Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

227
gamerke1992 wrote:Ik kan deze game via een korting krijgen voor 23 euro. Is het echt zo goed? Ik vond ground zero wel leuk, maar ook niet super wauw. Daarom dat ik twijfel. Ik ben hoe dan ook wel fan van stealth games en open world games. Ik ken wel totaal niets van het verhaal van metal gear solid.
Van het verhaal hoef je je niet zoveel van aan te trekken. Het is soms misschien wat moeilijk om te volgen als je absoluut niets kent van deze série, maar daar gaat het hem niet om in TPP. Niet het verhaal maar de gameplay staat in deze game centraal. Een stealthy aanpak tijdens de missies hoeft niet. De speler beslist volledig zelfstandig of hij een basis binnensluipt of er voor zorgt dat niemand in die basis nog overeind blijft.

Ik denk dat Met0t0 het met me eens is als ik zeg dat je dit spel absoluut niet kan laten liggen voor maar €23. :cool:
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

229
Maxidomino wrote:
gamerke1992 wrote:Ik kan deze game via een korting krijgen voor 23 euro. Is het echt zo goed? Ik vond ground zero wel leuk, maar ook niet super wauw. Daarom dat ik twijfel. Ik ben hoe dan ook wel fan van stealth games en open world games. Ik ken wel totaal niets van het verhaal van metal gear solid.
Van het verhaal hoef je je niet zoveel van aan te trekken. Het is soms misschien wat moeilijk om te volgen als je absoluut niets kent van deze série, maar daar gaat het hem niet om in TPP. Niet het verhaal maar de gameplay staat in deze game centraal. Een stealthy aanpak tijdens de missies hoeft niet. De speler beslist volledig zelfstandig of hij een basis binnensluipt of er voor zorgt dat niemand in die basis nog overeind blijft.

Ik denk dat Met0t0 het met me eens is als ik zeg dat je dit spel absoluut niet kan laten liggen voor maar €23. :cool:
Ik ben het zeker met u eens! :cool:

Het verhaal is in deze game toch wel sterk naar de achtergrond verschoven. Het is voor het eerst dat de gameplay zo centraal is komen te staan. Ik raad u wel sterk aan om eens een samenvatting van de verhalen van MGS3: Snake Eater, MGS: Portable Ops en MGS: Peace Walker te lezen/bekijken. Dat is redelijk belangrijk om u toch een beetje beter in het hoofdpersonage te kunnen inleven en te weten wat eraan voorafging. Ground Zeroes is ook belangrijk als opstap natuurlijk, dat zet alles in beweging.
Wat Ground Zeroes betreft: in vergelijking met The Phantom Pain is dat maximum een demo. The Phantom Pain is ongelofelijk uitgebreid. De missies zijn allemaal fantastisch om te spelen en op andere manieren te herspelen, er zijn ongelofelijk veel wapens en gadgets beschikbaar die ge allemaal kunt proberen upgraden/combineren enz. Ge zult er u zeker niet mee vervelen ;)

Het enige waaraan ik twijfel of ge het zou appreciëren, is de grote ontknoping in een verborgen missie helemaal op het einde. Ik ga er uiteraard niks over vertellen, maar het is daarom dat ik u toch aanraad om een basiskennis van het verhaal de vorige games in het achterhoofd te hebben. Maar laat het u vooral niet tegenhouden, want het kan evengoed een klein feitje in de kantlijn zijn als ge voor de rest goed van de game hebt kunnen genieten.

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

230
met0t0 wrote:
Maxidomino wrote:
gamerke1992 wrote:Ik kan deze game via een korting krijgen voor 23 euro. Is het echt zo goed? Ik vond ground zero wel leuk, maar ook niet super wauw. Daarom dat ik twijfel. Ik ben hoe dan ook wel fan van stealth games en open world games. Ik ken wel totaal niets van het verhaal van metal gear solid.
Van het verhaal hoef je je niet zoveel van aan te trekken. Het is soms misschien wat moeilijk om te volgen als je absoluut niets kent van deze série, maar daar gaat het hem niet om in TPP. Niet het verhaal maar de gameplay staat in deze game centraal. Een stealthy aanpak tijdens de missies hoeft niet. De speler beslist volledig zelfstandig of hij een basis binnensluipt of er voor zorgt dat niemand in die basis nog overeind blijft.

