Re: PlayStation 5

1816
@Kolm: ik zit beetje in dezelfde situatie. Ik zou het kunnen gebruiken om 's avonds dan beneden naast de vrouw te kunnen gamen terwijl zij tv kijkt. Maar nu blijf ik ook gewoon boven en game ik op mijn console dus ja daarvoor moet ik het eigenlijk niet doen. Verder kom ik nergens op plaatsen waar ik de Portal zou kunnen gebruiken. Misschien tijdens de nachtshift maar dan zou ik moeten verbinden met het wifi netwerk van het werk. Lijkt mij ook niet zo handig eerlijk gezegd. Plus de nachtshiften zijn tegenwoordig ook altijd druk. Corona tijdperk is duidelijk achter de rug.

Verder vind ik de prijs nogal stevig. Voor mensen die elke avond hun tv moeten delen is dit waarschijnlijk een godsgeschenk. Ik lees er ook gemixte reacties over. De ene vind de Portal geweldig, anderen hadden dan liever zoals de meeste van ons denk ik, een nieuwe complete handheld zien verschijnen. Op zijn minst had het leuk geweest dat je er games kon op installeren en offline spelen. Maar ja dat komt vermoedelijk nooit meer terug omdat tegenwoordig véél games online only zijn (live service games zoals Sony graag op in zet).
Image

Re: PlayStation 5

1818
Ze spreken dat je de games enkel kan spelen mits geïnstalleerd op de PS5, dus je kan via de uitgebreide abo's niet rechtstreeks streamen uit de gallerij. Spel moet eerst gedownload zijn. Als ze die functie al hadden voorzien; dan had de meerwaarde van dat ding al stevig de hoogte in geschoten. Dan kon je op locatie tenminste een game streamen zonder dat je PS5 moet aanstaan.

Maar ja; dan zitten we weer met de hele serverdiscussie en dat hun dat weer te veel geld zal kosten zeker :lol:
Image

Re: PlayStation 5

1819
Nog een reden waarom het van de pot gerukt is dat ze hun prijzen voor PS+ zo optrekken. Tenzij ze binnenkort aankondigen dat er zaken veranderen voor PS+ maar veel hoop heb ik daar niet voor.

Ik kom hier meestal negatief over, maar de Portal is een leuk produkt. Alleen vraag ik mij soms gewoon af waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Hadden we er games kunnen op installeren, offline spelen, dan had de prijs misschien wat hoger geweest maar gingen ze zoveel meer mensen aanspreken.

Altijd die drang naar vernieuwing zal mij een zorg wezen. Ziekte van deze tijd. Bouw eens op wat goed is aan je produkt. Games in folders zetten op PS5 kunnen we nog altijd niet. Iets wat op PS4 ook later werd toegevoegd. Thema's op PS5, nope. Party chat volledig veranderen zodat niemand er nog aan uit geraakt.

Allemaal zaken die ik graag geïmplementeerd zag bij de release van de PS5.
Dan gaan ze hun console 50 euro duurder maken wegens de inflatie terwijl je nu de laatste maanden overal een PS5 kan krijgen met korting omdat ze van hun stock af willen. Benieuwd hoe de versie met verwijderbare disc er zal uitzien en als er simpelweg ooit een PS5 Pro/Slim komt.

Het enigste wat ik wel nog graag had gehad was die Dual Sense controller. Maar 200euro geef ik er niet aan. Zeker voor de korte batterijduur wat je in de plaats krijgt.

Ik blijf een Playstation fan maar ben benieuwd waar we de komende jaren naartoe gaan. Live service games, dure PS+, niche producten, AAA games die ze vol met MTX steken...

Binnenkort komt er een einde aan de alleenheerschappij van Sony. Zeker met de deal Microsoft/Activision Blizzard die er vrijwel zeker komt en de geruchten dat er in 2024 wss een nieuwe Switch komt.
Image

Re: PlayStation 5

1820
Sony heeft nog altijd een enorm sterke positie, maar het lijkt alsof ze niet in willen (of financieel kunnen?) zien dat ze die aan het verliezen zijn...
Ik heb inmiddels de hoop op folders opgegeven, ze blijven maar opties toevoegen om dat te omzeilen in de hoop dat er niemand meer over valt (of wellicht dat jij en ik sowieso de enige zijn? ;)) c.q. mensen richting de library te duwen... Alles om maar niet zoiets simpels als Folders toe te hoeven voegen. Ik vraag me af waarom... Bij PS4 was het tegen deze tijd al lang toegevoegd in ieder geval.

