Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1726
Cyberpunk! 7.5/10

Het verhaal is niet top tier, de edgerenners serie vond ik beter qua verhaal. Maar de graphics en gameplay maken veel goed.
Ik snap de open insteek van nomad/streetkid/corpo niet echt want je keuzes hebben eigenlijk geen invloed op het spel. De meerdere eindes voegen in dit spel ook niet echt iets toe omdat je van tevoren niet kan zien welke van de eindes het "goede" einde is.
Ondanks dat er al honderden patches over heen zijn gegaan zit het spel helaas nog vol met glitches. Gelukkig heb je elke paar minuten wel een autosave mocht de game weer eens crashen.

De hele user interface is wat verwarrend, er wordt nooit echt uitgelegd hoe de perks werken noch voelt het intuïtief. Skill points moet je ook zelf achter komen wat het is en wat het doet. Wanneer je het spel opstart moet je eerst rondje drukken, dan opties, dan continue game, dan nog een keer op rondje voor je kan spelen. Voelt niet intuïtief of snel. Ook als je het menu scherm in gaat moet je eerst op een van de submenus klikken, terwijl je vanuit dat submenu direct veel makkelijker met r1/r2 er door heen kan navigeren zoals je in Far Cry games ziet. Dit maakt het eerste menu "overzicht" scherm wat mij betreft overbodig. Alom, aardig wat dat niet helemaal af voelt of net niet afgewerkt genoeg om het een 8/10 te maken.

Qua sfeer zit het wel heel goed. Het voelt bijna als een Far Cry Blood Dragon game op steroids.

Over het einde:
[+] einde
Van alle 5 eindes zijn er maar 2 die ik wel als goed kan beschouwen. Of je eindigt met Panam als Nomad, of je accepteert je lot en V gaat naar cyberspace waarna Johnny het lichaam over neemt. De andere 3 eindes zijn wat depressief.
Nu verder met nog flink wat sidejobs en phantom liberty!

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1728
Sanity penguin wrote: 09 Jul 2024 10:21 Fallout 4

Duurder even om er in te komen, maar heb mij er uiteindelijk wel mee geamuseerd. Enkel base game (via Plus) maar ik zie een hoop DLC erbij. Staan momenteel ook in korting. Ben niet zo'n DLC man doorgaans. Iemand deze al gespeeld? Welke zijn leuk om te doen?
Automatron speelt zich af in dezelfde speelwereld als Fallout 4. Voegt wat main quests toe en zorgt ervoor dat je weer meerdere robots kan maken en customizen. NIet direct iets wat je perse gespeeld moet hebben, maar het geeft weer wat meer content.
Far Harbor is degene die je gespeeld moet hebben als je meer zin hebt in Fallout. Geeft je een volledig nieuw gebied met een volledig nieuwe questline met nieuwe dilemma's enzo. Zat wel een vage minigame in die ik zelf niet zo heel leuk vond, maar dat is natuurlijk maar een kleinigheid.
Nuka World geeft je ook een heel nieuwe spelwereld, maar hier was ik gestopt omdat ik het spel echt beu was op een gegeven moment :p Kan ik dus weinig over zeggen.
De andere DLC's geven je vooral meer crafting opties voor je bases, dus voegt niks toe qua verhaal. Dus als je de base building niet echt gedaan hebt of niet leuk vond, kan je deze gewoon skippen. Enkel die Vault-Tec workshop kan je mss leuk vinden? Hier kan je een eigen vault maken ondergronds.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1729
Thanks Wolf. Ik heb zo goed als niet gebouwd of mij ook niet bezig gehouden met de bases (behalve dan voor die ene trophy van 100% satisfaction).
Dus het is zo een beetje dat wat ik bedoelde. Gewoon cosmetische toevoegingen of builds zijn in mijn ogen nutteloos.