Ik denk dat Met0t0 het met me eens is als ik zeg dat je dit spel absoluut niet kan laten liggen voor maar €23. :cool:
Ik ben het zeker met u eens! :cool:

Het verhaal is in deze game toch wel sterk naar de achtergrond verschoven. Het is voor het eerst dat de gameplay zo centraal is komen te staan. Ik raad u wel sterk aan om eens een samenvatting van de verhalen van MGS3: Snake Eater, MGS: Portable Ops en MGS: Peace Walker te lezen/bekijken. Dat is redelijk belangrijk om u toch een beetje beter in het hoofdpersonage te kunnen inleven en te weten wat eraan voorafging. Ground Zeroes is ook belangrijk als opstap natuurlijk, dat zet alles in beweging.
Wat Ground Zeroes betreft: in vergelijking met The Phantom Pain is dat maximum een demo. The Phantom Pain is ongelofelijk uitgebreid. De missies zijn allemaal fantastisch om te spelen en op andere manieren te herspelen, er zijn ongelofelijk veel wapens en gadgets beschikbaar die ge allemaal kunt proberen upgraden/combineren enz. Ge zult er u zeker niet mee vervelen ;)

Het enige waaraan ik twijfel of ge het zou appreciëren, is de grote ontknoping in een verborgen missie helemaal op het einde. Ik ga er uiteraard niks over vertellen, maar het is daarom dat ik u toch aanraad om een basiskennis van het verhaal de vorige games in het achterhoofd te hebben. Maar laat het u vooral niet tegenhouden, want het kan evengoed een klein feitje in de kantlijn zijn als ge voor de rest goed van de game hebt kunnen genieten.
Bedankt voor alle uitleg. Ondertussen heb ik de game besteld. Ik kreeg 5 euro korting omdat ik een tijdje terug voor de 15de keer iets had besteld bij bol.com.

Ik zal de samenvattingen eens lezen :)
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

233
zenmaster wrote:Ja, ik heb gezien dat er een extra onafgewerkte cutscene is, maar daarover en het verhaal weet ik niet veel. Ik probeer altijd zoveel mogelijk spoilers te ontwijken.
Wel ja, ik ga er ook niks over het verhaal bij zeggen, maar het voegt naar mijn gevoel niet veel toe ;)
Het verhaal van deze game lijkt mij op zich afgerond genoeg. De grote ontknoping heeft zo zijn voor- en tegenstanders, maar op zich vond ik het verhaal goed.
gamerke1992 wrote:Ik was op het begin wat overweldigd door alle mogelijkheden. Maar nu begin ik het stilaan een beetje te begrijpen en wordt het ook leuker :-)

Hebben jullie nog leuke of goede tips?
Waar zit ge ondertussen? Er zijn heel veel tips die ik zou kunnen geven, maar ik zal beginnen bij de basis :p

Qua wapens: zorg er altijd voor dat ge uw verdovingspistool onmiddellijk upgradet als dat kan. Dat is, althans als ge een stealth-aanpak kiest, uw belangrijkste wapen als ge bijvoorbeeld een basis infiltreert. Zorg ook dat ge snel een sniper ontwikkelt, dat is een handige toevoeging aan uw arsenaal. Redelijk snel komt ook de mogelijkheid om een sniper met verdovingspijltjes te maken. Verder kan een zwaarder wapen zoals een RPG ook in sommige missies van pas komen. Als ge concrete vragen hebt over specifieke wapens of die al dan niet de moeite zijn, laat het zeker maar weten :)

Daarnaast is er het managen van uw Mother Base. Dat moogt ge zeker niet verwaarlozen! Vanaf dat het mogelijk is, begin dan met het fulton recoveren van alle soldaten die wat de moeite zijn. Zo gaat ge snel bijvoorbeeld een goede R&D Unit hebben die u veel nieuwe wapens kan maken. Vergeet vooral uw Base Development Unit niet. Die lijken op eerste zicht nogal nutteloos, maar zij zorgen er wel voor dat uw materialen sneller verwerkt geraken en ge dus ook sneller nieuwe platforms voor uw Mother Base kunt maken.
In het begin kan zeker het Mother Base-aspect nogal overweldigend zijn, want ge hebt veel geld en resources nodig om het uit te bouwen. Maar een volledig uitgebouwde Mother Base hebben, is zeker vlot mogelijk tegen dat ge de game eens goed hebt uitgespeeld. Na iets meer dan 200 uur heb ik nu een volledige Mother Base, aangevuld met twee volledige Forward Operating Bases (FOB's), maar die FOB's zijn pas iets waar ge veel later mee aan de slag zou moeten gaan als uw Mother Base afgewerkt is ;)
De meeste mensen zullen de game ook niet zo lang spelen, vermoed ik :p

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

234
Bedankt al voor de uitleg :D Ik ben helemaal nog niet ver. Ik heb enkel nog maar enkele hoofdmissies gedaan en 2 side-ops om die vertaler te hebben. Verder zat ik gewoon wat te free-roamen.

