Re: Wat speel je op dit moment?

3214
@zenmaster: Cyanide & Happiness: Freakpocalypse Episode 1 is een point en click game vergelijkbaar met Deponia.
Zelf had ik hem in een sale gekocht voor 1,5-2,5 euro ofzo :lol:

Er zit de nodige humor in die soms beter, soms slechter is. En net als bij het scrollen door de comics, kan het soms wel een beetje 'veel van hetzelfde' worden met hier en daar wat leuke uitschieters.

Trophywise heel veel missables maar een walkthrough van themindisacity kan daarbij wel helpen.
https://www.playstationtrophies.org/for ... lkthrough/

Er is ook een trophy voor een playthrough in minder dan 30 minuten zonder pauzeren maar geen idee hoe dat is. Dat is voor een tweede playthrough :)
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3215
Ik ben gisteren begonnen aan mijn eerste PS5 game: The Last of Us Part I.

Ik ben net...
[+] spoiler voor wie hem nog niet gespeeld heeft, als er nog iemand overblijft
...aangekomen bij Bill.
Enerzijds jammer dat ik eerst de serie heb gekeken voor ik de game kon spelen. Toen de game uitkwam en de jaren daarna was ik totaal niet meer met gamen bezig. Vanaf 2018-19 pas terug. Natuurlijk is een game veel uitgebreider en gaat het verhaal veel dieper, daar kijk ik naar uit.
Heb wel al 1 puntje waar ik mij aan erger :P , maar weet niet of het aan mij ligt of een bug, en dat zijn de optionele gesprekken... Er hangt een trophy aan vast, en ik heb er al gemist omdat het niet lukte om driehoekje te duwen... Dan wandelde ik ernaar toe en dan verdwenen de drie puntjes en ging de game zomaar verder. Dus die zal ik al zeker opnieuw moeten doen.

Gek wel dat PSN Profiles de oude graphic gebruikt op de trophycard.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3216
zenmaster wrote: 21 Aug 2023 12:37 Ik ben gisteren begonnen aan mijn eerste PS5 game: The Last of Us Part I.

Ik ben net...
[+] spoiler voor wie hem nog niet gespeeld heeft, als er nog iemand overblijft
...aangekomen bij Bill.
Enerzijds jammer dat ik eerst de serie heb gekeken voor ik de game kon spelen. Toen de game uitkwam en de jaren daarna was ik totaal niet meer met gamen bezig. Vanaf 2018-19 pas terug. Natuurlijk is een game veel uitgebreider en gaat het verhaal veel dieper, daar kijk ik naar uit.
Heb wel al 1 puntje waar ik mij aan erger :P , maar weet niet of het aan mij ligt of een bug, en dat zijn de optionele gesprekken... Er hangt een trophy aan vast, en ik heb er al gemist omdat het niet lukte om driehoekje te duwen... Dan wandelde ik ernaar toe en dan verdwenen de drie puntjes en ging de game zomaar verder. Dus die zal ik al zeker opnieuw moeten doen.

Gek wel dat PSN Profiles de oude graphic gebruikt op de trophycard.
Geniet er vooral maar van! Ik heb zelf de serie nog niet gezien, maar beide games behoren wel tot mijn favo's aller tijde! Het stuk waar je nu zit is wel helemaal anders dan in de serie heb ik al gehoord :)
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3217
Mr.Wolf wrote: 21 Aug 2023 14:24 Geniet er vooral maar van! Ik heb zelf de serie nog niet gezien, maar beide games behoren wel tot mijn favo's aller tijde! Het stuk waar je nu zit is wel helemaal anders dan in de serie heb ik al gehoord :)
Awel, dat klopt allemaal. Ik was na mijn eerste spelbeurt (4u ongeveer) zelf aan het denken dat ik rustig aan moet doen en genieten... Zat volgens mij nog in "clean up modus" van de vorige games ofzo.
Dat laatste wat je zegt klopt. Er is op de associale media heel wat drama over verkocht, maar je zal wel zien waarom. Wat ik daarover kan zeggen, zonder teveel te spoilen: de onvrede komt vooral van de anti-gay community volgens mij. Die dan een bepaalde aflevering tijdverspilling vindt en dat ze die tijd hadden moeten gebruiken om in de relatie tussen Joel en Ellie te steken. De fans, of andere mensen, mogen niet verwachten dat alles 100% hetzelfde is bij zo een adaptatie van game naar tv of omgekeerd. In dit geval kunnen ze nooit een game van 40 uur of wat is het in 9 tv-afleveringen proppen. Je weet ook niet wat ze allemaal in seizoen 2 gaan vertellen. Misschien helemaal niks over TLoU2, maar wel over de periode tussen de twee games, kan allemaal.

