Re: PlayStation 5

1786
Ik snap ook niet goed hoe dit winstgevend kan zijn... Had dit iets geweest zoals Steam Deck of een Switch had ik het nog begrepen en er wss zelf eentje gekocht... Maar ik snap niet goed waarom je dit enkel thuis zou gebruiken als je ps5 enkele meters verder staat?
Image

Re: PlayStation 5

1787
Kolm wrote: 23 Aug 2023 19:14
NTGSruler wrote: 23 Aug 2023 18:28 Zou idd wat wachten Gamerke.

Geen Bluetooth, geen media zonder WiFi, en geen PS5 games streamen.
Ik denk dat je bedoelt dat je geen PSPlus Premium games kan streamen?

Want PS5 games streamen zou zo'n beetje het hele punt van het ding zijn.

Al is me nog niet duidelijk of je dat nu ook via een 'buitenhuise' wifi kon (staat mss wel in je video)
Geen premium PS5 games streamen. Uiteraard wel games die op je PS5 staan.

Mijn insziens moet het mogelijk zijn "buitenshuis" te streamen. Alleen vraag ik mij dan af waar je dit gaat gebruiken. Bij iemand thuis? Lijkt mij nogal raar om bij iemand op bezoek te gaan om dan games te gaan streamen van je eigen console. Bovendien zal de WiFi verbinding zeker sterk genoeg moeten zijn.
Het toestel wordt trouwens echt in de markt gezet voor thuisgebruik. Voor diegene die de tv moeten delen met het gezin en op die manier toch kunnen gamen.
Image

Re: PlayStation 5

1788
Mr.Wolf wrote: 23 Aug 2023 19:59 Ik snap ook niet goed hoe dit winstgevend kan zijn... Had dit iets geweest zoals Steam Deck of een Switch had ik het nog begrepen en er wss zelf eentje gekocht... Maar ik snap niet goed waarom je dit enkel thuis zou gebruiken als je ps5 enkele meters verder staat?
Zoals ik net zei: toestel wordt in de markt gezet voor diegene die hun televisie moeten delen met het gezin.

Met de Vita of PSP kon je tenminste games mee nemen en op verplaatsing spelen. Dit gaat helemaal niet met deze.
Image

Re: PlayStation 5

1789
NTGSruler wrote: 23 Aug 2023 20:03
Mr.Wolf wrote: 23 Aug 2023 19:59 Ik snap ook niet goed hoe dit winstgevend kan zijn... Had dit iets geweest zoals Steam Deck of een Switch had ik het nog begrepen en er wss zelf eentje gekocht... Maar ik snap niet goed waarom je dit enkel thuis zou gebruiken als je ps5 enkele meters verder staat?
Zoals ik net zei: toestel wordt in de markt gezet voor diegene die hun televisie moeten delen met het gezin.

Met de Vita of PSP kon je tenminste games mee nemen en op verplaatsing spelen. Dit gaat helemaal niet met deze.
Volgens het filmpje kan dat wel. Zolang je maar goed verbonden bent met een wifi punt. Dus je kan 1000km verderop zitten en toch nog je ps5 games spelen

Nadeel: Je PS5 moet aanstaan. Dus niet handig voor op vakantie :lol:
Image

Re: PlayStation 5

1790
NTGSruler wrote: 23 Aug 2023 20:03
Mr.Wolf wrote: 23 Aug 2023 19:59 Ik snap ook niet goed hoe dit winstgevend kan zijn... Had dit iets geweest zoals Steam Deck of een Switch had ik het nog begrepen en er wss zelf eentje gekocht... Maar ik snap niet goed waarom je dit enkel thuis zou gebruiken als je ps5 enkele meters verder staat?
Zoals ik net zei: toestel wordt in de markt gezet voor diegene die hun televisie moeten delen met het gezin.

Met de Vita of PSP kon je tenminste games mee nemen en op verplaatsing spelen. Dit gaat helemaal niet met deze.
Oké, maar voor 100 euro meer kan je al een tv kopen of zelfs voor minder heb je al een degelijke monitor...
Ik denk eerder gezegd dat dit toch een flop gaat worden, al weet je natuurlijk nooit :p
Image

Re: PlayStation 5

1791
NTGSruler wrote: 23 Aug 2023 20:01 Geen premium PS5 games streamen. Uiteraard wel games die op je PS5 staan.

Mijn insziens moet het mogelijk zijn "buitenshuis" te streamen. Alleen vraag ik mij dan af waar je dit gaat gebruiken. Bij iemand thuis? Lijkt mij nogal raar om bij iemand op bezoek te gaan om dan games te gaan streamen van je eigen console. Bovendien zal de WiFi verbinding zeker sterk genoeg moeten zijn.
Het toestel wordt trouwens echt in de markt gezet voor thuisgebruik. Voor diegene die de tv moeten delen met het gezin en op die manier toch kunnen gamen.
Ik dacht het in zijn geheel geen psplus premium games streamen is, dus ook de PS3 games niet.
Heeft mogelijk te maken met het extra verkeer dat dit geeft op je netwerk en dan is het niet meer haalbaar met 5-15Mbit.

Volgens mij is via premium PS5 games streamen naar je PS5 nog niet mogelijk maar ik kan me vergissen.