Ik vraag me af wat voor marktonderzoek dit soort grote bedrijven doen voor het uitbrengen van een product. Of zijn de wensen die jij en ik hebben juist zo gek? Ik vraag het me steeds meer af.
Image

Re: PlayStation 5

1823
De jeugd van tegenwoordig zal niet al te logisch redeneren of orde kennen. :P Dan heb ik het enkel over die folders.
Moet wel zeggen, hoewel ik nog niet lang mijn PS5 gebruik, dat ze het bij de PS4 wel beter voor mekaar hadden. Niet alles. En sommige dingen zijn anders, maar daarom niet slechter. Misschien moet ik er nog aan wennen. Een game afsluiten bv. lijkt mij nu veel omslachtiger. Het "vignet" bij een trophy vind ik hondslelijk. Geef mij maar gewoon de trophy pop up van bij de PS3 of PS4.
Over laadtijden klaag ik niet meer.
Image

Re: PlayStation 5

1828
Wat ik ergens wel mis is het feit aan vernieuwing... Het ps4 tijdperk was echt goud voor mij. Elk jaar werden we verwend met sterke AAA singleplayer games: horizon zero dawn, god of war, death stranding, ghost of tsushima, spiderman, days gone... Ik had altijd deze kinderlijke vreugde als ik wist dat er een volledige nieuwe wereld werd uitgebracht op ps4 die ik dan volledig kon verkennen en waar ik dan ook over kon speculeren.
Sinds ps5 heb ik weinig nieuwe franchises gezien. Er wordt voor de grote releases verder geborduurd op al bestaande franchises die op zich wel goed zijn, maar uiteindelijk niet erg veel vernieuwing hebben, want je kent de wereld al.
En ja, ik snap dat het maken van games veel geld kost en een nieuwe IP gaat altijd gepaard met de nodige risico's, maar als ik de geruchten moet geloven zou Sony zich ook willen focussen op live service, wat een beetje gek is... Veel van deze games falen en de groten blijven bestaan zoals Destiny.
Ik ben heel erg benieuwd naar wat de toekomst gaat brengen voor ps5, want momenteel is het allemaal wat in het duister tasten.
Image

Re: PlayStation 5

1829
Mr.Wolf =》 je geeft het zelf al aan in je post. De vernieuwing is... De inzet op live service games. De reden is simpel: ze kunnen games onafgewerkt uitbrengen met de belofte dat er "meer content" komt met de volgende updates/patches. Vervolgens steken ze die games vol met MTX of gameplay zaken achter een paywall die nodig zijn op de game deftig te kunnen spelen. Na een jaar is de game dood en sluiten ze de servers. Investeringen die je hebt gedaan ben je kwijt.
Destiny bestaat nog maar van wat ik begrepen had was de laatste uitbreiding een ontgoocheling.

We gaan ermee moet leven maar dit is de nieuwe toekomst in games. Voor véél games bekijken ze zelfs om maandelijks een "abonnement" te moeten afsluiten. Gran Turismo bijvoorbeeld zou zomaar in de toekomst live service kunnen worden. Raar dat Activision dit nog niet heeft durven doen met Call of Duty. Ze bieden nu elk seizoen een Blackcell bundel aan met betere (cosmetische) content voor 30 euro. En mensen kopen dit ieder seizoen! Je betaalt 80-100 euro voor de game. Dan ongeveer 6 seizoenen met zo'n bundel aan 30 euro. Reken maar uit. Los van losse bundels dan nog eens. Lara Croft komt nu naar CoD als operator =》20 euro. Terug naar vroeger komt nooit nog terug.
Ben benieuwd wat de impact wordt van de prijsverhoging van PS+. De community is blijkbaar echt kwaad maar ik las deze morgen dat de "shareholders" zéér tevreden zijn. Ze zouden jaarlijks 378 miljoen meer opbrengsten hebben. Velen zeggen dat ze niet meer gaan verlengen of een Tier lager gaan. Eerst zien, dan geloven. Ik ben eerlijk: ik blijf waarschijnlijk bij Essential en ga gewoon de 72 euro jaarlijks betalen. :L:
Image

Re: PlayStation 5

1830
NTGSruler wrote: 02 Sep 2023 11:51 We gaan ermee moet leven maar dit is de nieuwe toekomst in games
Ik denk dat ik dan eerder mijzelf in mijn kelder verschans met echte games en hun oude consoles. :P
Maar ik vrees dat ik met de rest van je uitleg akkoord ben. Die €72 zal waarschijnlijk nog wel wat minder worden want meerdere keren per jaar is er een korting. Heb vorige keer voor €45 dacht ik vernieuwd.
De laatste jaren, al van voor de PS5, werden er al veel meer remasters en remakes uitgebracht dan nieuwe IP´s of een goed vervolg op een bestaande game.
Wat ze ook doen, de mensen blijven kopen en betalen... En zolang dat lukt gaan ze niet snel terug naar hoe het vroeger was. Beetje zoals de maatschappij ook om zeep is. Mensen klagen wel over belastingen, wetgeving, strafsysteem en justitie dat op geen hol trekt. Maar probeet er iemand écht iets aan te doen? Op sociale media de grote jan uithangen is gemakkelijk.

Ons tijdperk van gamen zit er bijna op... :silly: Nog een paar jaar backlog vullen en mijne kelder in. :lol:
Image