En ik kan na al die jaren dat ik te laat was ook wel deze reeks toevoegen aan mijn top 10, waarschijnlijk top 5 games ooit. Zeker qua verhaal.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3218
zenmaster wrote: 21 Aug 2023 15:25 Awel, dat klopt allemaal. Ik was na mijn eerste spelbeurt (4u ongeveer) zelf aan het denken dat ik rustig aan moet doen en genieten... Zat volgens mij nog in "clean up modus" van de vorige games ofzo.
Dat laatste wat je zegt klopt. Er is op de associale media heel wat drama over verkocht, maar je zal wel zien waarom. Wat ik daarover kan zeggen, zonder teveel te spoilen: de onvrede komt vooral van de anti-gay community volgens mij. Die dan een bepaalde aflevering tijdverspilling vindt en dat ze die tijd hadden moeten gebruiken om in de relatie tussen Joel en Ellie te steken. De fans, of andere mensen, mogen niet verwachten dat alles 100% hetzelfde is bij zo een adaptatie van game naar tv of omgekeerd. In dit geval kunnen ze nooit een game van 40 uur of wat is het in 9 tv-afleveringen proppen. Je weet ook niet wat ze allemaal in seizoen 2 gaan vertellen. Misschien helemaal niks over TLoU2, maar wel over de periode tussen de twee games, kan allemaal.

En ik kan na al die jaren dat ik te laat was ook wel deze reeks toevoegen aan mijn top 10, waarschijnlijk top 5 games ooit. Zeker qua verhaal.
Hierdoor vroeg ik me af hoeveel tijd werkelijk verhaal is. Je kan heel wat tijd met de game bezig zijn maar als je alle gevechten weglaat en al de tijd dat je aan het zoeken bent naar resources/collectibles, hoeveel zou er dan over zijn aan cutscenes? :?

Soms wordt er tijdens het lopen nog wel is iets verteld maar eigenlijk is dat meer een soort cutscene terwijl je aan het lopen bent.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3220
zenmaster wrote: 21 Aug 2023 15:25
Mr.Wolf wrote: 21 Aug 2023 14:24 Geniet er vooral maar van! Ik heb zelf de serie nog niet gezien, maar beide games behoren wel tot mijn favo's aller tijde! Het stuk waar je nu zit is wel helemaal anders dan in de serie heb ik al gehoord :)
Awel, dat klopt allemaal. Ik was na mijn eerste spelbeurt (4u ongeveer) zelf aan het denken dat ik rustig aan moet doen en genieten... Zat volgens mij nog in "clean up modus" van de vorige games ofzo.
Dat laatste wat je zegt klopt. Er is op de associale media heel wat drama over verkocht, maar je zal wel zien waarom. Wat ik daarover kan zeggen, zonder teveel te spoilen: de onvrede komt vooral van de anti-gay community volgens mij. Die dan een bepaalde aflevering tijdverspilling vindt en dat ze die tijd hadden moeten gebruiken om in de relatie tussen Joel en Ellie te steken. De fans, of andere mensen, mogen niet verwachten dat alles 100% hetzelfde is bij zo een adaptatie van game naar tv of omgekeerd. In dit geval kunnen ze nooit een game van 40 uur of wat is het in 9 tv-afleveringen proppen. Je weet ook niet wat ze allemaal in seizoen 2 gaan vertellen. Misschien helemaal niks over TLoU2, maar wel over de periode tussen de twee games, kan allemaal.