Als ik het dan doe, zal het die Far Harbor zijn die het meest interessant lijkt.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1730
Assassin's Creed: Mirage 7/10
En zo zijn we alweer tot de laatste AC game van de reeks gekomen (of toch tot Shadows binnenkort weer uitkomt). In deze game volgen we Basim, de assassin die geïntroduceerd werd in Valhalla. Alleen worden we hier gekatapulteerd naar de beginjaren van Basim. We volgen hem hier hoe hij uitgroeid van een jonge dief in de straten van Bagdad tot een lid van de orde van The Hidden Ones.
Ik ga eerst beginnen met te zeggen dat ik deze titel al veel leuker vond dan misbaksel Odyssey en slaapverwekkend Valhalla :p Niet dat deze games echt slecht waren, maar ik bleef toch met een hongerig gevoel achter en dit was niet de Assassin's Creed waar ik ooit verliefd op geworden was. Mirage brengt probeert ons terug te brengen naar hoe de allereerste game was. Hier is een doelwit, luister mensen af, achtervolg hen, steel iets van mensen enzovoort. Hierdoor lag de focus terug op stealth en maakt de game sterk. Ook de gadgets die je krijgt versterken dit gevoel. Je hebt rookbommen, werpmessen, een blaaspijp etc. tot je arsenaal. Basim is dan ook geen grote vechter en vanaf het moment dat er een aantal mannetjes voor je staan, kun je beter vluchten.
De black box missies zijn hier ook weer terug die we al kennen van Unity, Syndicate en Siege of Paris. Je hebt dus verschillende mogelijkheden om een plek te infiltreren en zo een unieke kill uit te voeren. Deze heb ik altijd leuk gevonden is dan ook weer een pluspunt.
De spelwereld was ook tof! Ik heb het altijd leuk gevonden dat een stad afgewisseld kon worden met natuur (lees: NY en Boston in combinatie met The Frontier in AC3). Ook hier krijg je Bagdad voorgeschoteld met daarbuiten The Wilderness wat je een beetje kunt vergelijken met de speelwereld van Origins.
De speelduur bedroeg iets van een 25 uur en dat was perfect. Het spel bleef zo erg fris aanvoelen en bleef niet langer dan het welkom was. Ik heb nooit gedacht van "Pff, nog een kistje" of "Oh nee, nog een volledig gebied".
Toch voelde de side content niet echt origineel aan. Er zaten een zestal originele zijmissies in, maar de rest was wat random dingen verzamelen die me weinig interesseerden. Hier hadden ze denk ik meer van de events van Valhalla mogen instoppen die altijd wel tof waren.
Verder vond ik Basim ook niet direct een leuk personage. Hij leek wat karakterloos te zijn? Je kreeg met andere woorden niet direct een Ezio, Connor, Edward of Bayek voorgeschoteld die wel allemaal hun eigen stijl hadden. Ik denk dat Basim bij mij wat in de vergetelheid zal belanden.
Ook jammer was het het verhaal niet direct leek verder te gaan. Er zat bv. niets in van het hedendaagse verhaal. Altijd jammer dan. Het einde van het spel was dan weer wel erg goed!
En nu is het kijken naar de toekomst. Shadows is de volgende in de RPG stijl en ik hoop dat deze wat meer richting Origins stapt terug dan Odyssey en Valhalla. Dan heeft deze wel eens de potentie om terug leuk te worden. Ik ben ook benieuwd naar Hexe en Nebula die nog op het programma staan.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1732
gamerke1992 wrote: 19 Aug 2024 17:13 Helemaal met je eens. Ondanks zijn duur van 25 uur (versus 130 uur dat ik in Valhalla heb gestoken), vond ik deze zeer goed. Eindelijk weer naar de assassin's creed zoals we het kunnen uit de beginjaren van de franchise.
Het enige wat ik wat miste, waren de epische setpieces die je in de vroegere games had die ik wel leuk vond (zoals een haven die in brand wordt gestoken of de veldslagen in AC3 of zelfs het kleinschaliger carnaval in de 2). Voor de rest ging het zeker weer de goede richting uit.
Ik heb alleen wat schrik dat ze met Hexe richting een Dishonored soort van spel gaan...
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1734
met0t0 wrote: 24 Aug 2024 16:18
Mr.Wolf wrote: 18 Aug 2024 11:11 Assassin's Creed: Mirage 7/10
Leuke review :)
Klinkt ook goed, ik mis tijdens het spelen van Assassin's Creed Odyssey ook vaak de oude stijl, met meer stealth of het infiltreren van gebieden met meerdere unieke moordopties. Als ik ooit door Odyssey en Valhalla ben, kan ik ook aan Mirage beginnen :lol:
Dankje en veel succes met Valhalla! Dat is een gigantische game, groter dan Odyssey. Zeker ook met de 3 dlc pakketten van elk zo'n 20 uur + de gratis content en gebieden die eraan zijn toegevoegd, kan je toch kijken naar 200 uur ofzo.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1736
met0t0 wrote: 31 Aug 2024 13:13
Mr.Wolf wrote: 24 Aug 2024 16:30 Dankje en veel succes met Valhalla! Dat is een gigantische game, groter dan Odyssey. Zeker ook met de 3 dlc pakketten van elk zo'n 20 uur + de gratis content en gebieden die eraan zijn toegevoegd, kan je toch kijken naar 200 uur ofzo.
Nóg groter dan Odyssey? :O Ik vind dat al zo'n grote game :lol:
Haha ja, het is echt gigantisch :p Ik kan niks zeggen wegens spoilers
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik bij Odyssey niet alle gedaan heb. Was denk ik ook niet nodig voor de platinum trophy. Bij Valhalla moet je wel echt alles gedaan hebben in de hoofdgame om de platinum te behalen... Het leuke bij Valhalla was ook dat de side quests verdwenen waren en ruimte hadden gemaakt voor leuke, kleine events die je snel kon doen!
Image
cron