#135: Kena bridge of spirits
Heeft een tijdje geduurd maar de eerste van 2023 is binnen
Re: Pronken met je Platinums
4518Héél leuke game. Voor €17 binnengehaald bij laatste Sales en echt zijn geld waard.
4519Nice. Had hem hier al een paar keer zien passeren. Eens kijken of het iets voor mij is.
4520Platinum #354: Tomb Raider: Anniversary PS3
Na 11 jaar en 9 maanden eindelijk afgewerkt
Voelt altijd goed om een game die al zo lang op je lijst hangt eindelijk een keer op te ruimen
4521En al zeker voor die prijs!Sanity penguin wrote: 11 Feb 2023 14:08Héél leuke game. Voor €17 binnengehaald bij laatste Sales en echt zijn geld waard.
Was die game niet gepatched waardoor de platinum veel moeilijker was geworden om te behalen?
4522Volgens de Powerpyx guide was er aanvankelijk inderdaad een glitch om na de normale playthrough makkelijk de master spirit moeilijkheidsgraads te voltooien.gamerke1992 wrote: 14 Feb 2023 13:13En al zeker voor die prijs!Sanity penguin wrote: 11 Feb 2023 14:08Héél leuke game. Voor €17 binnengehaald bij laatste Sales en echt zijn geld waard.
Was die game niet gepatched waardoor de platinum veel moeilijker was geworden om te behalen?
Die hebben ze blijkbaar gepatched. Maar intussen hebben ze ook wel een new game + toegevoegd aan het spel zodat je wel al je skills kan meenemen naar een nieuwe game. Blijft wel pittig maar is doenbaar. Ik had ook wel gezorgd dat ik alle Rot (kleine mannetjes) verzameld had zodat ik altijd special attacks ter beschikking had. Die helpen wel.
4523Nice, goed gedaan!Sanity penguin wrote: 14 Feb 2023 15:10Volgens de Powerpyx guide was er aanvankelijk inderdaad een glitch om na de normale playthrough makkelijk de master spirit moeilijkheidsgraads te voltooien.gamerke1992 wrote: 14 Feb 2023 13:13En al zeker voor die prijs!Sanity penguin wrote: 11 Feb 2023 14:08Héél leuke game. Voor €17 binnengehaald bij laatste Sales en echt zijn geld waard.
Die hebben ze blijkbaar gepatched. Maar intussen hebben ze ook wel een new game + toegevoegd aan het spel zodat je wel al je skills kan meenemen naar een nieuwe game. Blijft wel pittig maar is doenbaar. Ik had ook wel gezorgd dat ik alle Rot (kleine mannetjes) verzameld had zodat ik altijd special attacks ter beschikking had. Die helpen wel.
4524#62 --> 11-11: Memories Retold
Best gemakkelijke platinum. Vaak ook het gebruikelijke... Speel alles uit en verzamel alle collectibles en doe nog enkele chapter specifieke dingen. Uiteindelijk wel een best lastige bug gehad. In het spel zit een makkelijk kaartspel dat je moet spelen en elke keer winnen, maar blijkbaar zou dit soms resetten vanaf de moment dat je chapter select zou doen. Daarom dus uiteindelijk het spel bijna volledig opnieuw moeten doen (al een geluk was dit klaar op 3 uurtjes)
Best gemakkelijke platinum. Vaak ook het gebruikelijke... Speel alles uit en verzamel alle collectibles en doe nog enkele chapter specifieke dingen. Uiteindelijk wel een best lastige bug gehad. In het spel zit een makkelijk kaartspel dat je moet spelen en elke keer winnen, maar blijkbaar zou dit soms resetten vanaf de moment dat je chapter select zou doen. Daarom dus uiteindelijk het spel bijna volledig opnieuw moeten doen (al een geluk was dit klaar op 3 uurtjes)
4525#6 van 2023
#175 Ratchet and Clank Rift Apart.
Tijd: Volgens PS5 tijd => 20u.
AAA game speciaal voor PS5 gemaakt. De graphics zijn top, de game zelf is leuk en onderhoudend, maar heeft naar mijn mening wat ups en downs.
