Re: Gran Turismo 7

168
Toch nog een baan die ik herken :lol:
Het geluid is al ietsje gevarieerder dan in Gran Turismo 5 (laatste die ik speelde, waarin alle remgeluiden precies hetzelfde waren :P), maar af en toe een lichte botsing kan gelukkig toch nog :D

170
Ik heb dat altijd ook wel wat de charme van GT gevonden: maakt niet uit wat je doet, (echt) schade rijden doe je niet. Maakt het voor beginners een stuk makkelijker om op te pakken. Je verliest vaak daarnaast genoeg tijd met grotere botsingen dat dit (wat mij betreft) ook niet echt hoeft.
Image

171
Snap ik Paveman. Maar om daar wat evolutie in te brengen in GT7 kan dit perfect opgelost worden zoals in de meeste games tegenwoordig:
In de instellingen in te stellen dat er alleen cosmetische schade is en geen impact heeft op het rijgedrag, vermogen... van je wagen.

In F1 games kan je dit bijvoorbeeld instellen.

Alleen zitten er in GT7 alleen maar echte autoconstructeurs die niet graag hebben dat hun auto's in de vernieling worden gereden in een game. Althans dat is toch altijd wat ik heb gelezen erover.
Image

172
Zo heb ik dat ook altijd begrepen ja. Al zouden ze dat op dezelfde manier op kunnen lossen (juist geen cosmetische schade bij auto van merk X). Van mij hoeft het ook cosmetisch niet zo moet ik zeggen. Is het Real Driving Simulator waardig? Nee. Vind ik het leuk om met auto's te rijden die er mooi uit zien en er ook zo uit blijven zien? Ja. ;)
Image

174
Haha, daar kan ik me ook wel weer inkomen ja :lol:. Maar dat vind ik wel ook echt bij de game passen. Net als bij Burnout of NFS (de Criterion games iig), al bleef het rijgedrag daarin wel prima (ook omdat je vrij gemakkelijk weer een goede auto kon krijgen).
Image

175
Het rijgedrag werd door die schade inderdaad niet veel aangepast, tenzij hij ontplofte maar dan was het sowieso einde verhaal :lol:

Enige lastige was soms dat je harder geraakt werd tijdens beschietingen als je een deur kwijt was :L:
Image

178
The real driving simulator is nogal overdreven, maar ze hebben toch een ongelofelijk oog voor detail en de gameplay zit algemeen goed :)
Ik denk dat een realistisch schademodel maken gewoon te veel kost en ze daar hun focus niet op willen leggen. Het zou perfect op te lossen zijn zoals NTGSruler zegt: zelf kiezen of het al dan niet impact heeft op de gameplay, of dat het louter visueel blijft. Al vind ik het ook wel leuk als er af en toe iets van botsingen kan zijn zonder veel gevolgen :lol: