Re: PlayStation 5

1908
Nieuw artikel gelekt dat binnenkort op de ps blog komt

"Een opwindende mijlpaal voor een lokale game-ontwikkelaar in Japan! Vandaag vieren ze de verkoop van hun allereerste Portable, en de vreugde is onmetelijk. Na maanden van toegewijd werk en passie heeft Sony, bekend om hun innovatieve game-ontwerpen, eindelijk één exemplaar van hun Portable verkocht. We konden Jim Ryan even spreken.
Ryan: "Toen we de Portable aankondigden hadden we wat schrik dat we helemaal niets zouden verkopen. Nu we zonet 1 exemplaar verkocht hebben is de vreugde hier onmetelijk. Het overtreft alle verwachtingen."
Ik: "Bedankt Jim"."
Image

Re: PlayStation 5

1912
Ik ben niet per se tegen het produkt Gamerke. Alleen vind ik (zoals bij veel zaken) dat ze dit zoveel meer waarde hadden kunnen geven. Zorg dat je naast remote play mss ook offline games kan spelen. Al was het maar beperkt. Bluetooth ondersteuning bijvoorbeeld.
Het idee dat je "remote" kan spelen wordt in mijn situatie teniet gedaan door het feit dat je niet eender welke headset kan koppelen. Moet ik een headset Playstation "link" er gaan bijkopen wat de prijs ineens voor de helft verhoogd.
Denk niet dat mijn vrouw het zal appreciëren als ik remote play doe naast haar in de zetel met call of duty. Alsof ze een serie kijkt in oorlogsgebied :lol:
Image

Re: PlayStation 5

1913
NTGSruler wrote: 04 Oct 2023 09:03 Ik ben niet per se tegen het produkt Gamerke. Alleen vind ik (zoals bij veel zaken) dat ze dit zoveel meer waarde hadden kunnen geven. Zorg dat je naast remote play mss ook offline games kan spelen. Al was het maar beperkt. Bluetooth ondersteuning bijvoorbeeld.
Het idee dat je "remote" kan spelen wordt in mijn situatie teniet gedaan door het feit dat je niet eender welke headset kan koppelen. Moet ik een headset Playstation "link" er gaan bijkopen wat de prijs ineens voor de helft verhoogd.
Denk niet dat mijn vrouw het zal appreciëren als ik remote play doe naast haar in de zetel met call of duty. Alsof ze een serie kijkt in oorlogsgebied :lol:
Ik ga inderdaad geen headset kopen speciaal voor deze handheld. Dan gebruik ik wel gewoon een headset met aux die ik hier nog heb liggen.
Image

Re: PlayStation 5

1914
Voor jou (Gamerke) zie ik er nog wel potentieel in bij zakenreizen. Als je dan 's avonds op hotel een potje wil gamen, dan zal dat waarschijnlijk wel kunnen (mits degelijke WIFI).
Maar daarbuiten? Pak dat je gewoon op reis gaat met je familie; dan ga ik niet zitten gamen in hotelkamer :lol:

En dan nog wat de olifant in de kamer; stickdrift? Hopelijk hebben ze dat kunnen oplossen want lijkt mij een duur grapje om daarvoor de hele 'console' te moeten buitenkieperen. Ze hadden hem beter €50 duurder in de markt gezet en dan verwisselbare sticks geïmplementeerd zoals bij de pro-controller.
Image

Re: PlayStation 5

1915
Sanity penguin wrote: 04 Oct 2023 10:05 Voor jou (Gamerke) zie ik er nog wel potentieel in bij zakenreizen. Als je dan 's avonds op hotel een potje wil gamen, dan zal dat waarschijnlijk wel kunnen (mits degelijke WIFI).
Maar daarbuiten? Pak dat je gewoon op reis gaat met je familie; dan ga ik niet zitten gamen in hotelkamer :lol:

En dan nog wat de olifant in de kamer; stickdrift? Hopelijk hebben ze dat kunnen oplossen want lijkt mij een duur grapje om daarvoor de hele 'console' te moeten buitenkieperen. Ze hadden hem beter €50 duurder in de markt gezet en dan verwisselbare sticks geïmplementeerd zoals bij de pro-controller.
Op vakantie zou ik die inderdaad niet meenemen. De vele zakenreizen dan weer wel op voorwaarde dat ik alleen ga. Anders heb ik toch geen ‘me-time’,

Binnen een week zit ik bijvoorbeeld in Litouwen, maar dan komen er ook andere van het team mee. Dan zou ik er echt niets aan hebben en is het enkel maar extra gewicht in de handbagage.

Nog een rede dat ik het wel zou kopen is dat ik 200 euro nu niet echt mis. Moest het een uitgave zijn van boven de 500 euro denk ik al iets langer na :p

Dus zelfs als ik het maar sporadisch gebruik is het voor mij oké.

De eerste 2 jaar is stick drift niet erg. Dan stuur je het gewoon op voor herstelling of vervanging. Maar na 2 jaar is dat wel zeer vervelend. Dat hou ik inderdaad in het achterhoofd.

En nog even ter bevestiging. Ik lijk zeer overtuigd, maar heb de knoop nog niet helemaal doorgehakt hoor.
Image

Re: PlayStation 5

1916
De fan van mijn PS5 moet dringend eens gekuist worden. Daarnet de console open gelegd maar ik heb zo'n t8 schroevendraaier nodig om de fan los te maken. Besteld nu.

@Marty had jij die koppeling/fiche los gemaakt bij de fan? Ik bedoel dus de draad die aan de fan hangt. Is nogal delicaat zie ik en ik prefereer om dit niet te doen. Als ik het goed heb kan de fan gewoon uit zijn ligplaats zonder die draad los te koppelen. Dan kan ik de fan zelf en in de ligplaats schoonmaken wat voldoende moet zijn.

@gamerke: als je beslist tot aankoop zijn we hier zéér benieuwd naar het gebruik ervan.
Zelf hoop ik nog altijd de Pro controller goedkoper te vinden binnenkort.
Image

Re: PlayStation 5

1917
@Ruler
De eerste keer niet want kreeg die gewoon niet los maar kon daarom ook niet overal bij dacht ik(al tijdje geleden)
2de keer heb ik die wel los kunnen krijgen maar idd als je iets te veel forceert heb je kans dat je het kapot maakt.

Bij mij viel de fan nog wel mee maar als ik toen de ps5 iets kantelde en met een zaklamp in de ps5 scheen, zag ik wel heel veel stof op de elementen zitten.
Het zat over al tussen. (Mij ps5 viel soms ook wel eens uit) Nadat ik dat schoon had gemaakt is mijn ps5 niet meer uitgevallen.
Image

Re: PlayStation 5

1918
Je hebt dus echt alle componenten inclusief SSD uit elkaar gehaald? Als in de volle stukken bedoel ik natuurlijk :D

Ik zie dat mijn fan idd wel eens mag proper gemaakt worden. Zelfs onder de face plates hing er al redelijk wat stof.
Image