Re: Wat speel je op dit moment?

3226
Kwestie de game: ik haat het als er van die optionele dialogen in zitten en vooral als er dan nog eens een trophy aan vast hangt. Zelfde in Tomb Raider. Reden waarom ik niet meer ben terug gegaan naar die game op PS4 omdat ik één van de gesprekken had gemist en ik dus een 2e playthrough moet doen. :q:

Voor TLOU heb ik er wel geen gemist. Ik heb die game echt zo op het gemak gespeeld. Zalig.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3227
THPS 1 + 2. Lang vrees voor gehad, omdat de trophies zo moeilijk zijn. Maar had gewoon zin om ouderwets te skaten en heb er vooral heel veel lol mee...! Geen idee of ik alsnog voor de platinum ga (heb wel wat vrees voor de Hard Get There's, heb er wel al een aantal), maar de lol zit er iig in!
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3229
paveman wrote: 29 Aug 2023 12:53 THPS 1 + 2. Lang vrees voor gehad, omdat de trophies zo moeilijk zijn. Maar had gewoon zin om ouderwets te skaten en heb er vooral heel veel lol mee...! Geen idee of ik alsnog voor de platinum ga (heb wel wat vrees voor de Hard Get There's, heb er wel al een aantal), maar de lol zit er iig in!
PS4 of PS5? Check ook even die online achtige trophies want ik las iets dat er wat problemen zijn met (een deel van) het online gedeelte.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3230
Kolm wrote: 03 Sep 2023 18:19
paveman wrote: 29 Aug 2023 12:53 THPS 1 + 2. Lang vrees voor gehad, omdat de trophies zo moeilijk zijn. Maar had gewoon zin om ouderwets te skaten en heb er vooral heel veel lol mee...! Geen idee of ik alsnog voor de platinum ga (heb wel wat vrees voor de Hard Get There's, heb er wel al een aantal), maar de lol zit er iig in!
PS4 of PS5? Check ook even die online achtige trophies want ik las iets dat er wat problemen zijn met (een deel van) het online gedeelte.
Ik speel de PS5 versie (heb ooit de PS4 versie gekregen, geloof ik). Ik heb eigenlijk alles al, behalve level 100 en de Hard Get There's. Ik denk niet dat ik voor de laatste ga, voor de eerste ga ik nog zo lang ik er nog plezier aan beleef. Wat vond jij de moeilijkste HGT? En vond je die achteraf doenbaar met genoeg speeltijd, of niet?

Ik heb voor een aantal skater challenges best lastige stukken gedaan ook, maar heb vooral schrik aan bijvoorbeeld die van Skate Heaven...
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3231
paveman wrote: 04 Sep 2023 09:49 Ik speel de PS5 versie (heb ooit de PS4 versie gekregen, geloof ik). Ik heb eigenlijk alles al, behalve level 100 en de Hard Get There's. Ik denk niet dat ik voor de laatste ga, voor de eerste ga ik nog zo lang ik er nog plezier aan beleef. Wat vond jij de moeilijkste HGT? En vond je die achteraf doenbaar met genoeg speeltijd, of niet?

Ik heb voor een aantal skater challenges best lastige stukken gedaan ook, maar heb vooral schrik aan bijvoorbeeld die van Skate Heaven...
Ik weet ook niet meer precies wat ik online gedaan heb. Denk enkel die custom map voor 1 miljoen ofzo (die mss niet nodig was achteraf bekeken...).

De hard get there die me het meeste bij staat is die in die arena. Er zijn verschillende manieren om die te doen maar die jump vanuit de tribune naar die 'banana' ofzoiets, die was erg random vond ik. Ik deed dan ook de versie met die jump aan het begin. En dat laatste sprongetje terug in de tribune was ook wel tricky maar die had ik gelukkig wel van de eerste keer toen alles daarvoor eindelijk een keer samenviel waarbij ik toch nog een beetje snelheid over had.

Ik denk dat in skateheaven het die muurtjes zijn langs dat pad. Daar heb ik mijn stats wat voor moeten verlagen omdat ik anders te snel en te ver ging. In de vulkaan springen kan ook wel vervelend zijn soms.

Tegen dat ik alles gedaan had en zelfs nog een groot deel van de 'get there' die niet hard waren, kwam ik nog steeds veel xp tekort.
Uiteindelijk voor de cronusmax een script gemaakt maar... ik weet dat de cronusmax niet werkt op de PS5. De opvolger misschien ondertussen wel. Enige manier die dan misschien werkt is remote play van PS4 -> PS5 en dan de cronusmax op de PS4 aansluiten.
Sommige gebruiken ook een script op PC en dan remote play PC -> PS5 maar lijkt dat sony dat toch elke keer (bewust?) weer lijkt te breken bij een update. Zelf zou ik het ook nog kunnen doen met de cross-save/autopop functievan PS4 -> PS5
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3233
paveman wrote: 05 Sep 2023 11:32 Hmmm. Ik blijf twijfelen... gisteravond nog 1 hard get there kunnen krijgen, maar tijden bezig geweest met the Mall. Wat mij betreft niet eens een heel erg moeilijke, maar de balans van de manual houden blijft bij deze nog even een dingetje...
In de mall had ik 2 problemen:
- je gaat ergens links van een ding en dan heb je een grote jump van een heel klein schansje waar je dan ook een heel stuk naar beneden gaat. Die jump leek soms niet te triggeren of niet goed waardoor hij veel te vroeg al ging landen en snelheid eruit was.
- de laatste wallride... aan het einde van de wallride deed ik een ollie, maar vaak te laat waardoor ik tegen de bovenkant knalde en dwars lande in manual terwijl ik stilstond, of een bail had. Ik denk dat ik uiteindelijk (gevoelsmatig) veel te vroeg uit die wallride een ollie ging doen om dan in manual te landen en te eindigen.

