Re: PlayStation 5

1412
Marty wrote: 11 Jan 2022 17:21 Ruler, dat van dat zwarte scherm is waarschijnlijk je tv. Ik heb dat ook gehad met de mu7000. Paar seconde zwart beeld maar inderdaad wel geluid. En dat kan zo paar dagen goed gaan en soms gebeurt het paar keer per uur. Ik weet niet of je toevallig hdr en 4k aan hebt staan? Dat was bij mij de boosdoener. 1080p en hdr geen probleem. Of 4k zonder hdr, ook geen probleem. Beide wel aan, hdr en 4k, zwart scherm voor paar seconde, meestal als het heel druk is op het scherm

@Zenmaster

Daar waar ik werk hebben we geen chips te kort. We hebben voldoende Lays en pringles :lol:
Ik moet eerlijk zeggen Marty dat het eigenlijk mij vrijwel nog nooit overkomen is. Ondertussen heb ik het gelukkig niet meer gehad. Ik dacht dat mijn HDR uit staat, maar zou het eens moeten checken.

@FGras: ik ken te weinig van de technische details om er echt over mee te praten. Maar ging het niet over het feit dat de grondstoffen voor de chips te maken gewoon te kort zijn of niet voorradig? Dan kun je wel nieuwe fabrieken zetten zoveel je wil, maar kun je alsnog geen chips maken.

Dat er nu te weinig consoles zijn is vrij ambetant. Toch voor ons gamers. Maar het irriteert mij het meest dat er niets aan die scalpers gedaan wordt. Dat ze eens zorgen dat de meeste consoles niet in de handen van zulke individuen komen die ze dan voor grof geld doorverkopen. Ik ben blij dat ik er ééntje heb, maar zelfs als ik er nu geen had, ben ik niet zo wanhopig dat ik er het dubbele voor ga neertellen bij een louche type. De tijd komt wel dat ze vlot beschikbaar zullen zijn.

Ik heb altijd gezegd dat de PS5 te vroeg kwam en dat we wel nog even verder konden met de PS4. Ik kan mij niet voorstellen dat Sony binnen 5-6 jaar met een nieuwe PS op de proppen komt, als ze al minimum 2 jaar in de levenscyclus van de PS5 ze amper aan de man konden brengen.

Ze mogen trouwens ook eens beginnen wat deftige updates beschikbaar te maken voor de PS5. Buiten 120hz en VRR wat bijna nog niemand in huis heeft zijn er weinig vernieuwende zaken al geweest. Ja ze hebben updates moeten uitbrengen om trophies weer deftig leesbaar te maken en om parties makkelijker te vinden. Ik zal wel te dom zijn om het te begrijpen, maar iedere generatie nieuwe consoles vraag ik mij af waarom ze niet eens bouwen op het voorgaande ipv altijd maar op iets nieuws te willen focussen. Overzicht van je vrienden (trophies behaald, videos, games gespeeld...) is er niet meer en vond ik fantastisch. Vrienden zitten dieper weg dan ooit. Niet echt vriendelijk als je graag met vrienden samen speelt. Folders hebben ze na lang zagen moeten toevoegen aan de PS4 in een update. Op PS5 is die functie weer weg. Een nieuwe store die eigenlijk op weinig trekt. Dynamische themes lukt ook al niet meer.

Ik klink wat negatief, ben best tevreden over de PS5. Maar het had ondertussen beter gekund en gemoeten.
Image

Re: PlayStation 5

1413
If it ain’t broke, don’t try to fix it…

Ik heb nog geen PS5 en was heel laat met de 4 dus heb dat allemaal gemist die veranderingen, maar ik ga wel akkoord.
Hoe de PS4 nu in elkaar zit vind ik wel leuk. Net inderdaad door die “social” functies (op de console zelf) wordt het allemaal nog leuker.

Nu ik dit zo lees hoef ik nog niet direct een PS5, thanks ruler. 😛
Image

Re: PlayStation 5

1414
Ik vind de ps5 een enorme verbetering ten opzichte van de ps4. Nooit meer echte laadtijden en de snelheid waarmee je een game kan opstarten is iets wat ik niet meer anders wil.

