Re: PlayStation 5

1696
Discord en betere 1440p ondersteuning was wel een veel gevraagde functie in de game community.
Maar als ik dan lees hoe je die discord voicechat moet opzetten dan klinkt het weer moeilijk... En dan bedoel ik niet het eenmalig koppelen maar hoe je een voicechat aanmaakt en joined enz.

Controllers hebben ook een update en dat kan nu gelukkige draadloos! Scheelt weer even zoeken waar die kabel is aangezien ik oplaadstation gebruik voor opladen.

Van de PSBlog.
https://blog.playstation.com/2023/02/02 ... -and-more/
Image

Re: PlayStation 5

1697
Kolm wrote: 08 Mar 2023 15:14 Discord en betere 1440p ondersteuning was wel een veel gevraagde functie in de game community.
Maar als ik dan lees hoe je die discord voicechat moet opzetten dan klinkt het weer moeilijk... En dan bedoel ik niet het eenmalig koppelen maar hoe je een voicechat aanmaakt en joined enz.

Controllers hebben ook een update en dat kan nu gelukkige draadloos! Scheelt weer even zoeken waar die kabel is aangezien ik oplaadstation gebruik voor opladen.

Van de PSBlog.
https://blog.playstation.com/2023/02/02 ... -and-more/
Handig dat het draadloos kan. Ik moest ook altijd mijn kabel zoeken en de receiver van de headset uittrekken.
Image

Re: PlayStation 5

1699
zenmaster wrote: 08 Mar 2023 18:13 Wat is dat van PS4 save data op PS5? Hoe werkte dat voor de update?
Zoals ik het begrijp komt het neer op een extra pop-up als je een PS4 game insteekt of downloadt als je voor die PS4 game saves op de cloud hebt maar niet op je PS5.

En ook een extra pop-up als je een PS5 game start/insteekt/whatever waarvoor je een PS4 save hebt of in de cloud hebt die naar de PS5 versie kan overgezet worden. Maw: Bij games die PS4 naar PS5 savegame transfer ondersteunen.

Voor de update kon je gewoon naar het icon van de game gaan als die op de balk stond en dan options duwen en dan upload/download save data. En dat voor zowel PS4 als PS5 games. Nu heb ik wel automatisch syncen van saves uitstaan omdat niet duidelijk is wanneer deze gesynchroniseerd worden. Op PS3 kon je daar een tijdslot voor aangeven en dan wist je dus wanneer je saves in de cloud worden overschreven. Met de huidige culture van bugged saves en herladen van saves voor iets te herdoen vind ik dat wel belangrijk.

Maw: Volgens mij is het gewoon dat ze wat meer pop-ups laten zien ivm savefiles. Geeft ook aan dat mensen op dit moment toch wel moeite hebben met de UI.
Image

Re: PlayStation 5

1700
Sanity penguin wrote: 08 Mar 2023 13:39
paveman wrote: 08 Mar 2023 13:31 Nog altijd geen folders dus... :( of mogelijkheid om meer games in startscherm te tonen of meer games vast te zetten aan startscherm....
Hoe moeilijk kan het zijn... De enige update waar iemand daadwerkelijk iets aan zou hebben :lol:
:lol: Klopt...! Ik snap dat voor sommige mensen de 1440p ondersteuning belangrijk was, net als dat het vast heel handig is om de Discord chat via de PS5 te doen, maar zijn geen zaken waar ik me druk om kan maken (ik zie het nut ook niet om PS5 te gamen op monitor t.o.v. tv). De pop-ups van savegames zijn handig, maar voor mij ook weer niet heel speciaal...
Image

Re: PlayStation 5

1705
Ik denk dat ik volgende week mijn PS5 eens ga opendoen. :ballon: :-" (...ja erg he).
Maar er rest nu nog één vraag (edit: 2); één iets om te kopen om goed geïnstalleerd te zijn voor een tijdje. Een SSD van 1TB of 2TB.
Ik ga sowieso niet veel games downloaden, noch veel games tegelijk geïnstalleerd hebben staan. Heb ik de extra TB echt nodig? Hoeveel geheugen nemen PS5 games in?
Ik kan door mijn vouchers samen te gebruiken de 1TB kopen voor net geen €100. Of de 2TB voor net geen €180.
Image

Re: PlayStation 5

1706
zenmaster wrote: 11 Mar 2023 07:39 Ik denk dat ik volgende week mijn PS5 eens ga opendoen. :ballon: :-" (...ja erg he).
Maar er rest nu nog één vraag (edit: 2); één iets om te kopen om goed geïnstalleerd te zijn voor een tijdje. Een SSD van 1TB of 2TB.
Ik ga sowieso niet veel games downloaden, noch veel games tegelijk geïnstalleerd hebben staan. Heb ik de extra TB echt nodig? Hoeveel geheugen nemen PS5 games in?
Ik kan door mijn vouchers samen te gebruiken de 1TB kopen voor net geen €100. Of de 2TB voor net geen €180.
Als je niet veel games tegelijk geïnstalleerd hebt staan, denk ik niet dat je extra geheugen nodig hebt. Dat extra geheugen lijkt me vooral geschikt als je van die zware online games speelt die vol met updates zitten zoals COD Warzone, Destiny... Zelf heb ik geen nood aan extra geheugen.
Image

Re: PlayStation 5

1707
Ik was ook al meer geneigd om de 1TB te kopen. Ik zit nu nooit in de problemen op de PS4 Pro, maar zag dat de PS5 zelf al behoorlijk wat van die ingebouwde 1TB gebruikt. Wou eigenlijk vooral weten hoeveel meer geheugen PS5 games innemen dan op PS4. Maar die zware online games daar ga ik me zelden of nooit nog mee bezighouden.
Image

Re: PlayStation 5

1710
Ik heb zelf ook de Samsung SSD 980 Pro 1 TB. Daar staat momenteel RDR 2 en COD MW II op geïnstalleerd. Samen zijn die games een 220gb! groot.

Verder heb ik ook een externe Samsung 2TB SSD. Heb die een tijdje gebruikt, maar ineens herkende de PS5 de SSD niet meer en heb hem dan volledig moeten wissen. Maar voorlopig heb ik geen plaats tekort, ook al omdat ik niet teveel games tegelijkertijd speel + ik er wel op let om niet lukraak maar games te downloaden.
Image