Re: PlayStation 5

1891
Er is nochtans een software update geweest boor de PS4 onlangs. Daarvoor is dat natuurlijk niet opgelost.

Je had het wss wel door, maar ik heb de bug op PS5. Gisteren mijn meldingen afgezet, zal ze vandaag eens terug inschakelen en kijken wat het zegt.
Image

Re: PlayStation 5

1892
Ik weet niet of het na die PS4 system update ook nog speelt. Maar het ontstaat altijd zonder dat er een update is geweest. Alsof me aan de kant van de PSN servers plots de map heeft leeggemaakt waar de PS4 de afbeeldingen vandaag haalt ofzo.

En ik had niet helemaal door dat het over PS5 ging :silly:

Wat ik wel zag vandaag op PS4 is dat ik ergens bij Settings -> notifications -> sign in ofzoiets, een lijst van gebruikers kan selecteren waarvan ik zie dat ze inloggen. Om een of andere reden stond dat bij bijna allemaal uit. Ik zag Sora niet inloggen en vond dat raar dus ging nog is kijken en kwam dan dit dus tegen.
Er is ook geen lijn in te trekken van oude of nieuwe (qua hoelang ze al in mijn lijst staan) die juist wel of niet getoond werden, compleet willekeurige lijst naar mijn gevoel.
Misschien op PS5 ook zoiets?
Image

Re: PlayStation 5

1893
Op PS5 kun je inderdaad ook apart gaan instellen wie je tevoorschijn ziet komen als die persoon online komt. Maar dat stond bij mij uit, dus ik zie iedereen online komen.
Vandaag heb ik het nog niet echt opgemerkt, Playstation staat aan maar ondertussen bezig met andere dingen. Maar gisteren had ik dus om de 2min dezelfde persoon die steeds opnieuw online kwam. Das dus gewoon de melding daarvan dat je steeds opnieuw krijgt. Nogal irritant. Mijn meldingen staan ondertussen terug aan, benieuwd als ik deze namiddag tegen hetzelfde probleem aanloop.
Image

Re: PlayStation 5

1894
En weet je zeker dat het echt niet dezelfde persoon was die aan het af/aanmelden was? Als je het nog hebt zou je de friendlist open kunnen houden om te kijken.

Op PS3 heb ik het namelijk wel is voor dat er iemand de hele tijd zit aan en af te melden. Maar als ik dan ga kijken dan is die bezig met een online game die hij waarschijnlijk aan het boosten is. Maar als je meer dan 100 vrienden in je lijst hebt en je voegt iemand toe via PS4/PS5/PSApp dan moet je even afmelden en opnieuw aanmelden om die persoon op PS3 te laten verschijnen.
Tijdens de Uncharted boost werkte dat nog prima met 1 keer allebei af/aanmelden maar tegenwoordig werkt dat niet echt meer en duurt het soms gewoon 1-2 dagen voor iemand op je PS3 lijst verschijnt.

En iemand die al heel lang in je lijst staat, verschijnt soms ook niet meer tot je die een keer verwijdert en opnieuw toevoegt. Dat was wel al langer een dingetje. Alsof de PS3 alleen van de laatste 100 mensen die je toevoegt, de status kan bijhouden.

Daarnaast kan die persoon op PS3 ook nog last hebben van crashes met online games :q:
Image

Re: PlayStation 5

1896
Kolm wrote: 20 Sep 2023 16:40 En weet je zeker dat het echt niet dezelfde persoon was die aan het af/aanmelden was? Als je het nog hebt zou je de friendlist open kunnen houden om te kijken.

Op PS3 heb ik het namelijk wel is voor dat er iemand de hele tijd zit aan en af te melden. Maar als ik dan ga kijken dan is die bezig met een online game die hij waarschijnlijk aan het boosten is. Maar als je meer dan 100 vrienden in je lijst hebt en je voegt iemand toe via PS4/PS5/PSApp dan moet je even afmelden en opnieuw aanmelden om die persoon op PS3 te laten verschijnen.
Tijdens de Uncharted boost werkte dat nog prima met 1 keer allebei af/aanmelden maar tegenwoordig werkt dat niet echt meer en duurt het soms gewoon 1-2 dagen voor iemand op je PS3 lijst verschijnt.

En iemand die al heel lang in je lijst staat, verschijnt soms ook niet meer tot je die een keer verwijdert en opnieuw toevoegt. Dat was wel al langer een dingetje. Alsof de PS3 alleen van de laatste 100 mensen die je toevoegt, de status kan bijhouden.

Daarnaast kan die persoon op PS3 ook nog last hebben van crashes met online games :q:
Vandaag heb ik het nog niet gehad. Beetje raar dat het gisteren wel was. Ik heb nu geen idee welke game die persoon aan het spelen was, maar het was echt elke minuut ofzo die melding.
Er waren wel wat problemen algemeen met het internet de laatste dagen wat een effect had op de PSN servers. Maar dat zou nu toch al opgelost zijn.
Image

Re: PlayStation 5

1900
Marty wrote: 03 Oct 2023 09:43 Weet niet hoelang het er weer is maar je kunt op de ps5 in de store nu weer ratings zien van games. Dus hoeveel sterren ze hebben gegeven voor de game.
Ik las er vorige week ergens iets van dat het er zou zijn. Maar in zelfde artikel stond dat het nog niet voor alle games leek te werken...
En ook als je de game op disc hebt gekocht en zelfs 40u+ gespeeld op de tracker op de productpagina, zou je de game niet kunnen raten.

Zelf kijk ik er eigenlijk niet naar omdat het zo weinig zegt. Jan en alleman kan raten (als het werkt) maar als het hun genre niet bleek te zijn is het direct 0-1 ster terwijl het misschien wel een goeie game is.
Image

Re: PlayStation 5

1903
NTGSruler wrote: 03 Oct 2023 15:05 Iemand die de Portable al besteld heeft? Hoor hier niets meer van op het forum. Is sinds vorige week ergens te preorderen dacht ik.
Lijkt mij een geval van DOA te zijn. Is simpelweg een extra scherm met een controller eraan vast. Heeft naar wat ik gelezen heb geen enkele eigen rekenkracht want rekent daarbij volledig op de PS5 die remote beschikbaar moet zijn. Dus een opstap naar toekomstig cloudgamen lijkt mij dan ook niet mogelijk.
Er zit dan ook nog geen eens bluetooth in dat ding maar enkel een eigen systeem - PlayStation link - waarmee je enkel kan connecteren met speciaal ontwikkelde PS oortje of koptelefoon die aan waanzinnige prijzen te koop zijn. Lijkt wel een Apple product?!

Dus in sé enkel ietwat interessant voor mensen die hun TV moeten delen of niet overeenkomen met partner over gametijd en dan maar in een hoekje moeten zitten kniezen met een PS Portal. Voor dat geld kan je al evengoed een degelijke monitor aanschaffen en de PS5 gewoon naar een andere kamer verpatsen.
Er zijn misschien nog andere mogelijkheden voor dit ding maar ik lees dan nog liever de instructies op een fles shampoo wanneer ik op de pot zit dan dat ik hier geld aan uitgeef :lol:
Image

Re: PlayStation 5

1904
Ik ben op het punt te bestellen bij bol. Ik heb via mijn werk en mobile Vikings samen rond de 30 euro korting.

Als de latency tegenvalt kan ik het ook gewoon retour sturen zonder verdere kosten.

Ik begrijp de negatieve reacties, maar ik denk dat ik al minstens elke avond 30 minuutjes extra gametijd heb zo wanneer de vrouw naar haar thuis soap wil kijken :lol:
Image