Nu heeft zelfs een game sessie van slechts 15 minuten nut, omdat je daar 14.5 minuten van effectief aan het gamen bent.
Image

Re: PlayStation 5

1421
Marty wrote: 11 Jan 2022 17:21 Ruler, dat van dat zwarte scherm is waarschijnlijk je tv. Ik heb dat ook gehad met de mu7000. Paar seconde zwart beeld maar inderdaad wel geluid. En dat kan zo paar dagen goed gaan en soms gebeurt het paar keer per uur. Ik weet niet of je toevallig hdr en 4k aan hebt staan? Dat was bij mij de boosdoener. 1080p en hdr geen probleem. Of 4k zonder hdr, ook geen probleem. Beide wel aan, hdr en 4k, zwart scherm voor paar seconde, meestal als het heel druk is op het scherm

@Zenmaster

Daar waar ik werk hebben we geen chips te kort. We hebben voldoende Lays en pringles :lol:
Dat van jou klinkt anders ook wel als een kabel probleem. Alsof die niet de throughput (hoeveelheid data tegelijk) aankan voor wat nodig is als je ze allebei hebt aanstaan. De kabel die bij de PS5 zat zou wel het maximale aan moeten kunnen.

Zelf heb ik met de PS5 en alles aan of op max geen problemen met mijn nieuwe TV.

Maar de PS4 Pro geeft ergens in de eerste 1-20 minuten 1 keer een zwart scherm voor 2-3 seconden.
Setup: HDMI3 <=> PSVR unit <=> PS4 Pro.

Kabels zijn hetzelfde als bij de vorige TV en de PS4 Pro geeft niet het maximale omdat die gelimiteerd wordt door de PSVR unit die ertussen zit. Er is ook geen duidelijke trigger. Het kan zijn dat de PS4 gewoon opgestart is en nog op het main menu staat zonder een game gestart te hebben. Het kan zijn dat een game net 1 minuut is geladen maar het kan ook zijn dat ik al halverwege een level zit als het gebeurt. Het kan ook gebeuren bij afspelen van een blu-ray/DVD.
Het gebeurt ook altijd maar 1 keer per sessie dat hij aanstaat en als ik wissel naar een ander tv kanaal en later weer terug, dan gebeurt het niet meer opnieuw.

Het lijkt wel alsof er ergens plots van modus gewisseld wordt door de TV omdat het toch niet helemaal is wat hij dacht dat het was.
Opvallende is ook dat er in de externe kanalen zowel PS4 als PSVR staat en dan allebei op HDMI3.
Ik heb al wat zitten spelen met allerlei settings maar zonder resultaat tot nu toe.

Enige waar ik nog aan zit te denken is dat de PS4 nu toch een iets hogere output heeft dan voorheen op de tv die geen 4K had en dat het dan toch 1 van de kabels is. Of dat de tv in de war is met de PSVR unit ertussen, die zou ik er nog is een tijdje tussenuit kunnen halen.
Image

Re: PlayStation 5

1422
Wat ik vooral had was dat mijn ps5 op willekeurige momenten zelf in rest mode ging. Maar ik heb de oorzaak gevonden. Wanneer mijn Google tv chromecast in standbye gaat, detecteert de ps5 dat en gaat die mee in rest mode. Dit gebeurde dus altijd wel nadat ik een tijdje daarvoor Google tv gebruikt heb.

Vreemd wel.
Image

Re: PlayStation 5

1423
gamerke1992 wrote: 12 Jan 2022 12:12 Wat ik vooral had was dat mijn ps5 op willekeurige momenten zelf in rest mode ging. Maar ik heb de oorzaak gevonden. Wanneer mijn Google tv chromecast in standbye gaat, detecteert de ps5 dat en gaat die mee in rest mode. Dit gebeurde dus altijd wel nadat ik een tijdje daarvoor Google tv gebruikt heb.