En ik kan na al die jaren dat ik te laat was ook wel deze reeks toevoegen aan mijn top 10, waarschijnlijk top 5 games ooit. Zeker qua verhaal.
Ik weet ondertussen ook waar deze aflevering over gaat! Ergens een beetje jammer dat ze dit gekozen hebben vind ik, want de interacties tussen Ellie en Bill waren komisch goud :p Anderzijds was het in de game ook wel duidelijk en werd er ook hard naar gehint in wat ze uiteindelijk in de serie hebben gedaan!
Ik ben uiteindelijk wel benieuwd of de aflevering mij kan bekoren aangezien het wel grote filler is en ik dan nogal snel mijn aandacht verlies :p
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3221
Gij gaat ook ni beginnen he. :P Tja, kijk... Dan zijn wel meerdere afleveringen "tijdverspilling" denk ik. Niet enkel Ep. 3. Afleveringen waar Ellie en Joel maar 10-15 min in beeld zijn, of waar er zelfs geen interactie tussen de twee is, of waar het vooral over andere personages gaat. Maar dat is toch in zoveel series...
Ik denk dat de echte fans allemaal zo hun eigen verwachtingen hadden of gedacht van hoe het zou moeten zijn, maar ja. Dit is hoe de makers het zien blijkbaar en dat is iets anders dan de game.
Ik kijk wel uit naar het vervolg.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3222
zenmaster wrote: 22 Aug 2023 11:13 Gij gaat ook ni beginnen he. :P Tja, kijk... Dan zijn wel meerdere afleveringen "tijdverspilling" denk ik. Niet enkel Ep. 3. Afleveringen waar Ellie en Joel maar 10-15 min in beeld zijn, of waar er zelfs geen interactie tussen de twee is, of waar het vooral over andere personages gaat. Maar dat is toch in zoveel series...
Ik denk dat de echte fans allemaal zo hun eigen verwachtingen hadden of gedacht van hoe het zou moeten zijn, maar ja. Dit is hoe de makers het zien blijkbaar en dat is iets anders dan de game.
Ik kijk wel uit naar het vervolg.
Euhm, waarmee beginnen? :p Ik zeg enkel dat ik me nogal vaak stoor aan afleveringen die enkel dienen tot filler. Zeker als het uiteindelijk weinig toevoegd aan de plot zelf... Dan word ik vaak ook uit het ritme van het verhaal gehaald!
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3224
zenmaster wrote: 22 Aug 2023 15:34 Dan is´t goed. Ik heb graag veel opvulling. :P Lange dialogen. Of in games lore, sidequests... Laat maar komen.
Same. Ik vond die ene bewuste aflevering trouwens heel goed. Dat schetste perfect waar de hele post-apocalyptische wereld over gaat.
Ik had het wel wat minder met de casting van Ellie zelfs. Prima actrice en al en niets op de acteerprestaties aan te merken maar ik kon mij er niet van ontdoen om telkens de vergelijking te maken met het spel. Dat had ik met Joel dan weer veel minder.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3225
Sanity penguin wrote: 22 Aug 2023 17:18
zenmaster wrote: 22 Aug 2023 15:34 Dan is´t goed. Ik heb graag veel opvulling. :P Lange dialogen. Of in games lore, sidequests... Laat maar komen.
Same. Ik vond die ene bewuste aflevering trouwens heel goed. Dat schetste perfect waar de hele post-apocalyptische wereld over gaat.
Ik had het wel wat minder met de casting van Ellie zelfs. Prima actrice en al en niets op de acteerprestaties aan te merken maar ik kon mij er niet van ontdoen om telkens de vergelijking te maken met het spel. Dat had ik met Joel dan weer veel minder.
Ik had dat met Ellie natuurlijk niet omdat de HBO serie mijn introductie tot The Last of Us was, maar ik snap het nu wel. Joel is wat mij betreft wel perfect gecast. Pascal is ook top.
Image
cron