Technisch moet het buitenshuis mogelijk zijn maar dat zie ik niet vermeld worden, enkel binnenshuis. En ze kunnen wel blokkeren dat het enkel binnen het netwerk werkt.
Als het buitenshuis wel werkt, zou je ook gewoon een wifi hotspot op je telefoon kunnen opzetten. Doorgaans zijn de 4G snelheden op zich wel voldoende maar... de latency/lag kan dan wat vervelender worden omdat dit bij mobiel internet slechter is.
Image

Re: PlayStation 5

1792
NTGSruler wrote: 23 Aug 2023 20:03
Mr.Wolf wrote: 23 Aug 2023 19:59 Ik snap ook niet goed hoe dit winstgevend kan zijn... Had dit iets geweest zoals Steam Deck of een Switch had ik het nog begrepen en er wss zelf eentje gekocht... Maar ik snap niet goed waarom je dit enkel thuis zou gebruiken als je ps5 enkele meters verder staat?
Zoals ik net zei: toestel wordt in de markt gezet voor diegene die hun televisie moeten delen met het gezin.

Met de Vita of PSP kon je tenminste games mee nemen en op verplaatsing spelen. Dit gaat helemaal niet met deze.

Thuis wordt er niet gedeeld. Ik hoer de TV en mijn vrouw speelt sims op haar PC terwijl ze op tablet naar iets kijkt :lol:

@kolm: in NL zit het wel goed of op zijn minst beter met de formules 4G/5G. In BE is het echt bedroevend hoeveel het kost om "onbeperkt" (lees 300GB) te krijgen per maand.
Image

Re: PlayStation 5

1793
Marty wrote: 23 Aug 2023 20:27
NTGSruler wrote: 23 Aug 2023 20:03
Mr.Wolf wrote: 23 Aug 2023 19:59 Ik snap ook niet goed hoe dit winstgevend kan zijn... Had dit iets geweest zoals Steam Deck of een Switch had ik het nog begrepen en er wss zelf eentje gekocht... Maar ik snap niet goed waarom je dit enkel thuis zou gebruiken als je ps5 enkele meters verder staat?
Zoals ik net zei: toestel wordt in de markt gezet voor diegene die hun televisie moeten delen met het gezin.

Met de Vita of PSP kon je tenminste games mee nemen en op verplaatsing spelen. Dit gaat helemaal niet met deze.
Volgens het filmpje kan dat wel. Zolang je maar goed verbonden bent met een wifi punt. Dus je kan 1000km verderop zitten en toch nog je ps5 games spelen

Nadeel: Je PS5 moet aanstaan. Dus niet handig voor op vakantie :lol:
Ik dacht dat het niet mogelijk was games te installeren op de portable. En om games op verplaatsing te spelen heb je dus internet nodig. Bij de Vita en de PSP kon je gewoon offline gamen.
Image

Re: PlayStation 5

1795
Het is gewoon remote play maar dan met de PS5 ipv de PS3 of PS4 zoals de vita kon. (PS3 was het wel maar bij enkele games dat het werkte om echt een game te spelen).

Als je geen internet hebt of je PS5 staat uit dan is het niet meer dan paperweight.

Wat nog wel een goeie vraag was van iemand: Stel dat je thuis bent op zelfde wifi netwerk als je PS5 maar je internetverbinding naar de buitenwereld is uitgevallen. Kan je dan ook nog remote play doen naar de PS5 of heeft het toch nog ergens een externe PSN server nodig.
Het apparaat kan niet rechtstreeks (zonder wifi, gewoon dicht genoeg bij ps5 zijn) verbinden met de PS5 zoals de vita dat wel kon met de PS4.
Image

Re: PlayStation 5

1798
NTGSruler wrote: 24 Aug 2023 07:33 Goeie vraag daar Kolm.

Nog ééntje: kun je streamen (remote play) naar de portable als je PS5 niet verbonden is met internet?
Die vraag komt eigenlijk op hetzelfde neer als wat ik zei. Beide zitten op hetzelfde lokale netwerk (LAN), kunnen ze dan elkaar vinden en kan je dan spelen. Of... moeten ze met een externe server op het internet verbinden => dan moeten ze allebei daarmee verbinding kunnen maken.

Als je buitenshuis bent en je PS5 heeft thuis geen internet of staat volledig uit ipv restmode, dan gaat het uiteraard nooit werken want zonder internet kom je niet verder dan je lokale netwerk.
Image

Re: PlayStation 5

1799
Haha voila daarom dus. Hoe werkte de relote play met de Vita of PS4? Moet er daar connectie gemaakt worden met een externe server? Het lijkt mij dat dit op dezelfde manier dan zal werken maar uiteraard meer geoptimaliseerd.
Image

Re: PlayStation 5

1800
NTGSruler wrote: 24 Aug 2023 19:53 Haha voila daarom dus. Hoe werkte de relote play met de Vita of PS4? Moet er daar connectie gemaakt worden met een externe server? Het lijkt mij dat dit op dezelfde manier dan zal werken maar uiteraard meer geoptimaliseerd.
De vita kon rechtstreeks verbinding maken met de PS4 zonder zelfs wifi te gebruiken als je er dicht genoeg bij was.

Gek genoeg werkte het wel beter als je de vita via je wifi met de PS4 (met kabel aan netwerk verbonden) liet connecteren ipv rechtstreeks, zelfs als je er een meter naast zit. Ik dacht eerst dat dat aan mij lag maar las dat wel van meer mensen.

Ik weet eigenlijk niet of dit werkte als de PS4 geen internet had... En of die dus misschien nog ergens op een server ging controleren of die vita of het ingelogde vita account wel mocht connecteren. Is iets te lang geleden dat ik dat gedaan heb :q:

Als je buitenshuis was dan moest je de PS4 uiteraard ook internetverbinding hebben en aan staan of in rest mode staan.
In mijn geval moest ik ook in de router nog wat poortjes open zetten en forwarden naar het IP-adres van de PS4 omdat deze standaard dicht stonden. Dit moet met die nieuwe mogelijk ook gebeuren.
Image
cron