Verder was er kort voor het einde een stuk waar ik ging grinden langs de zijkant omhoog ipv manual over/door al die pyrimids/banks.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3236
Ik was na de eerste teaser al enorm gehyped voor Cyberpunk 2077. Was eigenlijk de reden voor mij om een PS4 te kopen. Bleek dan dat er veel problemen waren, teleurstellend. Uiteindelijk dankzij Final Fantasy VII Remake is het er dan van gekomen.
Maar er komt (of er is) nu inderdaad nieuwe DLC waarover ik heel goede dingen lees. Beetje Escape from New York stijl (waar mijn avatar van komt). Helemaal mijn ding, dus ik volg het op. :q:
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3238
Ik heb gisteren een klein uurtje gespeeld. Setting is wel heel leuk vind ik. Gaf mij een beetje een "Deus Ex mankind divided" gevoel.
Lijkt toch wel een game waar ze veel werk in gestoken hebben. Heel veel dialoog tussendoor met telkens bijhorende lipsyncs van de NPC's e.d.

Nog geen bugs, tearing of dergelijke tegengekomen. Meeste zou er ook wel uit zijn naar wat ik gelezen had, al heb ik op dat uur tijd voor de zekerheid toch al drie keer manueel een save gemaakt :lol:

Eind september komt er inderdaad DLC uit, zowel gratis als betalend. Dus misschien ben ik alsnog er iets te vroeg aan begonnen, maar ik zie wel wat het geeft.
Wel enkel beschikbaar voor nieuwe generatie consoles, dus niet voor PS4 of Xbox one.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3239
Kolm wrote: 04 Sep 2023 20:46 Ik weet ook niet meer precies wat ik online gedaan heb. Denk enkel die custom map voor 1 miljoen ofzo (die mss niet nodig was achteraf bekeken...).

De hard get there die me het meeste bij staat is die in die arena. Er zijn verschillende manieren om die te doen maar die jump vanuit de tribune naar die 'banana' ofzoiets, die was erg random vond ik. Ik deed dan ook de versie met die jump aan het begin. En dat laatste sprongetje terug in de tribune was ook wel tricky maar die had ik gelukkig wel van de eerste keer toen alles daarvoor eindelijk een keer samenviel waarbij ik toch nog een beetje snelheid over had.

Ik denk dat in skateheaven het die muurtjes zijn langs dat pad. Daar heb ik mijn stats wat voor moeten verlagen omdat ik anders te snel en te ver ging. In de vulkaan springen kan ook wel vervelend zijn soms.

Tegen dat ik alles gedaan had en zelfs nog een groot deel van de 'get there' die niet hard waren, kwam ik nog steeds veel xp tekort.
Uiteindelijk voor de cronusmax een script gemaakt maar... ik weet dat de cronusmax niet werkt op de PS5. De opvolger misschien ondertussen wel. Enige manier die dan misschien werkt is remote play van PS4 -> PS5 en dan de cronusmax op de PS4 aansluiten.
Sommige gebruiken ook een script op PC en dan remote play PC -> PS5 maar lijkt dat sony dat toch elke keer (bewust?) weer lijkt te breken bij een update. Zelf zou ik het ook nog kunnen doen met de cross-save/autopop functievan PS4 -> PS5
Tussen de bedrijven door nog wat gespeeld en inmiddels alle HGT van THPS 1 binnen... The Mall heb ik verreweg het langst over gedaan. Uiteindelijk heb ik de volgorde omgekeerd: eerst de trap aan het einde en dan zowat het hele level door naar de andere 2 sprongen. Ik hoefde daardoor minder ver met manual te gaan/balanceren (grinds tussendoor voor afwisseling). Die manier werkte duidelijk beter voor me: 1 of 2 keer de laatste sprong gemist, maar relatief snel de HGT alsnog binnen gehaald. Daarna de laatste 2 die ik nog moest (Downtown en Downhill Jam) ook gelijk gehaald! :D

Ik heb wel het idee dat de THPS 2 HGT's een stuk lastiger zijn, maar dat ga ik wel zien. Ik vermaak me er voorlopig nog goed mee, dat is het belangrijkste. Ik heb wel al alle gaps, dus in principe hoef ik de vulkaan niet meer in. Dat vond ik zeker aan het begin wel even een lastige inderdaad... Zeker omdat je maar beperkte tijd hebt (wat ik niet gelijk door had...

Ik heb nog even gekeken naar de Cronus Zen: met een Beloader Pro zou die via remote play inmiddels PS5 ondersteunen. Wellicht op termijn nog interessant, maar mocht het alleen nog op XP aankomen dan kan ik altijd m'n kids nog vragen of ze wat potjes willen spelen ;)
Image
cron