De game is gewoon echt immens
Ik zit ondertussen net voor de zesde hoofdepisode en heb alle zijmissies die daaraan vooraf gaan gedaan. Leuke variatie aan missies. Qua gameplay is het simpelweg subliem. Toch maar eventjes een vijand onderweg ondervragen in de hoop nog wat diamanten te vinden, of op zoek gaan naar een soldaat met goede skills. Allemaal afleidingen die een bekende situatie doen ontstaan: "
Oh ja, ik moet eigenlijk naar daar, maar ik doe nog net even dit. En dit. En ohja, dat natuurlijk ook - wat was mijn missie nu weer?"
Ik heb al geleerd dat ge altijd heel goed naar alternatieve wegen moet zoeken. Het is bijna altijd mogelijk om via een iets minder bewaakt pad naar uw doel te geraken, het is echter niet altijd makkelijk te vinden.
Er is tot nu toe wel nogal een gebrek aan verhaal, maar dat is denk ik wel normaal. Het is vooral de gameplay die nu de hoofdrol opeist.
De cassettes zijn trouwens stuk voor stuk heel interessant om meer te weten te komen, zeker luisteren als ge het verhaal wilt begrijpen.
Op dieren jagen, vind ik ook heel leuk. Daarnet vanop 75 meter een rondlopende bruine beer in de kop geschoten met mijn verdovingspistool
Nog geen andere tactiek gevonden om hem neer te krijgen, als ge dichter komt, spot hij u direct en ge krijgt hem dan zo goed als niet meer verdoofd.
Ik ben benieuwd waar de dieren terecht gaan komen, want ik heb nog geen extra platform voor mijn Mother Base ontwikkeld.