heb in een game dus chapeau. :q:
Onder andere 10 min naar de “ingang” lopen:
En zo zijn mijn 250 munten van GM ook binnen. :D
Image

4481
NTGSruler wrote: 15 Jan 2023 20:51 @Zenmaster: :lol:

Proficiat! Mooie platinum!

@Kolm: ook mooi! Vlotjes toch.

Zou interessant zijn die game nog eens te doen met mij nu je weet hoe alles moet :q: :P
Ehm, mogelijk ben ik de helft ook alweer vergeten :P
Maar Marty wilde deze nog wel doen geloof ik ;)
Tenzij hij echt niet meer wil ofzo... kwestie dat je voor de platinum altijd 2 runs moet doen door alle missies. Challenges gelukkig niet!
Image

4485
Heb die ook, en ooit begonnen aan de DLC maar toen merkte ik dat ik het laatste stuk van mijn savegame kwijt ben of niet op de cloud heb gezet. Moest dus de main game opnieuw gaan uitspelen omdat mijn abilities te zwak zijn voor de challenges in de DLC. Ik praat hier over Gravity Rush :)
Image