Re: PlayStation 5

1846
Marty wrote: 04 Sep 2023 10:33 Je weet dat je standaard 10 games (dacht ik) vast kan pinnen op het hoofdscherm?
Dit waren er maar 3, zou naar 5 gaan, maar is voor mij niet genoeg (zeker niet met kids die Minecraft via disc spelen, waardoor die telkens weer naar voren wordt geschoven). Los van dat het alsnog weinig overzicht biedt. Het zal vast een oude lullen ding zijn, maar ik houd er gewoon van om de dingen wat geordend te hebben en de opties binnen de Library of andere opties die de PS5 biedt, geven me niet het overzicht dat ik eigenlijk zou willen hebben...
Image

Re: PlayStation 5

1848
paveman wrote: 04 Sep 2023 10:45
Marty wrote: 04 Sep 2023 10:33 Je weet dat je standaard 10 games (dacht ik) vast kan pinnen op het hoofdscherm?
Dit waren er maar 3, zou naar 5 gaan, maar is voor mij niet genoeg (zeker niet met kids die Minecraft via disc spelen, waardoor die telkens weer naar voren wordt geschoven). Los van dat het alsnog weinig overzicht biedt. Het zal vast een oude lullen ding zijn, maar ik houd er gewoon van om de dingen wat geordend te hebben en de opties binnen de Library of andere opties die de PS5 biedt, geven me niet het overzicht dat ik eigenlijk zou willen hebben...
Was voor mij ook de hoofdreden waarom ik folders leuk vond in PS4. Dan kan ik alles van mijn dochter in een eigen folder zwieren om de zaken overzichtelijk te houden.
Image

Re: PlayStation 5

1854
Marty wrote: 04 Sep 2023 09:38
paveman wrote: 04 Sep 2023 08:46
Marty wrote: 01 Sep 2023 20:55 Waarom willen jullie folders? Jullie hebben toch amper games geïnstalleerd staan :lol:
Ik heb toch een 30-40 games geïnstalleerd staan, hoor...! :P
Dat zeg ik.. amper games geïnstalleerd :smug:
Laatst eens nagekeken. Is toch meer dan ik ingeschat had. Ik zit op een 60 games geïnstalleerd... Beter? :P
5 op de 60 vast kunnen zetten is veel te weinig iig...
Image

Re: PlayStation 5

1857
NTGSruler wrote: 13 Sep 2023 12:31 Yes, kunnen we eindelijk de beep muten!

Iemand die de activity tabs gebruikt eigenlijk?
De wat? :think:

Dat hele kaarten gedoe gebruik ik eigenlijk niet maar toch krijg ik het elke keer weer op mijn scherm zonder moeite te doen :L:

Daar staat tegenover dat ik totaal niet door heb als mensen mij berichten sturen of een party invite tenzij ik zelf actief dat menu icoontje ga selecteren. Dat icoontje heeft bij mij altijd een blauw notificatie bolletje omdat ik in 2 groepchats zit. Vroeger op PS4 kon ik door een klein getalletje bij het icoontje wel zien of er iets nieuws was of niet. En aparte icoontjes voor berichten en party's waren daar ook fijn.
Ik heb nu ook totaal niet meer door wat andere mensen spelen, vroeger zag je als je door de menu's ging op PS4 toch nog altijd de bovenste 2-3 vrienden die online waren en je had ook die feed van wie wat speelde.

Maar ik val in herhaling :q:
Image

Re: PlayStation 5

1858
Kolm wrote: 13 Sep 2023 15:24
NTGSruler wrote: 13 Sep 2023 12:31 Yes, kunnen we eindelijk de beep muten!

Iemand die de activity tabs gebruikt eigenlijk?
De wat? :think:

Dat hele kaarten gedoe gebruik ik eigenlijk niet maar toch krijg ik het elke keer weer op mijn scherm zonder moeite te doen :L:

Daar staat tegenover dat ik totaal niet door heb als mensen mij berichten sturen of een party invite tenzij ik zelf actief dat menu icoontje ga selecteren. Dat icoontje heeft bij mij altijd een blauw notificatie bolletje omdat ik in 2 groepchats zit. Vroeger op PS4 kon ik door een klein getalletje bij het icoontje wel zien of er iets nieuws was of niet. En aparte icoontjes voor berichten en party's waren daar ook fijn.
Ik heb nu ook totaal niet meer door wat andere mensen spelen, vroeger zag je als je door de menu's ging op PS4 toch nog altijd de bovenste 2-3 vrienden die online waren en je had ook die feed van wie wat speelde.

Maar ik val in herhaling :q:
Dat laatste vind ik ook jammer... Niet dat je in herhaling valt, maar dat je niet meer kan zien wie er online is en wat die spelen zonder een omslachtig menu. Op PS4 (en 3...) was dit veel beter. Nu is het allemaal wat alsof het door dezelfde persoon ontworpen is die het klantendienstmenu van Proximus heeft gedaan.

Het beepje muten zoals eerder gezegd is wel handig.
Image

Re: PlayStation 5

1859
Het beepje is de opstart beep van je PS5. Je kan het nu muten of aanpassen kwa volume.

Je kunt nog steeds zien wat je vrienden spelen, echter moet je nu eerst een paar klikken doen vooraleer je al je vrienden ziet. Op PS4 kwam die lijst standaard tevoorschijn. De nieuwsfeed van je vrienden mis ik ook wel.

Kwestie party invites heb ik het ook al gehad. Zit ook in groepchats en je kan dus niet meer uitmaken of het nu berichten zijn of een party chat invite. Je ziet wel de notificaties bij het opstarten van je console maar ben niet zeker als hij ook party invites weergeeft.
Image

Re: PlayStation 5

1860
NTGSruler wrote: 13 Sep 2023 17:47 Het beepje is de opstart beep van je PS5. Je kan het nu muten of aanpassen kwa volume.

Je kunt nog steeds zien wat je vrienden spelen, echter moet je nu eerst een paar klikken doen vooraleer je al je vrienden ziet. Op PS4 kwam die lijst standaard tevoorschijn. De nieuwsfeed van je vrienden mis ik ook wel.

Kwestie party invites heb ik het ook al gehad. Zit ook in groepchats en je kan dus niet meer uitmaken of het nu berichten zijn of een party chat invite. Je ziet wel de notificaties bij het opstarten van je console maar ben niet zeker als hij ook party invites weergeeft.
Had ik door. 😅 Met "niet zichtbaar" bedoelde ik inderdaad dat je eerst een aantal buttons moet induwen. Duurt allemaal gewoon langer, en dan doelen ze zogezegd op meer sociale activiteit... Plus, wat je zegt, ze halen dan de nieuwsfeed van je vrienden weg. Slaat nergens op. Achja. Gelukkig hebben we allemaal niet zoveel betaald voor onze PS5. :P *ahem*
Image
cron