Het ganse "dimensions" verhaal begon op de duur mij wat te vervelen, gelukkig viel het shiften goed mee. Ze hadden dit véél moeilijker kunnen maken, al zeker naar collectibles toe. De karakters in de game vond ik echt top! Vooral Kit vond ik een leuk personage.
De eindbazen waren niet al te moeilijk en leuk einde van de game.
Algemeen is dit toch wel ééntje die je moet gespeeld hebben ooit als je in het bezit bent van een PS5.
Positief:
Het verhaal is onderhoudend en je voelt je direct thuis in het Ratchet and Clank universum. Er zit hier en daar leuke humor in, de personages zijn interessant, en je gaat naar enorm véél verschillende locaties. Die locaties zijn allemaal even uniek gemaakt en hebben elk hun eigen identiteit.
De wapens zijn leuk, sommige keren terug van vorige games.
Gameplay gaat alles vlot en pakt het makkelijk op.
De collectibles zijn niet moeilijk, al moet je er wel wat aandacht voor hebben.
Negatief:
Ik vond dat er soms wat "downs" waren in het verhaal, sommige stukken zijn niet altijd even interessant vond ik. Je keert regelmatig ook eens terug naar vorige locaties om zaken te gaan afwerken, net iets teveel naar mijn goesting.
Blij dat ik eindelijk deze heb gespeeld. Was in twee stukken, ik ben middenin ergens afgehaakt (downs in het verhaal dus), waardoor ik even weer er moest in komen. Gisteren en vandaag dan wat doorgeduwd om dan uiteindelijk het verhaal uit te spelen.
Van mij krijgt de game een 8/10.
Platinum 175 is een mijlpaal op PsnProfiles, dus ben blij dat ik deze heb gekozen
Kit Warbot scene.
#175 Ratchet and Clank Rift Apart.
Tijd: Volgens PS5 tijd => 20u.
AAA game speciaal voor PS5 gemaakt. De graphics zijn top, de game zelf is leuk en onderhoudend, maar heeft naar mijn mening wat ups en downs.
Het ganse "dimensions" verhaal begon op de duur mij wat te vervelen, gelukkig viel het shiften goed mee. Ze hadden dit véél moeilijker kunnen maken, al zeker naar collectibles toe. De karakters in de game vond ik echt top! Vooral Kit vond ik een leuk personage.
De eindbazen waren niet al te moeilijk en leuk einde van de game.
Algemeen is dit toch wel ééntje die je moet gespeeld hebben ooit als je in het bezit bent van een PS5.
Positief:
Het verhaal is onderhoudend en je voelt je direct thuis in het Ratchet and Clank universum. Er zit hier en daar leuke humor in, de personages zijn interessant, en je gaat naar enorm véél verschillende locaties. Die locaties zijn allemaal even uniek gemaakt en hebben elk hun eigen identiteit.
De wapens zijn leuk, sommige keren terug van vorige games.
Gameplay gaat alles vlot en pakt het makkelijk op.
De collectibles zijn niet moeilijk, al moet je er wel wat aandacht voor hebben.
Negatief:
Ik vond dat er soms wat "downs" waren in het verhaal, sommige stukken zijn niet altijd even interessant vond ik. Je keert regelmatig ook eens terug naar vorige locaties om zaken te gaan afwerken, net iets teveel naar mijn goesting.
Blij dat ik eindelijk deze heb gespeeld. Was in twee stukken, ik ben middenin ergens afgehaakt (downs in het verhaal dus), waardoor ik even weer er moest in komen. Gisteren en vandaag dan wat doorgeduwd om dan uiteindelijk het verhaal uit te spelen.
Van mij krijgt de game een 8/10.
Platinum 175 is een mijlpaal op PsnProfiles, dus ben blij dat ik deze heb gekozen
Kit Warbot scene.