Vreemd wel.
Je zou een keer naar de HDMI-CEC settings kunnen kijken op je PS5.
Dit is een communicatie systeem waardoor je tv automatisch je PS5 kan aanzetten als je naar het kanaal van de PS5 wisselt.
Of omgekeerd: Als je de PS5 aanzet dan gaat die automatisch de tv aanzetten en/of wisselen naar het kanaal waar de PS5 op aangesloten is.

Hierbij kan je ook aangeven wat de PS5 moet doen als de tv wordt uitgezet: Niks of in rest mode.
En misschien dat die chromecast ook zo'n shutdown signaal naar de PS5 stuurt.

Op de PS5 kan je deze settings vinden in: Settings => System => HDMI => Enable HDMI Device Link.

Op je TV moet je het dan ook aan hebben staan als je het op die manier wil gebruiken, maar elk tv merk heeft zijn eigen naam voor HDMI-CEC waardoor het lastig is om de correcte setting te benoemen, bij sony tv's is het Bravia Sync.

Zelf gebruik ik het voor de PS4 en de PS5 en ik vind het wel makkelijk. Gewoon op de PS-button van de controller duwen en alles wat nodig is gaat aan en op het goede kanaal. Helaas hebben de FAT PS3's hier geen ondersteuning voor... Dat is pas bij de slim versie gekomen.

Ik heb wel uitstaan dat de PS5/PS4 in restmode gaan als de tv uit gaat. 99% van de keren dat ik de PS aan laat en de tv uitzet is dat bewust zo :)
Image

Re: PlayStation 5

1424
Kolm wrote: 12 Jan 2022 12:36
gamerke1992 wrote: 12 Jan 2022 12:12 Wat ik vooral had was dat mijn ps5 op willekeurige momenten zelf in rest mode ging. Maar ik heb de oorzaak gevonden. Wanneer mijn Google tv chromecast in standbye gaat, detecteert de ps5 dat en gaat die mee in rest mode. Dit gebeurde dus altijd wel nadat ik een tijdje daarvoor Google tv gebruikt heb.

Vreemd wel.
Je zou een keer naar de HDMI-CEC settings kunnen kijken op je PS5.
Dit is een communicatie systeem waardoor je tv automatisch je PS5 kan aanzetten als je naar het kanaal van de PS5 wisselt.
Of omgekeerd: Als je de PS5 aanzet dan gaat die automatisch de tv aanzetten en/of wisselen naar het kanaal waar de PS5 op aangesloten is.

Hierbij kan je ook aangeven wat de PS5 moet doen als de tv wordt uitgezet: Niks of in rest mode.
En misschien dat die chromecast ook zo'n shutdown signaal naar de PS5 stuurt.

Op de PS5 kan je deze settings vinden in: Settings => System => HDMI => Enable HDMI Device Link.

Op je TV moet je het dan ook aan hebben staan als je het op die manier wil gebruiken, maar elk tv merk heeft zijn eigen naam voor HDMI-CEC waardoor het lastig is om de correcte setting te benoemen, bij sony tv's is het Bravia Sync.

Zelf gebruik ik het voor de PS4 en de PS5 en ik vind het wel makkelijk. Gewoon op de PS-button van de controller duwen en alles wat nodig is gaat aan en op het goede kanaal. Helaas hebben de FAT PS3's hier geen ondersteuning voor... Dat is pas bij de slim versie gekomen.

Ik heb wel uitstaan dat de PS5/PS4 in restmode gaan als de tv uit gaat. 99% van de keren dat ik de PS aan laat en de tv uitzet is dat bewust zo :)
Thanks ik ga het eens bekijken. Op de tv zelf heb ik dat in ieder geval uitgezet, want ik werk met logitech Harmony en die is die helemaal in de war :p
Image

Re: PlayStation 5

1425
Zat net even een lijst met games te bekijken en er komt teveel uit tot eind maart. En er zijn nog meer games :lol:

Rainbow Six Extraction
Uncharted Legacy of Thieves Collection
Dying Light 2
Sifu
Horizon Forbidden West
Elden Ring
Babylon's Fall
Gran Turismo 7
Tiny Tina's Wonderland
Strangers of Paradise
Edge of Eternity

Arme arme portemonnee :cry:
Image
cron