Re: Pronken met je Platinums

4531
NTGSruler wrote: 20 Feb 2023 11:06
paveman wrote: 20 Feb 2023 09:08 Altijd jammer als ik dit soort dingen lees: R&C heeft me nooit kunnen bekoren, heb het vaker geprobeerd, maar ondanks dat het genres mixt die ik best kan smaken (platform en shooter) is het compleet niets voor mij. Als ik je dan zo enthousiast lees hierover kriebelt het alsnog in de wetenschap dat ik zeer waarschijnlijk alsnog weer na een half uur zal afhaken....
Het voordeel is dat deze games niet al te lang zijn zoals bijvoorbeeld een RPG ofzo. Je kan gerust de game oppakken en in deeltjes spelen. Er zijn wel paar zaken die als je platinum wilt, je niet omheen kan, zoals collectibles oppikken (beertjes) en een stuk waarbij je arena-gevechten moet aangaan tot je in de gouden categorie geraakt. Je kan dit ook niet naast je neer leggen aangezien er hier ook een collectible in zit (spybot).

Verder zit er regelmatig een aangename afwisseling in de game d.m.v. soort puzzels die je moet oplossen met Ratchet.

Om eerlijk te zijn: dit is pas mijn 2e R&C game en tis niet dat ik nu ongeduldig ga zitten wachten tot de volgende game of dat ik andere games in de reeks ga beginnen spelen.
Wel vind ik gewoon dat aangezien de game speciaal gemaakt is voor de PS5, en je een PS5 in huis hebt, je deze eens moet gespeeld hebben. Valt in de categorie Astro's Playroom. Heb de game bewust genegeerd destijds omwille van de korte speelduur en de 70 of 80 euro prijs en het feit dat er totaal geen herspeelbaarheid in zit. Eens het verhaal uitgespeeld en je de collectibles hebt verzameld heb je alles gezien. Net zoals alle andere R&C games vermoed ik.
Wellicht dat ik ook deze nog eens een half uur de kans geef dan... ;)
Image

4532
Ooh das net het mooie eraan. Ieder zijn smaak en goesting. Heb het al meermaals gezegd, maar nooit gedaan: Altijd al eens een Kingdom Hearts game willen proberen, de setting, karakters spreken mij enorm aan. Alleen de soort game, RPG is wat mij afstoot. Het "gedacht" dat je met allerlei spreuken, spells en andere zaken moet bezig zijn is wat ik totaal niet smaak.

Misschien ooit...
Image

4535
#63 --> Stray
Image

Hier zat toch iets meer tijd in dan initieel gedacht. Trophy waar ik het meeste last mee had was de eerste Zurk chase die je moet doen zonder aangeraakt te worden door 1 van de beestjes. Zeker een stuk of 30 keer moeten proberen. De speedrun waarbij je het spel op 2 uur moet uitspelen, had ik nog 20 min reserve. Je moet toch wel echt weten wat je moet doen en je hebt niet extreem veel ruimte voor fouten. Funfact, ik had tijdens deze speedrun de Zurk chase kunnen doen zonder aangeraakt te worden terwijl ik nu niet eens probeerde
Image

4537
Mr.Wolf wrote: 21 Feb 2023 11:40 #63 --> Stray
Image

Hier zat toch iets meer tijd in dan initieel gedacht. Trophy waar ik het meeste last mee had was de eerste Zurk chase die je moet doen zonder aangeraakt te worden door 1 van de beestjes. Zeker een stuk of 30 keer moeten proberen. De speedrun waarbij je het spel op 2 uur moet uitspelen, had ik nog 20 min reserve. Je moet toch wel echt weten wat je moet doen en je hebt niet extreem veel ruimte voor fouten. Funfact, ik had tijdens deze speedrun de Zurk chase kunnen doen zonder aangeraakt te worden terwijl ik nu niet eens probeerde
Proficiat! Die chase vond ik inderdaad ook de meest irritante!
Image

4538
Voor het eerst in iets meer dan een jaar weer eens een platinum gehaald...

Shadow of the Tomb Raider

Image

Zoals alle TR games zeer vermakelijk. Ik keek een beetje op tegen de Deathly Obsession run, omdat je dan op hoogste moeilijkheidsgraad speelt en autosave uitgeschakeld is, waardoor je alleen bij kampen savet. Ik heb het destijds gelijk op die moeilijkheidsgraad geprobeerd, maar dat ging voor geen meter. Inmiddels ben ik veel beter met de game bekend geraakt, waardoor het erg goed meeviel. Zoals gezegd erg vermakelijke game!

Nu kijken of ik verder ga met RDR2 (eigenlijk niet zoveel zin in), of een nieuwe game oppak...
Image

4540
Dan moet ik die eerst nog kopen, terwijl er nog zoveel andere games in mijn backlog zitten (de PS4 versie van The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel bijvoorbeeld)... Lijkt me wel een erg sterke game idd! Heb jij m al gespeeld (en is ie al uit eigenlijk?)?
Image

4542
paveman wrote: 03 Mar 2023 09:15 Dan moet ik die eerst nog kopen, terwijl er nog zoveel andere games in mijn backlog zitten (de PS4 versie van The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel bijvoorbeeld)... Lijkt me wel een erg sterke game idd! Heb jij m al gespeeld (en is ie al uit eigenlijk?)?
Ja game is al uit. Er is ook een demo beschikbaar. Heb er een uurtje inzitten en is goed te doen.
Image

4543
paveman wrote: 02 Mar 2023 09:10 Voor het eerst in iets meer dan een jaar weer eens een platinum gehaald...

Image

Zoals alle TR games zeer vermakelijk. Ik keek een beetje op tegen de Deathly Obsession run, omdat je dan op hoogste moeilijkheidsgraad speelt en autosave uitgeschakeld is, waardoor je alleen bij kampen savet. Ik heb het destijds gelijk op die moeilijkheidsgraad geprobeerd, maar dat ging voor geen meter. Inmiddels ben ik veel beter met de game bekend geraakt, waardoor het erg goed meeviel. Zoals gezegd erg vermakelijke game!

Nu kijken of ik verder ga met RDR2 (eigenlijk niet zoveel zin in), of een nieuwe game oppak...
Dat is ook een mooie! :cool:

Ga je de laatste DLC trophies ook nog doen?

Van de moderne reeks is dit de enige die ik nog heb staan maar ga waarschijnlijk toch eerst de 2 die ik al begonnen ben uit de oude trilogy doen :)
Image

4545
paveman wrote: 02 Mar 2023 09:10 Voor het eerst in iets meer dan een jaar weer eens een platinum gehaald...

Image

Congrats! Ik weet nog dat ik deze platinum gehaald heb tijdens corona toen ik thuis "les" aan het volgen was van het verplichte religieuze vak in het laatste jaar :p
Image