Re: PlayStation 5

1756
Kolm wrote: 31 Jul 2023 12:02 Ik moest ook wel lachen bij deze:
Mute PS5 beep sound. You can now mute or adjust the volume of the PS5’s beep sound when turning it on or off, or putting it in rest mode.

Maar tegelijk denk ik dat zoveel mensen er blij mee gaan zijn... 'ge gaat nu toch niet gamen, ge moet de vuilzak nog buiten zetten, den afwas doen, ...'
Is wel zalig. Zeker in weekend ofzo als ik er al vroeg uit ben en de rest slaapt nog, dan lijkt die opstartbeep nog luider dan anders :lol:
Image

Re: PlayStation 5

1757
Ik heb net de PS5 uitgepakt, SSD geplaatst en alles wat ingesteld.
Hoe gebruiken jullie de SSD? Ik heb nu ingesteld dat hij alleen voor PS4 games gebruikt wordt. Wat is het beste?

En waar zijn de folders? Ruler, wist jij hier niet meer over? :P
Image

Re: PlayStation 5

1758
Ik gebruik ssd voor ps5 games en de interne voor ps4 en gameplay clips.

Folders kun je alleen maken in je game Library -->your collection. Komt niet in hoofdmenu op ps5.

Veel plezier met je PS5

Je psn trophy kaart staat trouwens alles op 0. Ook een instelling op ps5 die je even moet aanpassen (als je dat al niet gedaan hebt)
Image

Re: PlayStation 5

1759
Marty wrote: 04 Aug 2023 10:40 Ik gebruik ssd voor ps5 games en de interne voor ps4 en gameplay clips.

Folders kun je alleen maken in je game Library -->your collection. Komt niet in hoofdmenu op ps5.

Veel plezier met je PS5

Je psn trophy kaart staat trouwens alles op 0. Ook een instelling op ps5 die je even moet aanpassen (als je dat al niet gedaan hebt)
Thanks. En doe je dat dan puur voor de ruimte? Welke van de twee is de snelste?

Ja, ik heb die instelling net veranderd. :silly: Had de privacy instellingen allemaal op associaal staan.
Image

Re: PlayStation 5

1762
Je hebt waarschijnlijk de fout gemaakt om bij inloggen een van de 3 voorstellen van privacy te nemen ipv de vierde kleine setting om je huidige privacy settings te bewaren... Hij gaat dan afhankelijk van keuze, je trophies op public, friends only en private zetten.
Maw: Nu mag je alles nalopen om te kijken of het wel staat zoals je wil, want hier en daar kan het wel is verrassend zijn wat sony denkt dat het beste is voor je keuze. Zo wil ik bv wel berichten van niet-vrienden krijgen omdat dat vaak een vraag is om trophies samen te doen. (en wat spam soms)

Wat de extra SSD betreft: Ik zet alles op die externe. Enkel clips en saves staan op de interne en wat games die er nog op staan van voor dat ik de SSD had. De reden: SSD's hebben een beperkt aantal write cycles, dus games installeren, updates installeren enz, gaat steeds schrijven naar die SSD en write cycles opgebruiken. En om een of andere reden gaat hij bij het installeren van een update, nog steeds de hele game kopiëren naar een nieuwe plek en daar samen zetten met de update.
Dat is ooit op PS4 geïntroduceerd omdat dingen dan op de HDD dichter bij elkaar staan waardoor de kans op errors kleiner was. Maar op een SSD lijkt me dat niet nodig omdat daar geen armpje is wat heen en weer moet om dingen te lezen.
Maar ik hoop dus op die manier de SSD die op het moederbord vast zit, wat langer te kunnen laten meegaan :P
Image

Re: PlayStation 5

1765
Bij mij staan ze ook allemaal op de SSD. Kwa snelheid zou er geen verschil mogen zijn met de interne SSD.

Folders maken op je main UI kun je (jammer) genoeg niet. Je zal merken dat je veel zaken vanop de PS4 zal missen op de PS5. Nu is het ondertussen terug normaal om te navigeren op de PS5 maar het had gewoon leuk geweest dat ze de zaken die op PS4 konden meteen hadden geïmplementeerd op de PS5. Folders kun je niet meer maken, nieuwsoverzicht is weg, custom themes zijn niet meer mogelijk, je trophies zitten nogal ver weg in je menu, je vrienden moet je ook wel wat zoeken... Party maken moet ik ook altijd zoeken... Het enige wat handig kan zijn is de tab waarin je direct iemand kan joinen die dezelfde game speelt als jouw (multiplayer).

Is Discord eigenlijk nu al toegevoegd aan de PS5? Ik weet het nu zelf niet meer.
Image

Re: PlayStation 5

1766
Sanity penguin wrote: 04 Aug 2023 15:09 Zijn die write cycles echt een issue? Lijkt mij toch dat je een hele hoop games moet installeren/updaten om daar ooit aan te komen.
Vergeet niet dat je ook nog savefiles hebt die tegenwoordig heel veel autosaven. En een of ander onderhoud ding van je SSD kan ook dingen opnieuw schrijven om ze niet kwijt te raken.
Het zal niet op 2-3 jaar gebeuren maar er komt wel een punt dat dat een probleem kan/zal worden. En in tegenstelling tot PS3/4 kan je hier de interne dus niet vervangen.

Op het werk hebben ze wel is in een maand tijd ofzo een SSD van 10.000 euro stuk gekregen toen ze er een programma op lieten draaien dat erg veel schreef.
Als je dus ooit die folding at home van op de PS3 op je PC besluit te zetten, zorg dan wel dat die een HDD gebruikt en niet een SSD want je SSD gaat er dan ook heel snel aan.
Image

Re: PlayStation 5

1767
NTGSruler wrote: 04 Aug 2023 20:04 Is Discord eigenlijk nu al toegevoegd aan de PS5? Ik weet het nu zelf niet meer.
Ja maar ik geloof dat als je een discord voice chat wil joinen dat je dan eerst in de discord app of site die voice chat moet joinen en dat je er dan op playstation in komt. En je moet eerst ook je playstation account koppelen aan je discord accounts.
Zelf nog niet gedaan/geprobeerd maar had er wel wat andere over horen discussiëren een keer tijdens een discord voice chat omdat er 1-2 via playstation in zaten.
Image
cron