4526Altijd jammer als ik dit soort dingen lees: R&C heeft me nooit kunnen bekoren, heb het vaker geprobeerd, maar ondanks dat het genres mixt die ik best kan smaken (platform en shooter) is het compleet niets voor mij. Als ik je dan zo enthousiast lees hierover kriebelt het alsnog in de wetenschap dat ik zeer waarschijnlijk alsnog weer na een half uur zal afhaken....
4527Ik heb mij ook altijd rot geamuseerd met R&C. Zeer toegankelijke games met een vermakelijke dubbele bodem qua humor. Ook de gameplay heb ik altijd leuk gevonden.paveman wrote: 20 Feb 2023 09:08 Altijd jammer als ik dit soort dingen lees: R&C heeft me nooit kunnen bekoren, heb het vaker geprobeerd, maar ondanks dat het genres mixt die ik best kan smaken (platform en shooter) is het compleet niets voor mij. Als ik je dan zo enthousiast lees hierover kriebelt het alsnog in de wetenschap dat ik zeer waarschijnlijk alsnog weer na een half uur zal afhaken....
4528Het voordeel is dat deze games niet al te lang zijn zoals bijvoorbeeld een RPG ofzo. Je kan gerust de game oppakken en in deeltjes spelen. Er zijn wel paar zaken die als je platinum wilt, je niet omheen kan, zoals collectibles oppikken (beertjes) en een stuk waarbij je arena-gevechten moet aangaan tot je in de gouden categorie geraakt. Je kan dit ook niet naast je neer leggen aangezien er hier ook een collectible in zit (spybot).paveman wrote: 20 Feb 2023 09:08 Altijd jammer als ik dit soort dingen lees: R&C heeft me nooit kunnen bekoren, heb het vaker geprobeerd, maar ondanks dat het genres mixt die ik best kan smaken (platform en shooter) is het compleet niets voor mij. Als ik je dan zo enthousiast lees hierover kriebelt het alsnog in de wetenschap dat ik zeer waarschijnlijk alsnog weer na een half uur zal afhaken....
Verder zit er regelmatig een aangename afwisseling in de game d.m.v. soort puzzels die je moet oplossen met Ratchet.
Om eerlijk te zijn: dit is pas mijn 2e R&C game en tis niet dat ik nu ongeduldig ga zitten wachten tot de volgende game of dat ik andere games in de reeks ga beginnen spelen.
Wel vind ik gewoon dat aangezien de game speciaal gemaakt is voor de PS5, en je een PS5 in huis hebt, je deze eens moet gespeeld hebben. Valt in de categorie Astro's Playroom. Heb de game bewust genegeerd destijds omwille van de korte speelduur en de 70 of 80 euro prijs en het feit dat er totaal geen herspeelbaarheid in zit. Eens het verhaal uitgespeeld en je de collectibles hebt verzameld heb je alles gezien. Net zoals alle andere R&C games vermoed ik.
4529Vond de game ook prima, maar persoonlijk lag de prijs voor mij veel te hoog. Ik heb eens gaan spieken en ik zou er 17 uur over gedaan hebben om de platinum te halen. Dan was de initiële prijs van 75 euro me wat te hoog.
4530Precies op de gameplay haak ik af, een beetje in combinatie met de setting, denk ik ook, ik weet het niet precies. Kan er nog altijd de vinger niet op leggen waarom ik de games die ik geprobeerd heb (R&C op de PS4 als laatste volgens mij) een echte grind vond om simpelweg maar de kans te geven...Sanity penguin wrote: 20 Feb 2023 09:41Ik heb mij ook altijd rot geamuseerd met R&C. Zeer toegankelijke games met een vermakelijke dubbele bodem qua humor. Ook de gameplay heb ik altijd leuk gevonden.paveman wrote: 20 Feb 2023 09:08 Altijd jammer als ik dit soort dingen lees: R&C heeft me nooit kunnen bekoren, heb het vaker geprobeerd, maar ondanks dat het genres mixt die ik best kan smaken (platform en shooter) is het compleet niets voor mij. Als ik je dan zo enthousiast lees hierover kriebelt het alsnog in de wetenschap dat ik zeer waarschijnlijk alsnog weer na een half uur zal afhaken....