Re: Virussen en andere ongein

18
BozeGozerXrd wrote:
Captain Witwicky wrote:Dus dan zal ik gewoon scannen en hope for the best?
Hoe? Door eens iets te zoeken voor een schooltaak, en nen keer omdat iemand anders op de pc zat (allebei al een hele tijd geleden).
Inderdaad. Normaal gezien zou je weinig risico moeten lopen als je geen rare dingen doet. En gezien het waarschijnlijk om oude virussen gaat zouden ze ook makkelijker door iedere virusscanner gevonden moeten worden.
Ik hoop dat ze gevonden worden door de virusscanner als ze er zijn want ik weet niet of die schijven zijn geïnfecteerd om mee te beginnen, hij doet zijn werk goed eenmaal hij een scan doet.
Tijdens die aanvallen heb ik telkens mijn laptop in veilige modus geplaatst, en dan een scan uitgevoerd, met of zonder usb en eens een harde schijf, hij doet alles automatisch dan, daarna in normale modus met Malware en Eset nogmaals. Met veel geluk is het me telkens gelukt op mijn laptop operationeel te houden, hij is wel mank geloof ik.

Dus ik gebruik Malware én Eset.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Virussen en andere ongein

20
met0t0 wrote:Voorzichtigheid in wat ge allemaal doet, is inderdaad altijd aan te raden. Voor mijn Windows 8.1-laptop heb ik Avast, voor mijn Ubuntu 14.04-laptop heb ik geen virusscanner.
Ik ben zéér voorzichtig geworden, nadat ik zelf eens een virus had door gewoon dragon ball wallpapers te zoeken...
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Virussen en andere ongein

21
Captain Witwicky wrote:
met0t0 wrote:Voorzichtigheid in wat ge allemaal doet, is inderdaad altijd aan te raden. Voor mijn Windows 8.1-laptop heb ik Avast, voor mijn Ubuntu 14.04-laptop heb ik geen virusscanner.
Ik ben zéér voorzichtig geworden, nadat ik zelf eens een virus had door gewoon dragon ball wallpapers te zoeken...
toch niet op één of andere goksite hé Captain ? :smug:

Re: Virussen en andere ongein

22
Tjeefkeuh wrote:Kheb al jaren geen virusscanner meer nodig gehad, maar ik heb gehoord dat Baidu Antivirus wel goed is. Als ge bij het installeren van gratis software o.i.d. goed oplet en geen ongewenste brol mee installeert (checkboxes) dan komt ge bijna nooit nog virussen of malware tegen.
Baidu is inderdaad een van de betere gratis virusscanners zelfs mss de beste.
Veel beter dan Avast, AVG of Avira (welke alle 3 serieus van hun pluimen verloren hebben).

Zelf heb ik ook al jaren geen virusscanner meer nodig.
Maar 1 x per jaar installeer ik Baidu en doe ik full scan.
Just to be sure.

Tegenwoordig laat ik Baidu gewoon draaien. Aangezien het toch niet zoveel resources opslokt ;)
Image

Re: Virussen en andere ongein

24
Gamefreak wrote:
Captain Witwicky wrote: Ik ben zéér voorzichtig geworden, nadat ik zelf eens een virus had door gewoon dragon ball wallpapers te zoeken...
toch niet op één of andere goksite hé Captain ?
Goksite?

Neen, gewoon, google afbeeldingen jaren geleden, klik op een site met afbeeldingen van Dragon Ball en BAM! Virus.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Virussen en andere ongein

25
How, ik zei laatst dat ik nog nooit last had gehad van virussen, maar valt me nu wel net in dat er een virusscanner opstaat van een paar 100 euro van m'n pa z'n werk :p
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Virussen en andere ongein

26
vandaag serieus problemen met de pc, harde schijf wellicht naar de haaien. De gozer in de winkel zei dat het een kleine 200 euro gaat kosten om de jaap te maken en de kans bestaat dat de gegevens niet meer te recupereren zijn. Vooral voor mijn moeder zou dat een ramp zijn met vele foto's van de familie ....

Re: Virussen en andere ongein

27
Sjah.
Backups zijn geen luxe, maar een must.

Schijven gaan nu eenmaal stuk. Backups zijn ook goedkoop tegenwoordig met al die clouds.
Je kan proberen oude schijf als slave te hangen aan een pc. En met speciale recupsoftware gegevens terughalen.
Zal straks eens zien hoe de tool noemt die ik al vaak gebruikt heb daarvoor.

Nontheless. Backups, backups en nog eens backups...

edit: DiskGetor Data Recovery zo noemt de tool die ik gebruik. Prachtige tool en is me al vaak gelukt data van 'kapotte' schijven te halen.
Image

Re: Virussen en andere ongein

28
Inderdaad, altijd backuppen, heb thuis een 1TB lacie HD van 200 euro, nu kost dat nog minder of 50 euro, dus echt duur is het niet. 3 partities aangemaakt, pc beneden, mac boven en public. Dan nog effe de backup instellen en tis gebeurt, een dagelijkse back up.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Virussen en andere ongein

29
Gamefreak wrote:vandaag serieus problemen met de pc, harde schijf wellicht naar de haaien. De gozer in de winkel zei dat het een kleine 200 euro gaat kosten om de jaap te maken en de kans bestaat dat de gegevens niet meer te recupereren zijn. Vooral voor mijn moeder zou dat een ramp zijn met vele foto's van de familie ....
200 euro? Dat lijkt me een half uurtje werk, nieuwe schijf voor 50 euro en dan 100 euro champagne om het te vieren. :q:

Het klopt dat de gegevens mogelijk niet meer te herstellen zijn. Maar met de manier van ShAmPi kun je het i.i.g. proberen voor 0 euro en het geld gebruiken voor een nieuwe harde schijf en externe harde schijf voor backups(dan bespaar je ook nog meer dan 100 euro als je met 1TB per schijf genoegen kunt nemen).
cron