Re: Wat speel je op dit moment?

2851
Ik las wel dat het vaak makkelijker was om het van eerste keer te doen omdat je dan alle wapens etc hebt die je op dat moment hebt.
Terwijl bij een replay je bij release gewoon de beginwapens kreeg. Dat zouden ze later nog wel aangepast hebben dat je wapens kreeg die je ongeveer kan hebben als je die missie speelt.

Ik denk dat alle dieren jagen/skinnen ook nog wel een werkje is :P
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2853
Waarom kiezen we toch zo lange games... :P

Daarnet op een uurtje, anderhalf, de laatste drie S-ranks gehaald in MGS5.
Mission 45 (A Quiet Exit) ging beter dan verwacht. De eerste keer tijdens het afwerken van het verhaal had ik mezelf wel gekloot... door onvoorbereid aan de missie te beginnen. :-" Moest telkens aan het begin eerst nog een raketwerper en pantserpak laten droppen, en had me verkeerd gepositioneerd; in het gebouw. Nu voor de S-rank gewoon vooraan het gebouw heen en weer gerend, ammo telkens droppen achter een heuveltje. Klaar. :q:

Nog één trophy voor de platinum en dat is die van de mission tasks, waarvan ik nu 70% ongeveer gedaan heb.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2855
Mirror's Edge gisteren het verhaal voor de eerste keer uitgespeeld inclusief all bags verzamelen en uitspelen zonder op iemand te schieten.
Bij de meeste andere games heb je dan het gevoel: Het grootste deel is klaar, nu nog snel even afronden... Maar nu voelt het meer alsof ik nog niet eens begonnen ben aan de game :O :lol:

Ik merkte gisteren ook weer een heel groot positief punt van de PS3 op: Die controllers gaan zo lang mee... Ik kreeg gisteren een melding dat hij bijna leeg was en bedacht me dat ik er al 4 avonden mee gespeeld had en dat ik de controller niet had opgeladen sinds ik Watch Dogs (juni 2022 blijkbaar) had uitgespeeld :O
En na die melding uiteindelijk nog de game ermee uitgespeeld ook... :lol:

PS4 en PS5 ben ik al blij dat ik een avond toevallig niet hoef te wisselen van controller. Vooral PS5 lijkt het toch een stuk sneller te gaan, zelfs als de game niet alle haptic feedback dingen gebruiken.


Crazy Market ondertussen 143 sterren gehaald van de 170 die ik nodig heb en de 180 die beschikbaar zijn.
De upgrade die mijn score x1,2 deed hielp al met wat levels in de tweede maand op 3 sterren te zetten en met de upgrade voor x1.4 van eindscore heb ik de rest van de tweede maand kunnen doen.
Nu ben ik in de laatste maand aangekomen en in de eerste 10 dagen kan ik nog 7 sterren halen. Maar... ik moet de laatste 10 dagen nog zien uit te spelen.
Ik ben nog niet voorbij dag 51 gekomen waar ik in het verleden vastliep. Ik moet er 24 honden redden die over de band lopen en dat zijn echt de vervelendste. Baby's en bommen blijven gewoon op hun plek liggen. Honden lopen heen en weer en gooien tegelijk alles wat op de band ligt omhoog. Honden zijn dus erg lastig om vast te krijgen als er ook nog veel spullen liggen en tegelijk kan je die spullen niet te pakken krijgen omdat die hond alles omhoogt gooit :dizzy:

Overal werd wel gezegd dat de laatste 10 dagen het moeilijkst waren en dat je daar een hoop power-ups voor moet kopen en gebruiken.
Ik heb de upgrade voor een derde slot om power-ups in te hebben al beschikbaar maar nu dus een hoop coins grinden om power-ups te kopen.

Ergens heb ik ook nog de 25-combo trophy gekregen dus nu enkel nog de 170 sterren en dag 60 uitspelen.
Wie weet gaat het lukken :silly:

Ter info: 1 maand is 20 dagen in de game, blijkbaar mag je in het weekend wel vrij zijn :P
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2857
met0t0 wrote: 06 Nov 2022 12:43 Veel succes met Mirror's Edge, Kolm! :cool:
Ik vind dat een game die zoveel voldoening geeft na een perfecte run, heb het met veel plezier geperfectioneerd en de platinum gehaald. Maar het verhaal is inderdaad nog niks, de speed runs zijn de echte uitdaging :D
Weet je toevallig nog hoelang je hierover gedaan hebt? :P

Gisteren voor het eerst een poging tot speedrun gedaan en begonnen met chapter 9 die onder de 6 minuten moet (ik doe liever moeilijk => makkelijk).
Eerste 2 keer in de 8 minuten, dan 16 minuten waarin echt geen elke jump lukte en dan 7min14. Die laatste run had ik pech dat ik door een sniper geraakt werd net voor ik de deur in ging in een sectie over daken van ongeveer een minuut... Zonder dat had het misschien gelukt.