Ik wou echt heel graag met sniper werken, maar je wordt eigenlijk gestraft in het spel als je iemand doodt. En dat vind ik wat jammer. Nu speel ik dus 100% stealth, waarbij ik de vijanden 1 per 1 ondervraag en dan stun.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

236
gamerke1992 wrote:Ik wou echt heel graag met sniper werken, maar je wordt eigenlijk gestraft in het spel als je iemand doodt. En dat vind ik wat jammer. Nu speel ik dus 100% stealth, waarbij ik de vijanden 1 per 1 ondervraag en dan stun.
Over welke afstraffing hebt ge het precies? Want over het algemeen vind ik dat wel goed meevallen. Ik heb zelf 150 uur zo goed als niemand vermoord, maar nu ik allerlei enorm krachtige wapens heb, speel ik in free roam toch wel eens vaak met een dodelijke aanpak. Nog altijd stealth, dat wel.
Wat de snipers betreft: in het begin zijn die totaal nog niet sterk, ze zijn er gewoon als back-up. Maar wees gerust, er zitten echt sterke snipers in de game die stealth ook mogelijk blijven houden ;)
Maxidomino wrote:Met0t0, hebt ge eigenlijk de :Tp: al gehaald? :)
Ja, al een tijdje. Van ergens midden december als ik het mij goed herinner ;)

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

237
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Ik wou echt heel graag met sniper werken, maar je wordt eigenlijk gestraft in het spel als je iemand doodt. En dat vind ik wat jammer. Nu speel ik dus 100% stealth, waarbij ik de vijanden 1 per 1 ondervraag en dan stun.
Over welke afstraffing hebt ge het precies? Want over het algemeen vind ik dat wel goed meevallen. Ik heb zelf 150 uur zo goed als niemand vermoord, maar nu ik allerlei enorm krachtige wapens heb, speel ik in free roam toch wel eens vaak met een dodelijke aanpak. Nog altijd stealth, dat wel.
Wat de snipers betreft: in het begin zijn die totaal nog niet sterk, ze zijn er gewoon als back-up. Maar wees gerust, er zitten echt sterke snipers in de game die stealth ook mogelijk blijven houden ;)
Maxidomino wrote:Met0t0, hebt ge eigenlijk de :Tp: al gehaald? :)
Ja, al een tijdje. Van ergens midden december als ik het mij goed herinner ;)
Mijn heroism daalde door mensen te doden, ookal deed ik dat zonder dat anderen dit zagen. Of ben ik daar verkeerd in?
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

238
gamerke1992 wrote:Mijn heroism daalde door mensen te doden, ookal deed ik dat zonder dat anderen dit zagen. Of ben ik daar verkeerd in?
Ik herinner het mij niet meer precies, maar heb nog eens in mijn guide gekeken. Daar vind ik niet direct iets terug van minpunten als ge mensen vermoordt. Het is vooral door combat status te triggeren, dat ge -10 krijgt. Waarschijnlijk bedoelt ge dat?
Maar zoals ik al zei, ik weet het niet meer precies, maar ik herinner mij geen minpunten als ge mensen vermoordt.

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

239
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Mijn heroism daalde door mensen te doden, ookal deed ik dat zonder dat anderen dit zagen. Of ben ik daar verkeerd in?
Ik herinner het mij niet meer precies, maar heb nog eens in mijn guide gekeken. Daar vind ik niet direct iets terug van minpunten als ge mensen vermoordt. Het is vooral door combat status te triggeren, dat ge -10 krijgt. Waarschijnlijk bedoelt ge dat?
Maar zoals ik al zei, ik weet het niet meer precies, maar ik herinner mij geen minpunten als ge mensen vermoordt.
Oh oké, dat veranderd veel :D bedankt
Image
cron