Ik heb ook het gevoel dat het erg random is of knoppen wel/niet werken of doen wat je verwacht. En ook wat vijanden doen. Zo had ik een stuk in de garage waar ik de eerste 2 runs recht naar de lift kon lopen zonder dood te gaan en in de 2 volgende runs raakte ik nog niet tot in de helft voor ze me doodschoten en ben ik uiteindelijk maar een andere route gaan gebruiken die veiliger maar paar seconden langer is.

Dit stukje geluk is waar ik niet zo goed tegen kan, geef mij dan maar Tony Hawk hard get there's :P

Ik denk dat ik na het halen van een chapter speedrun eerst de time trials die bij die chapter horen ga doen. Kwestie dat dan de lay-out toch al bekend is en ik enkel nog de route moet leren.

---

Crazy Market toch al de eerste 3 delen van dag 53 gedaan. Het wordt steeds gekker... 60+ bommen van de band gooien bv. Er is ook zonder power-ups spammen niet meer door te komen. Gelukkig kan je na het kopen van power-ups een backup maken en als dan het level niet lukt deze herladen ipv terug geld grinden om power-ups te kopen en te wachten op koffie :girl:

Naar het schijnt zouden de laatste 3 levels echt gestoord zijn. Eentje zou iets van 60+ honden van de band verwijderen zijn. Level 51 waar ik dus al die tijd op vast zat was slechts 24 honden verwijderen :q:

Op 0:49 kan je zien waarom honden zo irritant zijn in deze game :P


Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2859
Sanity penguin wrote: 08 Nov 2022 07:09 The witcher 3. Ooit paar uur gespeeld maar toen gestopt (geen idee meer waarom). Na al die jaren nog steeds een dijk van een game.
Same here, maar ik wacht op de ps5 versie. Geruchten gaan dat de release op 9 december is.
Niet heel ideaal voor mij aangezien midnight suns en crisis core daar in de buurt uitkomen
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2860
Marty wrote: 08 Nov 2022 09:35
Sanity penguin wrote: 08 Nov 2022 07:09 The witcher 3. Ooit paar uur gespeeld maar toen gestopt (geen idee meer waarom). Na al die jaren nog steeds een dijk van een game.
Same here, maar ik wacht op de ps5 versie. Geruchten gaan dat de release op 9 december is.
Niet heel ideaal voor mij aangezien midnight suns en crisis core daar in de buurt uitkomen
Wat over opgezocht; ziet er best goed uit als dat allemaal klopt.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2862
Ray tracing, snellere laadtijden en betere textures (mits dat nieuws allemaal klopt)
Witcher dlc gebaseerd op de serie (maar dat komt ook voor de ps4 versie)

Misschien ook nog dual sense functies. Maar er zal wel binnenkort bekende gemaakt worden door de ontwikkelaar
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2863
Even pauze wat Mirror's Edge betreft. Samen met Crazy Market was dat iets teveel van het moeilijke tegelijk. Ergens moet er ook nog ontspanning zijn :P

Crazy market ondertussen 166 van de 170 sterren die ik nodig heb en bezig met dag 58 het laatste deel. Vanaf dag 58 bestaat elke dag uit 5 delen en ik snap niet waarom iemand zei dat de laatste 3 dagen weer een heel stuk moeilijker waren dan de vorige. Het eerste deel van dag 58 was wat vervelend maar te doen met power-ups en de rest is gewoon dingen verkopen waarvoor je dan een power-up kan spammen die hele band leegmaakt en 7 keer zelfde item op de band zet dat je dan snel met intikken barcode kan wegwerken. Het is dat ik in het laatste deel te eager was om het manueel te doen en zo te proberen power-ups uit te sparen, anders was deel 2 tem 5 van de eerste keer gelukt.

Maar bon... level 59 kan nog altijd voor verrassingen zorgen. Level 60 is opnieuw een endless level waar je dus diezelfde powerup kan spammen tot je genoeg punten hebt.

Met sterren komt het wel goed want gewoon die 3 levels uitspelen is al minstens 3 sterren. Als je geen ster unlockt dan gaat hij niet naar het volgende level maar dat komt door die score multiplier niet meer voor.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2864
Heb hem ook platinum Kolm die Mirror's Edge. Het is vaak een echte bitch. Na 7 jaar had ik de moed gevonden om door te zetten. Zeker de laatste missie in de Kate Tower als ik me herinner en Jacknife kwam het echt aan op honderdste van een seconde. De difficulty is ook 9/10 volgens ratings website. De time trials moet je doen met die extra DLC om genoeg sterren te kunnen halen want anders wordt het quasi onmogelijk. Het geeft wel voldoening als je het haalt, maar waarvoor? Je wil de disk vlak erna stuk breken haha. Tot nooit meer. Wel origineel en de story was oke. Heb ook geen motion sickness gehad. Catalyst zou een pak makkelijker zijn en die staat daarom nog in de backlog.

Sent from my EB2103 using Tapatalk




Image